Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
Dette har irritert meg så jævlig lenge så nå må jeg efforte litt.

Bor du i Nårge, ett av verdens rikeste land og liker digitale spill? Vel fler og fler av dem er eksklusive i Epic sin sjappe.
Bor du her så er du shit out of luck med mindre du begynner å kuke med en VPN og forhåndsbetalt VISA.

Da GOG ble annonsert signa jeg opp på betaen, og på dag en fikk jeg kjøpe SHOGO. Riktignok kjørte det ikke supert, men de patcha det og nå eier det.
Da Epic sin sjappe ble annonsert ga de bort Shadow Complex om du signa opp i en periode. Det spillet er ganske datert og gir litt vond smak når du vet hva historien går ut på. Joina dog.

Men men.

Så da sitter vi her i Nårge i 2019 og kan ikke spille Metro Exodus på PC. Jeg vil personlig ikke spille det fordi Metro suger i forhold til STALKER, men hva om jeg jeg ville? Epic!
Og Hades? Det så ganske fett ut og jeg hadde nok coppa det. Epic!
Og snart kommer Shakedown Hawaii. Epic!

Det jeg lurer mest på er om alle disse utgiverne og utviklerne er klar over hvor mange salg de går glipp av med dette. Er de 30 sølvmyntene de får fra Fortnite-bingen verdt det?

De jeg egentlig er mest sinna på er folk fra Eurogamer og RPS. At Europa skal få spill samtidig som alle andre var tydligvis ikke så viktig all den tid de fikk dem i England.
 
Sist redigert:

Terje

mostly harmless
Jeg har ikke konto der enda, men jeg kikka på about-sida og der lister de opp hvilke betalingsløsninger som funker i hvilket land. Og det står at Amazon Pay skal funke i Norge. Det er jo ganske smertefritt om du har Amazon-konto. Men jeg er enig i at det er for dårlig at de ikke kan bare ta Visa. Paypal støtter de ikke i det hele tatt ser det ut som.
 
Nei, om jeg skal titte på butikkdelen for å kjøpe no får jeg bare beskjed om at drittet ikke er tilgjengelig i min region.
Kortet mitt funker sikkert siden det er i Europa, men jeg gidder faen ikke kuke med VPNer før det er no spill jeg vil ha.
Eller kanskje jeg pirater det? Jeg hater å måtte pirate spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøpte akkurat Metro Exodus med Paypal i Epic-launcheren, med land satt til Norge og gode greier. Veit ikke hva som er dealen for Lodde.
 
Hrrm.

Uansett har de endelig finni på no vettugt med Google Earth. De har slått seg sammen med Netflix så nå kan du fise rundt for å finne ut hvor i svarte helvete Carmen Sandiego er på jorda nå da. Nytt ikon for spillet nederst til høyre eller jeg tror denne linken funker automatsik. Krever såklart Chrome.
Mye dårligere enn de gamle spilla men alikevel ganske funny.
 
Så var endelig den episke sagaen om da Lodin ville teste Epic sitt ræl over.
Siden sist har jeg fyrt av tre support requester over de siste ukene. Ingen av de er såklart besvart, men jeg får i det minste spørreskjema om hva jeg syns om servicen. =D
Fant dog svaret istad, på Steam sitt forum såklart. Problemet var faktisk at kontoen min var satt til feil region. Jeg hadde allerede gravd rundt i alle settings, men det var ikke en dritt der. Jeg sjekka Steam igjen og såklart viste det seg at man må logge inn i Epic sjappa via en browser. I options der stod det såklart at jeg bor i faens Kina!
Etter at jeg skifta det til Japan funka alt fint. Så fikk jeg en gratis kopi av Oxenfree. Jeg vet ikke engang hva Oxenfree er for no og har det såklart allerede på Steam. Men men.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Her er en 18 minutter lang video som forkarer hvordan en verdensrekord på åtte sekunder på et brett i Doom er mulig.