Spillfisletråden

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Karl Jobst lager videoer om diverse ting i speedrunscena, men denne synes jeg var ekstra interessant siden jeg har lest en del om DOOM-motoren, hvordan den fungerer og hvorfor den er så lett å porte til alt fra ymse datamaskiner helt ned til graviditetstester.


EDIT: Lett å porte = få til å kjøre. Å få noe til å kjøre bra på ræva hardware er et eget fagfelt.

.... tja .. du glemmer vel kanskje litt hva doom egentlig er ... men om du har lest om det så er det kanskje på tide å leke litt med koden ? .. du finner den på https://github.com/id-Software/DOOM ;)

Grunnen til at spillet er lett å porte til det meste i forhold til det meste annet som feks super mario er fordi at kildekoden til doom ble postet og det er i tillegg et ganske gammelt spill som krever relativt svakt hardware .. og siden det ca er 30 år siden har kompilatorene både blitt mer effektive så man kan bruke litt svakere hardware men i tillegg har alt alle dupeditter blitt veldig mye smartere bare fra rundt 2004 til i dag.. nå er faktisk mobilene som er 2-3 år gamle bedre speca enn pcen jeg kjøpte i 2007..

Men for å komme tilbake til Doom vs Super Mario, så må man lage en emulator som emulerer hardwaren til nintendoen, mens Doom har man kildekoden så man kan bare klippe og lime koden inn i en kompilator og etter det redigere inn optimaliseringer og eventuelt gjøre endringer i språket som kreves til den tingen du skal lage det for.. osv ..
 

Before playing Club Girl, I had severe erectile dysfunction. I tried every pill on the market but my willy would never get hard, until I played this game. When I saw the menu screen I was immediately perplexed at these advanced graphics. Once I actually started playing, my willy not only got super hard but I ejaculated so much in my pants it slowly ran down my leg and into my shoe like a white stream of magic. . this proceeded to happen with every song I played afterward, This game also saved my sex life thank you sixteen bars. I plan to play it all.
 
Har du unger som er for unge til å vite hva skikkelig fyrverkeri er, særlig i disse rånatider? Vel da er Fireworks Mania noe å vise svina. Ikke no annet enn å fyre av masse eksplosiver for å se om PCen eksploderer, men å så artig. Vel verdt 83 kroner og har Dan Ryckert Seal of Approval.

 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Beste fyrverkerispill siden Fantavision

Fønfækt jeg og en kompis kjøpte ps2 samtidig han kjøpte Fantavision og The Bouncer jeg kjøpte SSX og Timesplitters
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Elon Musk som wario


812F044D-7742-4BF8-B4B1-D9C9B9242632.gif
 
Sist redigert:
Her er en fin påskeegg noen har finni i Nauts 2. Spoiler det, men man drar altså tilbake til hjernen til Hollis og Maternety Ward. Du teleporterer oppå røret du kom ut fra første gang og der er den en dartpil. Om du yeeter den på biten av dartboardet med WARD så skjer det no artig. :woomy:
 
Nick930, en youtuber som lager alt fra anmeldelser til "history of"-videoer, slapp nylig en nesten tre timers lang video om historien til Metal Gear Solid. Anbefales for oss gutta som liker sniking og nostalgiske tilbakeblikk på MGS-serien mens vi feller en tåre for MGS V og det som kunne ha vært en bra avslutning til en ellers fabelaktig spillserie.

Videoen er sponsa av CDPR av en eller annen grunn.