Spillmusikk!

Noen som kan svare på hvor folk får tak i kun vokalen til låter?:psyduck: Bare en ting jeg alltid har lurt på, med et sikkert veldig åpenbart svar.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Evt er/ var det relativt vanlig å ha acapella-spor på 12" vinyl produsert spesifikt for dj'ing (låta på a-siden, instrumentallåta og acapellalåta på b-siden, vært for det meste hiphop av de jeg har vært borti iallefall). Forundrer meg ikke det er noen sånne versjoner av Jay-Z ting på fullengderformat heller

Selvom det mest sannsynlig er masterfiler . Finner forøvrig sikkert en torrent en fyr har mekka med acapella-spor liggende på verdensveven også
 
Det var egentlig svaret jeg forventa, men syntes det hørtes for komplisert ut til å funke. Etter å ha lest litt rundt virker det som det ikke alltid lar seg gjøre veldig lett, spesielt hvis det er mye instrumentale lyder som opptar de samme lydfrekvensene som vokalen, men kanskje det kan være lettere med hip-hop, der det ofte er mye bass og det ikke er frekvenser som slåss mot vokalen? Ble litt frista til å prøve meg på mashups selv nå, siden jeg så og si aldri har sampla noe før. Noen som har ideér til spillmusikk som kan funke med en hip-hop-vokal? :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Action 52 og Cheetahmen.
 
ai ai Jeg er veldig svak for Earthbound/Mother Serien. Spilte igjennom Earthbound til Snes og Mother 3 til GBA senest i fjor og musikken er amazing.
Jeg tror faktisk jeg har en rock version av Ness' Home som heter Pollyana på ipoden enda.

I går fullførte jeg Yoshi's Island til Snes for første gang (17år etter release shame on me)
Soundtracket til dette spillet har fått mye skryt og jeg hadde hørt nok hørt det meste av stagemusikken fra før av
, men sangen som spilles under endingen er helt fantastisk !
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nokon i Audiosurf Air-tråden på RPS lenka til Zelda Step, som er - du gissa det - Zelda-musikk i dubstep-remiksar. Anten det beste, det verste eller båe deler.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Verdens beste spillmusikk-komponist fyller år i dag, så her er min årlige bursdagsvideo. I dag: Final Fantasy VI.

 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg skulle til å si at 21 vel måtte være litt i overkant, men så hørte jeg gjennom og innså at:

a) Alle måtte være med.

b) Er på tide å dra frem FF VI(III) igjen.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jaggu, må være minst fem år siden jeg spilte det. Får ta ei runde snart.
 

Lodin

Der Waaaah
Two Worlds 1 er kjent for å gjøre mye, veldig mye galt, men en av de tinga det gjorde bra var låta på hovedmenyen med ei kjerring som gauler. Det fortsatte de med i 2 og jeg tror det er samme dama. Ikke bare det, men rulleteksten har og verdens kjipeste metalbalade.=D