Spillquiz

Siden Yetipants ikke har lagt noe ut regner jeg med å ha fritt spillrom:

Spørsmål til Suikoden 2: Hvordan tok Jowy livet av Agares Blight, faren til Luca Blight og konge av Highland?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Med pistol.
 
Forgiftning. Jowy som var en Highland general på det tidspunktet gikk sammen med Luca Blight for å drepe kongen slik at Luca kunne ta over som konge etter sin far.

Finner på en ny senere ikveld. Kanskje en fra suikoden. Bare for yeti sin skyld.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det jeg hadde tenkt å tippe etter pistol var faktisk gift.
 
Hadde du visst hvilken tidsalder suikoden foregår i hadde du nok tatt gift med en gang tenker jeg.

Hvilket spill synes jeg var konge for noen år tilbake? Dette spillet tålte desverre ikke tidens tann. Pluss for europeisk tittel.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde du visst hvilken tidsalder suikoden foregår i hadde du nok tatt gift med en gang tenker jeg.
Med andre ord er det jævla flaks at jeg ikke veit hvilken tidsalder Suikoden foregår i.

Det der ser ut som Tenchu for meg, men så har jeg bare spilt den katastrofale DS-versjonen og demoen av den omtrent like katastrofale 360-versjonen, da.
 
Hvorfor flaks?

Tenchu er et godt valg my friend, men ser denne fargesprakende sverdsvingeren ut som den svartkledde rikimaru? I think not. Men jeg tilgir det siden du ikke har spilt de gamle tenchu spilla. Jeg tilgir på grunn av godheten i mitt hjerte. Tenchu er altså feil. Dette er ikke et snikespill og har ingenting med tenchu spillene å gjøre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Bushido Blade? Hvis det var et spill som het det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Damn... hehe

Du er svært nære den europeiske tittelen justin. Blade er riktig, men ikke bushido. Gir det noen få minutter, så skal jeg avsløre hemmeligheten.
 
Jupp. Navnet på spillet er Ronin Blade aka Soul of the samurai. Spillet handler om en samurai og hans ninja venninne som skal stoppe en slem gruppe som mater folk med noen fæle bugs som gjør de til stygge morderiske zombie undead monstere. justin var nærmest, så han tar neste.
 
Det er ikke godtatt: En del av poenget var hvordan Jowy forgiftet Agares.

Jostein kan sikkert svare på det uansett, så det går fint, men jeg vil allikevel høre det av ham.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Aaight, jeg flipper det:

Jeg er ute etter en spillserie, som i utgangspunktet var planlagt til å strekke seg over fem spill. Det kom (desverre) bare ut to, ett på PlayStation og ett til Xbox, før utviklerne gikk fra å utvikle spill selv til å gjøre design for andre selskap.

Ja, det er på en måte et lurespørsmål, men flere hint kommer skulle ingen ta den.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Les og lær, Riou. Slik lager man spørsmål andre faktisk gidder å bry seg om.

Jeg har ingen idé om svaret ennå, venter enten på hint eller at et geni stikker innom.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hadde det vært Dreamcast og Xbox hadde jeg tippa Shenmue, meeeen... ja.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ok, prøver å hinte litt til:

Navnet på spillene består av tre ord, hvorav de to spillene som har kommet ut, i hovedserien, har to av ordene i navnet felles.

Ikke mye, men hadde vært moro hvis noen tok den!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Og det er korrekt!

Tingen er at det kom to spill både på PlayStation og Xbox, men kun én på hver plattform (henholdsvis Abe's Oddysee og Munch's Oddysee) ble utgitt som en del av spillserien Oddworld. I tillegg kom til Abe´s Oddysee bonusspillet Abe's Exoddus (som da ikke er en del av den originale "Oddworld serien"), og Oddworld Inhabitans som utviklet spillene sa det ville kome et "bonusspill" til hvert av spillene i serien. Det gjorde det ikke, men de ga ut Oddworld: Stranger's Wrath på Xbox som igjen var fra en hel annen del av Oddworld universet.

Men ja, gitkir, Terje er up!
 
Protip: Abe spilla finnes og til PC og dukka nylig opp på Steam til en billig penge.
Sånn ellers driver Lorn Lanning eller hva han heter fortsatt å prøver å få laga en Oddworld tegnefilm. Så får vi se åssen det går.