Spillside-emnet.

Opprinnelig skrevet av Tenshi@21.07.2004, 12.29
Man kan jo fint lage sin egen logo, som alikavel er spillrelatert. Jeg vil ikke avsløre www.GamesFreak.net sin nye logo enda, men se på spillegal f.eks, de har en egen logo, som alikavel er spillrelaert.

Tenshi
77410​
Hvis jeg ikke tar feil så er spillegal's logo fra et gammelt romskip spill eller no... men kanskje den bare ligner sykt mye.

Selv har jeg ikk en spillside lenger.. ble liksom ikke min greie..

EDIT: tok meg 2 sek å finde det ut.. se nest øverste rad til høyre.

Opprinnelig skrevet av Ebriosus@16.07.2004, 20.59
Men sist gang jeg sjekket (begynner å bli en stund siden), bestod Dataportalen av hundrevis av PHP-filer. Hvis ikke det er konstruktivt å påpeke at include (eller require, alt ettersom) kan brukes, er ingenting det, herr Qvasi-intellekt.

Put tEh OMFG1337n3s5 in a bag and take it 5om3wh3re e1se, eders hundreogsekstiåttemånedering.

Dette skrev forresten ILiuz i første innlegg i emnet: "Når du legger ut spillsiden din her, er det viktig å være klar over at du kommer til å få tilbakemelding fra andre medlemmer, kanskje også kritikk. Hvis dette er noe du ikke ønsker å ta imot, har det heller ingen hensikt å fortelle om siden din her."

For å ta litt mer av denne konstruktive kritikken: Hva med en lys logo til det lyse skallet på Spillarena?
75746​
Hva er så galt med å ha mange PHP-filer, han kan like godt bruke include til designet for det... Tenkt på å lage to filer kalt "foran.php" og "bak.php" som inneholder designet? Det er faktisk en god del tryggere enn et vanlig include-script. Om du bruker et include-script regner jeg med at du inkluderer filer som muligens inneholder PHP-kode? Kanskje er denne koden avhengig av informasjon fra siden du inkluderer fra? Da er det litt dumt om scriptet krasjer ved at du kjører filen for seg selv...

Tenk deg om du har denne starten i include-filen din:

Kode:
<?php
session_start();
Da selvsagt for å starte sesjonene... Om du da tilbakekaller en sesjon i en fil du inkluderer ved hjelp av et script, som for eksempel filen "inkludert.php", er denne filen avhengig av den ovenstående koden for å kunne brukes. Sett at du går inn på "inkludert.php" og ikke "index.php", vil du ikke få fram noe informasjon om sesjonen. Det kan faktisk bli litt problematisk...

Jeg vet ikke om du er kyndig i PHP eller ikke, (Vet forsovet ikke om jeg er det heller...) men jeg håper du forstår dette...

Vel jeg holder på med en side som heter playgames.no

Holder på alene, jeg bruker frontpage. Har en del bilder, informasjon, releaselister og snadder. Den er ikke ferdig ennå. Holder på å lære meg saker og ting. Dette her med html koding er faen ikke lett. begynte med dette etter at SA stengte.

Var skribent på SA. Synes det var gøy å, men hadde for liten erfaring. Akkurat nå holder jeg på med anmeldeser som skal sendes til spillegal.no. Kanskeje det faller i smak. Hvis ikke så prøver jeg hardere.

Hvis noen hadde giddet å gi meg noen råd innefor dete temaet så hadde det vært fint.

Kan vel egentlig si det at målet er å få Shadar til å synes at omtalene mine er bra. Det er ikke lett skal jeg si deg. :)

Opprinnelig skrevet av Shadar@04.09.2004, 10.50
Det er lettere enn å administrere en spillside med FrontPage, baby ;) Var jeg deg, og hadde mye fritid i tillegg, ille jeg funnet meg noen PHP og CSS-tutorials og lært meg skikkelig webprogrammering istedet for å måtte stole på FrontPage.
97877​
Har noen planer om det ja baby :rulleøyne: . Må bare begynne lett :p

Men jeg kan jo si at jeg er blitt ganske flink på frontpage nå da :p

Men takk for svar :)

Html og css er enkelt. Lekte meg litt noen år og nå kan jeg det meste... leste noen tutorials da.

Hei

Mitt navn er Christian Hvidsten og jeg er ansvarlig redaktør for Spillarkivet.no
Spillarkivet er søstersiden til DVDarkivet, en godt etablert nettside om DVD på norsk. Spillarkivet startet opp i september 2004.

Spillarkivet finner du ferske omtaler, nyheter og artikler. Diskusjonsforum hvor du kan diskutere dine favorittspill og andre ting som er spill relatert. Flere ting er på vei, foreløpig tar vi for oss følgende konsoller:
-Xbox
-PS2
-Gamecube
-Gameboy
-PC

Hvis responsen er stor er det en mulighet for at vi vil ta for oss de litt eldre konsollene også.

Vi er i dag 6 personer som er med på å holde Spillarkivet.no operativt. Vi søker stadig etter flere skribenter. Har du lyst til å bli skribent så gå inn på denne linken for mer informasjon. Vi har som målsetning å bli din spill-kilde på nettet. Spillarkivet og DVDarkivet jobber sammen om å bli norges ledende side innen Spill og DVD. Spillarkivet vil skille seg ut fra andre norske spillsider ved å ha omtaler med et litt annet oppsett og samtidig mer innholdsrikt. Flere spennende artikler som du ikke finner andre steder. Jevnlig ha et tilbakeblikk på et gammelt spill. La brukerne få bestemme mer. Vi har flere store planer, men man kan ikke røpe alt for almennheten ;)

Hvis dette hørtes interessant ut så er det bare å klikke seg inn på www.spillarkivet.no

Takk for oppmerksomheten :)

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jah...

Blir mye språkting her, men først av alt skal det sies at dere har fått til mye på snaut en måned.

Det første jeg reagerte på, er at dere gir karakterer fra 1-10 på «spillbarhet», «lyd» osv., men gir en overall-karakter i prosent. :blunk: Litt... rart. Er vel ikke verre enn å si at spillet fikk 7.3, hvis bare heltall mellom 1 og 10 blir for lite nyansert.

Jeg har ikke lest mye av det som står der, men å fikse på språket kunne absolutt være en idé. Jeg fant flere feil i løpet av dette avsnittet:
Spillet er meget gøyalt...om man er 2 eller flere. Det å spille alene gir ikke den samme gleden som å ha en kompis ved siden av deg(1) som hjelper til med å sloss(2) om 1. plassen. Dette kan kanskje bliett(3) populært Party spill(4). Jeg anbefaler deg å kjøpe spillet hvis du i det heletatt(5) har noe som helst interesse for Mario og nintendo(6). Du kommer nok ikke til å bli skuffa.
1 - Man blander ubestemt og bestemt form hvis man skriver «Det å spille alene gir ikke den samme gleden som å ha en kompis ved siden av deg». Enten må man her bytte ut «deg» med «seg», eller man må skrive om hele setningen, slik: «Du får ikke den samme gleden når du spiller alene som når du har en kompis ved siden av deg».

2 - «Sloss» er preteritum av å «slåss». Det skal altså være «som å ha en kompis ved siden av deg som hjelper til med å slåss om 1. plassen.» Jeg ville dessuten sagt «førsteplassen», men det blir synsing.

3 - Et spill - kun ett spill. «Ett» skal brukes der man bruker «one» på engelsk. Du ville ikke skrevet «This can probably be one popular party game», ville du vel? «A» passer bedre, og da må det bli «et» på norsk.

4 - Man deler ikke sammensatte ord med mellomrom på norsk. Det heter «party game» på engelsk, men «partyspill» på norsk. Dessuten skal det være liten forbokstav på alt annet enn egennavn. Det er tysk som har stor forbokstav på substantiv. Hele setningen skrevet riktig: «Dette kan kanskje bli et populært partyspill

6 - «Hele tatt» skrives i to ord. Ikke «heletatt».

7 - «Nintendo» er et egennavn og skal ha stor forbokstav.

Seks feil i løpet av fem setninger! Etter at noen, forhåpentligvis, har lest korrektur! Det er nesten godt gjort.

PS: Hvis noen vil ansette meg som korrekturleser et sted, er det helt i orden, for dette kan jeg. :D

Hei Houseman

Takk for all kritikk. Du er tydeligvis litt flinkere enn oss på korrektur :)
Jeg vet det er mye dårlig norsk i den omtalen du sikter til, Mario Kart: Double Dash. Grunnen til at denne ikke har blitt rettet, eller omskrevet, er fordi det har vært så mye annet som har tatt tid. Men hver gang jeg blir obs på en ny ting som må fikses, så fikser jeg det som fort som mulig. Skal sette meg ned etter denne posten å rettskrive omtalen. (Som du kan se så har det kun blitt en omtale på han som skrev Mario Kart omtalen...)

Hvordan synes du teksten ellers på siden var?

Når det gjelder dette med overall-karakter oppgitt i prosenter, så har dette bare vært et forslag. Har faktisk i det siste tenkt på å forandre dette til en ett tall med ett desimal, f.eks 9.4 .

PS! Spillarkivet trenger flere skribenter hvis du skulle være interessert ? ;)

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Jeg så litt nærmere på Mario Kart-anmeldelsen, og skjønner ikke hvordan den kom igjennom nåløyet i utgangspunktet. Dårlig språk, drøssevis av orddelingsfeil, småord som «da», «så» og «jo»...

Og... Det er ikke så mye bedre i Dead or Alive 3-anmeldelsen:
Dead Or Alive-serien begynte i 1997, og det orginale Dead Or Alive ble <s>da</s> sluppet til Sega Saturn og <s>til</s> Sony Playstation. <s>Og</s> i 2000 dukket Dead Or Alive 2 opp <s>for</s> til Dreamcast og Playstation 2. På Xbox har nå spill nummer tre i serien dukket opp. <s>Nå</s> I ettertid har DOA serien strukket seg utover figthing-genren og bl.a blitt til et beachvolleyball-spill(!) <s>Og</s> Nå nylig har Temco avslørt at ”Dead Or Alive code: Cronus” er deres neste prosjekt innen DOA. Uten at de har gitt noe mer informasjon om dette prosjektet foreløpig.

Det som må nevnes i forbifarten er at det er forskjell på den amerikanske og den europeiske utgaven av DOA3. Etter som DOA3 kom en del senere hit til Europa, har Team Ninja lagt til en del <s>små</s> ekstrasnacks som plaster på såret. Dette i form av nye kostymer for alle karakterene i spillet! Hold inne X, A, Y, eller R (alt etter hvilken karakter) for å (FY!) få et tredje (og for noen et fjerde) kostyme for hver enkelt. Før du får velge disse kostymene, må de unlockes, <s>ved</s> f.eks under survival mode, [ved å] plukke opp en Xbox-lignende gjenstand.
Orddelingsfeil, kommafeil, og/å-feil, ufullstendige setninger og et tilfelle av feil bøyning (man kan ikke skrive «små ekstrasnacks»). Jeg har dessuten streket over de unødvendige småordene som jeg mener bare kludrer til språket, men det er en subjektiv mening. Så, ja, det er nok ikke bare Mario Kart-anmeldelsen som trenger å friskes opp litt ;)

Spillarkivet så ut som en tøff side men noe latterligt der i omtalen til Fifa 2005.

Minus:
- Kan ødelegge døgnryttmen din.
Det var sikkert ment som en spøk, men virkes teit fra min side! (Det er jo ikke no minus med spillet at du ikke klarer å kontrollere din egen døgnrytme)

Pluss:
- Verdens beste fotball spill
Synes dette er litt dumt og putte det... Hva gjør dette spillet så bra? Det er verdens beste joo!!!

ellers... løøø azzzzz lættiz lixom! Keep it up, teh good work that is!

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Vel, det er mye rart å finne i Spillarkivets omtaler. De har kanskje forbedret seg en smule, men språket deres er fortsatt helt på trynet og de klarte f.eks. å omtale Burnout 3 uten å nevne «impact time» eller den plagsomme plateprateren med det irriterende lydsporet.

Dette minner meg på at jeg må kvitte meg med korrekturleserjobben for de folka. Det nytter ikke å rette skrivefeil når samtlige setninger er klønete konstruert.

Opprinnelig skrevet av Younes14@08.02.2005, 20.17
dexzy.com/forum - Dette kan du kalle et CS forum men også generelt diskutering.
174759​
Wov! La oss alle droppe Spillegal for heller å joine det forumet, som har ca. akkuratt de samme emne som vi har her, bortsett fra at vi har mye fler emner og en god del fler medlemmer! :p

Opprinnelig skrevet av Cjap+08.02.2005, 19.27-->
<!--QuoteBegin-Younes14
@08.02.2005, 20.17
dexzy.com/forum - Dette kan du kalle et CS forum men også generelt diskutering.
174759​
Wov! La oss alle droppe Spillegal for heller å joine det forumet, som har ca. akkuratt de samme emne som vi har her, bortsett fra at vi har mye fler emner og en god del fler medlemmer! :p
174768​
[/b]
ehm, ehm.. samma emner? selv om kanskje dere har di emnene så betyr ikke det at jeg har rippa di herifra og det er over 1000posteringer her tror du jeg gidder å gå igjennom alle disse topicene før jeg poster en topic der? (dexzy.com/forum).
Gidder ikke å sjekke om topicen allere er her eller ikke, btw. jeg ripper ikke topicer.

Herregud så trist forum. Er kanskje ikke rippa, men hvorfor betale 5 kr for en brukt halvfull melk, når du kan få en ny full melk for 10 kr?

:blunk: