Spilltoppen LXXV: Final Fantasy VII

Nominert av AgentMC

  • Sephiråttent

    Stemmer: 0 0,0%
  • Don't know, don't care

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    4

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#1
100 % til Grim Fandango! Men hva med Final Fantasy VII?

Informasjon om avstemning:



Utvikler: Squaresoft
Utgitt: 1997
Plattform: PlayStation, Windows


Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Grim Fandango - 100 % hot
Nocturne - 100 % hot
Shadow Hearts: Covenant - 100 % hot
Grand Theft Auto: Vice City - 98 % hot
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Duke Nukem 3D - 96 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Shadow of the Colossus - 96 % hot
Max Payne - 94 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
Indiana Jones and the Fate of Atlantis - 93 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Crash Team Racing - 91 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
ICO - 88 % hot
Return Fire - 88 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Worms 2/World Party/Armageddon - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
God Hand - 83 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Speedball 2: Brutal Deluxe - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Dungeon Keeper - 81 % hot
Lego Star Wars - 81 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Final Fantasy IV - 78 % hot
Ōkami - 78 % hot
Diablo II - 77 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
BioShock - 75 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Football Manager - 73 % hot
MediEvil - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Deus Ex: Invisible War - 70 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Tales of Symphonia - 69 % hot
Valkyrie Profile - 66 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
Darwinia - 63 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
World of Warcraft - 43 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Adventures of Lolo</strike>
<strike>Gregory Horror Show</strike>
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Deus Ex (Halky)
Shin Megami Tensei 3: Nocturne (Aleks)
Spyro the Dragon (Tales)
SSX3 (Superduper)
Warhammer 40,000: Dawn of War (Lodin)
Halo 3 (Uteena)
Super Mario Galaxy (justincase)
Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations (sortulv)
Twisted Metal 2 (GarlandG)
Contra III: The Alien Wars (Psycho Mantis)
The Neverhood (Klaymen)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Skal vi se her da.

Final Fantasy VII har en pikk det er umulig å like i hovedrollen, verdens mest stereotype nigger som sidekick, og en historie som tror det er greit å pøse på med syltynne plottelementer så lenge det også hintes til en mystisk bakgrunnshistorie som liksom skal utdype det som skjer i spillet etterhvert. Jeg har begynt på dette ørten ganger, men hver jævla gang blir jeg ganske kjapt mint på hvor fattig hele opplegget er, så jeg har enda ikke orka å komme meg ut av Midgar. Har dog lest et sammendrag av historien, og den later til å være så convoluted (som det heter så fint) og obskur-bare-fordi-det-er-kult at jeg glatt står over. Gameplayet finner man også i både Final Fantasy VIII og IX, og begge de to er ørten ganger mer appellerende enn dette (selv om hovedpersonen i FFVIII også er en pikk, er i det minste birollene mer interessante). Dette er et spill for de ukritiske. Not.
 
#4
Har prøvd dette spillet flere ganger og i det hele tatt komme i gang. Dessverre blir det altfor kjedelig, nesten alt er helt uinteressant. Litt interessant var det da han møtte på blomster-dama, men ellers så gir jeg en god faen i om Cloud går å kutter seg selv. Gir en "usikker" på denne ettersom at jeg egentlig ikke har spilt nok til å dømme. Kanskje lurer det seg et bra spill etter den latterlige starten...? Isåfall er det en ganske lang start.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#7
Ord strekker ikke til. Jeg er en av de uhelbredelige fanboysene som elsker dette spillet mer enn sin egen fødsel.
Final Fantasy VII fikk meg til å grine, og det inntrykket spillet, historien og karakterene gjorde på meg sitter igjen fortsatt. Ingen andre spill har vært i nærheten av å skape disse reaksjonene hos meg, men jeg håper fortsatt!

Hvis Yeti har rett, er jeg ukritisk. Og hvis det gjør meg dum, er jeg heller dum med FF7 enn å kjede meg med den enorme smarte hjernen min.
(Takk Yahtzee)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Er ikke nødvendigvis dum bare fordi man er ukritisk, vettu. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Nawt som fy. Det er dette som har skylden for at JRPGer er blitt så mainstream og bare for det fortjener det smekk.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#10
Final Fantasy VII er et meget flott spill og uten tvil ett av de spillene jeg har hatt mest glede av i løpet av mine år som spillemann. Dessverre har jeg spilt det litt for mye, så det er nok ikke det spillet jeg setter mest pris på å spille i dag. Så snart jeg er ferdig med speed-runnet mitt (hehe ja fyfaen så dust å speedrunne FFVII ass), skal det legges på hylla i minst 10 år.

Mange av dere tror kanskje at jeg er en sånn derre fanboy, men det stemmer ikke. FFVII har ikke den beste historien, ikke den beste musikken, ikke den beste hovedpersonen og ikke den beste badguyen. Men at det ga meg tidenes spillopplevelse da jeg først spilte det tilbake i 2001 er det ingen tvil om. Altså får dette spillet en nokså sikker hot.
 
#11
Da jeg spilte det i 1998 var det hawt som fy. Da jeg spilte det igjen for god stund siden var det fortsatt hawt som fy. Kanskje ikke like hot, men. Hottere kan det nesten ikke bli for min del.

Yetipants: Blir litt drøyt å stemme not når du har completa ca 5% av spillet syns jeg.
 
#12
Jeg personlig har ikke så veldig sansen for gameplayet i Final Fantasy spillene. Joa, det fungerer greit nok. Men så veldig engasjerende er det ikke. Men hvis jeg synes historien er dugelig så kan det holde til et par gjennomganger.

Okei, FF VII har jeg bare såvidt prøvd. Så jeg kan verken stemme hot eller not.
 
#13
Jeg har vel igrunn aldri spilt dette spillet noe særlig mye, men som liten kid uten noe annet enn SNES inntill N64 kom var det stas å sitte hos kameraten sin og se på at han spilte igjennom spillet og jeg syntes det var skikkelig tøft, med alle CG filmene(eller introer som vi kalte det på den tiden) Dette var jo på barneskolen en gang, og jeg må vel si at jeg var en god del mer ukritisk den gang enn det jeg er nå, men spillet får en hot fra meg ihvertfall, selvom det sikkert hadde vært helt andereldes å spille igjennom dette spillet den dag i dag...
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#14
Topp 3 av spill jeg har vært borti. Det er nok en god del nostalgi ute og går her, men det får så være. Jeg husker hvor utrolig massivt dette var da det kom i '98. Grafikken var av en annen verden, og eventyrfølelsen man fikk av å traske rundt på den store mappen og besøke alle de utrolig stemningsfulle plassene, har for min del ikke blitt matchet. WoW var nærme, men det var noe som manglet uansett. Det er kun Bioshock og nevnte WoW til en viss grad, som jeg kommer på her og nå på stående fot som har klart å skapt en slik stemning som dette spillet fikk til. Jeg var nok som mange andre en ukritisk person på den tiden, men det får som sagt bare være. Det er så mange minneverdige karakterer og plasser i dette spillet, så mange stilige mini-spill, fantastisk musikk, og så mye, mye mer.


Gameplaymessig sammenlignet med andre Final Fantasy spill, så synes jeg materia-systemet er det beste de har levert. Fint balansert, lett å bruke, samtidig som det er akkurat passe avansert.


En bauta, rett og slett.
 
#15
Det var Final Fantasy VII som fikk meg til å begynne å elske spill :grine:

Jeg er kanskje ikke så ukritisk i dag, som da jeg var 7-8 år gammel men, nostalgien alene gjør det nok for meg.

Hot!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#16
Da jeg spilte dette spillet i ... 1998, tror jeg, kjøpte det da PC-versjonen kom ut, hadde jeg allerede sett anime i flere år og spilt en drøss andre RPG-er, så jeg syntes dette var ganske derivativt og uoriginalt. Shinra-greiene i begynnelsen av spillet var det jeg likte best, og syntes det ble kjedelig når spillet plutselig gikk ut på å følge etter Klisjépiroth gjennom forskjellige byer og trykke gjennom ikke-interaktive cutscenes (Kalm! :argh:). Synd forholdet mellom Cloud og Tifa ikke ble særlig utviklet, for det var vel en av delene jeg likte best.

Materia-systemet er vel ok. Kult å kunne lage materia-comboer som gjør figurene dine kraftige, men minuset er at alle folka blir helt like, hvor den eneste forskjellen er utseende og limit break.


(Dessuten var PC-versjonen veldig buggy, og hadde all musikken i MIDI, dvs ingen sang på One-Winged Angel.)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#17
SITAT(Adroon @ 04.02.08, 18.04) 101518
Yetipants: Blir litt drøyt å stemme not når du har completa ca 5% av spillet syns jeg.[/b]
Hvis jeg må spille gjennom fem timer med bæsj for å komme fram til selve spillet, da er det faktisk ikke jeg som har gjort noe feil.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#18
Men det var vel ikke det han sa heller. Det er en liten introfilmsnutt, og så hopper AVALANCHE av toget, og spillet er i gang. Ikke i nærheten av introdelen til f.eks Kingdom Hearts 2.


Det blir mer "åpent" etter Midgar-delen, men det er fortsatt lineært.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Ja okay, standardsvaret fra folk som liker spillet har vært "jammen spillet begynner jo ikke før du kommer deg ut av Midgar," så det var det jeg tenkte på. Men greit, da er jo saken klar. :)
 
#20
Yeye, respekterer om du ikke liker det selvfølgelig. :p

Men jeg tror delen før du kommer ut på worldmapen er veldig nødvendig for at opplevelsen litt senere i spillet blir mye bedre.