Og det kaller dere grind?
Husker jeg spillte lineage 2 en gang, der fikk jeg ett oppdrag, drep han fyren her også skal du få spenn, jeg drepte fyren og han gav meg litt spenn og litt xp, så ville han ikke prate med meg igjen før jeg hadde nådd lvl 10, på den tiden var jeg lvl 3-4. Så da måtte jeg drepe monster helt til jeg ble lvl 10 for så å få samme type oppdrag igjen og denne gangen ville han ikke prate no mer til meg og jeg grindet min vei fra lvl 10 til 23 uten å få no særlig med quests, DET er hva jeg kaller grind, jeg går ikke med på å kalle quests der man må samle opp forskjellige ting for grind, det blir som å sammenligne En ford taunus 84 model med Ferrarri 599. Og for å ikke glemme dette, da jeg var sånn ganske høy level og hadde lidd meg igjennom endeløse timer med grinding og atter grinding i Lineage 2 ble jeg drept av en nisse ved navn lovegirlXxX som kalte meg american pig dog i samme slengen også mistet jeg 10% xp, noe som tilsvarte et par timer med mobgrinding
Og ikke nok med det, jeg kunne også risikere å miste en av mine hardt opparbeidede items så fort jeg døde
Dessuten så var det masse variasjoner i quests fra lvl 1 til lvl 70, hvertfall nok til at jeg ikke kjedet ræva av meg. Og det kan jeg gå veldig god for siden jeg har gjort det 3 ganger. Men jeg skal si meg enig i at det blir litt kjedelig i lengden, men det tar ikke lange tiden før man starter på storybaserte quests som er mer interessante og mye mer artige å gjøre.
Disse questsa er der for at folk ikke behøver å gjøre slik de holder på i samtilgie online-spill(med unntak av GW, som er en helt annen sjanfer i mine øyne) der de ikke får andre alternativ enn å hakke seg igjennom et endeløst antall mobs for å bli høyst mulig level. Noe jeg takker WoW for at jeg slipper, da får jeg både gull, xp og kjekke items samtidig som jeg får xp fra mobs jeg dreper, slik at det hele tar litt lengere tid. Jeg vil nok i utgangspunktet si at det ikke er WoW dere misliker, men igrunn hele fantasy MMO-sjangeren
Husker jeg spillte lineage 2 en gang, der fikk jeg ett oppdrag, drep han fyren her også skal du få spenn, jeg drepte fyren og han gav meg litt spenn og litt xp, så ville han ikke prate med meg igjen før jeg hadde nådd lvl 10, på den tiden var jeg lvl 3-4. Så da måtte jeg drepe monster helt til jeg ble lvl 10 for så å få samme type oppdrag igjen og denne gangen ville han ikke prate no mer til meg og jeg grindet min vei fra lvl 10 til 23 uten å få no særlig med quests, DET er hva jeg kaller grind, jeg går ikke med på å kalle quests der man må samle opp forskjellige ting for grind, det blir som å sammenligne En ford taunus 84 model med Ferrarri 599. Og for å ikke glemme dette, da jeg var sånn ganske høy level og hadde lidd meg igjennom endeløse timer med grinding og atter grinding i Lineage 2 ble jeg drept av en nisse ved navn lovegirlXxX som kalte meg american pig dog i samme slengen også mistet jeg 10% xp, noe som tilsvarte et par timer med mobgrinding


Dessuten så var det masse variasjoner i quests fra lvl 1 til lvl 70, hvertfall nok til at jeg ikke kjedet ræva av meg. Og det kan jeg gå veldig god for siden jeg har gjort det 3 ganger. Men jeg skal si meg enig i at det blir litt kjedelig i lengden, men det tar ikke lange tiden før man starter på storybaserte quests som er mer interessante og mye mer artige å gjøre.
Disse questsa er der for at folk ikke behøver å gjøre slik de holder på i samtilgie online-spill(med unntak av GW, som er en helt annen sjanfer i mine øyne) der de ikke får andre alternativ enn å hakke seg igjennom et endeløst antall mobs for å bli høyst mulig level. Noe jeg takker WoW for at jeg slipper, da får jeg både gull, xp og kjekke items samtidig som jeg får xp fra mobs jeg dreper, slik at det hele tar litt lengere tid. Jeg vil nok i utgangspunktet si at det ikke er WoW dere misliker, men igrunn hele fantasy MMO-sjangeren
