Spilltoppen XLVI: World of Warcraft

Nominert av di Valore Scadente

• Warcrack

Stemmer: 0 0,0%
  • Warcrap

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1
Og det kaller dere grind?

Husker jeg spillte lineage 2 en gang, der fikk jeg ett oppdrag, drep han fyren her også skal du få spenn, jeg drepte fyren og han gav meg litt spenn og litt xp, så ville han ikke prate med meg igjen før jeg hadde nådd lvl 10, på den tiden var jeg lvl 3-4. Så da måtte jeg drepe monster helt til jeg ble lvl 10 for så å få samme type oppdrag igjen og denne gangen ville han ikke prate no mer til meg og jeg grindet min vei fra lvl 10 til 23 uten å få no særlig med quests, DET er hva jeg kaller grind, jeg går ikke med på å kalle quests der man må samle opp forskjellige ting for grind, det blir som å sammenligne En ford taunus 84 model med Ferrarri 599. Og for å ikke glemme dette, da jeg var sånn ganske høy level og hadde lidd meg igjennom endeløse timer med grinding og atter grinding i Lineage 2 ble jeg drept av en nisse ved navn lovegirlXxX som kalte meg american pig dog i samme slengen også mistet jeg 10% xp, noe som tilsvarte et par timer med mobgrinding:D Og ikke nok med det, jeg kunne også risikere å miste en av mine hardt opparbeidede items så fort jeg døde:D

Dessuten så var det masse variasjoner i quests fra lvl 1 til lvl 70, hvertfall nok til at jeg ikke kjedet ræva av meg. Og det kan jeg gå veldig god for siden jeg har gjort det 3 ganger. Men jeg skal si meg enig i at det blir litt kjedelig i lengden, men det tar ikke lange tiden før man starter på storybaserte quests som er mer interessante og mye mer artige å gjøre.

Disse questsa er der for at folk ikke behøver å gjøre slik de holder på i samtilgie online-spill(med unntak av GW, som er en helt annen sjanfer i mine øyne) der de ikke får andre alternativ enn å hakke seg igjennom et endeløst antall mobs for å bli høyst mulig level. Noe jeg takker WoW for at jeg slipper, da får jeg både gull, xp og kjekke items samtidig som jeg får xp fra mobs jeg dreper, slik at det hele tar litt lengere tid. Jeg vil nok i utgangspunktet si at det ikke er WoW dere misliker, men igrunn hele fantasy MMO-sjangeren:)

Jeg snakket om hva man kan kalle grind, ikke hvorvidt det er dårligere enn det andre. L2read.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jaokay, så da har ikke Final Fantasy grind heller da, siden man går kjappere opp i level der? Den kjøper jeg ikke, du.

Jeg slapp heldigvis å grinde meg vei til lvl 70

Tror dere igrunn burde få litt mer innblikk i hva faktisk grinding i spillsammenheng er, ikke kom her og si at det kan kvalifiseres som grind å drepe 20-30 mobs for å gjøre ferdig et quest, men nå har vel dere ikke spilt spillet heller:)

SITAT
Grinding is a pejorative term used in computer gaming to describe the process of engaging in repetitive and/or non-entertaining gameplay in order to gain access to other features within the game.[1] The most common usage is in the context of MMORPGs, in which it is often necessary for a character to repeatedly kill AI-controlled monsters, using basically the same strategy over and over again, in order to advance their character level to be able to access newer content. Grinding can also appear in other games in which features can be unlocked.
Jeg tror vi trygt kan si at å drepe 20-50 mobs for å få 5 items for å kunne fullføre en quest kvalifiseres til grinding.

Så da er det å drepe folk i et FPS-spill grinding?

Der er vel selve det å drepe folkene det som gjør spillet underholdende, i de fleste tilfeller. I mmorpg-er trykker man vel stort sett på "hit" og lar det gå av seg selv? Eller, er i mye større grad veldig repetivt, vil jeg tro.

SITAT(Maximum @ 02.10.07, 19.10) 84101
Så da er det å drepe folk i et FPS-spill grinding?
[/b]
Tillat meg å svare deg i en tone du selv kjenner godt:

l2read

Og da sier jeg: Henvis meg til det som sier at det å drepe 20-50 stykker på samme kjedelige viset i et fps-spill ikke kan sammenlignes?

Leste du i det heletatt det jeg limte inn i sitatboksen der?

Jante

privileged CIS shitlord
I et FPS-spill er gjerne hver situasjon forskjellig og du spiller som oftest mot andre menneskelige spillere, dermed blir taktikken forskjellig mellom hvert kill. Det er derimot ikke like utfordrende å drepe 50 womp rats på rad for å samle rottehaler.

SITAT(sortulv @ 02.10.07, 19.43) 84107
Leste du i det heletatt det jeg limte inn i sitatboksen der?
[/b]
Og da sier jeg igjen: Henvis meg til det som sier at det å drepe 20-50 stykker på samme kjedelige viset i et fps-spill ikke kan sammenlignes?

Og jante, jeg sikter da til single player.

Slutt å vær så jævla tjukk i knollen.

SITAT
Grinding is a pejorative term used in computer gaming to describe the process of engaging in repetitive and/or non-entertaining gameplay in order to gain access to other features within the game. The most common usage is in the context of MMORPGs, in which it is often necessary for a character to repeatedly kill AI-controlled monsters, using basically the same strategy over and over again, in order to advance their character level to be able to access newer content. Grinding can also appear in other games in which features can be unlocked.[/b]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Maximum @ 02.10.07, 20.45) 84121
Og da sier jeg igjen: Henvis meg til det som sier at det å drepe 20-50 stykker på samme kjedelige viset i et fps-spill ikke kan sammenlignes?[/b]
Såså, du trenger ikke å ta kritikk mot World of Warcraft personlig bare fordi du liker spillet. Sånn forøvrig kan du jo prøve å drepe 5 - eller for den saks skyld 20 - fiender på rad i (for eksempel) Half-Life 2 på samme måte som man gjør det i World of Warcraft. Man må gjøre litt mer enn bare å peke og klikke der, serru. :p

SITAT(sortulv @ 02.10.07, 21.23) 84125
Slutt å vær så jævla tjukk i knollen.
[/b]
Hvis du hadde lest igjennom det der så ser du at det står følgende: SITAT
The most common usage is in the context of MMORPGs, in which it is often necessary for a character to repeatedly kill AI-controlled monsters - in order to advance their character level to be able to access newer content.[/b]
Dette er mest vanlig i MMORPGs, ja, men i WoW så har du muligheten til å variere, man har da altså mulighet til å gjøre såkalte quests(som kan er alt fra utforskning, plukke opp items gjemt i grotter, skaffe informasjon av folk, redde folk, drepe en navngitt mob, dungeon quests gruppe quests, bombing, sabotasje, infiltrering osv.) for at du akkurat skal kunne SLIPPE å grinde deg vei gjennom levelene og det dere prøver å fremstå som et simpelt grinde-spill er i bunn og grunn bare et fåtall av quests du får i spillet, som jeg har sagt tidligere ikke er så jævlig gøy at det gjør noe, men de tar gjerne ikke mer enn 10 minutter.

Og igjen, jeg ser ikke store forskjellen på å skyte ørten tyskere for å avansere fra sted til sted i et linært FPS-spill og ja, yetipants, det finnes også artige FPS, som nettop half-life og bioshock som byr på litt mer variasjon enn flertallet i samme sjanger. Og den gode gamle peke og klikke greia:D Ja, du kunne jo prøvd i høy level og se hvordan det går:D Jeg tørr å påstå at det blir litt mer avansert enn half life 2:)

Og som jeg prøvde å si tidligere, så kanskje det ikke er World of Warcraft dere misliker, men hele sjangeren totalt sett? Siden dere klager over et element som i STOR grad er mye større i omtrent samtlige Fantasy-MMORPGs utenom Guild wars som i bunn og grunn er ett MMOPVP spill.

World of Warcraft er kjedelig og repetivt. Jeg har ikke vært innom noe annet enn World of Warcraft, Final Fantasy XI Online og offline-delen i Phantasy Star Online Episode I & II (sistnevnte er faktisk det jeg har hatt det mest moro med, og da i split-screen multiplayer) av MMORPGs, men den type spill er aldri noe som har fasinert meg noe særlig. Det blir for tidkrevende og endeløst for min smak.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Maximum @ 03.10.07, 00.44) 84138
Og den gode gamle peke og klikke greia:D Ja, du kunne jo prøvd i høy level og se hvordan det går:D Jeg tørr å påstå at det blir litt mer avansert enn half life 2:)[/b]
Hva var det jeg måtte gjøre i et par uker for å komme opp i så høy level, igjen? Har ordet på tunga her, men det glipper liksom akkurat idet jeg skal til å si det halvhøyt for meg selv. Noen som kan hjelpe? :p