Spilltoppen XLVI: World of Warcraft

Nominert av di Valore Scadente

• Warcrack

Stemmer: 0 0,0%
  • Warcrap

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1
SITAT(Maximum @ 03.10.07, 00.44) 84138
Dette er mest vanlig i MMORPGs, ja, men i WoW så har du muligheten til å variere, man har da altså mulighet til å gjøre såkalte quests(som kan er alt fra utforskning, plukke opp items gjemt i grotter, skaffe informasjon av folk, redde folk, drepe en navngitt mob, dungeon quests gruppe quests, bombing, sabotasje, infiltrering osv.) for at du akkurat skal kunne SLIPPE å grinde deg vei gjennom levelene og det dere prøver å fremstå som et simpelt grinde-spill er i bunn og grunn bare et fåtall av quests du får i spillet, som jeg har sagt tidligere ikke er så jævlig gøy at det gjør noe, men de tar gjerne ikke mer enn 10 minutter.[/b]
Et fåtall av questene i spillet? Tviler hardt. De første questene man får utlevert er grindequests. Flesteparten av questene i instancer er grindequests. Hele jævla Stranglethorn Vale er en eneste lang grind. Questene imellom der du slipper å drepe X antall for å få Y av et item som skal leveres til NPC Z er i et fåtall i forhold.

Alle, absolutt alle MMORPGer har grind. At WoW har mindre grind enn Lineage 2 eller Everquest betyr ikke at WoW ikke har grind. Det har bare mindre enn de to andre spillene.

STV er et unntak, og det er der grindehelvete virkelig sparker fra seg, og er et sted jeg gruer meg til å dra hver gang, men når man får hjelp av kamerater i høy level går dette heldigvis fortere, men jeg står fortsatt på det at disse grindequesta ikke er i majoritet i spillet og da kommer vi vel til det jeg sa tidligere.

"Og som jeg prøvde å si tidligere, så kanskje det ikke er World of Warcraft dere misliker, men hele sjangeren totalt sett? Siden dere klager over et element som i STOR grad er mye større i omtrent samtlige Fantasy-MMORPGs utenom Guild wars som i bunn og grunn er ett MMOPVP spill."

Så istede for å hele tiden si at WoW er det dårligste spillet siden manns minne kan man vel heller gå inn i seg selv og si at man kanskje ikke har sansen for slike spill i utgangspunktet? Det å klage over at et MMORPG tar lang tid er dødfødt i seg selv. Kan jo tenke seg hvor mye det hadde lønt seg å lage et MMO som tok 1 uke å bli ferdig med?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Maximum @ 03.10.07, 12.29) 84173
Så istede for å hele tiden si at WoW er det dårligste spillet siden manns minne kan man vel heller gå inn i seg selv og si at man kanskje ikke har sansen for slike spill i utgangspunktet?[/b]
Så når jeg spiller et kjedelig spill, er det altså meg det er noe galt med, og ikke spillet...? Jeg gleda meg skikkelig til World of Warcraft siden de lovte et "annerledes MMZOMG", og spesielt siden jeg digger alle spillene Blizzard har laget og var en stor Warcraft-fan fra før av. Hva fant jeg ut? Jo, de fagre løftene om at man kunne få noe ut av spillet selv om man bare spilte noen få timer i uka var bare piss. Grinda meg opp til level... skal vi se her... øh, ikke høyt (såvidt over 10 mener jeg å huske), og da var det faenmeg nok. Gameplayet hadde ikke endret seg overhodet siden jeg begynte å spille, og jeg må nesten innrømme at jeg er litt mer kresen enn som så.