Spilltreffet er avlyst ...

Dukie

nice girl
#1
Ja, vi i Spillegal beklager det inntrufne på det dypeste, men slik situasjonen er per i dag, ble ikke Spillegal funnet seriøst nok av de som skulle hjelpe oss med spilltreffet.

Opprinnelig skulle Leonard hjelpe meg med utstyr til spilltreffet. Leonard har nå trukket seg tilbake, etter en pm fra ILiuz, der han luftet noen tanker angående treffet. Jeg leste selv over denne pm-en før den ble sendt til Leonard og selv om jeg satt på TG, fant jeg ikke noe galt med den; dette var ikke krav, bare ideer. Personlig tror jeg det hele er basert på en misforståelse mellom de to, og jeg har prøvd å få til en dialog mellom dem, dog uten å lykkes. Nå er det uansett for sent. Det skal ikke utelukkes at det kan ha vært en tredjepart ute og stukket kjepper i hjulene for samarbeidet.

En del av de involverte som har lest Leonards svar på ILiuz' pm, tolket det slik at han blant annet ikke syntes det var nok pro-gamere på Spillegal. Dessuten har Spillegal tilsynelatende et «shabby» rykte hos aktørene som skulle ha hjulpet til. Hadde ILiuz vært en pro-gamer hadde han trolig blitt mye bedre tatt imot, men bakgrunnen var også at han ikke hadde nok erfaring, og at han kom med for mange krav. Før ILiuz sendte pm-en som utløste alt sammen, var jeg selv så smått i snakk med Leonard om utstyr til spilltreffet.

Jeg har i de siste dagene tilbrakt store deler av tiden min på å sitte i telefonen med både Leonard og ILiuz, for å prøve å løse konlikten.

Min og ILiuz' personlige målsetting, var å forbedre spillmiljøet i Norge, samt å gi Spillegalbrukerne sjansen til å bli bedre kjent med hverandre og utfordre hverandre i spill. Dette ble ikke sett på som seriøst nok av aktørene, siden det var snakk om å blant annet spille Goldeneye på treffet. Det sistnevnte kan jeg forsåvidt si meg enig i. Aktørene vil tydeligvis bare hjelpe de som allerede er pro-gamere. Og jeg var kanskje en av de få som fylte dette kravet. Jeg slet meg halvt ihjel for å få dette igjennom, men hva hjelper det når man skulle tro at Spillegal er stemplet som kronisk useriøst, uten sjanse for benådning i nær fremtid. Spillegal prøver i det minste og interessen er der -- er det useriøst?

Jeg beklager på vegne av staben på Spillegal at vi ikke kunne få dette igjennom. Jeg vet det var en del som hadde tenkt seg til spilltreffet -- noen så langt unna som Sverige; toppspilleren i Virtua Fighter er et godt eksempel. Andre eksempler er folk som hadde booket seg på hotell for å ordne overnatting siden de kom langveis fra og til og med én som utsatte sin egen attenårsdag for å kunne komme. For disse vil nok avlysningen svi ekstra og jeg beklager særdeles sterkt overfor dere.

Jeg har vært veldig lite online i det siste og det overrasker meg å se hva jeg kommer tilbake til. At Gateway faktisk har klart å skremme vekk en av de som skulle hjelpe oss med projektorer ...

Opprinnelig skrevet av Lucifer+-->QUOTE(Lucifer)
Det er på høytid at vi får fakta på bordet ang hva slags utstyr som vil være der og hvilket spill\turneringer som skal spilles. eller er det bare et fjortismøte hvor alle gjør som de vil?
[/b]
Du, Lucifer, er en god venn av Leonard offline, og burde vite bedre enn dette her. På forrige Gameparty ble det ikke bestemt hvilke spill vi skulle ha turnering i før partyet var et par timer gammelt. Litt vel hyklersk å klage på at Spillegal er sent ute da, når det ennå var hele fem dager igjen til treffet. Om jeg ikke hadde visst bedre, hadde jeg luktet kameraderi her. Jeg vet at du kanskje er den beste i Halo i Norge, men du behøver ikke være så himla arrogant av den grunn.

Opprinnelig skrevet av Lucifer@
Til info har vi 4 stk projektorer som kan brukes, men vi gidder ikke det hvis det er fjortiskveld, med goldeneye og mariobros.
Dette var noen tanker ILiuz luftet med Leonard før all hjelpen gradvis forsvant. Det var ikke noen konkrete planer. Hvor har du fått dette fra? Disse spillene er ikke engang i pollen. Og er det et krav at det skal være Halo på treffet? Ellers kommer ikke gutta med projektorer? Halo var opprinnelig ment å skulle være der uansett, så jeg skjønner ikke hva du klager over.

Når skal det bestemmes hva som skal spilles? samme dag?? Folk må jo få litt tid til å melde seg på en evt turnering.
Det har gått fint før, hvorfor ikke nå? Det er grenser for hvor seriøst løp vi skal kjøre; dette var ikke VM, det var et vanlig spilltreff.

At du furter og løper av sted med halen mellom bena fordi det blir klaget over din elitistiske og arrogante holdning, sier mer om din useriøsitet enn det sier om oss.

<!--QuoteBegin-Gateway

nei du, lucifer (knis), du kommer nok ikke langt med den elitiske holdningen der.
Jeg er enig med deg Gateway. Det Gateway har kommet med i denne saken her er meget bra, relevant kritikk. Ju is teh 1337. En pils er i posten.


OK. takk for meg.
I rest my case.

Dette endrer ikke mitt forhold til Leonard. Jeg synes fortsatt Leonard er en pålitelig kar og en kamerat. Leonard alene er i fullt arbeid og har andre ting han må ta seg av. Jeg bærer derfor ikke nag.

Spillegals brukere, kom med deres synspunkter her.
 
#2
Kan vel bare si at jeg synes dette var veldig synd. :( Veldig mange som hadde gledet seg til dette spilltreffet. Har sett folk på chatten som har snakket masse om og tilogmed entusiastisk talt ned antall dager til treffet osv. Altfor lite av disse tingene som skjer i spillmiljøet i Norge.
 
#3
Jeg trodde dette var bare en spøk jeg, men der tok jeg visst feil. Det er synd at treffet er avlyst. Så veldig fram til å møte de andre som skulle på treffet. Er også synd for de som du nevnte som har booket hotell og som skulle komme langveis fra. Men men... Kanskje det blir treff en gang i framtiden? Da kommer hvertfall jeg :)
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
Dette er utrolig kjipt.. Gledet meg veldig til å se igjen noen, og utfordre nye ansikt. Som Eulogy sa, så var det mange som virkelig gledet seg stort til GP, og noen pga tidligere veldig godt inntrykk og god erfaring med det. Planer ble endret for å få kommet.. jaja.

noen så langt unna som Sverige; toppspilleren i Virtua Fighter er et godt eksempel. Andre eksempler er folk som hadde booket seg på hotell for å ordne overnatting siden de kom langveis fra og til og med én som utsatte sin egen attenårsdag for å kunne komme
Jeg synes dette høres passe bra seriøst nok ut. (?) Om SG ikke er seriøst nok, så kommer det jo en god del utenifra..


All credit til Duke og co, for å ha prøvd i hvertfall. :king:

Kan bare håpe det lar seg gjøre å ha GP senere.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#5
det var hyggelig av deg å si det, duke; men jeg beklager hvis jeg gikk for langt.

utrolig trist at det ble avlyst, jeg hadde sett litt fram til å bli rundjult i samtlige spill. jeg hadde tilogmed laget noen teite navnelapper.

men takk til Duke, ILiuz, og resten som har stått på som noen jævler for å prøve å få gjennom dette, i det minste. en annen gang, kanskje. hvor jeg ikke skremmer bort de med prosjektorer :unsure:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Jepp, dette var seriøst nedtur... Ettersom jeg ikke vet hva som er blitt sagt partene imellom gidder jeg heller ikke rette noen kritikk mot noen; derimot vil jeg rose de som tok initiativ til dette og sto på for at det skulle bli noe av. All heder til dem, måtte arbeidet deres lønnes bedre i fremtiden.
 
#7
:huh:

Trodde det var kødd først, men så var det ikke det likevel... :(

Jeg hadde gledet meg skikkelig til dette treffet. Trodde liksom alt var i boks nå, men det var det visst ikke.

Spesielt synd for de som hadde booket hotell osv.

Jeg trodde dette treffet var mer for morroskyld, jeg... Trodde ikke det var så utrolig seriøst.

Men et spilltreff skal vel kunne ordnes andre steder i Akershus/Oslo? Jeg håper i hvert fall på et offisielt SG-spilltreff en eller annen gang - enten det blir i Lillestrøm eller andre steder i Akershus/Oslo.

Uansett, stor takk til dere som sto på for at det skulle bli et slikt GP (ILiuz og Duke - eventuelt om det var andre også). Håper som sagt det vil bli et treff en eller annen gang.

Heldigvis kan jeg se frem til Spilltreff II: Kino1 Sandvika (som går som planlagt).
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#8
De synes ikke SG er seriøst nok ? Når virtua fighter proffer fra norge og t.o.m en fra sverige tar turen, så vil jeg absolutt si at det høres seriøst nok ut. Det virker jo heller ikke som om de ønsker flere folk som skal bli seriøse på dette område, det virker sånn når de ikke ønsker å utvide det norske spillmiljøet. Et sted må man jo begynne, og jeg synes SG treff hadde vært et utmerket sted å begynne. Hvis de ikke støtter slike treff, så kan de ikke vente at det gror pro gamers hjemme i kjelleren til folk. Det er treff som dette og turneringer som er motivasjonen til å nettopp gidde å investere nok tid i et spill slik at en kan kalle seg en proff i spillet.

Det må jo også være mulig å arrangere noe for morro skyld, må ikke være så vanvittig seriøst hele tiden, det eneste man oppnår da er å skremme bort alt som heter nybegynnere.

-Edit: Jeg ønsker også å gi ros til de som prøvde å ordne dette, dere tok initiativ og gjorde så godt dere kunne. Det er ikke deres skyld at dette ikke kan gjennomføres.
 
#9
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@20.04.2004, 06.51
Dette er utrolig kjipt.. Gledet meg veldig til å se igjen noen, og utfordre nye ansikt. Som Eulogy sa, så var det mange som virkelig gledet seg stort til GP, og noen pga tidligere veldig godt inntrykk og god erfaring med det. Planer ble endret for å få kommet.. jaja.

noen så langt unna som Sverige; toppspilleren i Virtua Fighter er et godt eksempel. Andre eksempler er folk som hadde booket seg på hotell for å ordne overnatting siden de kom langveis fra og til og med én som utsatte sin egen attenårsdag for å kunne komme
Jeg synes dette høres passe bra seriøst nok ut. (?) Om SG ikke er seriøst nok, så kommer det jo en god del utenifra..


All credit til Duke og co, for å ha prøvd i hvertfall. :king:

Kan bare håpe det lar seg gjøre å ha GP senere.
Sier meg enig i alt det her..var ekstremt kjipt at det ikke ble noe av. Hadde gleda meg helt siden forrige gang (som er en ganske god stund siden).

Får håpe det blir en ny inspirasjon senere. Dette bør holdes en gang igjen. Tiden får vise når..
 
#10
Etter flere telefoner leonard, samtale på irc med Ilutz har jeg fått alt for mye informasjon og spørsmål angående et "spilltreff" jeg ikke har noe som helst med, eller ønsker å ha noe med.

Grunnen til at jeg poster er at jeg synes ikke akkurat slik Duke legger ting fram er helt riktig. For dere som vet hvem jeg er, og kanskje har mye imot meg slapp av, jeg kommer ikke til å poste noe særlig her. Uansett vil jeg oppklare et par ting som jeg ikke synes er kommet riktig fram.

Personlig tror jeg det hele er basert på en misforståelse mellom de to, og jeg har prøvd å få til en dialog mellom dem, dog uten å lykkes. Nå er det uansett for sent. Det skal ikke utelukkes at det kan ha vært en tredjepart ute og stukket kjepper i hjulene for samarbeidet.
For det første, har jeg ikke stukket noen kjepper i hjulet for Spillegal om det er det du hinter til Duke. Jeg har riktignok snakket med Iliutz og Leonard, men jeg har på ingen måte prøvd å sette noen stopper for "spilltreffet" deres.

Iliutz kontaket meg på IRC og spurte om jeg kunne kontakte div spill distrubutører hvor jeg kjenner folk, og firmaer som Unsaco og MS og legge inn et godt ord for spillegal. Personlig har jeg ikke mye positift å si om spillegal, men det er vel ikke så vansklig å forstå. Nå er det riktignok nye eiere av domenet, delvis nytt crew osv, etter det Iliutz nevnte på Irc.

Som jeg sa til Iliutz på irc, du har enda mye å "bevise" før det eventuelt blir aktuelt for meg å kontakte noen i brangsjen og legge inn et godt ord for Spillegal, på det nåværende tidspungt har nye spillegal ikke bevist noe som helst.

Men for å være konkret, ovenfor meg begynner nye spillegal forsåvidt med blanke ark. Spillegal har kanskje har skaffet seg et shabby rykte hos brangsjen, er isåfall noe Trøls og Kanon har stelt istand vil jeg anta.

For å komme med litt SAKLIG kritikk til dagens ledelse av spillegal.

Slik jeg ser det mangler dere fullstendig gjennomførings emne av et "spilltreff" på det nåværende tidspungt. hvorfor jeg sier dette begrunner jeg med følgende.

1. Leonard ba om å bli kontaktet på telefon for å snakke nermere om saken, noe de som driver her ALDRI gjorde, før Leonard bestemte seg for å trekke seg ut.

2. De som driver her ble da bedt å kontakte utleier av lokalet selv og avtale med de siden leonard nå var ute av bildet, dette ble heller aldri gjort, etter den informasjonen jeg har fått.

3. Forsøk på å skaffe utstyr og vlinjen til å jobbe for å få lånt projectorer og konsoller på privart basis kan neppe ha vært størst, da hadde dere mest sansynlig greid å stable noe utstyr på beina om dette var noen dere hadde giddi å lagt litt sjel i.

4. Begynne spillegal med å hi-jacke Irc kanalen #spillegal på efnet fra Havok og epp synes jeg var en rimlig upassende måte å starte på, men det er nå mitt syn på saken. Iliutz så anderledes på saken skjønte jeg og det får så bli hans sak.


Så over til det som jeg ser på som positift med nye Spillegal.

1. Nye folk, Trøls og Kanon er gone. Iliutz sier han vil leggee resurser i å lage et nytt og bedre og mer spillegal forum\side. Bra initsiativ av Iliutz.

2. Duke har etter det jeg har skjønt prøvd så godt han kunne med å megle mellom partene i saken her, stått på og prøvd å ordne saker og ting. Samt med at han tilbød seg å ha "ansvaret" for lokalene. Dette er etter det jeg har oppfattet som den største insatsen som er gjort av noen på Spillegal for og greie å gjennomføre "spilltreffet". Nå vet jeg riktignok ikke hvilken "rolle" Duke har i den daglige driften av spillegal, men godt jobba av deg ihvertfall Duke.

3. Iliutz har greid å samle en del nye skribenter og web folk, noe jeg synes lover bra, men etter det jeg skjønte er ikke alt 100% i boks enda. Men en en god start ihvertfall Iliutz, forumet er jo oppe å går og snart web oxo.

Personlig føler jeg at jeg er ferdig med den perioden av livet som har omhandlet Tv spill og ønsker vel helst å bli holdt utenfor, det er hygglig å slå av en prat med bekjente innen mijøet en gang iblandt, men ønsker å bli holdt utenfor alt som har med spilltreff, lån av utstyr og ønske om at jeg skal kontakte noen i brangsjen for ditt eller datt.

Den tiden da vi holdt såkaldte "Gamepartys" hadde vi ihvertfall planen klar, og vi hadde ALLTID en backup løsning om det skulle skjære seg enten med lån av utstyr eller spons fra de "vanlige" kildene. Vi begynte i det små og var ikke så kravstore i starten og hadde en ydmyk holdning ovenfor nøkkelfirmaene i brangsjen, vi krevde ikke all verden fra dag 1. Spillegal burde kanskje oxo sikte litt lavere i starten til de fikk etablert seg ordentlig, lagt litt mer planer og struktur før en begir seg ivei med spilltreff osv.

Når det gjelder den "PM" en det diskuteres her har jeg skum lest igjennom den, og personlig synes jeg vel det er litt vel drøve krav Iliutz prøver seg på. Hadde de ansvarlige her tatt kontakt når de skulle og diskutert saken, prøvd å ordne noe ifelleskap isteden for å legge alle retningslinjene selv og bestemme alt selv, hadde dette gått bra. Dere hadde kommet ttil "dekket" bord nesten om dere hadde hatt en litt mer ydmyk og sammarbeids villig holdning. Men det greiene som har foregått her virker for meg som total enveiskjøring, fix det og det, og en holdning som oser at du er "heldig" som får lov å hjelpe oss.

Uansett er jeg redd dette med å få innpass og tillit hos brangsjen er "et jorde" dere må pløye selv, uten hjelp fra oss som holdt GP's back in the old days. Kanskje det å vise litt mer takknemlighet hadde vært en ide, så hadde kanskje folk strukket seg litt lenger og kanskje gitt en extra arms rekning eller 2.

PS: til dere som ikke har noen saklige komentarer til inlegget mitt eller bare vil slenge dritt til meg, spar dere fra og replye på topicen her. Denne posten er egentlig mest myntet på LEDELSEN av spillegal, mer enn deres brukere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Opprinnelig skrevet av Deleted
Denne posten er egentlig mest myntet på LEDELSEN av spillegal, mer enn deres brukere.
Kanskje vært en idé å ta dette på PM da, selv om jeg ser poenget med å legge frem saken fra din side.
Utover det har jeg ikke så mye å si, annet enn at jeg mener folk bør holde seg for gode til å begynne med flaming her... :p
 
#12
Dette var sinnsykt trist å høre. hadde store planer om å komme å treffe gamle kjente fjes, spille å ha det morro.... Men nei ting går tydeligvis aldri som planlagt...
 
#13
Ja, dette var synd å høre :(
Kunne ikke komme (bor litt langt unna), men allikevel synd..
 
#14
Det var virkelig triste nyheter.... Jeg gledet meg til å se gamle ansikter og spille.. Delta på div. ting og se andre sine skills med mer.. Men takk for all insatsen Duke.. Vi verdsetter det ;) Better luck next time...
 

Endre

Ødela forumet
#15
Opprinnelig skrevet av Deleted
Iliutz kontaket meg på IRC og spurte om jeg kunne kontakte div spill distrubutører hvor jeg kjenner folk, og firmaer som Unsaco og MS og legge inn et godt ord for spillegal. Personlig har jeg ikke mye positift å si om spillegal, men det er vel ikke så vansklig å forstå. Nå er det riktignok nye eiere av domenet, delvis nytt crew osv, etter det Iliutz nevnte på Irc.
Dette er helt riktig, men jeg kontaktet deg ang. avtaler for å få spill tilsendt fra forskjellige utgivere, så vi kan teste de, promospill med andre ord. Og for meg virker det som du har lagt det frem til Leonard som om jeg spiller et dobbeltspill med bransjen (ang. spilltreffet, altså), noe jeg ikke har gjort. Utover det har jeg ikke mye å kommentere ved innlegget ditt, annet enn at jeg setter pris på ditt syn på saken.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#16
Faen altså, dette er skikkelig trist. Jeg hadde gledet meg skikkelig til å møte andre spillinterisserte og til å kunne spille mange sammen på Halo, Mario Kart osv. :(
 
#17
Holder MS, Sony og Nintendo syn over oss?
Jeg synes ikke dette forumet er useriøst,
tvert imot, det er et blant mest seriøse.

Men jeg kan ikke no for det nå.
Takk til alle som har jobbet for å få det til.
Det var synd....
:mad2:




Kos dere med disse
smiliesene, lettere å komme i bedre
humør.

:giljotin:

:guns:

:band:

:ninjastar:
 
#19
Og for meg virker det som du har lagt det frem til Leonard som om jeg spiller et dobbeltspill med bransjen (ang. spilltreffet, altså), noe jeg ikke har gjort
Hvordan kan det virke sånn på deg? du har jo ikke pratet med Leonard engang etter det jeg har forstått. Desuten var dette konkret hva samtalen på irc i hovedsak dreide seg om. Men for all del, tolk det som du vil.

Jeg prøver bare å understreke at jeg har ikke har påvirket Leonard i hverken positiv eller negativ retning. Jeg nevnte for han at du hadde msg'et meg på Irc, thats about it. Dette nevnte jeg for han ETTER han hadde bestemt seg for å trekke seg fra "spilltreffet" deres.

Men greit, gidder ikke bruke mer tid på å forklare meg. Men sånn er det nå engang
 
#20
Dette var utrolig leit. Når jeg fikk vite om dette på IRC igår, trodde jeg det hele bare var en spøk fra ILiuz sin side, selv om jeg fryktet at krangelen mellom Lucifer og Gateway666 kanskje hadde noe med dette å gjøre. Jeg, og flere andre så virkelig frem til dette, bla. så holdt jeg og Hyulvinji nedtelling på timen i to uker ( :p ).

Jeg må hvertfall si jeg er takknemlig for dere har forsøkt å få igang dette arrangementet, og for alt partene har gjort for å prøve å få orden på det, selv om det ikke ble noe av, likevel. Har sittet i den posisjonen selv, bare for noen få mnd. siden, når det gjelder å få igang et arrangement som ikke ble noe av.

Triste nyheter, men det er ikke stort å gjøre med det, annet enn å håpe på at ledelsen i Spillegal kanskje kan klare å få noe slikt igjennom i fremtiden, og da faktisk lykkes med det.

Det var vel det jeg hadde å si. All ære til Duke som har gjort det han kunne for å prøve å megle mellom partene.