Spilltreffet er avlyst ...

#21
:(

Dette er bare fryktelig tragisk. Jeg gledet meg skikkelig mye til å komme på spilltreffet, gledet med skikkelig mye til å bli kjent med medlemmene her, og gledet meg skikkelig til å bli knus i Tekken. Menmen, det skjer tydligvis ikke...

Får vel bare takke til de som har gjort en innsats her, det er fint at noen gidder å sette opp slikt. Forferedelig dumt at det skjærte seg...

Og en ekstra takk til Duke som virkelig har lagt sjela si i det her.
 
#22
SG har da ikke et "shabby" rykte? Hvem søren har du fått det fra,

Duke? Og uansett kunne jeg ikke ha kommet, men det er klart synd for det om. Men Duke prøvde

hvertfall.. :$
 

Endre

Ødela forumet
#23
At SG har et «shabby» rykte, er det Leonard som har vært så snill og

fortalt oss. Om det faktisk stemmer, eller om det bare er Leonards måte å si at det ikke er

nok power gamere her, er en annen sak...
 
#24
Dette må jeg bare si at er masse piss unskyld språket men det er

sandt,
det er vel ikke mulig å bli så sur pga en pm at du avlyser noe mange gleder seg

til.

Og disse som skulle hjelpe oss synes ikke vi var pro-gamere hva f*** skal det

bety da, at vi ikke er en gjeng med nærder så da kan vi ikke ha spilletref, jeg tror nok at

det er mange fol som er veldig gode i mange spill.

De prater om at de ikke liker av

vi skulle spille Golden Eye eller Perfect Dark, da er da de ikke pro gamere det høres ut som

en gjeng med fjortiser som henger seg opp i grafikk og sånd, Perfect Dark er et av de beste

spillene jeg har spilt så derfor er jeg ikke pro-gamer.

Dette virker bare dumt spør

du meg, nå ble jeg skuffa og sindt, det var en dårlig grunn.




:mad2:
 
C

Crizpy

Gjest
#25
Greit, jeg skulle ikke på treffet, men som jeg sånn som jeg så på det, var

det en måte å møte hverandre på, og spille sammen for morro skyld.
Ikke en sånn

konkuranse der alle skriker "JEG SA NEED BACKUP DA!! JÆLVA

IDIOTEEEEERR!!!" *krasj, tastaturet gikk til helvete*
Bare et

eksempel...

Uansett, Leonard og Lucifer: Etter det jeg har lest, makan til oppførsel

skal du faen meg lete lenge etter

EDIT: Etter det jeg leste fra Duke, Jin_ og.
 
#26
For det første, så er jeg veldig takknemlig for alt du har gjort for

gamer-Norge. All respekt til deg for det, men dette her synes jeg nesten du burde holdt deg

for god for. Se derfor på dette her som saklig kritikk. Jeg vil ikke ha en negativ tone

rundt dette her. Og har ingen ønske om å diskutere dette her videre heller. Husk

dette!

Etter flere telefoner leonard,

samtale på irc med Ilutz har jeg fått alt for mye informasjon og spørsmål angående et

"spilltreff" jeg ikke har noe som helst med, eller ønsker å ha noe

med.
Hvis

du ikke ville ha noe med dette å gjøre, hvordan har det seg da at du har snakket såpass mye

med Leonard om saken?

Grunnen til at jeg poster er at

jeg synes ikke akkurat slik Duke legger ting fram er helt

riktig.
Etter det inntrykket jeg har fått, la jeg frem saken

helt korrekt. Den ble skrevet i samarbeid med ILiuz og det kunne like godt vært han som la

den ut, med noen få endringer. Du føler det tydeligvis

annerledes.

For det første, har jeg ikke

stukket noen kjepper i hjulet for Spillegal om det er det du hinter til Duke. Jeg har

riktignok snakket med Iliutz og Leonard, men jeg har på ingen måte prøvd å sette noen

stopper for "spilltreffet" deres.
Etter det inntrykket vi fikk, føltes det nesten

slik.

Som jeg sa til Iliutz på irc, du har enda mye å

"bevise" før det eventuelt blir aktuelt for meg å kontakte noen i brangsjen og

legge inn et godt ord for Spillegal, på det nåværende tidspungt har nye spillegal ikke

bevist noe som helst.
Et sted må man begynne. Vi ville bare ha igang et

treff for brukerne på Spillegal, vi, og brukerne her hadde viljen til det. Det jeg og ILiuz

ville, var å rekrutere nye gamere, noe Tekkenclub gjorde i sin tid, vil jeg tro. Og i

tillegg beholde alle de gamle fra Tekkenclub/NTSF som er blitt kjent med hverandre og har et

godt forhold fortsatt skal ha muligheten til å

treffes.

Leonard ba om å bli kontaktet på

telefon for å snakke nermere om saken, noe de som driver her ALDRI gjorde, før Leonard

bestemte seg for å trekke seg ut.
Shadar har faktisk ringt til Leonard. Hva de

drøftet, er for meg ukjent, men saken er den at telefonsamtalen fant sted. Jeg har hele

tiden bedt ILiuz om å ringe Leonard, noe han ikke gjorde. Det kan vi ta selvkritikk for.

ILiuz nevnte for meg at det visstnok ikke var noe krav om samtaler før spilltreffet siden

dette kunne ordnes samme dag, før treffet begynte. Jeg spurte Gisle gjentatte ganger da det

hele begynte, om jeg skulle be ILiuz ringe ham. Gisle svarte på dette tidspunktet var det

ikke nødvendig lenger. Han trakk seg deretter mer og mer tilbake, men lokalet var det

fortsatt mulig å få. Dette måtte nå ILiuz ordne selv og jeg ba ILiuz gjøre det. Men! Vi

ventet med å booke lokalet før vi var sikre på at vi kunne få tak i utstyr. Det er ikke stor

vits med lokaler uten projektorer, utstyr som jeg i utgangspunktet skulle

låne.

Forsøk på å skaffe utstyr og vlinjen til å jobbe for å få

lånt projectorer og konsoller på privart basis kan neppe ha vært størst, da hadde dere mest

sansynlig greid å stable noe utstyr på beina om dette var noen dere hadde giddi å lagt litt

sjel i.


mindre enn fem dager!? Nå er du urimelig til de grader. Vi har aldri skaffet projektorer

før, så hvordan skulle dette gått til? Vi trengte iallfall seks projektorer -- hvor skulle

vi fått tak i disse? Bare fordi vi er nye og ikke har de rette kontaktene, betyr ikke det at

vi ikke gjør en innsats. Jeg la selv sjelen min i dette, men jeg selger den ikke til

djevelen heller! Gitt mer tid, kunne vi fått tak i projektorer; bare i løpet av én dag,

hadde vi fått tak i to projektorer. Konsoller og spill klarte vi til slutt å skaffe selv,

til og med noen få, enkle premier. Men dette holder ikke, så på dette tidspunktet må vi

derfor avlyse spilltreffet. Spillegal gir ikke opp, vi vil prøve igjen og vi kommer

til å greie det en gang i fremtiden. Men denne gang gjør vi det på egen hånd, på våre egne

premisser.

Dere sier vi er useriøse, men å trekke seg ut av en avtale mindre enn fem

dager før dato, er ikke det useriøst? Alt dette på grunn av én PM, samt «useriøse» brukere,

noe jeg stiller meg utenforstående til. Jeg ville bare mekke nytt Gameparty, jeg, og bidra

til at spillmiljøet ble hevet, samt «rekrutere» flere gamere. Hvorfor blir dette sett ned på

av «aktørene»? Er grunnen noe de gamle sjefene gjorde? Blir nye Spillegal straffet på grunn

av noe de gamle gjorde?

Personlig føler jeg at jeg er ferdig med den perioden av

livet som har omhandlet Tv spill og ønsker vel helst å bli holdt utenfor

...
Litt

vanskelig å holde deg utenfor når du kommer med dette

her.

en tiden da vi holdt såkaldte "Gamepartys"

hadde vi ihvertfall planen klar, og vi hadde ALLTID en backup løsning om det skulle skjære

seg enten med lån av utstyr eller spons fra de "vanlige" kildene. Vi begynte i det

små og var ikke så kravstore i starten og hadde en ydmyk holdning ovenfor

nøkkelfirmaene i brangsjen, vi krevde ikke all verden fra dag 1. Spillegal burde kanskje oxo

sikte litt lavere i starten til de fikk etablert seg ordentlig, lagt litt mer planer og

struktur før en begir seg ivei med spilltreff osv.
Det er litt vanskelig å ha backup-løsninger når vi

mangler de kildene dere tydeligvis hadde. Som sagt, et sted må vi starte. ILiuz mener selv

han var noe ydmyk, i og med at de såkalte «kravene» dere viser til hele tiden, kun

var tanker som ble luftet og aldri var ment som krav dere skulle etterfølge.



Hadde de ansvarlige her tatt kontakt når de skulle og

diskutert saken, prøvd å ordne noe ifelleskap isteden for å legge alle retningslinjene selv

og bestemme alt selv, hadde dette gått bra.
Jeg ble bedt om å ta hånd om spilltreffet alene. Det

de skulle stå for var utstyr. Sier du nå at de også skulle bestemme hvordan treffet skulle

foregå? Dette ble aldri nevnt med et ord. Jeg prøvde å få til dialog mellom Leonard og

ILiuz, men dette gikk som sagt heller dårlig.

Men det greiene som har foregått her virker for meg som

total enveiskjøring, fix det og det, og en holdning som oser at du er "heldig" som

får lov å hjelpe oss.
Feil! Jeg var meget takknemlig for at Leonard

ville hjelpe til, og dette kom ifølge meg selv klart frem.



Kanskje det å vise litt mer takknemlighet hadde vært en

ide
Jeg

oste takknemlighet. Hadde pm-en hadde vært bittelitt annerledes, hadde vi trolig ikke hatt

dette problemet. Jeg har nesten fått det inntrykket at de ville trekke seg uansett og at

dette var det påskuddet de lette etter.

Den eneste jeg ville, var å fortsette

å bidra til det norske spillmiljøet og jeg er igjen veldig takknemlig for det Tekkenclub og

NTSF gjorde, selv om sistnevnte gikk på trynet. Når vi er inne på seriøsitet, la oss se på

NTSF: Jeg og andre «pro-gamere» (ILiuz, Eaglejin, Hawk ++) betalte 250,- kr i medlemsavgift,

fordi vi trodde på NTSF. Siden har jeg aldri hørt noe. Hver gang jeg sjekker ntsf.no, finner

jeg påmeldingen til Halo-NM fra høstferien i fjor og unnskyldning om tekniske problemer. Det

er greit å gi faen, men når man har påtatt seg et slikt ansvar, forventer vi en forklaring.

Jeg understreker samtidig at jeg gir blanke i pengene, men det er en prinsippsak. Vi,

brukerne, fortjener bedre. Jeg måtte selv spørre Leonard for å finne ut hva som hadde

skjedd. Det er trist det som skjedde, men ikke alt går som forventet. Poenget er uansett at

du må ha orden i ditt eget skap før du klager på andres.

Takk for alt du har bidratt

med uansett.

Edit: Vennligs avstå fra hets, dette gjelder begge parter. Leonard

skjekker ikke engang Spillegal lenger. Og jeg har sagt at han er i fullt arbeid og hele

pakka.
 
#27
Det er mange arrogante holdninger ute og går, det er helt

sikkert. Ettersom jeg forstod det, var det vel bare meningen at spilltreffet skulle være en

koselig og halvveis privat sammenkomst for Spillegal-brukere? Det er klart at man ikke kan

regne med allverdens av sponsorer og så videre til det, men jeg skjønner heller ikke hvordan

man klarer å lage en krangel ut av noe slikt. At det ikke er nok "proffe spillere"

på Spillegal er et håpløst utsagn, og burde ikke ha noe å si i forhold til annonsører og så

videre, siden spill er og blir et produkt for massene, og ikke de få særingene som bare

sitter og spiller ett spill dagen lang. (Til en viss grad.)

Og slik jeg har fått

inntrykket av, har Spillegal lykkes mye bedre med trafikk og popularitet, nettopp blant

massene. Derfor må de som ser på seg selv som mer proffe, hevne seg med å gjøre folk til

latter? Jeg vet ikke hva som er mest tragisk: Ungdommer som mer eller mindre profesjonelt

driver en av Norges mest populære spillsider/fora, eller litt eldre og mer erfarne folk som

absolutt må kompensere for sin manglende storhet ved å rakke på disse ungdommene. Forøvrig

klarer jeg ikke å ta nedrakkingen fra Deleted veldig seriøst her, når han skriver mindre

korrekt norsk enn en gjennomsnittlig videregåendeelev skriver fransk.

Men det er jo

ikke så mye vits i å lage så mye styr ut av dette. Og hadde ikke disse såkalt

"profesjonelle" aktørene vært inne i bildet, er jeg sikker på at det hadde vært

mye lettere å få til et vellykket treff. Skjønt, det hadde vel ikke blitt så storslagent.

Men det tror jeg kommer etterhvert, når/hvis Spillegal får opp forsida si. Hvis de nye

sjefene klarer å opprettholde den ytre kvaliteten fra gamle Spillegal, samt ha litt mer

spillengasjerte skribenter, skal vi ikke se bort ifra at det er Spillegal som kan le sist i

denne saken.
 
#28
Ettersom jeg forstod det, var det vel bare meningen at  
spilltreffet skulle være en koselig og halvveis privat sammenkomst for  
Spillegal-brukere?
Ikke Spillegal-brukerne, de gamle gutta fra

Tekkenclub pluss folk fra Spillegal siden jeg ville at brukerne her kunne ha en mulighet til

å møte hverandre slik at det ble nye gamere. Edit: Det har heller aldri vært hensikten å

krangle, og prøver å unngå det.
 
#29
Hva?! Vi er jo det beste forumet i landet. Her er alle venner (nesten),

og vi har et hyggelig miljø. Hvor har han fått det fra da? :huh:
 
C

Crizpy

Gjest
#30
I en gamers verden, skal alle hate hverandre, og defuse bomba så fort som

mulig. Friendship is nothing...
 
#31
Beklager Duke, men jeg orker ikke "forklare" eller svare på alle

argumentene du kom med her, men det er tross alt ikke like lett å holde seg utenfor

alltid.

Når folk msg'er deg eller ringer deg, er det vanlig høfflighet å svare

folk, ikke bare ignorere det. Hvliken vei samtalen går, kan en desverre ikke altid bestemme

selv. Men jeg synes du bør ta en prat med Leonard hvis du seriøst tror at samtalene jeg har

hatt med han har hatt noen invirkning på det greiene her.

Som sagt, jeg orker ikke

svare på alt men skal svare på det du sikkert synes er viktigst for deg å få svar på, dette

med NTSF. Jeg kan ta til meg den kritikken du kommer med der, men av peroslige grunner med

hensyn til familie og helse, har jeg ikke kunnet følge det opp slik jeg ønsket. However, så

er det en opprydding igang, det kommer vi ikke unna. Hva som skjer framover der blir opptil

de andre i styret og de som meldte seg inn.

Hvis du ønsker og diskutere saken eller

prate om det andre i posten din med meg kan du eventuelt kontake meg på irc, eller ringe meg

om du fortsatt har telefon nummeret.

Til slutt vil jeg bare takke for meg og si at

dere kan slette meg fra forumet. Dette her hadde tydligvis ingen ting for seg, siden dere

greier å gi meg skylden uansett. Men jeg tok meg bryet med og regge og poste å fortelle min

side av saken, selv om jeg tydligvis ikke bir trodd.
 
#32
vis du seriøst tror at samtalene jeg har hatt med han har  
hatt noen invirkning på det greiene her.
Det har forsvunnet, det var bare en liten mistanke

som nå har forsvunnet.
Beklager dette.

Men jeg tok meg bryet med og regge og poste  
å fortelle min side av saken, selv om jeg tydligvis ikke bir  
trodd.
Takk for

at du tok deg bryet til det, iallfall. Dine synspunkter kommer gjennom.
Andre problemer

som man kan ha offline skal selvfølgelig prioriteres.
 
#33
Jeg ser en del drittslenging her men det er greit. (hjelper

sikkert)

Det kan nok hende at jeg har missforstått opplegget.

jeg trodde dette

var en skikkelig turnering, men så ser jeg jo her etterhvert at det skulle bare være en

kveld hvor folk møtes og spiller og har det gøy. Og det er ikke noe galt i det, men vi er

ikke interessert i det, bl.a fordi vi ikke spiller noe annet enn halo.

Håper de

fleste forstår det.

Tenk deg selg å dra på spilltreff og ta med alle prosjektorer for

å se på andre spiller noe du selv synes er helt uinteressant.

Man blir ikke mer

lysten til å stille med utstyr for kr 100.000,- etter all den dritten jeg har fått her, men

jeg klarer å legge det bak meg, så er det opp til folk å velge videre vei.

håper vi

kan legge dette bak oss, og gå videre.

Hvis det i fremtiden skal arrangeres et halo

flagg treff kan dere høre med oss ang utstyr osv. Til andre ting ordner dere med dette

selv.

Takk!

Ellers spiller vi halo flagg hver mandag kl 1800 og alle er

velkommen til å spille på storskjerm inntil 16 stk, men si fra først. Det kan bli fullt.

:D
Vi

spiller en del fredager også, men ikke noe fast.
 
#34
Jeg skjønner deg Lucifer, men er det virkelig ikke noe annet tvspill enn

Halo du interesserer deg for? Jeg vet Halo er artig, men men. :p
 
#35
Jeg ba brukerne om å ikke komme med hetsing, det blir redigert bort hvert

øyeblikk. For sånt vil jeg ikke ha. Dessuten så burde brukerne få et annet bilde

nå.

Det var planer om å en turnering ja, men seriøsiteten er en annen sak. Halo var

tilfellet, og det var meningen å ha en god del Halo der. Men jeg viste ikke at det måtte kun

være Halo der? Synd at du/dere bare spiller Halo.

Men jeg skjønner hva du mener, og

takker for det. Dette her legger vi nå bak oss og ser framover.

Edit: Takker brukerne

for all støtte.
 
#36
Jo da, jeg synes det er moro med bilspill, men ikke sånn at jeg vil ofre

noe særlig(les bære og instalere utstyr)

Husk at vi må demontere hjemme, moontere på

lokalet, demontere igjen og så montere hjemme igjen, x 4. det er litt jobb. men vi gjør det

hvis det er verdt det.

90 % av det jeg spiller er halo. noen liker mange spill og

noen blir hekta på få spill. før halo var det grand tourisimo 2 og 3.

Det er litt

fordi jeg har kone og barn og driver et firma og har minimalt med tid igjen til spilling, så

hvis jeg blir hekta på flere spill får jeg problemer. :D

Skulle jeg

arrangere et spillemøte skulle vi hatt en skikkelig halo turnering og en skikkelig

rallysport turnering. Det er min mening, men det finnes jo flere hundre spill og like mange

interesser så..........
 
#37
Opprinnelig skrevet av Duke@20.04.2004, 17.10
Jeg ba brukerne  
om å ikke komme med hetsing, det blir redigert bort hvert øyeblikk. For sånt vil jeg ikke  
ha. Dessuten så burde brukerne få et annet bilde nå.

Det var planer om å en turnering  
ja, men seriøsiteten er en annen sak. Halo var tilfellet, og det var meningen å ha en god  
del Halo der. Men jeg viste ikke at det måtte kun være Halo der? Synd at du/dere bare  
spiller Halo.

Men jeg skjønner hva du mener, og takker for det. Dette her legger vi  
nå bak oss og ser framover.

Edit: Takker brukerne for all støtte.
Jeg har vel aldri sagt at

det kun må være halo.
det jeg etterlyste var info om hva som skulle, som igjen ville

avgjøre om jeg får med de andre fra oss med prosjektorer og jeg selv.

Jeg ber om

forståelse for at flere av oss har barn, noen med spesielle barn som krever enormt mye mer

arbeid enn normalt, og vi må derfor planlegge, barnevakt osv, helst i god tid. og flere av

oss jobber veldig mye 6 - 7 dager i uken for å redde firmaet etter enn telenortabbe.
 
#38
Jeg ber om forståelse for at flere av oss har barn, noen med  
spesielle barn som krever enormt mye mer arbeid enn normalt, og vi må derfor planlegge,  
barnevakt osv, helst i god tid. og flere av oss jobber veldig mye 6 - 7 dager i uken for å  
redde firmaet etter enn telenortabbe.
Leonard nevnte dette i telefonen og det er mer

enn forståelig, jeg ville tatt det som en selvfølge.
 
#40
Vi skal ikke kritisere her lenger! *sletter poster*

Edit: Borte,

prøv å la være å hetse, gutter. :)