SSX Blur [Wii]

Sancti

Terrorkatt
Når du sier det, så var vel egentlig Metroid Prime-spillene de eneste riktige showpiecene for GameCube fra et vestlig studio. Og det spillet ble jo finansiert og co-produsert av Nintendo, som sannsynligvis kunne hjelpe Retro med å hale hva det skulle være ut av konsollen ... Rare gjorde jo temmelig gode ting med Star Fox Adventures også, selv om jeg ikke har sett det på en stund og dermed godt kan ta feil.

Capcom? Hvor er du?

/SHDR

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Interview med EAs Eric Chartrand for litt info om spillet

Opprinnelig skrevet av blant annet..
IGN Wii: First of all, how much of SSX Blur is remixed from older games?

Eric: SSX Blur is a new game, but we took a lot of inspiration from the best tracks from a few of the titles in the series. You will see your favorites return - characters like Mac & Elise, and tracks like Happiness - but with a completely new control system and some new additions. All of the tracks and hubs were built using the already existing SSX3 and SSX On Tour tracks, but they were heavily modified and adjusted for Wii gameplay. The "Wii-a-fied" presentation with new textures and overhauled lighting will make it difficult for users to recognise some of the courses. Favourites like Happiness, Kick Doubt, and Snow Jam are back from SSX3, and Wild Tree Fun, Between the Sheets and Compilation return from Hot Dam.

IGN Wii: Can you still jam to EA radio while you board?

Eric: No, this time you'll be carving to a score composed entirely by an artist/producer mastermind who is yet to be announced. It's all apart of the groove gameplay feature, in which the music is linked directly to your game performance.

IGN Wii: Does SSX Blur support 16:9 and 480p on Wii?

Eric: Yes

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Dette er veldig gode nyheter. Det er et selvstendig spill som virker å ta kontrollen godt i bruk uten at det blir en gimmick og de driter ikke langfaen i grafikken. Jeg synes også det er positivt at de bytter ut EAs BIG-radio med en selvstendig score som skal fungere bedre sammen med det som skjer i spillet til enhver tid.

K999

Keystone State Of Mind
Dette synes jeg også er veldig positivt, hatet den stygge kuken i SSX 3.
Og nå blir det kanskje litt deilig grafikk også, med 480p og greier. :D

Lodin

Der Waaaah
Musikken er nok det siste noen kommer til å klage på ja. Det er nå klart at Junkie XL skal står for utvalget og mixinga så at det er i sikre hender er det liten tvil om. :D
LINKH

Lodin

Der Waaaah
Gamedaily er ute med første anmeldelse og de gir det en åtter. Det mest negative er at multiplayeren suger, men det driter jeg i så dette ser veldig lovende ut. Go go 16 mars!

EDIT: Enda en positiv anmeldelse, denne gangen via en dildo på Gamefaqs. SITAT
Anyway Ngamer (a very good British Nintendo magazine, they are the ones who said zelda would be on wii ages before anyone else) just gave this a review and since it didn't appear to be here or on gamerankings I thought I would let you guys know. I don't really want the game but im sure there are people who will appreciate me posting the score and breakdown.

Its a 4 page review so I will just take a few bits and then the part from the end summary.

Graphics 8
Sumptuously lit, filled with cool effects and snow that looks soft enough to dive into.

Audio 8
Better than average selection of music played on a radio station with a very punchable DJ.

Gameplay 9
There's loads of stuff to do, places to explore, shortcuts to find and hidden things to unlock.

Innovation 8
The SSX formula works perfectly on the wii. The nunchuk is like a handeld snowboard.

Summary
Huge, meaty, substantial. It's a wii title without a minigame in sight, yet it's as well suited to a quick thrash down the slopes as it is an all night sesh. A winter sports game for all seasons.

Final score 88.

The second opinion says ''Buy.This.Game.'' Then goes on to say how its great.
Part of it says the controls are superb,[/b]
EDIT: Og Gametrailers gir det 8.4. Er i grunn ikke så mye i tvil om at jeg driter i Sonic og går for dette nå. ^_^

Kilik

Lokal moderator
Nja, jeg ville vel heller satset på Sonic.

5.5 fra 1up.
Kort sagt, kontrollene er fucka opp. Holder meg unna dette. Men så har jeg også overlegne SSX3 fra før.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Steike. Hva faen skal man tro? Ikke at jeg er så vanvittig interessert i snøfjøl, men det er da moro.

Sonic, på den annen side, har jeg aldri skjønt noe av, og de spillene som har kommet de siste årene har fått omtaler som gir meg inntrykk av at utviklerne har fått rimelig mange brennende bæsjeposer på trappa i det siste. Hmm.

Gametrailers priser jo kontrollene opp i skyene. Merkelig det der. Men noen anmeldere har jo vært negative til Excite Truck kontrollene som jeg synes er perfekte.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det er iallfall rart... de fungerer jo som gull.

Jaha, da var Blur i hus, og førsteinntrykket er at dette er friskt. Veldig friskt.

Nå har jeg ikke hatt mine klamme hender på spillet i mer enn 10 minutter, og såvidt bare vimset rundt i tutorialene og gjort meg kjent med kontrollene, men jeg har stor tro på Blur. Men som innbitt SSX-fan var det vel egentlig aldri et problem å overbevise meg.

Musikken er gull verdt, grafikken er intet mindre enn herlig og avslappende, og den originale brettdesignen er slett ikke verst den heller. Kontrollene fikser du som ingen ting dersom du klarte Excite Truck, og når du får grepet om übertrick går triksingen som en lek.

Ting jeg ikke helt har fått dreisen på enda er snøballkasting. Og en liten irriterende sak er ledningen til Nunchuken. Lillebroren min lagen nesten en renneløkke om seg selv i et lite "hektisk-som-julehandelen-på-IKEA"-trikseøyeblikk. Jeg vil ha trådløs Nunchuk!

Men ja. Jeg har spillet. Og nå stikker jeg og spiller mer.

Lodin

Der Waaaah
Har fått det jeg og og er veldig usikker på hva jeg syns. Det er opplagt at det er et bra spill som ligger å lurer i buskene, men sålangt har det bare vært en øvelse i frustrasjon. Det er ikke det at kontrollen er så dårlig, den er bare jævla uvant og vanskelig å få dreisen på. Bare tutorialene sleit jeg noe jævlig med. -_-
Har ihvertfall tenkt å legge noen timer i det iløpet av helga og regner med at det blir mer gøy når jeg faktisk begynner å skjønne hva jeg faktisk driver med. Grafikken og musikken er ihvertfall stilig nok.

Jeg savner å kjøre virtuell snøfjøl. Så, dermed lurer jeg, litt nå i ettertid: Var dette goe greier, Lodin og Riku? Holdt det lenge? Og ikke minst, var kontrollene topp? Eller burde jeg bare se om jeg finner tak i ssx 3 igjen (ssx on tour var et skritt eller to ned, desverre).

Satt faktisk her om dagen og lurte på om jeg skulle plukke det frem igjen, men det ble i stedet til at jeg og brodern begynte på 5. gjennomgang av Halo (metagame-achievements). Og apropos brodern, så var det vel egentlig han som var tøffest i Blur, så jeg skal be han poste et svar her. Stay tuned.

For min del satt kontrollen som et skudd etter bare en liten stund med spilling, jeg hadde ikke store problemer med noe som helst med unntak "uber-tricksene", men dog, de kom også med tiden. Følte spillet hadde små-rotete menyer og jeg skjønte ikke helt hvordan jeg skulle starte turnamenter, men dette var vel heller fordi jeg ikke helt hadde fulgt med i begynnelsen. (Kjør på skiltene!)

Musikken er en smule forskjellig fra forgjengerene. Der de som regel hadde solide soundtrack, har dette spillet.. uh.. vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Trance-lignende musikk som sitter opp tempoet og bpm etterhvert som man bygger opp boosten sin - jo fortere man kjører, jo heftigere blir musikken, og dette ga ihvertfall meg et større kick av fartsfølelse o.l.

Etterhvert som kontrollene satt som fot i sokk ble spillet mer og mer fornøyelig og jeg tror ikke jeg helt ville vendt meg til å gå tilbake til de vanlige, "dølle" kontrollene på PS2. Wii-kontrollen fungerte helt fantastisk, og det er faktisk relativt underholdene å virre på kontrollen for å utføre triks, og lære deg akkurat hvordan man skal vippe den for å få til trippel baklengssalto med skru og en eller annen tweak på brettet.

Jeg gjorde meg aldri helt ferdig med Blur (jeg tror det var fordi et annet spill ble kjøpt inn.), men jeg har lurt lenge på i det siste om jeg skal ta det opp igjen og gjøre meg ferdig - replay value har det i store mengder. Absolutt et spill å skaffe tak i om man likte de gamle spillene, men dessverre, et av de største minusene.. brettene har man for det meste sett før, i SSX3. Men! Hadde det kommet ett SSX Blur 2, så hadde jeg ikke nølt et sekund på å gå til innkjøp.

Lodin

Der Waaaah
Jeg syns det er noe stink, men det er som man lett forstår fordi jeg ikke ga det nok tid. Hvis du virkelig gidder å sette deg inn i åssen kontrollen funker så tror jeg det er et gromspill. Hvis du har tid og lyst så tror jeg det er en lur investering. Det er et bra SSX der, du må bare ville lete litt.