Starfox Assault

SHDR

Gullmedlem
Opprinnelig skrevet av Dash@23.02.2005, 00.26
On the contrary, the game is just competent enough to give us a glimpse of what Star Fox: Assault could have been in more capable hands.
In more capable hands. Rare's hands.

Ærlig talt da, se så sinnsykt stygg arwingen har blitt.

Rare laget jo et fett design med inspirasjon fra x-wingen, men hva har namco gjort? Fysj og æsj!
180855​
Namco sin er jo evig mye fetere. Hva vil du frem til? Rares design er veldig lite strømlinjeformet, ganske klumpete og med evig mye lavere polycount, mot Namcos store, detaljerte modell ... hva er det som er bedre med Rares modell? Namcos ser iallfall ut som den er istand til å fly.

Å si at Rare er mer kapable enn Namco er forøvrig også en farlig forutinntagelse. Jeg ser på de siste spillene Rare har laget, og det siste spillet deres jeg hadde noen interesse for er åtte år gammelt. Siden GoldenEye har de egentlig ikke produsert noe spennende ... Perfect Dark var nesten uspillelig, BlastCorps var ikke særlig morsomt, Conker var kjedelig og infantilt, Donkey Kong 64 så kjedelig og langtrukkent at det knapt er mulig og ditto med Star Fox Adventures. Banjoo Kazooie og oppfølger var også bare bleke rip-offs av Mario og Zelda. Ingen sjel, ingen sjarm, bare begredelig character design og forsøk på å være uformell og episk på samme tid. Blah. Jeg tror heller aldri Rare har laget et on-rails eller for den saks skyld free-roaming skytespill heller, med mindre du teller flyveseksjonene i Star Fox Adventures, som var til å grine av. Namco har laget 7 spill i Air Combat/Ace Combat-serien. De har laget action-spill siden begynnelsen av åttitallet. Det høres ut som erfaring for min del ... bare synd de insisterte på bakkeoppdrag. :( Det har jo absolutt ingenting med StarFox å gjøre.

Og om du tror det var Rare som lagde det første StarFox-spillet, må jeg nesten skuffe deg. Det var Argonaut, som forøvrig ikke eksisterer lenger.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Star Fox Adventures, ja... lurer litt på hvorfor folk klassifiserer det som et action-adventure når det hører til verdens aller kjipeste sjanger: collect'em up.

SHDR

Gullmedlem
Totalt enig. Rare har misforstått hele genren ... StarFox Adventures har mer til felles med Diablo 2 enn med Zelda. Go through the motions, collect useless junk, moist, rinse, repeat. Dørgende kjedelig, og ekstremt lite motiverende. Legg til skrekkelig stemmeskuespill og en pinlig historie, miks sammen, og du har den magiske ikke-involverende gameplay-kaka. Maken til uinteressant drøvtygging.

HAHHaha! Shadar, det var rett før jeg begynte å gi deg muntlig juling da jeg gikk ut ifra at det var Rare som laga Lylatwars, jeg hadde innstilt hele måten å argumentere på ut ifra det, men imens jeg skrev inlegget tenkte jeg at jeg faktisk aldri har sett rare logoen på pakka, og undersøkte det litt.. Er faktisk Nintendo som har laget det, gikk av en eller annen grunn automatisk ut ifra at det var Rare siden logoen er såpass tydelig i SFAdventures..

Når det gjelder designet på arwingen så blir det faktisk Nintendo sitt design jeg liker bedre, Namco har laget en versjon av argonaut sin arwing. Men her blir det personlige meninger, jeg kan ikke gjøre annet enn å slenge opp et par bilder av skipet..

Orginalt design:

Nintendo:

Og jeg trekker tilbake "in more cabable hands. Rare's hands"
RARE SUCKS!
:)

Det var Argonaut, som forøvrig ikke eksisterer lenger.
Har SNES versjonen av Starfox :) .
Uansett, noen som vet hva som skjedde med Argonaut, eventuelt hvor utviklerne jobber nå?

Edit: Øyh, mener da helt sikkert at de som kokte sammen SWAT spillet til Xbox het Argonaut?

SHDR

Gullmedlem
Dash: Jeg er faktisk helt enig med deg. Argonauts design var mye bedre enn Nintendos.

Wacco: Jeg vet bare at Jez San, duden som grunnla Argonaut, sørget for å finansiere en revival av Just Add Monsters, som for tiden lager Heavenly Sword til Xbox2, under navnet Ninja Theory. Resten av selskapet er vel spredd for alle vinder, helt sikkert ansatt hos andre videospillutviklere. Grafikere, programmerere og konseptkunstnere med erfaring fra noe så krevende som spillutvikling gror absolutt ikke på trær.

Opprinnelig skrevet av Shadar@25.02.2005, 17.01
Wacco: Jeg vet bare at Jez San, duden som grunnla Argonaut, sørget for å finansiere en revival av Just Add Monsters, som for tiden lager Heavenly Sword til Xbox2, under navnet Ninja Theory. Resten av selskapet er vel spredd for alle vinder, helt sikkert ansatt hos andre videospillutviklere. Grafikere, programmerere og konseptkunstnere med erfaring fra noe så krevende som spillutvikling gror absolutt ikke på trær.
181713​
Ok.

Takker for raskt og informativt svar :) !

K999

Keystone State Of Mind
hallo jeg mener da at argonaut sin arwing er den beste og at assault kommer nok til å bli skam kult .

men må nok vente helt til 29/4 for å få det her i norge ass

sfa var et dårlig spel i forhold til lylatwars og starwing men fant det underholdende
likte det at det va litt mer eventyr men selvsagt skulle jo selfølgeligt vært mye mer arwing altfor lite

kunne gjerne også hatt blasteren

ps. gleder meg sinnsykt til assault

Snes versjonen har jeg oxo :p , spillte det eviglenge kan jeg huske.
Har det til 64 oxo det var faktisk ganske moro. men det Starfox adv, det var bare leit. håper Assult blir bedere.