Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvem vil ikke se deg spille FM.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Det er ikke bare krona som sliter for tiden. Rubler har også falt dramatisk, og spill på russisk Steam koster nå lommerusk. Konsekvensen av dette er at det nå innføres regionsperre på Steam. Betyr dette kroken på døra for små-lugubre nettbutikker som selger Steam-nøkler til dumpepriser? Vi får se.
 

Lodin

Der Waaaah
I praksis betyr det at Russland, Sør-Amerika og Asia får sine egne låste soner og nøkler derfra funker ikke hos oss. Betyr vel at alle i Europa og USA kjøper spilla med norske kroner framover istedet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ding ding ding, salget er i gang! Og MGS: Ground Zeroes er ute! Med en beskjeden launch-rabatt! Og det er også Outcast 1.1! Til førti faens kroner!
 

Lodin

Der Waaaah
Pluss at man får med soundtrack og masse annet dill. Regner såklart med at Fetthest har det hos GOG allerede.
Uansett er ikke Ground Zero annet enn en opphausa demo, men til under hundre spenn er det ikke lov å klage. Kjøpte det for å se åssen PCen takler motoren. Også nyutgivelsen av Flight Simulator X såklart. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pluss at man får med soundtrack og masse annet dill. Regner såklart med at Fetthest har det hos GOG allerede.
Vel, da har jeg Outcast på GOG, Steam og i eske. Burde være dekka da.

Uansett, har testa litt MGS: Ground Zeroes. Jeg gir faen i at det er en kort demo eller whatever, det er en passe stor, åpen fangeleir det går an å dille rundt i med MGS-gameplay og det ser ut som Jesus.



Jeg liker at de har videreført opplegget fra Peace Walker og slengt på noen nye twists, sånn som regn og dynamiske lyskilder. Pluss at de endelig har tatt til vettet og gitt ut en skikkelig PC-versjon. Ingenting å klage på her i gården.
 

Lodin

Der Waaaah
Dem jævla græffiksa og det kjører alikevel som smør på katte! Så da forsvant enda en grunn til at jeg kjøpte PS4 gitt.



I andre nyheter funker ikke nyversjonen av Outcast i det hele tatt. Haugevis av andre som har akkurat de samme problemene med kræsjing så jeg får vel bare vente.

E: Kjørte akkurat den konfigureringsgreia til Nvidia for å se hva den syns og den bare fnøys og foreslo at jeg burde sette alt til max. Det finnes ingen grunn i havet til at MGS skal kjøre så bra.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jo, Outcast rendres 100% på CPU og alt av effekter og dilldall går utenom skjermkortet. Det funka fint hos meg (selv om fps lå litt lavt og det var noen små glitches i køttsiins), men det er nok en grunn til at rein CPU-basert rendring ikke brukes så enormt mye i dag.
 

Lodin

Der Waaaah
Joda, men det hadde jo vært greit om jeg kom lenger enn til at Ulukai-symbolet fylles opp under lading og så bare driter det på seg.
Ikke hjalp det at Avast feiltolka launcheren som mallware og gjemte den i viruskista si som også er gjemt godt. :ras:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei, ser den. Det kom en patch seint i går kveld da, veit ikke om du fikk med deg den?
 

Lodin

Der Waaaah
Nei jeg trur ikke versjonen hos GOG er blitt patcha ennå. Uansett er det ikke så viktig siden jeg uansett bare ville teste. Samme med MGS, men det har vistnok begge DLCene som var eksklusive til PS4 og Bone respektivt så det blir vel å spelle det litt alikevel. Oppi all Wasteland 2, Elite og GTAV'inga.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Barna i Afrika kan prise seg lykkelige over at de aldri vil få kjenne på smerten til en ekte gamer med for mange spill å spille.
 
Selv barna i Afrika stumper nok borti den problemen i våre dager skarruse.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Så av en eller annen grunn var Steam avlogget da jeg bootet PCen idag, noe som er litt uvanlig, men i orden. Mer uvanlig er det derimot at jeg ikke klarer å logge inn. Ja, jeg er ikke helt sikkert på hvilket passord som er det riktige for Steam, men jeg prøvde da alle mine standardpassord, og jeg synes nå det er litt snålt at ingen av dem fungerte. Uansett requestet jeg nytt passord, slik man jo gjør når man ikke har lyst til på gjetteleken lenger. Men det kommer ingenting :( Kan det virkelig ta over en time?

Når jeg mater inn e-mailen min får jeg beskjed om at den stemmer og er knyttet opp til en konto. Når jeg mater inn brukernavnet mitt får jeg beskjed om at medling er sendt til o*********@g**********.com, noe som nesten kan se ut som ole.hammersland@gmail.com, men likevel er mistenkelig ulikt?

Så er jeg blitt hacka? Har ingen emailer om noen forsøk på å endre emailadressen min eller snåle passordrequester osv.