Sticke til 360

Dukie

nice girl
#1
Jau, holder på å handle inn 360, og tenker da må jeg ha VF, men har noen anelse hvor i helvete jeg får handlet en brubkar sticke fra?

:)
 
#2
Play-Asia har en HORI-sticke med litt forskjellig trykk. Jeg er i hvert fall godt fornøyd med Soul Calibur II-sticka jeg har fra HORI til GameCube. På en annen side bruker jeg ikke sticka så mye, så har vel litt å si hvor mye du skal bruke den ...
 

Dukie

nice girl
#3
Om ikke ms er for høyt så har jeg planer om å bli spillegal. ;)

Får lese litt om SC stickene, de gamle T3 stickene var jo helt geniale og er jo forsåvidt samme produsent.

Takk. :)
 
#5
360 Hori er vel ikke et dårlig valg. selv om jeg ikke er noe fan av hori , den er mer en bra nok.(men blir dobbelt så bra med sanwa jlf joystick og knapper) for de som kan modde.

ellers hvis du kan vente så kommer madcatz med noen sf4 stikker som ser veeeldig spennende ut i februar.

ninja edit :

Anarkira sier :
Hori stikkene er crap, de fungerer helt OK, men slites fort og har overall ganske daarlig kvalitet i forhold til hva man kan forvente.
Om du skaffer deg VF5 legg meg til saa kan vi spille VF gamertag> Anarkira


 

Dukie

nice girl
#8
Takk for tipsene, er litt småskeptisk til den adaptoren, så jeg tenker jeg går for namco SC sticka, siden jeg forsåvidt har bare bra erfaringer med namco sticker.

Thx. ;)
 
#9
Ser litt spennende ut å bruke tastatur+mus til fps, men har blitt såpass vant til gamepad på det at det hadde vore litt merkelig å gå tilbake.. Nesten.

Men SNES-kontrolleren til SSF2THD hadde vore kjekt! :D
Begynte min fighter-gaming på SNES, stikke faller meg rett og slett ikkje naturlig.
 
#10
Tror jeg handler inn den tingen anyway, jeg har enda sticka til Nilo her ( lol, skulle levert den tilbake for .. et-to år siden) :(

Så kan hende den funker, ellers .. er vel keen på andre fps spill til 360 så why not.


Ja, sant .. jeg spilte også med pad da tekken etc, var når jeg startet å game VF etter T4NM at jeg startet med sticke og herregud som jeg hatet det, nå er det som dag og natt, har til og med startet å game sticke med Tekken selvom det er litt uvant. ;p
 
#11
Uff, jeg må nesten blåse opp dette emnet, har lest et par tester av HORI stickene, jeg tenker den SCIV sticka, noen sier den er overgenial og varer lenge, mens andre sier at stickene varer i maks en måned før de blir slitt ut, og ender opp med konklusjonen at 360 eiere har lite å velge imellom, dessverre.

Men jeg vurderer å gamble, og da spør jeg igjen her om noen av dere vet om den blir så fort ubrukt slik noen mener, ekke vits å eie VF5 om jeg ikke får handlet den inn, synd at ikke stickene holder like bra som gode gamle Tekken3 stickene. D;
Tenker på denne her : http://www.amazon.co.uk/Virtua-Fighter-Fighting-Stick-Xbox/dp/B000SKLUW4
 
#12
Whoever som sa at hori sticka tl 360 erovergenial er kjøtthue. De slites desverre litt fort og knapene føles billig.
På tross av dette bruker jeg fortsatt hori ex2 stikka når jeg spiller VF5 og det har jeg gjort siden release av spillet. Jeg har faktisk 3 av disse stående hjemme, den ene er slit i stykker og er min..de andre låner jeg (takk til netrom/raider og darkfrog) Jeg er for n00b til å modde VHGS til 360 desverre...og det fins ikke noe annet på markedet=/ madcatz slipper en sf iv stkke på nyåret..all sanwa som jeg vurderer. Nå har jeg svart 2 ganger på spørsmålet ditt. act! jeg synes det er verdt å kjøpe stkka bare for VF selvom de ikke er noen langtids investering. spillet er for bra til ikke å spilles.



mvh halvparten av norges aktive vf community
 
#13
Faen, jeg prøvde å finne sticke når jeg lånte leiligheten til netti og raider for to uker siden, men enenste jeg fant var en jævla xbox-keyboard-freak av en kontroll. Får lete om de har noe mer stasj på lager, da jeg skal gi dem en svær tv nå. ;D

Jo da, og jeg setter pris på at du svarer, er bare det at jeg er så lei av å kaste ut penger ut av vinduet, men so be it, jeg handler inn en hori sticke for nå, så venter jeg til de SF iv sticke i .. Februar var det ikke?

Mhv andre halvdel av norges snart aktive vf community. =)
Uff, jeg så på VF dvdene vi mekket i perioden 2002-2004, når vi dro til Sverige etc, ahh, har enda den Limtied VF2 Jubelium som Oggy belønnet meg med i turneringen, men da var det i orden, takk igjen.
 
#16
#17
Thanks for the heads up, nuke!

Jeg skulle bestille fra amazone, men de shippet ikke til Norge. Needless to say, this is much better!


*edit: wuut, fikk en mail tilbake "Our automated system has identified a situation that may prevent us from processing your order" de nevner ikke noe om hva det er i mailen så jeg mailet de tilbake. >_<
 
#18
NOES!!!
Hadde vært så digg, jeg satt og vurderte å bestille en for å bygge den om til PS3..
Hadde uansett blitt billigere enn de 110 ekstra $ ...

Vel.. Var lov å prøve :)
 
#19
Ser madcatz kommer med 2 offisielle stikker til 360n:
http://www.gamestop.com/Catalog/ProductDetails.aspx?Product_ID=73047(GameStopBase)
http://www.gamestop.com/Catalog/ProductDetails.aspx?Product_ID=73049(GameStopBase)

Den dyreste har Sanwa stikke og knapper som er på de offisielle arcade-maskinene som det så fint står der. Frister veldig å skaffe en her ihvertfall, hvis jeg ikke bare skal mekke sammen en custom selv, da jeg har en pad fra 360 som ikke er helt 100% så jeg kan like gjerne herpe den helt om det ikke går.

Også har de en pad da, for de som liker det:
http://www.gamestop.com/Catalog/ProductDetails.aspx?Product_ID=73048(GameStopBase)
 
#20
Madcatz skal visst ha digge stikker har jeg hørt også.. Vurderer å bestille den en jeg også hehe..
Men litt unødvendig med 4 stikker :p
Greit nok,
1. Funker ikke, trenger ny joystick og relodding, made by "akihabarashop.com"
2. Namco fun stick
3. Den jeg bruker nå, made by Finkle