Strategispill(f.eks: CNC3) på konsoll, hvor dumt er ikke det???

#1
Når jeg først så at det Command And Conquer 3 Tiberium Wars hadde kommet på xbox 360 døde jeg. lurte hvem i helvette som ville ha kjøpt det, det er jo sånn spill som hører til pc.
man har vel ikke like mange hotkeys og kan vel ikke Flytte på musa like kjapt?

Jeg så CNC3 i butikken og tenkte "Kommer sikkert ikke til å bli solgt idetheletatt". har heller ikke sett noen ha det spillet. Så kom Halo Wars da.... har dem ikke kjønt at folk ikke vil ha det?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Så det du skriver er at du ikke har prøvd spilla, men hater på dem basert på antakelser? Bare sjekker lissom.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Nei, spiller ikke RTS fordi jeg ikke liker sjangeren (aka jeg sux). Men ser ikke problemet med spill som Halo Wars og Red Alert 3 som er bygd fra grunnen opp med tanke på konsollspilling. Halo Wars blir jo ikke som Warcraft 3, hvor hver unit har spesielle egenskaper du må bruke, og krever hotkeys for å kunne være nogenlunde effektiv.

RTS-er må ikke nødvendigvis være actiontunge opplegg hvor du må klikke rundt på minimapet for å slåss på åtte fronter samtidig.
 
#6
RTS på konsoll er ikke det samme nei, men de har faktisk satt opp en grei kontrollmetode i C&C som gjør att det slettes ikke er forferdelig å spille i det hele tatt.

Men jeg er forsåvidt enig i att RTS hører hjemme på pc.
 
#8
Nei, RTS interessen min er heller laber om dagen.

PROTIP: "Kjønner" is a no no. "Skjønner" makes you right.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#10
Tror ingenting kan make Denato right, egentlig.

Jeg kjøpte C&C3, RA3 og Halo Wars. Spilte gjennom alle tre og likte dem. Så... ja, de blir solgt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Denna tråden her ass. Voted 5 for goldmine.
 

SHDR

Gullmedlem
#15
Halo Wars er (i mine øyne) rimelig middelmådig sammenlignet med for eksempel Dawn of War 2 (som jeg riktignok bare har spilt i en tre timers tid, så det kan jo også rakne) eller StarCraft. Du har en innmari praktisk og kul basemekanikk i samme gate som den i Dawn of War 2 men mer strømlinjeformet: Du har ikke slaver som vaser rundt og reiser eller vedlikeholder bygninger; istedet har du X antall slots på en base som kan fylles med brakker, fabrikker, kraftverk eller ... uh ... arbeidskraftlagehus som jeg går utifra må være yngleplasser. Disse funker både som capture points à la Dawn of War og Company of Heroes og som baser, hvilket knytter produksjonskapasiteten din til hvor engasjert du er på frontlinjene. Veldig fin sentral dynamikk, sikkert glitrende i multiplayer.

Så over til problemene: Grafikken er døll, spillet hverken føles eller ser ut som Halo bortsett fra at menyene og musikken stemmer, de brettene jeg har spilt er enkle og svært lineære slaktebrett der fiendene aldri egentlig har noen sjanse og du egentlig ikke er strategisk, du bare flytter dine alt for kraftige enheter dit det er fiender, rensker opp og stikker videre.

Godt mulig det blir dypere jo lenger uti man kommer, men det ser ikke sånn kjempelovende ut. Kontrollsystemet er helt i orden og visstnok mye, mye bedre enn Stormrise som til og med en kis jeg kjenner som jobber hos Creative Assembly sa var jævlig dårlig. Ikke særlig spennende, dog: Alt pratet om at de har "redesignet RTS-en fra bunnen og opp for å funke på konsoll" og at de liksom har løst masse vanskelige designproblemer er bare humbug. Løsningene deres er typiske og ikke særlig inspirerende.
 
#16
Halo Wars er (i mine øyne) rimelig middelmådig sammenlignet med for eksempel Dawn of War 2 (som jeg riktignok bare har spilt i en tre timers tid, så det kan jo også rakne) eller StarCraft. Du har en innmari praktisk og kul basemekanikk i samme gate som den i Dawn of War 2 men mer strømlinjeformet: Du har ikke slaver som vaser rundt og reiser eller vedlikeholder bygninger; istedet har du X antall slots på en base som kan fylles med brakker, fabrikker, kraftverk eller ... uh ... arbeidskraftlagehus som jeg går utifra må være yngleplasser. Disse funker både som capture points à la Dawn of War og Company of Heroes og som baser, hvilket knytter produksjonskapasiteten din til hvor engasjert du er på frontlinjene. Veldig fin sentral dynamikk, sikkert glitrende i multiplayer.

Så over til problemene: Grafikken er døll, spillet hverken føles eller ser ut som Halo bortsett fra at menyene og musikken stemmer, de brettene jeg har spilt er enkle og svært lineære slaktebrett der fiendene aldri egentlig har noen sjanse og du egentlig ikke er strategisk, du bare flytter dine alt for kraftige enheter dit det er fiender, rensker opp og stikker videre.

Godt mulig det blir dypere jo lenger uti man kommer, men det ser ikke sånn kjempelovende ut. Kontrollsystemet er helt i orden og visstnok mye, mye bedre enn Stormrise som til og med en kis jeg kjenner som jobber hos Creative Assembly sa var jævlig dårlig. Ikke særlig spennende, dog: Alt pratet om at de har "redesignet RTS-en fra bunnen og opp for å funke på konsoll" og at de liksom har løst masse vanskelige designproblemer er bare humbug. Løsningene deres er typiske og ikke særlig inspirerende.
Sånn ca det jeg skule fram til :p
 
#17
RTS fungerer forsåvidt best til PC. Men å si at det ikke hører hjemme til konsoll blir feil.
Har selv C&C 3: Kanes Wrath og C&C: Red Alert 3 til X360. Kontrollen fungerer ganske bra og det tar ikke lange tiden før man har glemt ut hvilken plattform man spiller spillet på.
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Næh, det som er underholdende er at det er mer enn nok USB-porter på moderne konsoller, men ikke faen om spilla godtar en jævla mus. Wootles!