Street Fighter

EagleJin

Bear Necessity
#1
De aller aller fleste som har vært litt borti konsollspill har en eller annen gang hørt eller lest navnet "Street Fighter" på et cover, forside o.l. En av tidenes best overlevende fightingserier har nesten blitt legendarisk i sjangeren, og spilles mye også i dag hele 13 år etter release av SF2. Vakkert, (blodig) brutalt og voldelig var kjennetegnene til serien en lang stund, men så fjerna Capcom blodsølet og gameplay stod igjen som en mektig magnet på folk inn mot fightesjangeren. SF2 var spillet som introduserte meg for fightesjangeren, og siden har jeg fulgt den ganske tett. Det som en gang var hopp, slå, spark og hadou-ken er nå blitt til combopresset, hurtig og intenst gameplay, som scorer høyt hos mange gamere.

Vi er nå oppe i 17 (om jeg ikke er helt på jordet) forskjellige konsollutgivelser, som inneholder Street Fighter karakterer, og det kommer stadig fler.

All hail the mighty SF!

Jeg spiller for tiden Third Strike og stordigger spillet! Så det første gang "live" under VF-helgen som ble arrangert for halv annen måned siden. Nå består dagene av skole, litt mer skole og Third Strike. Jeg spiller med Alex, Hugo, Ryu og Akuma.

Fler hardfans av denne serien?

btw: jeg er en av dem som kjenner en norsk kenguru :D

Skriv alt om SF her (bortsett fra hvor mye noen eventuelt måtte mislike det :p)!
 
#2
Prøver å spille det litt for tiden, venner meg til stick'e!
Wallace, Gutti, Raider, Netrom, ICA Chief Morten, Trondstad og meg selv spiller det sammen innimellom.
Et par av disse kan endel "shit" om spillet, så jeg prøver å snyte til meg info og "game knowledge". :kul:

Har alltid likt Street Fighter, men aldri vært noe særlig god i 2D beat'em up's.
Favoritten er seff 3rd Strike, Special Block er genialt!
Spiller Ken for det meste, men liker også Yang, Elena og Alex.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Joda, Street Fighter - spessielt II: The World Warrior, Alpha 2 og SSFII - er nok den fightingserien jeg har brukt mest tid på, samt mestrer best. Jeg skal ikke si jeg har spilt det så beinhardt dog, det har jeg aldri hatt mulighet til grunnet manglende folk å spille mot/med. Det blir liksom ikke rare spillmiljøet i ei bygd med såvidt over tusen innbyggere.

Det som sitter best i fingrene er helt klart den originale SNES-kontrollen, men har trent en del med stikke i det siste.

En liten sak... Hyulvinji nevnte 17 spill... Et søk på gamefaqs gir over 50 treff. Greit nok, det er jo endel som går igjen grunnet forskjellige formater, men fortsatt 22 arkadespill, og det er bare de med "Street Fighter" i navnet.

Ryu, Guile og i senere til Fei Long er nok de jeg har brukt mest tid på.
 
#4
Jeg har spillet street fighter 2 å spillet siden
jeg slår de fleste nok i ex3 å.

Glede meg til third strike vis det komme pal eller ntsc
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Heh, det kom jo ut 4/10-2000...

(Til overtøffkonsollen Dreamcast, selvfølgelig)
 
#7
Neida, sf3 third strike er på ingen måte dreamcast only tittel. Spiller den japanske versonen for øyeblikket, usa verson kommer rundt 1 ukes tid. Den blir en del av sf2 Anniversary Collection, om det kommer pal verson vet jeg ikke.

Når det gjelder resten av sf spillene, så har jeg egentlig aldri sluttet helt å spille dem. Men grunnet mangel av sf spillere, så blir det ikke så ofte desverre.

Spiller mest capcom vs snk 2 og street fighter alpha 3 med et par kompiser. Cvs2 er jeg stor fan av, mest pga. det avanserte gameplayet og ikke minst innholdet av snk sine folk og 'grooves'.

Marvel vs capcom 2 bruker jeg også å ta et par runder i, men det ultra hektiske gameplayet er mer enn jeg klarer å hamle opp med :D
 
#8
Street Fighter er det spillet som slo igjenom for meg, Spillte Ryu en del, og ble god med han etter hvert, har det no på Gba, Ruler der og....... samme gode Hadocken fighting gamet, men jeg likte best de gamle, ikke turbo eller vs noe, Digger sf2 vanlige
 

EagleJin

Bear Necessity
#9
Third Strike har kommet til ps2, men bare jap.. Så vidt jeg vet er det ingen vet (heh) om det kommer am. eller PAL
:(

Spiller en del med Alex for tida, og mener jeg har noen fancy combos, men de går nesten aldri inn mot bevegelige motstandere, selvom de står stille..

u/f+MK, d+MP, qcf+HP, b+HP_c+P
Fant ut at denne ikke er garantert etter noen kamper mot Red Hawk, men den skdare gnske bra om den går inn :D
 
#10
Det finnes ikke noe slåssespill som står høyere i kurs for meg, enn Street Fighter. Det har vært ett av mine favorittspill siden jeg var rundt 9-10 år gammel. Jeg husker enda den sorgens dag, da pappa tvang meg til å bytte ut Street Fighter 2 i noe annet spill. Da jeg var mindre var jeg jævlig dårlig taper, så jeg slang dritt til konsollen hver gang jeg tapte en kamp. Men så fikk jeg to år senere Super Street Fighter 2, og har vært stor-frelst siden.

Den store Sf-favoritten nå for tiden er vel Street Fighter Alpha 3, og Dramatic Battle i SF EX3 (Hauk og Jin? ;) )

Capcom vs. SNK2 er også rimelig barskt.

Btw. Hyulvinji: Vi MÅ teste ut 3rd Strike når jeg kommer bortom!
 
#11
Third Strike virker nesten overgenialt med block-systemet og super-move (med tanke på at når man et move med å trykke PP (hvis det er P-move) så blir det en slags super-combo..eller hva det heter)

Det som har blitt spilt mest i det siste (bortsett fra de siste dagene hvor det har vært Third Strike nesten non-stop) så er det SFA3 og EX3 Dramatic de gangene SortUlv tar en liten tur over (;)). Blir litt for kjipt litt for fort med bare to stk.
 

Kilik

Lokal moderator
#12
Opprinnelig skrevet av Balle@25.08.2004, 18.33
Neida, sf3 third strike er på ingen måte dreamcast only tittel. Spiller den japanske versonen for øyeblikket, usa verson kommer rundt 1 ukes tid. Den blir en del av sf2 Anniversary Collection, om det kommer pal verson vet jeg ikke.
Er det engelske menyer på japanske versjonen Sf2 Anniversary?
 

SHDR

Gullmedlem
#13
Har Third Strike på Dreamcast selv, men D-paden på DC-kontrollen er å second only to Satan når det kommer til å påføre menneskeheten intens smerte og lidelse. Jeg vil faktisk gå så langt som til å påstå at DC-kontrolleren har tidenes mest homofile D-pad.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en skikkelig arkadestikke til DC? Jeg har lyst til å se om man faktisk får denne presisjonen alle prater så pent om. Det er selvfølgelig også bare en billig unnskyldning for å spille Ikaruga og de andre godspillene med stikke.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#14
Hvor? eBay er nok beste tips nor det gjelder den offisielle DC-stikka (hvilket er knall, det kan jeg bekrefte). Husk at den i USA ble gitt ut under navnet "Agetec" (om jeg ikke bommer stygt)

Der er noen som syter over at den over tid kan bli noe treg, men det tok meg fem minutter å eliminere det problemet for all fremtid.
 
#16
SF er mitt slåssespill nummer en, og ingen av den nyere generasjonen har kunnet matchet Street Fighter 2 og dets ulike avspring hva underholdningsverdi angår.

De beste minnene mine stammer fra «Super Street Fighter 2 Turbo», når jeg alltid lurte motstanderen min til å la meg være T-Hawk. Maken til ubalansert kar tror jeg man skal lete lenge etter i både eldre og nyere slåssespillhistorie.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#17
Opprinnelig skrevet av Shadar@26.08.2004, 17.40
Og nøyaktig hvordan gjorde du egentlig det ..?
93463​
Bah, det trenger du ikke vite før du selv opplever problemet...
 
#18
Er det engelske menyer på japanske versjonen Sf2 Anniversary?
Vet ikke hvordan japanske versonen av sf2 Anniversary er, ettersom jeg spiller vanlig 3rd strike som er tilgjengelig uten sf2 bundelen.
Når det gjelder menyer på 3rd strike vil jeg si at ca. 50% av spillet er engelsk. Så det er ikke noe problem egentlig, men litt kjipt å ikke vite hva som foregår i div. endings. Men slikt kan sikkert løses med et søk på gamefaqs.

Parry likte jeg svært godt, siden de er lettere å få til enn i Cvs2, hvor det er snakk om å må parere 3-5 frames før treff.
Og når jeg først er inne på parry, shoryuken.com hadde lagt ut et fint klipp hvor Daigo parer en super combo til Chun-li. Snakk om madness :svette:

Kan hentes her :tommelopp:
 
#19
Der er Daigo helt helt. Kunne vært kult å mekke slikt selv..slikt skal trenes på og samtidig fyre av en combo, men bare villere enn Daigos :p
 

EagleJin

Bear Necessity
#20
Opprinnelig skrevet av Kilik+26.08.2004, 14.54-->
<!--QuoteBegin-Balle
@25.08.2004, 18.33
Neida, sf3 third strike er på ingen måte dreamcast only tittel. Spiller den japanske versonen for øyeblikket, usa verson kommer rundt 1 ukes tid. Den blir en del av sf2 Anniversary Collection, om det kommer pal verson vet jeg ikke.
Er det engelske menyer på japanske versjonen Sf2 Anniversary?
93399​
[/b]
Ja, jeg mener ganske sikkert at det er det, men bare menyene. Resten får du lese i en oversettelse på gamefaqs eller noe :p

SortUlv: Absolutt! Third Strike er et must framover! Digger det spillet (har jeg sagt det før? :p). Ellers sier jeg ikke nei til EX3 Dramatic Battle heller, selv om det lett blir enda morsommere når vi spiller 4 stk :)

Har egentlig lyst på SNK vs Capcom: chaos, men har hørt det ikke er så bra som Capcom vs SNK 2. Noen som har peiling?