De aller aller fleste som har vært litt borti konsollspill har en eller annen gang hørt eller lest navnet "Street Fighter" på et cover, forside o.l. En av tidenes best overlevende fightingserier har nesten blitt legendarisk i sjangeren, og spilles mye også i dag hele 13 år etter release av SF2. Vakkert, (blodig) brutalt og voldelig var kjennetegnene til serien en lang stund, men så fjerna Capcom blodsølet og gameplay stod igjen som en mektig magnet på folk inn mot fightesjangeren. SF2 var spillet som introduserte meg for fightesjangeren, og siden har jeg fulgt den ganske tett. Det som en gang var hopp, slå, spark og hadou-ken er nå blitt til combopresset, hurtig og intenst gameplay, som scorer høyt hos mange gamere.
Vi er nå oppe i 17 (om jeg ikke er helt på jordet) forskjellige konsollutgivelser, som inneholder Street Fighter karakterer, og det kommer stadig fler.
All hail the mighty SF!
Jeg spiller for tiden Third Strike og stordigger spillet! Så det første gang "live" under VF-helgen som ble arrangert for halv annen måned siden. Nå består dagene av skole, litt mer skole og Third Strike. Jeg spiller med Alex, Hugo, Ryu og Akuma.
Fler hardfans av denne serien?
btw: jeg er en av dem som kjenner en norsk kenguru
Skriv alt om SF her (bortsett fra hvor mye noen eventuelt måtte mislike det
)!
Vi er nå oppe i 17 (om jeg ikke er helt på jordet) forskjellige konsollutgivelser, som inneholder Street Fighter karakterer, og det kommer stadig fler.
All hail the mighty SF!
Jeg spiller for tiden Third Strike og stordigger spillet! Så det første gang "live" under VF-helgen som ble arrangert for halv annen måned siden. Nå består dagene av skole, litt mer skole og Third Strike. Jeg spiller med Alex, Hugo, Ryu og Akuma.
Fler hardfans av denne serien?
btw: jeg er en av dem som kjenner en norsk kenguru

Skriv alt om SF her (bortsett fra hvor mye noen eventuelt måtte mislike det