Super Mario Galaxy

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er jo antialiasing i spillet, men oppløsningen er så lav at det blir litt hvasse kanter når man spiller på HDTV. Ikke at jeg merker noe til det når jeg sitter og spiller, da. :p

Sånn ellers, har rundt 30 stjerner nå, oooog dette her er lett noe av det beste jeg har spilt så lenge jeg har levd. Har så langt funnet to ting jeg ikke har likt. Klar?

1: Skjermene som kommer opp når du skal kjøpe noe, eller lagre spillet, er for store og forstyrrer opplevelsen litt siden stilen er så forskjellig fra resten av spillet.
2: På galaksekartene hender det at noen asteroider klipper gjennom Bowser-ikonet som angir en bossgalakse.

Ja. Ikke akkurat de verste ankepunktene, det der. Saken er den at selve opplevelsen av Super Mario Galaxy er tilnærmet fullkommen. Pleier å sose litt rundt i observatoriet mens jeg nynner sammen med valsen som spilles, for eksempel. Det er skikkelig kos. Selve banene vektlegger mestring av grunnmekanikkene og utforskning, og - jess - det er morsomt å spille selv når man mislykkes. Konklusjonen må bli at Super Mario Galaxy er et sånt spill hvor det er synd på dem som ikke får spilt det. :p

Mens jeg skal prøve, prøve holde ut til jul. Kan ikke begynne med spill nå før eksamener! Hører desverre at TV-en min hjemme har tatt fyr, så håper de får skaffet ny til jeg kommer hjem.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så TV-en står og brenner nå, eller? "Heisann, tenkte bare å ringe for å fortelle deg at TV-en din brenner. Skulle ha slokt litt, men vi har ikke tid akkurat nå. Alt bra ellers? Hilsen mamma."

Ev.: "Deres TV-er og hoteller brenner. Har De brannforsikring utbetales osv."

:(

Nei. Sitat fra msn-samtale med søsteren min fra tidligere i dag:
SITAT
Søs: tven din er ødelagt
Søs: unnskyld
Moi: Jaha...? :S Hva skjedde?
Søs: det var ikke noe bilde og så sjekket jeg at alle ledningene sto i, og det gjorde de. Litt etter sa det poff og det brant litt inni tven. Så sluttet den å funke.[/b]
Hurra for søsken. Har jo fått meg "ny" siden den tid, men greit å ha en hjemme og, spesielt siden det blri der jeg kommer til å spille Mario...

Etter å ha pløyd gjennom dette emne sikkert 3 ganger for å forsikre meg om at Super Mario Galaxy er verdt en Wii, så tror jeg faktisk at jeg skal bruke mitt aldri så lite stipend på nettopp den dette.

Så hvis jeg plukker med meg en Nintendo Wii + Super Mario Galaxy, er det noe mer jeg burde ha skaffet meg mens jeg først er i gang ?
Anbefal gjerne noen andre titler til Wii som er verdt å sjekke ut.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Oooog sånn der Metroid Prime 3 og Excite Truck. Hvis du liker å rulle kuler langs labyrinter er også Kororinpa verdt et kjøp. Hvis du også liker å skyte zombier, kan Resident Evil 4 være tingen. Med de K999 skrev opp, har du vel de spillene til Wii som jeg har brukt mest tid på.

Sånn ellers klokka jeg akkurat inn stjerne nummer 40 i spillet. En ting jeg elsker, er at man på tidlige runder gjennom brett aner hvor det ligger nye veier å utforske, og når man seinere går tilbake for å sjekke, finner man som regel en hemmelighet eller to. Fant en bug til også: En pingvin gikk opp i et tre på Beach Bowl. Så, tre feil da.

Da var spillet fullført med 120 stjerner, og en gledelig overraskelse på slutten. Fiffig.
Jeg joiner rekkene jeg, og påstår at dette er ett av tidenes spill. Nyskapende, variert, underholdende, koselig, Galaxy skuffet ikke.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Hvordan ble vanskelighetsgraden mot slutten? Er noen av stjernene et ordentlig slit å få tak i?

Er på 35 stjerner selv og nyter hvert sekund av det foreløpig. Kan bare si meg enig i alt som er sagt om hvor bra spillet er. Det er verdt å kjøpe en Wii for om så bare for å selge den igjen etterpå, for dette spillet må alle spillinteresserte unne seg å prøve.

Joda, mot slutten er det noen vriene. Har møtt på en 5-6 stjerner hvor jeg har måttet ty til 15-20 retrys. Dette er da ikke vanlige stjerner, vel og merke, men challenges(kometer og lumas). Har virkelig følt mestringsevne etter mye frustrasjon og hat etterhvert..

Møtte på en grusom stjerne. På Ghostly Galaxy fikk jeg Daredevil Comet og måtte ta hele Bouldergeist med ETT liv! Den måtte jeg kaste inn håndkleet på altså.

Men det er vel slik at dersom du gir opp på en komet så kan det komme en ny komet en annen gang?

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Faen ta dere alle sammen. jeg kan ikke kjøpe spillet for jeg har på følelsen av at dama har kjøpt det til meg i julegave.
Det er jo fett det, men jeg vil spille det nå! NÅ!

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
SITAT(Slowpoke @ 19.11.07, 10.13) 89738
Møtte på en grusom stjerne. På Ghostly Galaxy fikk jeg Daredevil Comet og måtte ta hele Bouldergeist med ETT liv! Den måtte jeg kaste inn håndkleet på altså.
[/b]
Jeg fikk akkuratt samme kombinasjon, rett etter at jeg hadde brukt masse forsøk på han i "vanlig" mode. Men han gikk faktisk ned på første forsøk! Spilte litt forsiktig :ninja:

Men ja, Game Of The Year, beste jeg har spilt på mange år og alt det der. Begynner å miste noe mening når alle har sagt det, men dette spillet er skikkelig, bra. Rundet 50 stjerner i natt, ferdig med Bedroom, og vurderer nå om jeg skal renske med meg alle stjernene på en gang, eller fortsette for å hente de senere... Kommet over en noen hemmelige stjerner ved "uhell", noe som gir meg følelsen av at de galaksene jeg har vært i er enda større enn først anntatt, noe som selvølgelig er utelukkende positivt!

Ghaz: Hvor mange timer brukte du på 120 stjerner?

Og ang. spill til Wii: Vil også anbefale Resident Evil 4. Nest beste spilet jeg har spilt på Wii`en :)

Men det er vel slik at dersom du gir opp på en komet så kan det komme en ny komet en annen gang?
[/b]
Av det jeg har fortsått så har vel hver level en forutbestemt komet, og at det ikke er random. I Ghostly Galaxy så er det daredevil som er dens komet, og ikke noen annen, som fast-foe etc. Var ihvterfall daredevil hos meg.

ang. timer, så er jeg litt usikker, men oppimot 25 timer kan høres sannsynlig ut.

Tutankoopa

Ole (オーレ)

[/b]
Hihi, den klarte jeg etter bare 10 forsøk :D Purple Comet på Toy Time Galaxy derimot, fikk meg til å måpe, gjøre ett par forsøk for å bekrefte mine bange anelser og bytte bane. Tenker jeg sparer den til slutt.

Vanskeligheten er overraskende bra. En del reale utfordringer, spesielt på Purple Comets. I Freezeflame Galaxy holdt jeg sikkert på en time før jeg fikk samlet alt, og da døde jeg på 99 mynter opptil flere ganger :ninja:

Purple Comet på Toy-Time er ett helvete ja. Det var forøvrig Purple Comets jeg refererte til tidligere, men ville ikke si noe, iom at alle ikke har dem..

Da har jeg vært ute på El-kjøp og flørta til meg litt Rabatt av Bjørn Åge AKA Sheriffen.

Da blir det wee wee med mario i kveld!

Hmph... Tror jeg må ha Komponent kabler men.
Kjøpte en RGB kabel, og det er mye tydelig bildestøy som plager mine fintrente øyne.
Men whatever merker det nok ikke så godt når jeg starter og spille.