Super Street Fighter IV Arcade Edition - slå ei gate i dag

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#1


Hva er Super Street Fighter IV Arcade Edition for noe
Det er et slåssespill som finnes både til PC, Xbox 360 og PlayStation 3. Hvis du vil ha fin 3D-grafikk kan du kjøpe det til 3DS, men der får du ikke med tilleggene i Arcade Edition (dvs. fire nye figurer, utvidede online-muligheter og enkelte tweaks).

Spørsmål? Her er svar.
  • Kan jeg spille mot folk som har AE selv om jeg bare har SSFIV? Wikipedia sier: "The downloadable console versions require players to update their existing copy with a major patch featuring the Arcade Edition content as well as expanded existing modes." Så, ja, det kan du, men du må laste ned Arcade Edition som et gratis tillegg først. Hvis du vil spille med de nye figurene og de nye modiene, må du betale for gildet. Verdt å nevne at det ikke finnes noen Super Street Fighter IV-utgave til PC, der får du enten Arcade Edition eller vanlig Street Fighter IV.
  • Kan jeg spille mot folk som har SSFIV/SSFIVAE selv om jeg bare har vanlig Street Fighter IV? Nei. Super Street Fighter IV er en egen utgivelse og støtter bare nettspilling mot andre som har SSFIV/AE.
  • Kan jeg spille over nett mot folk som har spillet på en annen maskin enn jeg har? Nei, irriterende nok kan du ikke det. Skyld på Microsoft og Sony.
  • Flere spørsmål? Sleng dem inn i tråden så finner vi svar.
Er du dårlig ikke vær dårlig da jeg mener seriøst
  • Notasjonsoversikt for å skjønne hva kombolister refererer til
  • Ordliste for deg som ikke veit hva meaty wakeup reversal FADC er for noe
  • SF4 Beginner er wikien for deg som lurer på hva detta med gateslåssing egentlig er for no'
De som er med på PC
  • Yetipants - FetthestenSteam og Xbox Live
  • kris7sp - krispowerSteam og Kristian N på Xbox Live
  • Balle - Robesos på Xbox Live
De som er med på Xbox 360
  • Yetipants - Fetthesten her også, jeg har det visst til 360 også du store alpakka
De som er med på PS3
  • Ikke godt å si
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#2
Mtp. hvor stort slossespillmiljøet på PC er, tror jeg ikke jeg gidder å kjøpe dette spillet for fjerde gang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
#4
Spurte deg tidligere I steam tråden om du ville spille, men den overså du glatt..

BTW fått noe trøbbel med steam versjonen. Spillet kommer inn til tittelmenyen- Trykk Start (suger at vi må ha norsk btw) så krasjer spillet, skjer hver gang nå. Har spilt det fint i en uke før det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Overså den fordi jeg var på ferie og ikke hadde med meg den stasjonære PC-en men da er det jo koselig at du sier ifra her også. Steam-ID og Xbox Live-gamertag må man få da, vettu.

Kan dessverre ikke hjelpe deg med Steam-feil (funker flott her), men det der med norsk kan jeg i det minste hjelpe med. Du har ikke selve spillet på norsk, eller hur? Uansett, for å få Games for Windows Live på engelsk så må du gjøre noe frøktelig krøkkete, og det er å gå inn på kontrollpanel og velge "Klokke, språk og område". Så velger du "Språk og region", og i den øverste lista hvor det står "Norsk (bokmål)" finner du fram "English (United Kingdom)" og justerer innstillingene nedenfor til de blir omtrent som på norsk. Dette, av alle ting, fører til at Games for Windows Live gir deg engelsk språk istedenfor norsk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Fant noe som kan være til hjelp mot kræsjings også. Kanskje. Du kan jo prøve, på eget ansvar.
  • Gå til Dokumenter-mappa di, åpne mappa som heter CAPCOM, deretter åpner du mappa kalt SUPERSTREETFIGHTERIV.
  • I den mappa ligger det en mappe til som har en masse tall og noen bokstaver som navn, åpne den og kopier fila kalt "save.dat" ett eller annet annet sted. Skrivebordet, for eksempel.
  • Så sletter du hele SUPERSTREETFIGHTERIV-mappa, starter spillet, trykker Start og går inn i menyen, og så bare avslutter du spillet og kopierer save.dat tilbake i den nye mappa som ble opprettet.
Hvis alt funker som det skal, kan du nå spille spillet og du vil fortsatt ha greiene som var lagret. Minus replays, men sånn er det.
 
#8
Takk for tipset.

Jeg kom meg inn 2 ganger istad. Jeg mistenker Motionjoy et program slik at du kan bruke Dualshock 3 som en 360 pad på alle spill det støtter. Det har funket feilfritt tidligere, men når jeg disablet den istad kom jeg inn. Jeg satt den på igjen og det krasja, men det hele virker litt random, siden jeg har disablet igjen og krasjer fortsatt, kanskje jeg på restarte PCn for hver gang.

Det som å er rart er at andre steam spill fungere helt vanlig med DualShock'n. Rart at dett skjedde plutselig nå. Tror jeg avventer fix'n din litt.
 
#9
Bruker også Motionjoy, men har ikke opplevd samme problem som deg. Må derimot remappe alle knappene hver gang jeg skal spille.
Hvis noen vil spille er det bare å adde meg @ steam: nightmare1982@hotmail.com evt. Robesos på den games for windows greia.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Det kom da en patch for noen dager siden, antar det var årsaken til at spillet plutselig begynner å kise seg hos enkelte.

Sånn ellers forstår jeg at folk ikke gidder å kjøpe nytt utstyr bare for å spille Street Fighter, men hvis man har en Xbox 360-stikke av noe slag er det som regel bare å plugge den inn og så fungerer den uten noe stress, eventuelt trenger man en trådløs mottager hvis den er trådløs. Men ja, legger til folk, og lager en oversikt øverst.

Sånn ellers er det kult om folk legger til en link til Steam-profilen sin (velg Community i Steam, klikk på Profile, og så høyreklikker du et sted på sida og velger Copy Page URL) siden søkefunksjonen i Steam er verdt mindre enn en sur sild.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Nå tenkte jeg spesifikt på Fightpad eller stikke, da. Bruker Fightpad selv, lurer på om jeg skal skaffe en stikke etter hvert.

Og grunnen til at jeg foreslo at det kom en patch for noen dager siden, var at jeg la merke til at spillet lasta ned en del stæsj da jeg slo på PC-en etter ferien. Men men.
 
#16
Ah ok, de fleste mener man må bruke stikke for å nærme seg de beste, men man har jo råe spillere som tilåmed bruker tastatur.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#17
Vil bare si jeg har dette på PS3 (Funkadelick) og spiller gjerne, når Nilo kommer hjem fra Korea med fightingsticken min er det ikke helt utenkelig jeg plukker det opp en gang til på 360.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#19
Jau, whatever, går vel an å ta med for alle plattformer. Jepp.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#20
Tenkte å nevne det her isteden for å lage egen tråd ja, håper jeg kan tilgis.