Tales of Symphonia vs. Baten Kaitos

Hvilket av disse spillene vil DU kjøpe??

  • Baten Kaitos!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Tales of Symphonia!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Begge!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ingen av de, jeg sparer til det nye Zelda!

    Stemmer: 0 0,0%
  • Hva for noe.....?

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Sånn, da kommer ingen å kødder med den avstemninga...! Eller hva, Fenrir? :p
Jeg kjøper nok begge etterhvert, er mest nysgjerrig på Baten Kaitos egentlig...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Oppsummering av innlegget i forrige emne:

Kortkampsystem sux, Monolith sux, jeg skal ha Symphonia.

Snavla, Lurtz. :p
 
#4
Skal kjøpe ToS, kommer selvfølgelig også til å kjøpe det nye Zelda til cuben, har ikke hørt så mye om Baten Kaitos egentlig, kan noen forklare hva det går ut på?
 
#5
Kom nettop til andre disc i "Tales of Symphonia", og hadde da spillt i litt over 40 timer. Så, det ser ikke ut som om lengden på spillet er løgn, nei. Fikk endelig se litt FMV også.
 
#7
Jeg stemte "Tales of.." siden det er det spillet jeg vet noe om.
Men jeg tror egentlig jeg kommer til å kjøpe begge, siden jeg ikke har så mange nye rpgs som jeg liker.

Er det ikke fra samme utvikler begge to? Eller er det bare samme utgiver?
 
#8
Det er Namco som utvikler og utgir begge, men det er forskjellige team som lager spillene.

Skal ha begge. Tales skal komme til Europa før året er omme, og Baten Kaitos kommer litt utpå nyåret.
 
#9
Opprinnelig skrevet av analvakUm@02.08.2004, 23.20
ToS, HVIS det kommer til ps2
82208​
Det vil nokk ikke skje..

Har ikke teste noen av spillene, men hvis jeg skulle gått for et ville det nokk blitt ToS. Er enkelt og greit ingen fan av spill med et card-battle system.
 
#10
Opprinnelig skrevet av dodraugen2k+15.08.2004, 20.30-->
<!--QuoteBegin-analvakUm
@02.08.2004, 23.20
ToS, HVIS det kommer til ps2
82208​
Det vil nokk ikke skje..

Har ikke teste noen av spillene, men hvis jeg skulle gått for et ville det nokk blitt ToS. Er enkelt og greit ingen fan av spill med et card-battle system.
87974​
[/b]
Tales of Symphonia kommer til Playstation 2 óg, men PS2 verjonen kommer litt senere. Den vil også inneholde noe ekstra stasj som ikke er i GC verjonen. Jeg orker uansett ikke å vente på PS2 verjonen.
 
#11
Men, det er godt mulig at PS2-versjonen ikke vil bli utgitt utenfor Japan. Skal vi tro gamefaqs sine brukere, har det seg nemlig slik at Nintendo finansierte de engelskspråklige voiceactor-ene, og oversettelsen av spillet. Altså vil det bli rimelig dyrt for Namco å utgi en engelskspråklig PS2-versjon, ettersom de må oversette hele spillet på nytt, og leie inn nye voiceactor-er.
 
#12
Bestemte meg for å stemme Baten Kaitos. Har lenge gledet meg til spillet, med da jeg så traileren på TV'en min her hjemme fikk jeg rett og slett frysninger. Det ser vannvittig tøft ut.

ToS virker spennende og. Men meget skuffa over at, slik jeg har hørt, er veldig lite animefrekvenser. Uansett, vil spille det og.
 
#13
Jeg har spillt 41 timer av ToS, og det har nesten ikke vært noen FMV-er. Var noe på slutten av første disc, men, men det var tross alt først 40 timer ute i spillet. Jeg hadde håpet på mye mer, men sånn er livet.
 
#14
... Sånn er spillet, tenker jeg vi sier. :)

Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av spillene, verken Tales of Symphonia eller Baten Kaitos - med mindre førstnevnte faktisk kommer på PlayStation 2 før jeg dør. Hvis det mot formodning skulle gjøre det, skal jeg vurdere å kjøpe det.
 
#15
Jeg skal ha begge spillene når de kommer ut. Tales of Symphonia kommer til jul, tror jeg. Mens Baten Kaitos ikke har fått utgivelses dato enda. :)
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#16
Kommer ikke Tos 26. Noveber da???

det er i alle fall det jeg har lest på nettet...
Gleder meg til begge da, To kommer i alle fall garantert :D

ToS har i alle fall skitsnygg cell shading!!!
Kommer nok til å kjøpe BK og, det er jo ikke hver dag det kommer bra RPGer til GCen
 
#18
Fullførte nettop ToS. Og nei, det tok meg ikke 80 timer. 50:29, for å være nøyaktig. 40 timer på første disc, og ti på andre.
 
#20
Gameplayet til BatenKaitos:
Kampkort-systemet fungerer til prinsippene av poker. Til å begynne med i spillet har man ikke mer enn tre kort å bruke i hver omgang og bare en verdi (siffer, tall). Kortene er også delt i flere elementer. Vind, ild (selvfølgelig), vann (ikke overraskende), lys, mørke og kanskje flere. Husker nemlig ikke helt.

Ved å bruke ett element som er sterk mot ett annet element som fienden består av, og i tillegg få kortene enten i stigende verdi eller å prøve alt i fra ett par til tre like (senere i spillet kan man bruke enda flere enn tre om gangen, ja opptil ni om ikke jeg husker feil) sånn for å skade fienden mest mulig.

Når man har brukt opp de tredve kortene som man har til disposisjon (man begynner med mindre) under en kamp, så venter man en omgang før man får brukt de igjen.

Man kan finne kort hvor som helst i spillet. De beste kortene, kalt Magnus (kan godt hende det er det kortene generelt heter, jeg har nemlig ikke spilt det på lenge...to uker eller no sånt), har i seg selv ett meget kraftig angrep. Kombinerer man den derimot med andre kort så kan man bygge opp komboer som kan utføre ett enormt skade på motstanderen. Dette er spesielt nyttig mot bosser.

Det man derimot ikke må gjøre er å kombinere kortene av ett element med ett element av det motsatte. Da tar utligner man bort potensiell skade. Ett eksempel på det er når man tar ett kort med lys-elementet og i samme omgang tar ett kort med mørk-elementet, så vil man ta bort angrepsstyrke fra det svakere kortet. F.eks. hvis det lyse kortet gjør 35 HP skade og det mørke kortet gjør 45 HP, så vil man bare utføre 10 HP skade av det mørke elementet (muligens dårlig forklart).