Tales of Symphonia

Jeg ble bare en smule lei av at de presset inn moralen sin hver gang de fikk en mulighet. "remember Collete, you're still you" Blæ... jeg er ingen baby!!!11
 
Opprinnelig skrevet av Freezar@19.01.2005, 19.00
Jeg ble bare en smule lei av at de presset inn moralen sin hver gang de fikk en mulighet. "remember Collete, you're still you" Blæ... jeg er ingen baby!!!11
165680​
Helt enig! Sånn "feel good" stemning er det verste jeg vet!
 
*************************************
!!!SPOILERS!!! !!!SPOILERS!!! !!!SPOILERS!!!
*************************************



Runna det for første gang for ca. 3 timer siden.

Playtime: 47hr
Lv:67
Max combo: 67
Encounters: 888

Osv. Osv.


Så spillet for første gang på Spiderman. Var en trailer av spillet som kjørte på en demodisc. Der var det selvfølgelig bare CGer, som så dritfete ut. Bestemte meg for å kjøpe det.


I begynnelsen var det veldig fengende, og kunne lett spille hele natta.

Etter 30 timer begynte jeg seriøst å lengte etter di jævla CGene. Begynte å bli irritert.

Historien er jo helt vill(ikke nødvendigvis på en fin måte). Den vrir og vrenger på seg HELE tiden! Til slutt var det bare sånn: "Åh.. var ikke det sant heller nei.. Så det er SÅNN alt ligger ann" "Ånei, det var ikke sånn allikevel? Ok"

Tror Collette sier "I`m Sorry" sånn ca. 500 ganger gjennom spillet. Utrolig teit å "høre" henne si det til slutt". Og alltid er det etterfulgt av Lloyd si: "Hey, don`t say that.. bla.. bla".

Ja, og som flere har sagt før meg: Klisje, klisje, og klisje!

Tok vel sånn ca. 40 timer før jeg ble dritt lei hele spillet. De siste 7 timene var et helvete. Og du som sier at slutten kom brått? Jeg trodde spillet slutta ca. 15 ganger før det faktisk gjorde det. Utrolig irriterende.


Og til slutt vil jeg bare bringe opp alt som er kopiert fra andre spill:

- Når du går inn i en kamp, så "knuser" bildet. FFX eller?
- Kampsystemet minner litt om Grandia 2. Men er egentlig ikke nevnbart.
- Husker ikke helt hvor, men i den ene byen er det en del som heter "The Slums". Her finner du en fyr som spør etter en "flowergirl". "Flowergirl in the slums"? FFVII? Aeris? Nææh..
Antageligvis lagt til for fun, så den er grei.
- I "beskrivelsen" på det ene våpenet så står det at hvis du oversetter navnet på våpenet så blir det "Lionheart". FFVIII.

Alt er jo for åpenbart til at det kan kalles stjeling, så det er bare fun.
Syns "bildeknusingen" som er tatt fra FFX blir litt på kanten.

James Arnold Taylor som har stemmen til Tidus i FFX, har også stemmen til Gnome, Summon of Earth. :)


Dere, de fiendene på worldmappet? Omfg så tragisk.. Latterlige skapninger spør du meg.

Oppsummering: Glad jeg fikk spilt igjennom det. Uten guide vel og merke. Satt meg fast skummelt mange ganger. Historiemessig så var de første 30 timene ganske underholdene, så gikk det nedover derfra.

Mye fin musikk, men dårlig voiceacting til tider, spes under kamp.

Ville gitt det 6/10. Og da bare utifra hvor godt jeg likte å spille. Ikke med tanke på grafikk, lyd, gameplay osv.
 
har spilt i 9 timer elns nå, og må si jeg synes det er ganske morsomt...
men når, kommer de fete anime filmene!?!?!?
det er lzm noe av det som frister mest med å kjøpe det, var iaffal det til meg...

men åssn er det de derre forskjellige sluttene bestemmes..?
er det svarene man gir når man blir spurt?
eller er det sånn prosent greier man kan gå tilbake å gjøre etter å ha gjort sistebossen?
(mener seff den save filen FØR man har runda det da:p )

har btw kjøpt meg star ocean, og spillt litt på det også. men syntes ToS var litt mer fengende fra begynnelsen, så jeg satser på å runde det først...
 
Det finnes jo FETE anime film i tos, men det er ikke ofte.
1:Omtrent halveis i spillet kommer den første anime filmen.
2:Kommer en stund etter den føste.
3:på slutten av hele spillet.

Det er dette jeg husker, kanskje noen få til... :ehm...:

Vil også bare si en gang til at spillet ruler! :totomleropp:
 
Opprinnelig skrevet av Tingle@31.03.2005, 10.53
Jeg likte bedre SNES versjonen " Tales of phantasia ". Den er fantastisk.
199207​
Rettelse: SNES spillet
Eller altså, det er ikke flere versjoner av det, så...

(bah, kom på at det kom et til gba i Japan, men det
var ikke det som var poenget)

Uansett, Tales of Phantasia på snes er knall ja.
Likte også det bedre... Meeen, nå kan de
ikke helt sammenlignes heller, spør du meg.
 

Sancti

Terrorkatt
Kan du roe deg ned? Det tar mer enn tre sekunder å få svar. Ikke forvent at folk skal hjelpe deg hvis du maser.

Og nei, det er ikke helt likt. Les litt rundt i emnet, så finner du sikkert ut mer.