Tales of Symphonia

Skulle ønske jeg hadde penger nå, er faktisk en hel del gode RPG ute til GC. Jeg er en ganske så stor fan av RPG, men når jeg hadde penger å avse til slikt var bare Spiderman, Lost Kingdom, StarFox Adventures, Sonic Adventure Battle 2 osv ute på markedet.
 
Jeg har det!har ikke kommet halveis ennå men jeg må få si at det
er en av de beste spillene jeg har spilt!!!(det sier jeg jo om de fleste ngc spill...
men men)

en god porson humor,bra kampsystem,bra historie,
bra spillefeeling...xD(fant det på i farta)kule hovedpersoner...

ja det er vel noen av ingrediensene til ett ganske
bra spill... :D xD
 
Rundet det seks ganger, gjort det meste. Unntatt Niflheim, da, for den gjorde jeg sammen med en kamerat på hans spill. Noen som har tatt Abyssion her? Fy fao-a han er vanskelig på mania.
 
Opprinnelig skrevet av Forsaken One@04.07.2005, 06.06
Rundet det seks ganger, gjort det meste. Unntatt Niflheim, da, for den gjorde jeg sammen med en kamerat på hans spill. Noen som har tatt Abyssion her? Fy fao-a han er vanskelig på mania.
238895​

Så du gikk ikke igjennom Niflheim pågrunn av at du hadde gjort det en gang før, mens resten av spillet som du hadde gått igjennom 5 ganger kunne du gå igjennom en gang til uten Niflheim. Høres rart ut.

Vet det ikke var til meg du siktet til Sudd3nly, men jeg gir spillet 8/10. Historien er er litt for klisjè fylt. Kameravinklene i multiplayer delen trekker også ned.
 
Opprinnelig skrevet av Isaac@12.07.2005, 13.32
Av meg så får det 10/10. Spillet er mye enn Baten Kaitos og Skies of Arcadia Legends. Mulig det bare er meg, men jeg liker klisjefylte historier^^'
241405​
Er du faen vittig? 10/10 er det ikke... Maks 8/10...
 
Synes man at spillet fortjener en 10/10 kan mam jammen ikke ha spilt mange spill i sitt liv, sier da jeg... Bare til sammenligning har FF X-2 høyere score på gamerankings enn Tos

Når jeg først poster her: Noe jeg har lurt på i lang tid er hvordan man greier å bruke over 50-60 timer på spillet. Jeg var ferdig etter 34 timer første og eneste gang jeg fullførte det. Har spillet haugevis med side-quest som er gjemt bort? Jeg gjør alltid alt av quester som jeg kommer utfor i spill og utforsker alle kroker i dungeon'er og slikt, så var tilfelle med ToS. Dog jeg kan ikke gjøre quester som jeg ikke finner.
 
Gjorde du for eksempel den med

*SPOILER*







å bygge opp byen igjen? Husker ikke hva den het, men den byen som ble ødelagt. Står vel om det tidligere i tråden. Jeg brukte i alle fall noen timer på det, siden det kostet fælt mye penger. Men dette er vel en quest man ikke umiddelbart skjønner hvis man ikke har lest om den noe sted. Jeg vet det var mange andre sånne småting man kunne gjøre også, husker ikke helt hva, men det står om sånne quests i gamefaqs.



/SPOILER






Jeg prøvde å gjøre så mange jeg kunne, men jeg tror aldri jeg hadde funnet dem hvis jeg ikke hadde lest om dem først.
Selv brukte jeg 62 timer...
 
Opprinnelig skrevet av Camrot@16.07.2005, 13.26
Synes man at spillet fortjener en 10/10 kan mam jammen ikke ha spilt mange spill i sitt liv, sier da jeg... Bare til sammenligning har FF X-2 høyere score på gamerankings enn Tos

Når jeg først poster her: Noe jeg har lurt på i lang tid er hvordan man greier å bruke over 50-60 timer på spillet. Jeg var ferdig etter 34 timer første og eneste gang jeg fullførte det. Har spillet haugevis med side-quest som er gjemt bort? Jeg gjør alltid alt av quester som jeg kommer utfor i spill og utforsker alle kroker i dungeon'er og slikt, så var tilfelle med ToS. Dog jeg kan ikke gjøre quester som jeg ikke finner.
242588​
Tos eier forøvrig rævva til x2...
 
Opprinnelig skrevet av Bad Mongo+16.07.2005, 19.23-->
<!--QuoteBegin-Camrot
@16.07.2005, 13.26
Synes man at spillet fortjener en 10/10 kan mam jammen ikke ha spilt mange spill i sitt liv, sier da jeg... Bare til sammenligning har FF X-2 høyere score på gamerankings enn Tos

Når jeg først poster her: Noe jeg har lurt på i lang tid er hvordan man greier å bruke over 50-60 timer på spillet. Jeg var ferdig etter 34 timer første og eneste gang jeg fullførte det. Har spillet haugevis med side-quest som er gjemt bort? Jeg gjør alltid alt av quester som jeg kommer utfor i spill og utforsker alle kroker i dungeon'er og slikt, så var tilfelle med ToS. Dog jeg kan ikke gjøre quester som jeg ikke finner.
242588​
Tos eier forøvrig rævva til x2...
242661​
[/b]
Klart.
 
Bare for å ha sagt det: ja på de 34 timene jeg brukte ble også byen bygd helt opp, med statuer helt til slutt. Jeg mener å huske jeg ville ha noen våpen som ble lagt ut for salg når byen ble gjennoppbygd.

Men siden spillet må ha svært mange quester som jeg ikke har spilt, er de gode, bidrar de noe til historien på ett eller annet vis? Vurderer å spille gjennom det en gang til... Kanskje jeg klarer mesterstykket å bruke lengre tid på andre gjennomgang, det vil ihvertfall bli første gangen det skjer.

PS! angående FF X-2 har ikke jeg peiling siden jeg aldri har spilt det. Jeg kjøpte spillet for et halvt år siden, men har ennå til gode å putte det i ps2'en :p
 
Opprinnelig skrevet av Camrot@16.07.2005, 13.26
Synes man at spillet fortjener en 10/10 kan mam jammen ikke ha spilt mange spill i sitt liv, sier da jeg... Bare til sammenligning har FF X-2 høyere score på gamerankings enn Tos

Når jeg først poster her: Noe jeg har lurt på i lang tid er hvordan man greier å bruke over 50-60 timer på spillet. Jeg var ferdig etter 34 timer første og eneste gang jeg fullførte det. Har spillet haugevis med side-quest som er gjemt bort? Jeg gjør alltid alt av quester som jeg kommer utfor i spill og utforsker alle kroker i dungeon'er og slikt, så var tilfelle med ToS. Dog jeg kan ikke gjøre quester som jeg ikke finner.
242588​
Jeg har spilt flere spill enn jeg kan telle. Og fordi Gamerankings gir X-2 høyere karakter enn ToS betyr da ikke at jeg skal synes om spillene tilsvarende.
Eneste jeg har å klage på er ufokusert kamera og clippingfeil.

Jeg brukte forresten 42 timer på det første gangen, no har jeg klart det 9 ganger, holder på med en tiende, fordelt på 291 timer.

EDIT: X-2 og ToS har forresten like høy score på Gamerankings: 86%. Av medlemmer har X-2 8.0 mens ToS har 8.4
 
L

Lenne224

Gjest
jeg og likte spillet veldig godt. men så er det en stund siden jeg runda det. har spillt igjennom det to ganger. og har samme slutt på begge. men jeg tvilder på at det finnes andre slutter enn den med treet, alle jeg kjenner som har spillt spille har fått akkuratt samme slutt som meg, og på alle walktroug som jeg har lest er det den samme slutten. og de som skriver walktrough spiller igjennom spille ganske mange ganger, og da ville de i såfall skrevet om alle de andre slutt filmene, tviler derfor sterkt på at det er alternative slutter.
 
jeg og likte spillet veldig godt. men så er det en stund siden jeg runda det. har spillt igjennom det to ganger. og har samme slutt på begge. men jeg tvilder på at det finnes andre slutter enn den med treet, alle jeg kjenner som har spillt spille har fått akkuratt samme slutt som meg, og på alle walktroug som jeg har lest er det den samme slutten. og de som skriver walktrough spiller igjennom spille ganske mange ganger, og da ville de i såfall skrevet om alle de andre slutt filmene, tviler derfor sterkt på at det er alternative slutter.
[/b]
<div class="spoilertop" onClick="openClose('015c5c98ccef3fc0181ba22f7a241053')" style="font-weight: bold">» Klikk her for å vie Spoiler - Klikk igjen for å sjule... «<div class="spoilermain" id="015c5c98ccef3fc0181ba22f7a241053" style="display:none">Det er en slutt for hver character som blir best-buddy til Loyd. Så i alt er det 8 forskjellige slutter. Nå har jeg bare sett en av dem, så vet ikke om de er veldig forskjellige.
 
Forskjellen er ikke så stor at den trengs å skjules for han(men kanskje for andre)

SPOILER

Det er ikke alternative slutter, men alternative cut-scener
Soul-maten din(eller best-buddy) avgjør hva du vil se. Forskjellen mellom dem er samtalene. Med unntak av om Kratos er soul-maten din, da skjer det en drastisk forandring i en av cut-scenene.
Alternative scener er samtalen i Flanoir etter at Altessa havner til sengs og moral-samtalen i Heimdall før du slåss mot Kratos. Det er også solu-maten din som vil stå og vente på deg i Temple of Darkness og Colosseum. Det er soul-maten din som vil redde Lloyd i Torrent Forest og bli kidnappet av Mithos. Helt på slutten av spillet, når Lloyd snakker med Dirk, så vil soul-maten din stå å vente på deg der.
Sikkert noe jeg har glemt