Tekken 5, changes

#1
Ja når tekken når platinum om en 6 mnd tid ca. Så vil platinum versjonen komme, og det blir Tekken 5.1 altså forandringer i spillet hos noen karakter, og mulighet for nye moves og chars osv.

Uansett all info er hentet fra TekkenZaibatsu og legg merke til at dette er bare DEL 1 av infoen!

TEKKEN 5.1 PATCH RELEASE INFORMATION/CHANGES

List Compiled by MarkMan.

Special thanks to:
DUK2000
av kazama
Pyro Joe
noodalls
#tekken on IRC
SD TEKKEN ^_^


- Updated 06/28/2005 8:10 PM PST -

- DISCLAIMER -

"All these changes are what are found by 4 or so players from
Arcadia Magazine. Namco didn't give them the changelists
so they had to play and figure it out. So they mainly tried
finding out changes to old moves (there seems to be new moves?)
since it would take time finding out new move notations if any.

They primarily focused on those that are called top tier chars
and wrote a lot about them, and left most of the other characters
behind with only 2 lines worth of information.

SO these are only one part of the Version 5.1 changes.
There will be much more to come when 5.1 is out on July in Japan.

Also there are item updates too." - DUK2000

- GENERAL INFORMATION -

Slated release in Japan for Tekken 5.1 is the first week of July. No word yet on an American release if any. Disscuss the changes here. Top post will be updated as more information is added.

Cosmetic changes. You can now see 5.1 sported in the T5 logo. Also lifebars have different colors now.

Big changes with things in the system. You can now fully block while in tech roll state. Sucks for tech catches. But it adds more to the mid/low/throw mixup.

Ground moves do only about 70% damage as opposed to 100% and possible CH damage before.

POSSIBLE 2 new characters added. More information later.

Wall system has changed slightly. More information on this later.

- CHARACTER UPDATES -

Nina Williams
- u/f+1 can not be used in longer juggles now, the speed of the move has been decreased.
- u/f+1 is also techable when used in juggles.
- d,d/b+3 is no longer safe
- JF spider knee with Nina is no longer safe.
- d/f+1,2 has delay on both hit and block.

Steve Fox
- d/f+2 does not launch.
- Infinites are gone.
- CH ALB 2 does not stun.
- b+1~B FLK b_f+2 is gone.
- CH 1,2,1,2, and 2,1,2 no longer launch.
- 1,2,1 and 2,1 into FLK~ALB is gone.
- Juggles after d/f+1+2 hits close are no longer possible.

Bryan Fury
- b+1 does not launch on normal hit.
+ CH WS+3 stun can not be escaped.
+/- 1+3+4 taunt and f,b+2 punch remain the same.
- f,f+2 has more delay.
- 1,2,4 has more delay.
- <wall> 1,2,1, d/f+3 catch no longer works.

Devil Jin
+ TGF used in juggles can now be linked to TGF~U/F for the extra move like when TGF~U/F hits standing opponents.
+ Devil Jin seems to be the best as of now. Not that many changes.

Feng Wei
- b+1 is now -10 on block.
- SS+4 has more delays on block.
- qcf+3_WS+3 has more delays on block.
- d/b+3 on CH no longer trips.
- d/b+1+2,1 has more delays between the two hits.

King the 2nd
+ f+4 on normal hit can cause wall stun. On CH causes opponent to fall down. Free ali kick after CH push back.
+ Tombstone throw(d/b,f+2) now recovers faster and gaurantees a free ali kick when it connects.

Yoshimitsu
+ 4~3 has less delays on block.
- after f+3+4 hits, d/b+3 is no longer gauranteed.

Lei Wulong
+ f,f+2 has less delays on block.
+ f,f+4 on hit gaurantees the 3+4 followup.
- No more auto parry in TGR stance.

Ling Xiaoyu
+ From RND punch parry, damage has been increased and now juggles.
+ RND 1 makes opponent fall.

Kazuya Mishima
- After CH d/f+2 no more full EWGF launch but you can still do regular juggles.
+/- WS+2 stun can not be escaped, but the stun effect is that of CH d/f+2.
+ d/b+3 has less delay on block and knocks down on CH.

Kuma/Panda
+ f+1+2 on block has less delays.
+ f,f+2 is completely safe.

Wang Jinrey
- d+4,1 has more delay on block.
- 1,1,1 is worse on block than before(doesn't push back as far).
- d/f+1+3+4 on block puts Wang at disadvantage.

Hwoarang
- d/b+4 has more delay on hit.

Marshall Law
- CH qcf+1,2,1,2 does not launch anymore.
- CH d/b+3 does not juggle anymore.
- b+1,2,1 does not launch anymore unless CH. b+1,2 is natural combo on normal hit however.
- U/F+4 is -14 on block now. No longer safe.

Craig Marduk
- d+1 does not have as much advantage on hit/block anymore.
- d+4 is -3 on hit.

Jack-5
+ u/f+1+2 = d,D/F+2 link throw escape glitch is gone. No more universal easy escape.
+ d/b+2 crushes high moves easier now.

Jin Kazama
+ d/f+3 on CH stuns and d+3+4 will full launch afterwards.
- Nothing gauranteed after 2,4 anymore.

Heihachi Mishima
- 2,2,1 does not connect like it does now.
+ f+1+2 damage increased

Asuka Kazama
+ After f+2~d cancel you can input an extra move 3+4.
- f+3 on block is even on frames.
- d/b+4 crouching status after move is performed has changed. Not as safe as it used to be.

Baek Doo San
+/- Punch Parry window is larger but you get less advantage from a successful parry.
+ CH b,b+2 causes an unescapable stun.

Christie Montiero
- d/f+1,1 has worse recovery on block. -4.
+/- b+4 knocks down and can not be tech rolled after side/back hit.
- 1:3~4 is gone.
- d/b+1+2 crouching status is gone, recovery is worse.

Julia Chang
+ Recover on standing 4 has been increased making CH 4, into f,f+1 juggles easier.
+ d/f+3 damage has increased.

Roger Jr.
- f+1,2,1,2 if the first hit is CH, the opponent is air juggled on the 4th hit. No more free followup from a stun.
+ f,f+2 on gaurd pushes back further, making it safer/harder to punish.
- d/b+3 is more punishable on block. -16.
+ d/f+1,2 is easier to connect as natural combo(no more whiffing if first hits on max distance).
- d/b,f+2 tombstone throw into ali kick is no longer gauranteed.

Lee Chaolan
+ d+3 knocks down on CH. Afterwards FC d/f+4 is gauranteed as is HMS 4 if you use d+3~HMS.

Anna Williams
- WS+1,2 and d/f+1,2 have worse recovery on hit and block.
+ WS+1,2,3 and d/f+1,2,3 knocks back on gaurd and knocks down opponent on hit.
- u/f+1,3 is more punishable on block and worse recovery on normal hit.
+ d/b+4,3 can be delayed.

Bruce Irvin
+ d/b+4 on CH gives crumple stun and juggle followup.
+ d+3,4 not counterable on hit now.
+ SS+3 knocks down on normal hit.

Paul Phoenix
+ qcf+1+2 and FC, d/f+1+2 cancels now have crouching status.


Det er ett stort emne hvor mye skriking frem og tilbake +++ foregår
alt kan bli funnet og lest her
 
#2
Vel, jeg misliker det noe helt for jævlig hvis du spør meg. For det første så er det flere ting som gjør Nina kul som blir foreslått fjernet. Og d/f 1+2 er vel det som skuffer meg mest. Jeg hadde et håp om at Jinsama kødda når han fortalte meg det, men det er visst et faktum.. :(

Jeg trenger mer tid til å fordøye infoen og forstå alt korrekt, og ja, jeg vet det er bare første del av infoen.
 
#3
Hadde da ett håp om det jeg også, skjelte karen ut i en times tid og lata som alt var hans feil:p Noe som ikke var snilt gjort.. Han prøvde å si om igjen og om igjen dette er DEL 1 :p Jeg ville ikke innse det..

Håper det er noe som gjør opp for det Wang mister, særlig WS+2 til kaz blir lik som d/f+2 er vel det jeg ser det mest som en spøk. Men men, jeg skal vel ikke si stort mer før det faktisk skjer, selv om det tydligvis er sånn i Japan nå...
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
Faraos stoeveldans!!!!!!!! Takker for info, NukleuZ!!! :D:D:D
Trodde aldri den dagen skulle komme da Namco faktisk skulle gi ut en oppgradert versjon av T5 :D

Resten av endringene leste jeg ikke saa noeye gjennom, men det jeg leste saa digg ut:

Ninas forandringer.. *YAHOO*x3
Kumas ff=2 + SAFE.. *YAHOOOOO*x4
Jacks kast ikke lener escapeable er ogsaa veldig kult ^^, selv om en jack-spiller finfint klarer seg uten det kastet..

Og ikke minst at Fengs b+1 naa sinker han voldsomt er jubel for visse karakterer, og at Devil Jins tgf~U/F funker er enda mer konge! Stylish! Lurer paa om det funker med wallcombos... (?)
 
#5
Jeg tro ikke jeg liker de forandringer til NINA...common!! snakk om Ninas diskrimerning. var det vitsen at nina skal se mindre farlig ut, en uskyldig liten kvinne?? :tommelned:
 
#6
Opprinnelig skrevet av Cinos@30.06.2005, 23.05
Jeg tro ikke jeg liker de forandringer til NINA...common!! snakk om Ninas diskrimerning. var det vitsen at nina skal se mindre farlig ut, en uskyldig liten kvinne??  :tommelned:
237678​
Ja, jenter blir diskriminert når det gjelder slåssespill :( Jeg håper bare at Namco gjør opp for det på en eller annen måte for ellers blir ikke Tekken det samme for meg... Er det noen som tror det?

Hva gjør vi som bruker Nina som main nu da?
 
#8
Steve Fox
- d/f+2 does not launch.
- Infinites are gone.
- CH ALB 2 does not stun.
- b+1~B FLK b_f+2 is gone.
- CH 1,2,1,2, and 2,1,2 no longer launch.
- 1,2,1 and 2,1 into FLK~ALB is gone.
- Juggles after d/f+1+2 hits close are no longer possible.

gone, not stun, no longer, is gone, gone and gone...
Forandring my ass!! de fjerner lissom et par ting
 

MadCow

Lokal moderator
#10
Opprinnelig skrevet av Luthien@30.06.2005, 22.10
Ja, jenter blir diskriminert når det gjelder slåssespill :(  Jeg håper bare at Namco gjør opp for det på en eller annen måte for ellers blir ikke Tekken det samme for meg... Er det noen som tror det?
Hva gjør vi som bruker Nina som main nu da?
237681​
Tviler på at Namco kommer til å gjøre opp for det de har endra på Nina. Grunnen til at de har fjernet så mye, er vel at de ser på henne som en av de beste characterne.

På den lista så synes jeg vel
"- u/f+1 can not be used in longer juggles now, the speed of the move has been decreased."
svei mest. Dette betyr at jeg må endre på samtlige av mine juggle's :(

d/f+1,2 tror jeg at jeg skal klare meg helt ok uten.

Jeg har i alle fall ikke tenkt å slutte å bruke Nina som main. Hvis dette er alt hun har mistet har hun allikevel mye bra igjen :)
 
#11
Opprinnelig skrevet av MadCow@01.07.2005, 13.49
Tviler på at Namco kommer til å gjøre opp for det de har endra på Nina. Grunnen til at de har fjernet så mye, er vel at de ser på henne som en av de beste characterne.
AMEN!! NINA the best :tommelopp:
men jeg syns fortsatt at det er litt dumt at Nina bli bare mer "normal" etter forandringer... :D
 
#12
Opprinnelig skrevet av MadCow+01.07.2005, 14.49-->
<!--QuoteBegin-Luthien
@30.06.2005, 22.10
Ja, jenter blir diskriminert når det gjelder slåssespill :(  Jeg håper bare at Namco gjør opp for det på en eller annen måte for ellers blir ikke Tekken det samme for meg... Er det noen som tror det?
Hva gjør vi som bruker Nina som main nu da?
237681​
Tviler på at Namco kommer til å gjøre opp for det de har endra på Nina. Grunnen til at de har fjernet så mye, er vel at de ser på henne som en av de beste characterne.

På den lista så synes jeg vel
"- u/f+1 can not be used in longer juggles now, the speed of the move has been decreased."
svei mest. Dette betyr at jeg må endre på samtlige av mine juggle's :(

d/f+1,2 tror jeg at jeg skal klare meg helt ok uten.

Jeg har i alle fall ikke tenkt å slutte å bruke Nina som main. Hvis dette er alt hun har mistet har hun allikevel mye bra igjen :)
237856​
[/b]
Hmm.. Ja, jeg er enig med deg. Men det blir ikke det samme, ikke minst fordi vi har blitt vant til og liker det de vil forandre med Nina.
 
#13
jeg tror T 5.1 var planlaggt hele veien av namco. "prøve og feile metoden"
utrolig smart egentlig.
de har helgardert seg så de ikke gjør samme feil som t4. og hvis original t5 ble flopp så hadde de altid 5.1 å redde seg med.

og i tilleg så ville dem sjekke jinpachi sin rolle i spillet. nå blir han garantert playable i 5.1
og samt en ekstra person som jeg tror kan bli devil kazuya.

og en majour endring må bli endingene i spillet. DE SUGER KRAFTIG.

noen av endingene ser ut som de ble laget på 5 minutter av lærlingene hos namco.

eksampel kazuya ending: han ser ut som en utstoppet figur. cardboard box man. :tommelned:

og her er en liten bugg til dere, sjekk dette: Wang jinrei sin ending, og kazuya er identiske. og da skulle man tro ar jinpachi også er identisk i begge endingene. THINK AGAIN.

sjekk først håret til jinpachi i wang sin ending. 1: lengden 2: tykkelsen 3: movement

så ser du på kazuya sin ending. HAHAHAHHAH. holdt på å le meg ihjel.
det er to forskjellige hår typer. lengden er endra. tykkelsen og movement. :ler:
latterlig....

og så ser du på beltet til kazuya. den er laget helt feil fra orginale beltet han som han faktisk bruker i spillet. heheheh :blunk:

Dette er rett og slett laget fort fra namco. de hadde en deadline å møte, dermed hadde de ikke tid til "detaljer"
men vi alle veit at det er detaljer som gjør et spill bra.
jeg er enormt skuffet over namco.
se forskjell på introen og endingene. BIG DIFFERENCE.
det går fra squaresoft til midway. heheheheh :rulleøyne:

Og jeg vil ikke begynne å nevne storylinen engang. BLÆÆÆÆÆ.
tror det var en man som var oppe en natt og bare fant på storyen til spillet.
den er SÅÅÅÅ amnge hull i storyen, og feil fra den orginale storyen at det gjør vondt.
TRAGISK :(

Og raven da. som skal prøve å lære yoshimitsu ninjuitsu?????????? HÆÆÆ liksom.
yoshimitsu er en manjiklan GUD. skal han bli lært opp av en wannabe toughf guy ninja.
YEAH RIGHT.

Beak do san er død. anna er død. bruce er død. they where all killed by ogre.
det står faktisk i den orginale namco skripten jeg har lest.

Faktaene er at namco må skjerpe seg til de grader. håper 5.1 får orden på ting for dette er uakseptabelt.
gameplayen i spillet er veldig bra. fixa mesteparten av buggsa osv. men dette kunne også ha hvert bedere.
der har dem litt å lære av VF.

krysser fingre og håper på det beste for namco. de har tross alt gitt oss en av de beste fighting seriene ever.

PS

bryen skulle egentlig ikke være med i tekken5 men tekken6. pga han skulle oppgraderes i t4 i et helt år. t5 er noen måneder etter t4????
 
#14
Endringene til Kaz og Wang får det hele til å virke hoax spør du meg... CH WS+2 for samme stun som CH d/f+2.. Og de kan ikke launce, w00t? Det har jo vært abuse siden TTT etter hva jeg husker... Stun recoverer du ikke, er du dau.. rett og slett.. Kan de fjerne den på D.Jin også, har Heihachi noen EWGF launcher etter stun? Da skal den bort også, nerf mishimas liksom woho...

Og Wang sin 1~1,1 er ikke utrygg nok fra før av? Skal bare hvem som helst launcher gå inn nå?

Håper det kommer noe bedre info etterhvert med tanke på at dette er del 1...

Yoshimitsu EIER Raven. <- punktum



Hva mener du IronFist? Mener du Beak, Anna og Bruce skal vekk i 5.1 ? :S:S
 
#15
BEAK = HOWARANG
ANNA = NINA
BRUCE = BRYAN

Helt unødvendig latterlig å ha dem med. de er ttt2 personer. det er greit å ha flere personer i t5 men til hvilken pris? de går imot storylinen til tekken...

og ikke bare at personene er like, men de er jo DØDE????
Ogre drepte dem i tekken 3!!!!

jinsama slåss utrolig bra med beak på spiderman, han har så å si mastret beak, men alikavel tapte mot wallace. og det fordi howarang er mere utviklet spiller en beak.

samma med nina, hun er jo bedere an anna på alle punkter.

og bruce er jo bare en nedgradert version av bryan.

detter er ikke anet en "fillerup" personer til tekken. bare for å ha flere personer med i spillet.
og dette bidrar til å ødelegge storyen. dermed skuffe fans....

Ergo ANNA, BEAK, BRUCE skulle aldrig hvert med i tekken5..

PS
hvis det viser seg at marduk og king blir "venner" gidder jeg aldrig å spille tekken igjen..
 
#16
Opprinnelig skrevet av IronFist@01.07.2005, 18.00
PS
hvis det viser seg at marduk og king blir "venner" gidder jeg aldrig å spille tekken igjen..
237935​
Fy faen det er jeg enig, slutter kanskje ikke, tror jeg men det blir faen meg for dumt...

"Drepte du mentoren min aka. en av de beste charsa ever? La oss være venner!"
 

MadCow

Lokal moderator
#17
Er det bare jeg her som ikke bryr meg om storyen??
 
#18
Opprinnelig skrevet av MadCow@01.07.2005, 18.33
Er det bare jeg her som ikke bryr meg om storyen??
237951​
Men ting kan få lov til å være sannsynlig av den grunn?

En som du har viet livet til blir drept, du går ikke til den personen og spør om dere skal være venner å leke sammen?
 
#19
Jeg bryr meg heller ikke noe om story'en. For min del kunne de godt bare ha driti i hele story'en i fighting games. Har ingenting å si i det hele tatt.

Anyways, jeg er ikke helt enig i det du sier om at Hwoarang er bedre enn Baek egentlig. De stiller faktisk ganske likt, hvis man legger sammen alle faktorene.
Skal linke dere til en thread som viser litt av det: Baek VS Hwoarang
Scroll nedover og les innlegget til UnaBinh, ganske artig lesing! :tommelopp:
 
#20
Opprinnelig skrevet av JINsama@01.07.2005, 18.45
Jeg bryr meg heller ikke noe om story'en. For min del kunne de godt bare ha driti i hele story'en i fighting games. Har ingenting å si i det hele tatt.
237960​
Det er BARE fordi du vet Wang er en skitten skitten gammal gris...