Tekken 5-omtale

Uhm, han hadde da lest denne anmeldelsen? Det var den nynorske han ikke hadde giddi aa lese mer av. Og ga vel heller ikke kritikk til den?

Dukie

nice girl
Øhh .. jeg skrev en kommentar på gamer.no forumet. Makan til ræv anmeldelse.

oma

Village Drunk
hadde ikke mye peiling om slossespill han på gamer.no, han skulle tatt samme forhåndsregel som shadar gjorde her..

likte annmeldelsen shadar, skulle tatt med fler modes osv som sakt før, men ellers bra.. likte at du holdt den stilen "tekken er best selv om folk sier at andre slossespill er bedre"

Jeg leste ikke denne før nå jeg!!! men men, jo meget bra skrevet egentlig. Liker den måten du legger ting frem på. Enkelt og greit. Folk har jo skrevet det som mangler, som moduser osv. Kanskje også tatt med grabs animasjonen som er helt synsyk, fordi men aldri vet 100% om man har klart å reverse eller ikke. Det har jo blitt forandret helt...

Men faen Shadar dette her var bra

Gamer.no kan gå å henge seg, fordi de har ikke peil på hva de snakker om...

Hei, fin den, men jeg har noen comments. Mye er sikkert sagt før

- Du går kanskje litt hardt ut når du mer eller mindre kaller de som liker dead or alive idioter i første avsnitt. Jeg er selvsagt enig :D , men tror ikke det er noe lurt grep i en anmeldelse. Det er ingen grunn til å kalle Fiat-entusiaster kjipe selv om du tester en BMW:)

- Jeg tror ikke fagutrykk som "juggles/launchers" og veldig spesifikke spillreferanser hører hjemme i en anmeldelse for allmennheten ("Isteden for den Soul Calibur-aktige sidewalkingen fra Tekken 4 er sidestepping tilbake i sin rolle som unnvikelsesmanøver heller enn som reposisjonering og sidebyttene spiller ikke like stor rolle lenger på grunn av de større arenaene": der datt 40% av?).

- Ellers synes jeg noen av setningene er litt lange og slitsomme. Strukturen er fin, men åpningen var kanskje litt smådaff? Den skal gripe leseren :tommelopp: Jeg reagerer litt på at tekken 5 ikke er nevnt i første avsnitt en gang?

- Ellers må man regne med at gjennomsnittsleseren av en spillanmeldelse er relativt ung. Derfor kan ord som "sofistikert/raffinert/dekonstruert" bli i tøffeste laget. Gjør det så tilgjengelig at den kvisete og spillegale lillebroren din kan lese det;)

Det var det jeg kom på i farta. Legger til at jeg ikke har peiling på spillanmeldelser og aldri har skrevet en selv, så dette er jo bare min mening;)

lars

Problemet, slik jeg ser det, er at du henvender deg til fantastene. Jeg vet ikke helt hva du prøver på, det virker som at du vil bevise at du kan slåssespill, og på den måten ekskluderer de du burde henvende deg til; forbrukermassen. Når du selv konkluderer med at det hele egentlig er et spørsmål om smak og behag nikker fantastene på hodet. Men disse er folk som vet hva de vil ha, og som antakeligvis allerede har spilt Tekken 5 mer enn gjennomsnittsbrukeren noensinne vil.

Hva er en anmelders oppgave? Slik jeg ser det er det å nå ut til en bestemt gruppe, og komme med en anbefaling som står i stil til gruppen du forsøker å appelere til. Problemet er at du appelerer til et marked som allerede har bestemt seg, og som vet hva de vil ha. En gruppe som vil teste spillet selv uansett, komme med sin egen konklusjon og vurdere anmeldelsen din opp mot nettopp denne.

Du selger neppe et eneste eksemplar av spillet med denne anmeldelsen, men igjen, jeg vet ikke om det er poenget ditt heller.

Så for første gang gjennom gamer.no's anmeldelse nå, og kommentarer...
En annen ting de virkelig ikke skjønner er at fighting er så å si aldri singleplayer-spill. Så litt raskt på VF:Evo anmeldelsen, og vet ikke helt om jeg skal le eller gråte. En ting var at de nevnte quest-modusen var for kort, og at det er for lite å gjøre i sp der. Stakkars dem, men jaja. Noe skal man vel le av innimellom..

oma

Village Drunk
syns shadar's annmeldelse var mye mer profesjonell enn gamer.no sin var, rent teknisk sett, ikke fordi han gav tekken bedre karakter, men den var mer grundig og la ikke så stor vekt på egne meninger som jeg syns gamer.no sin gjorde...

Jeg vil jo ikke akkurat si at gamer.no's omtale var dårlig, selv om jeg likte Shadar sin hakket bedre.
Men hvorfor slakte stakkars mannen fordi han har en egen mening, og ikke kan ordentlig norsk?.. :mrgreen:

oma

Village Drunk
Opprinnelig skrevet av PureChaos@24.07.2005, 01.30
(...) og ikke kan ordentlig norsk?..  :mrgreen:
244763​
:p right you are, jeg har ikke hatt som mål å slakte han eller hannes mening, men heller å prøve å fukusere på ting jeg syns er direkte feil i selve annmeldelsen, og når han sier MK er bedre enn tekken så vil jeg påstå at det er en direkte feil, hadde han sakt at MK faller mer i smak enn tekken så hadde jeg bare humret litt og latt det være med det..

EagleJin

Bear Necessity
Tro meg, oma. Det tar EVIGHETER før folk forstår at det er forskjell på "å like best" og "å være best". Og slik jeg ser det kommer ikke gamer.no til å begripe hva vi snakker om. Desverre :p :( :svette:

Hehe.. De skrev jo i forumet at de likte det best, men det hadde vært en fordel å få det med i omtalen, ja. Spesielt det med lyden og musikken, han slakter den og sier at den er direkte dårlig, mens han mener at han ikke liker den...