Tekken 6 Top Tier List

#21
Trokke det har så mye og si hvilken ranking de forskjellige har fått.... Erru god så erru god... om det er SS+ eller F- rank...
 

EagleJin

Bear Necessity
#22
Bompibjørnene sies å være ganske gode. Om vi skal dømme ut i fra bjørneforumet på tekkenzaibatsu har Kuma fått et par sjukt gode muligheter for counters (oppfølging er det verre med...). Bjørnene skal visst også kunne straffes lettere enn før om vi skal dømme ut fra hvilke moves som ikke brukes i kampene som er lagt ut så langt.

Gleder meg til å teste ff+1+2.. Blir interessant i combos og low crush-situasjoner :D
 
#23
Her kommer en ny liste. Etter det jeg har sett så er denne lista den mest "ærlige" der ute.
De har gått igjennom eliten(NIN, DUK2000, MARK, LeeDY, KnEE og "HUGS":p), de har sett på turneringer, fått info fra Tekken-NET, sammenlignet med Tekken Dr, og resultatet ble:

S+  Devil Jin(100) Kazuya(100)
S  Bob(95) Anna(95)
"DJ, Kaz, Bob, and Anna are a cut above the rest. Of those, Bob and Anna do not require the level of tricky inputs as the Mishimas – anyone who knows Tekken can win with these two. For those who can do the tricky inputs, DJ and Kaz are incredibly strong."


A  Lei(85) Raven (80) Leo (80) Armor King(80) Heihachi(80)
Hei has safe combos and great oki, which is why he is where he is


A- Steve(77) Roger(75) Bryan(75)
"Bry is in the A- group because he is less effective w/o walls. When there are walls, he’s as strong as Bob or Anna. If you can carry the opp to a wall once, the wall combo, low screw, taunt is godly".

"For Steve, the lightning combo and eagle are excellent, but in addition, the quick hook is godly, and his combos off low parry are great under the new system."

B  Miguel(70) Law(70) Feng(70) Zafina(70) Jin(70) Paul(70) Yoshimitsu(70) King(70)
"Zafina’s right upper is excellent. Her combos are safe, and her oki game is frustrating (for opponent)"

B- Bruce(65) Kuma(65) Nina(60) Lee(60) Hwoarang(60)  Dragunov(60) Lili(60) Eddy(60) Wang(57) Julia(55)
Isn’t Eddy supposed to be lame?’ SS game still sucks, but his forward, back step and basic arts are good, so you can use him as you might a boxer. Christie suffers reach
problems.


Drag might have been lower, but the Russian Hook Assault is just too good.


C+ Xiaoyu(50) Marduk(50)


C  Baek(40) Christie(40) Jack(40) Asuka(35)

Jack’s right upper got weakened, and his 5 frame throw got removed. All his moves involve risk, and his SS is pointless, which is why he’s where he is.

C- Ganryu(30)
Poor Ganny. Nobody uses him anymore.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#24
Og jeg som hadde lyst til å spille med Bob ;/
 
#25
So koselig at jeg har begynt å spille Anna da:)
The top tier whore strikes once again!
 
#26
Jeg tør nesten ikke spørre, men hvordan avgjøres disse tierne egentlig? Alle har jo sine fordeler og ulemper, og jeg synes det er rart hvordan disse synes å hoppe mellom hver generasjon.

Hva gjorde f.eks. Jin så forferdelig god i T4? Etter det jeg har fått med meg, var det b,f,2,1,d/f+2* (skrev jeg det riktig nå? ;D Lenge siden jeg har skrevet Legend...), og at 2,1 alltid "connecta".

Lei har fått en masse nye angrep, og digg å se ham så høyt oppe egentlig, men hva har gjort at f.eks. Nina falt? Og hva gjør egentlig Ganruy så dårlig? :p

Edit: Øøøh.. og hvor er alle emnene om Tekken 6 henne? Fant bare dette xD Men folk ser jo rimelig interessert ut...
 

EagleJin

Bear Necessity
#27
Tiers bestemmes ut i fra hvor mange situasjoner figur1 vinner over andre figurer, og hvor mange figurer figur1 slår i bestemte situasjoner. I tillegg telles antall gode setups og i hvilken grad disse kan rømmes fra. Ditt eksempel fra Jin T4 med sky scraper (b,f+2,1:2*). Sky scraper kunne omtrent ikke rømmes fra dersom det andre slaget traff. I T5 har vi Nina... Hennes u/f+1 som combo ender, 1+4 som oki og om noen var så uheldig å backrolle (takk for denne, MadCow >.<) d/f+3(...) launch string. Et annet eksempel er Mishimas i TTT. 1,1,2, sp-mid ewgf (hei, kaz) ble abused.
Nina mista u/f+1 i 5.1. Vet ikke om andre endringer, siden jeg ikke bryr meg så veldig mye om dama :p.

Har aldri sett mye på hvem som er topptier/lowtier.. Mye morsommere å finne en man liker og kjøre på. Kuma rocker Tekken glatt!

T6-emnene kommer nok i september/november, når konsolleiere kan få tak i spillet. For få har hatt muligheten til å teste T6 enda :(.
 
#28
Okei, takk takk!

Har aldri sett mye på hvem som er topptier/lowtier.. Mye morsommere å finne en man liker og kjøre på. Kuma rocker Tekken glatt!
Helt klart. Jeg liker Jin veldig godt, men er redd for at han ikke har noen kule komboer som er lett å gjøre masse skade med, slik f.eks. Lee ser ut til å ha i Tekken 6. En launch, punch punch, stun i bakken, og fyr av den nye komboen, liksom. Jin har mer enkeltspark og slag som ser kule ut og som kan være greie, men som jeg lurer på om helt "holder" i konkurransesammenheng... :p

Hva er "oki"?
 

MadCow

Lokal moderator
#29
Jeg kunne sikkert holdt en times foredrag om hva som gjør at Nina er dårligere i DR en hun var i Tekken 5.0, men det hadde ikke så mange giddet å høre på :p
Den korte versjonen er at hun har mistet noen moves, noen tar mindre skade og andre gir deg dårligere frames (dvs at det er lettere for motstanderen å angripe tilbake etter du har gjort noe).
Om en character er top-tier går jo på hvor mye bra moves characteren har. Har characteren moves som gjør mye skade, er de raske, er man trygg etter motstanderen blokker de, har de god rekkevidde? Kan man få inn combo etter å ha blokket noen spesifikke moves?
Det er også viktig å ha god mixups, gode low-moves, gode mid-moves, gode kast etc.
Hvor god en character er, er også avhengig av hvilket nivå man spiller på. F.eks. er sweepen til Bryan kjempebra mot folk som ikke er så gode, mens den aldri brukes på høyt nivå.

Oki er når motstanderen ligger på bakken. Man sier en character har bra oki etter et kast hvis det er vanskelig for motstanderen å komme seg opp uten å ta mer skade.
 
#30
Okei, takk takk!


Helt klart. Jeg liker Jin veldig godt, men er redd for at han ikke har noen kule komboer som er lett å gjøre masse skade med, slik f.eks. Lee ser ut til å ha i Tekken 6. En launch, punch punch, stun i bakken, og fyr av den nye komboen, liksom. Jin har mer enkeltspark og slag som ser kule ut og som kan være greie, men som jeg lurer på om helt "holder" i konkurransesammenheng... :p

Hva er "oki"?
Svarer på oki jeg også da:p For morro skyld.
Oki står for Okimeze,
det er når du har motstanderen i bakken rett foran deg..
I tekken kan det lede til til tech-traps(for eksempel D.Jin sin f, d, f/d+4,4) eller re-launch(f.eksempel Anna sin u/f+4) noen sine funker som regel uansett og enten treffer eller gir en merkelig re-launch som b+3 med Hwoarang(holdte på å skrive bob av gammel vane!! hahaha)

Jin er god i en tålmodig sammenheng, han er veldig flink til å straffe, helt "ok" mix up i form av pokes og kan få igang noen nasty frame traps..

Deilig å se et move fra Anna som jeg glemmer å bruke må bli brukt i T6 :)
 
#31
Svarer på oki jeg også da:p For morro skyld.
Oki står for Okimeze
Det gjør det faen ikke, noob!
Det står for Okizeme! :D

Edit: Eddy og Christie er langt nede. Noe som er bra.. for da slutter alle noobs'a å spille dem. :p
Sleng dere på Steve (A- my ass) , Mishima og Bob toget! Chuuu-chuuuuuu!!
 
#32
mishimas er ikke for noobs og er langt i fra lett å bruke. når jeg brukte devil jin fikk jeg juling av dere alle på t5 og begynnelse av t5dr. det at devil jin og kazuya er s+ på t6 er ikke så farlig. det er bedre at de er det enn noen andre. vi så hvordan det gikk på t5 da bryan, nina, feng og steve var guder.
 
#33
Guess what! New Top Tier list!

Dette er fra TEKKEN-NET, de ser på hvilke characters som har mest wins og kamper spilt. Så dette er faktisk noe av det mest korrekte Tekken6 lista der ute, nettopp fordi det er ren fakta. Har du f.eks spilt 2 kamper med Nina, og tapt 0, så ligger du langt langt ned på lista, mest fordi du har spilt for lite kamper, og har så å si ingen påvirkning på rankingen av de forskjellige characters.

21 Bob
20 Kaz, DVJ
16 Hei
14 Anna
13 Nina
12 Xiao
11 Lei, Bryan, Lee, Steve, Asuka, Dragnov
10 Eddy, Miguel
9. Yoshi, Raven, Leo
8. King, Marduk, Jack, Feng, Zafina
7. Julia, Roger
5. Law
4. Paul, Jin, AK
3. Ganryu, Bruce, Baek
2. Mok, Lili
1. Hwoarang, Wang
0. Christie, Kuma
 
#34
Det gjør det faen ikke, noob!
Det står for Okizeme! :D

Edit: Eddy og Christie er langt nede. Noe som er bra.. for da slutter alle noobs'a å spille dem. :p
Sleng dere på Steve (A- my ass) , Mishima og Bob toget! Chuuu-chuuuuuu!!
Det burde vel du drite langt i Mr. Fighting-games-er-ikke-så-kult-,-har-mistet-lysten-men-FY-FAEN-DRIT-KULT-SCIV-KOMMER-OMG
 
#35
Må si meg enig med Devil Gene der gitt.. Er bedre å ha top tier chars hvor man ikke bare kan plukke dem opp og eie med en gang.
 
#36
Hva hvis man bruker en top tier og blir eid av en low.... hva kaller man en slik person?
 
#38
noob
 

EagleJin

Bear Necessity
#39
Devil Gene har et godt poeng. Spillerne må faktisk få til kommandoinputs for å gjøre moves med Mishimas... ^^

Hva hvis man bruker en top tier og blir eid av en low.... hva kaller man en slik person?
Vaskepersonell (scrubbe...).
 
#40
hahahaha Eagle :p

Steve i T5, var gjennomført broken..
3,1,1 var FOR bra. Mye mer også men my lord...

Det sier seg selv at en som ikke klarer frammover, nøytralt, skrått ned + en knapp vinner over en som ikke klarer det:p