Tekken Bergen -kan noen hjelpe??

#21
Fekk faktisk 5 streetpass hits den dagen, og jaggu var ikkje du ein av dei. Var det du som synes musikken var så feit inne på Gamestop, eller?

Eg var han med ungen i barnevogn, serru. Er gjerne med på torsdagen, har planer på dagen, men burde kunne busse avgårde ca 19 om det passer. Får øve meg opp litt på PSP-versjonen av tekken 6 så lenge. :D
Ja det var meg!! Ha ha... ja han hadde på en vanvittig fengende låt så jeg bare måtte spørre. Etter å ha sett streetpas'en tenkte jeg tilbake på hvem det kunne være. Og jeg konkuderte med at det måtte være deg (med babyen) fordi du liknet på Mii'en så mye.

Morsomt! Nå har vi altså hilst. Ja vi kan ta litt Tekken og Mortal på torsdag kveld. Snakkes mer om detaljer når det nærmer seg den dagen!
 
#22
@ Sagosen.

Er du fremdeles interessert i litt casual Tekken eller Mortal Kombat sessions, er det bare å ta kontakt. Torsdag kveld er en fin anledning. Hadde besøk av noen fra Haugesund igår og skal få besøk av en ny meget habil turneringsdyktig tekkenspiller ikveld. Torsdag er en fin dag for litt flere. Regner med at det blir på kveldstid. 18-19 tiden.

PS! Ta med din 3DS også!
 
#24
Lagret nr ditt, kan vel være der rundt 19-20 realistisk sett. Er positiv til lett fingergymnastikk og tar så klart med 3ds. :)
Supert! 10-20 tiden passer helt fint! Hadde en liten Tekkenomgang med Oma idag. Der er det absolutt potensiale for storhet! Han visste visst hvem du var. Vi tar en økt alle tre en gang også, han måtte jobbe på torsdag.
 
#25
Oma, Oma, Oma som Demake pleier å sei. :p

Var på spillegaltreff for avdeling Bergen med, blandt annet, Oma. Artige karer!
Kanskje vi kan samle litt folk og streame ein artig kveld?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#26
Ja, vi trenger å se mer Zelda!
 
#28
@Sagosen

Ta kontakt med meg eller Oma på sms så får du adressen min. Sees ikveld i 19-20 tiden!
 

demake

Seksuelt godteri
#29
Ja det var meg!! Ha ha... ja han hadde på en vanvittig fengende låt så jeg bare måtte spørre. Etter å ha sett streetpas'en tenkte jeg tilbake på hvem det kunne være. Og jeg konkuderte med at det måtte være deg (med babyen) fordi du liknet på Mii'en så mye.

Morsomt! Nå har vi altså hilst. Ja vi kan ta litt Tekken og Mortal på torsdag kveld. Snakkes mer om detaljer når det nærmer seg den dagen!
Vil bare påpeke at det er meg og Morten som står for de fengende låtene på GameStop.
Vi har deg på streetpassen vår. (I'm touching your mii, og du vil skrike men har ingen munn å skrike med...)
 
#31
Vil bare påpeke at det er meg og Morten som står for de fengende låtene på GameStop.
Vi har deg på streetpassen vår. (I'm touching your mii, og du vil skrike men har ingen munn å skrike med...)
Jamen så brenn en CD til meg eller noe sånt da vel..!! Dere ungdommer med deres new-age-club-funk-fusion-house musikk gjør shopping til en fornøyelig opplevelse. Sånn vil jeg ha det i stua mi også.
(Btw, Mii'en min kan du gjøre hva du vil med, bastarden nekter å vinne ethvert spill han er med i uansett..!)

@ Sagosen

Nå har ballen begynt å rulle skikkelig. Oma fikk meg i kontakt med Ivan (den grusomme) og han er helt Tekken-frelst.
Du får busse over hit i nærmeste fremtid så vi får testa ditt nivå og spilt litt casual kamper. Fortell meg når du har mulighet i de nærmeste dagene så setter jeg opp noen forslag for tider. Alternativt kan vi også ha med litt Mortal Kombat hode-avrivelser som en del av det. Hva sier du?
 

demake

Seksuelt godteri
#32
Brenne en CD? Lever vi i 1998 eller?

Du skal få ei spotify-liste når jeg greier å åpne spotify uten at maskina mi krasjer. Jeg hadde plutselig sju megabyte ledig plass på harddisken og alt stoppa. På tide å fløtte musikken min over på den eksterne dritten.

Jeg bare gidder ikke nå fordi jeg skal vaske badet, og det har ingen relevans for tråden egentlig, jeg bare.... og plutselig.....
 
#33
Brenne en CD? Lever vi i 1998 eller?

Du skal få ei spotify-liste når jeg greier å åpne spotify uten at maskina mi krasjer. Jeg hadde plutselig sju megabyte ledig plass på harddisken og alt stoppa. På tide å fløtte musikken min over på den eksterne dritten.

Jeg bare gidder ikke nå fordi jeg skal vaske badet, og det har ingen relevans for tråden egentlig, jeg bare.... og plutselig.....
Ha ha.. ja 1998 ja.. et godt år på alle måter! (Det var året jeg flyttet til Bergen.) Any-hoo, jeg har nå en cd-spiller som jeg popper mine cd'er i av og til... sånne spotify-greier har jeg ikke noe peiling på og jeg nekter å tru det kan måle seg med gleden av å holde i hånden et fysisk åndsverk som en cd er!

Dette gjelder forøvrig filmer, spill og annet også. Et fysisk eksemplar av et spill er uendelig mye bedre og ikkeminst tryggere enn sånne downloadable greier! Kjør debatt!

(Nei, ikke gjør det!)
 
#34
Det er fortsatt mye Tekken-spilling som skjer her i heimen. Det blir en session ikveld fra kl 15 og utover. Alle som er interessert i spilling fremover, ta kontakt med meg her! Jeg sjekker jevnlig.

Vi er nå ihvertfall 8-10 stykker som spiller regelmessig og nivået er vel noenlunde ok, selv om jeg tror de i Oslo er hakket mer erfarne.. så vi på vestlandet har en formidabel jobb å gjøre!
 
#36
1. Tja, de fleste er vel et sted mellom 20 - 30 år. Et par er vel over det også. Vi er i allefall seriøse alle sammen.

2. Vi har prøvd Mortal Kombat. Jeg eier spillet og alt, men det er Tekken gruppa som helhet skal satse på. Det er utrolig vanskelig å bli god på mange slåsse-spill på en gang. Man ender opp med å bli bare 'passe god' i alle. Vi har spilt både Mortal Kombat, Super StreetFighter IV og Soul Calibur, men det er stort sett bare for å teste ut litt. Jeg har primært opprettet en seriøs Tekken-gruppe.

Hvem er du? En Tekken-interessert i Bergen? I så fall du velkommen! All opplæring vil bli gitt. Nivået vårt er ikke superhøyt, vi er bedre enn nybegynnere, men er ikke på noe turneringsnivå akkurat!
 
#37
Ok, bra å høre at det er relativt voksne folk. Er selv 30år, ikke at alder har så veldig mye å si i denne settingen...men er heller ikke interesert å spille konsollspill med fjortiser :)

Kan vel si at jeg netopp er kommet tilbake til konsoll verdenen etter 10år med pause. Jeg spilte Tekken 1 til TTT veldig mye når de spillene var ny for sin tid. Kjøpte Tekken 6 for en måneds tid siden, vil ikke definere meg selv som veldig god for øyeblikket, men er ikke helt total noob heller :) Vil vel si at jeg er mer dedikert til Mortal Kombat, men syntes selvfølgelig også at Tekken er morsomt.
Er ihvertfall interesert å være med, hvis det er mulig :)
 
#38
NICE! De som er mest aktive i denne spillegjengen er faktisk de som er over 30, undertegnede inkludert! Så alder er av ingen betydning.

Som sagt er det primært Tekken 6 (og etterhvert Tekken Tag Tournament 2 når det kommer ut) denne gruppen er opprettet for. Spill flest, og i særlig grad slåssespill, er best egnet å spilles med flere mennesker. Altså ikke spillets egen AI, hvis man skal bli god og forstå mekanikken.

Mortal Kombat 9 tok aldri helt av i Norge slik den gjorde internasjonalt (ihvertfall ikke slik som Tekken, SSFIV og Marvel vs Capcom tok av i Norge). Det er derfor vanskeligere å finne kyndige spillere på middels eller høyt nivå i MK9. MK er supergøy, men Tekken er et dypere og mer presist spill enn MK med mange færre tilfeldige faktorer. Når man har lært seg å spille begge på noenlunde ok nivå er det ingen tvil om hvilket de fleste har preferanse for.

Du kan få teste ut Tekken og se om den faller i smak. Når har du muligheten til å dukke opp da? Jeg har faktisk ok med tid imorgen. Er ledig fra kl 13 og utover. Vi kan ta et par kamper og se an nivå og se om det er noe potensiale tilstede. Gi din kontaktinfo, f.eks mobilnr. her, så tar jeg kontakt og gir deg ytterligere detaljer for når og hvor du skal dukke opp.

Forøvrig er det også 'Regn-con' denne helgen. Det er en lokal spillmesse i Bergen og det skal bl.a. arrangeres en Tekkenturnering på søndag der. Hvor i Bergen bor du forresten. Jeg holder til på Danmarksplass/ Solheimsviken.
 
#39
Da var RegnCon TekkenTurnering 2011 over for denne gang og det var et blandet nivå. Kun 12 stykker møtte opp til Tekken, men stemningen og intesiteten var helt i toppklasse!


1. Simon [Steve]
2. Roar [Jin] (kompisen til RawMacGyver)
3. Jone Oma [Paul/ Jack-6]
4. Nicol [Law]
5. DrBhup [Lili]
6. Even [Lili] (Regn-Con champion 2009 og 2010)
7. Stein [Devil Jin]
8. Håvard [Baek]


Det var en god turnering med en absolutt nervepirrende finale! De dårlige nyhetene er at jeg bare kom på en 5.plass, men de gode nyhetene er at jeg slo ut den storkjefta regjerende Regncon-mesteren fra 2009 og 2010. Han var også en Lili-spiller og var veldig pågående og ville gjerne spille mot meg for å se hvem som hadde best Lili, noe jeg ikke var helt gira på (liker ikke mirror-matches), men det gjorde imidlertid godt å vinne og vite at jeg er den beste Lili-spilleren i Bergen ihvertfall!


De 5 øverste plasseringene tilhører folk som alle er fra vår 'Bergen Tekken Group', altså de som jevnlig kommer hjem til meg og spiller (bortsett fra Roar, som altså tilhører MacGyver-gjengen). Litt godt å vite at folk som satser seriøst på Tekken og øver og spiller jevnlig var bedre enn 'gode StreetFighter-spillere' og andre casuals og buttonmashers, så nivået er ikke helt på jordet heldigvis.

Roar kom helt fra Haugesund og representerte dermed by proxy MacGyvers vestlandstalent. De gutta kan være stolte av Roar sin innsats! Han vant alt frem til finalen og holdt seg dermed i winners bracket, der han møtte Simon. Roar slo ut en gammel Tekken veteran, Jone Oma, som møtte Simon i losers final hvor Simon vant og karret seg videre til grandfinalen. Det ironiske er at det nettopp var Roar som hadde slått Simon ned til losers bracket, så han må ha hatt et psykologisk overtak i finalen. Simon var dermed tilsvarende skjerpet.

Grandfinalen var intens! Det var best av 3 match, med førstemann til 5 pr match og Simon måtte altså vinne to slike sett for å kunne kalle seg RegnCon Champ 2011. Han fikk tidlig overtaket og klarte også en del perfects i finaleomgangene. Roar var dermed slått ned til Losers bracket og det andre settet av finelkampene var jevnere, Roar vant nemlig første match, men Simon kom hardt tilbake og vant de to neste og dermed beholdt Bergen ihvertfall litt av æren fortsatt.


Simon vant gavekort, Diplom samt et 'trofe' som altså var en metallmaling belagt hanske a la Jin - Ironfist. Det morsomme (eller tragiske?) er at denne Simon ikke eier hverken playstation eller Tekken 6!!!!!!!! Ja, det er så sykt at jeg må skrive det en gang til.

HAN ER IKKE ENGANG I BESITTELSE AV TEKKEN 6 SPILLET ELLER PS3!!

Han har kun spilt det hjemme hos meg, men han er en veteran og har spilt mye Tekken opp gjennom årene, helt tilbake til Tekken 2, så han har tydeligvis beholdt skilsa og talentet! (Nå har han endelig investert i en T6, PSP versjon, bare for å lære T6 jugglesene skikkelig så han kan utnytte bounds osv.)

Anyhoo.. denne turneringen ga skikkelig mersmak og jeg har lyst til å spille mer. Flere turneringer, mer konkurranse, høyere skills. Jeg vil ikke på jobb, jeg har ikke lyst til å dra på trening eller lage mat og gjøre husarbeid. Jeg har bare lyst til å spille Tekken! Damn all this!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Høres gjevt ut. Har dere muligheter til å ta opp videoer av kampene? Ville jo vært en artig måte å dele opplevelsen med andre.

Men ja, gratulerer til vinneren, artig at folk bruker forumet til å arrangere sånne ting. :)