Tekken5 T.F.F (the fighters favorite)

#1
Dere så mitt inlegg der jeg forteller litt om meg selv og hvilket spillere jeg liker og hvorfor..

Kan ikke alle gjøre dette? hadde hvert kult å vite hvem folk spiller med osv. :kul:

så kan vi "talk plyerz" hvis vi møter på en som har lik favorite character :tommelopp:

Blir kult :rulleøyne:
 
#2
Mitt navn er Marius og jeg er alko. . .
Nei, jeg heter Marius og min yndlingskarakter er Yoshimitsu.

Det hele begynte da jeg kjøpte meg Tekken 3, da var jeg mindre og hadde jeg en liten fetish for ninjaer og Yoshimitsu så bare tøff ut.

Tekken interressen kom tilbake igjen da jeg fikk tak i Tekken Tag, det var utrolig deilig med ny grafikk i gammel tekken stil.


Mains
Yoshimitsu

Subs
Heihachi
Jin
 
#3
Hmm.. Jeg har vært her en stund nu, og er vel en langtidsleser? Uansett, jeg har vel spilt Tekken et par år (veldig sporadisk riktignok), men god del mindre enn det andre folk har, noe som gjør meg til en nybegynner.. Favoritten min er Nina, av ganske mange grunner. Det begynte med at noen foreslo at jeg skulle starte med enten Christie eller Nina, og etter hvert fant jeg ut hvor utrolig kult det er å spille med Nina. I tillegg til at hu er sinnsyk, så er hu ganske kul. Noen sier at Nina er cheessy, men smaken er som baken for min del og muligens flere?
I det siste har jeg også brukt Jin, men jeg må trene litt mer med han. Jeg brukte også Nina i Tekken 3 og 4, men det var først i mars(spilltreffet) at jeg fant igjen den store gleden ved å Tekken, ikke minst fordi T5 har blitt en av mine favorittspill.
Ellers har jeg vært med på noen turneringer, men jeg har alltid blitt slått ut etter å ha kommet forbi gruppespillet. Likevel har jeg et mål: Å bli den beste feminine spilleren i Tekken i Norge..

Sist, men ikke minst. Mye skyldes EagleJin og det den dagen i oktober da jeg tapte så grundig! Mentor.. Hmm.. Noen som melder seg frivillig?

Main:
Nina

Sub:
Jin
 
#4
Tekken har jeg vel spilt ganske lenge, men ikke på noe særlig nivå.. Det var en god del år med mashing :p Helt til jeg møtte Eaglejin, RedHawk og Darth Progius (tidligere Spawn og NorSpawn) Som gjorde at jeg spilte ofte sammen med dem, samtidig økte skillsa, og jeg skiftet til stikke.. Jeg brukte ikke andre chars enn Kazuya helt til T5, på TTT var det mest i teams, helt til jeg fant ut at Wang og Yoshimitsu dreper vannvittig fort på TTT..
Eneste grunnen til at jeg valgte kazuya er fordi han er rett og slett gjennnomført mektig.. Jeg prøvde å lære meg andre chars på TTT, som nevnt før, Wang og Yoshimitsu.. Wang fikk jeg ganske peil med, men en god Yoshimitsu gjenstår jeg enda å se... Armor King og King var alltid ett morsomt team, men når jeg møtte wallace for første gang i TTT grisebanka han meg så noe jævlig med King at jeg plukket opp King :p (Er faktisk ett evil-eye bilde tatt litt etter denna kampen :p LOL!)

På T5 derimot ble det mer spennende å prøve andre chars, kanskje lære litt av movsa og hva jeg skal gjøre :p
Men det startet med Kazuya... Så innså jeg hvor badass Wang var, hvis fienden driter seg ut nok..
Så ble jeg kjent med JINsama, Wallace og The Big Cheese og begynte å spille mye sammen med JINsama og Wallace, Wallace åpnet så og si øynene mine for Hwoarang og så satte jeg han i oppgaven som min mentor (RedHawk er litt mentor han også hehe). Angrer ikke ett sekund på det for å si det sånn:p

Jeg har alltid hatt lyst til å bli god med Yoshimitsu, siden han er så tricky:p


Men rett og slett:

Mains:
Kazuya
Wang

Subs/Practicing:
Hwoarang
King
Yoshimitsu
 
#5
Yoshimitsu er uber med mange av sine raske bevegelser, healing og meditasjon kommer ofte raskt med.
 
#6
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@30.06.2005, 19.19
Yoshimitsu er uber med mange av sine raske bevegelser, healing og meditasjon kommer ofte raskt med.
237613​
Han er gærn :p men han er jo ganske nerfa (nedtonet for dere andre :p)
Men unblockable low kommer man langt med ;)
Han er så, unpredictable innimellom noe som gjør han veldig farlig.. Noen mix-ups her og der, noe Wang trenger på WS+2,2,2 ....

Men hvorfor satte du deg ikke ned å gama litt T5 på TG sammen med meg og oX?
 
#7
hmm..
første gang jeg spilte tekken må vell ha vært når t2 kom ut.
da var jeg bare en liten kødd(nå en stor en) og trykka på alle knappene,
men når t3 kom ble det andre boller.
spilte Hwoarang, og møtte ikke noe særlig motstand i "vennegjengen".
Når gutta begynte å spille Tag økte ferdighets-nivået noe drastiskt.
fortsatt Hwoarang på meg, denne gang med litt mere motstand, men jeg var fortsatt på top. spilte med sånn ca. alle karakterene etterhvert og gjorde ikke stort annet enn å spille tag.
Men når jeg ble kjent med mennesker som Øgle Jon , redhawk og NukleuZ følte jeg meg ikke så god lengere :svette:
Tekken 4 gikk jeg over til Jin, og har holdt meg der, men nå i ferien tror jeg jeg skal trene meg opp til en annen karakter.
 

EagleJin

Bear Necessity
#8
Ah, ja. Hvorfor ikke?

Stedet er Oslo og navnet er EagleJin :p

Fikk oynene opp for Tekken for alvor 24.09.2001, ca. kl. 19:10. (gp foer TTT nordic), og sa da bruken av juggles... Siden har juggles blitt hovedingrediensen for min spillestil (desverre :p).
Med Red Hawk som reeglemssig motstander blir det mye dansing i stedet for reell fighting, men innimellom, naar jeg faar sjansen til aa spille mot slike som Wallace, JINsama, NUkleuZ, oX, Darth Progious (?) ++ er noen av de beste gamingstundene som finnes :D, og ingen andre stunder er saa laererike!

Spiller som regel med:
Kuma
Mishimas (lite Jin) (har alltid spilt Mishimas.. Siden T3 that is..)
Jack-5
Paul
Ganryu

Proever litt med Ling ,Hwoarang, Feng, Craig og Raven.

Resten spiller jeg relativt sjelden med noen unntak da Wang og Bruce blir bitt av lopper og maa i ringen. :svette:. Maser stadig paa NukleuZ om Wanggreier, og han har alltid noe fornuftig svar aa komme med.

*EDIT: Etter ønske fra Cinos :p
 
#9
Opprinnelig skrevet av EagleJin@30.06.2005, 22.05
Fikk oynene opp for Tekken for alvor 24.09.2001
For et memory! hva med klokkeslett og?? :D

Kan ikke huske jeg ass, men jeg prøvde tekken på arcade, også prøvde jeg bare videre liksom. Men Tekken 3 er starten for meg, jeg fikk den i NTSC verson og begynte å spille med Jin(han var min favoritt)...første VS kamp mot en Tekken mester var seffølgelig Chief Gutti, og han denger meg hardt. det var flaut, han tok meg med alle character fra T3 unntatt DR.B og Gon...HAHAHAHA!! JEG SLO CHIEF GUTTI med de 2 ganske lett :p jaja, men det sier ikke mye, fordi Dr. B og Gon var bare tull og tøys...

etter det begynte jeg å få litt info, teori o.l innenfor fighting games fra noe Tekkenmester i Tekkenclub. still sucking like shit under første GP. lang vei å gå ja...henge fortsatt etter

det er kanskje mer...

her er ihvertfall mine favoritter
1. Nina forever baby!!! ;)
2. Steve er utrolig kul, men dessverre er han allergi mot Law(har sett den Tutorial video) er det mulig lissom :confused:??
3. Det bli nok Devil Jin :tommelopp:
 
#10
Opprinnelig skrevet av NukleuZ+30.06.2005, 19.26-->
<!--QuoteBegin-Crazy Ivan
@30.06.2005, 19.19
Yoshimitsu er uber med mange av sine raske bevegelser, healing og meditasjon kommer ofte raskt med.
237613​
Men hvorfor satte du deg ikke ned å gama litt T5 på TG sammen med meg og oX?
237618​
[/b]
Angrer på det nå, satt og siklet på Tekken 5 i månedsvis, skal få meg det i morgen :D
 

MadCow

Lokal moderator
#11
Jeg begynte å spille Tekken 1 på arcade før det var på PS, så jeg har jo holdt på en stund...
Spilte litt T1, T2 og T3 med broren min, men var vel ikke så veldig flink.
Tekken Tag hadde jeg aldri. Trodde det bare var characterne fra de gamle spillene slengt sammen i et spill.... Hadde jeg visst det var bra hadde jeg nok kjøpt det.

Begynte å spille skikkelig når T4 kom. Flytta sammen med en kompis rundt samme tida, og det ble mye spilling (Bryan står vel oppført med 1500 kamper i det spillet...).
Begynte å lære meg Paul godt. Stilte opp med han i T4 NM. Var ikke helt fornøyd med han etter turneringa, så da bytta jeg til Jin.
Ble senere kjent med en annen Jin spiller, og fikk prøvd meg mot han. Tror aldri jeg har fått så heftig bank i Tekken før... hadde virkelig ikke noe å stille opp med.
Fikk heldigvis spilt flere ganger mot han, og det kom seg litt for hver gang :)

Når T5 kom var jeg litt lei av å spille med Jin, og fant vel ut at han ikke var helt fantastisk i det spillet.
Hadde lyst til å begynne med Nina, siden hun er tøff og skulle være en god character.
Jeg skjønte virkelig ikke hva som var så bra med henne, så jeg ga litt opp.
Etter en stund leste jeg mer på forumer og sånt, og skjønte endelig hvorfor folk sa hun var så bra :)
Etter det har jeg trent masse med henne.

Main: Nina
Sub: 1.Jin, 2. Paul

Har store planer om å lære meg Ganryu. Han blir vel også relativt bedre i 5.1 vil jeg tro.
 
#12
Starta med Tekken da det kom til PSX, spilte faktisk PAL Tekken frem til Tekken 3. :blunk: Begynte med advanced Tekken play i 3'ern da jeg møtte Chief Gutti i en tourney på Akers Mic. Har forresten alltid spilt Tekken/fighting games med Wallace.
Tekken Tag Tournament er det desidert mest spilte spillet her hos oss, selvom Hwoarang hadde oppimot 4000 kamper spilt alene på T3. :D
Tekken 4 er det minst spilte spillet, fordi det suck'a villt! Spilte TTT igjenom T4 perioden. :tommelopp:
Tekken 5 virker endel bedre, er noe weird med det og.. men det funker! :tommelopp:

Main:
* Christie/Eddy

Subs:
* Baek
* Lee
* Raven
* Anna
* Marduk
 
#13
Fikk oynene opp for Tekken for alvor 24.09.2001, ca. kl. 19:10. (gp foer TTT nordic), og sa da bruken av juggles... Siden har juggles blitt hovedingrediensen for min spillestil (desverre :p).
Med Red Hawk som reeglemssig motstander blir det mye dansing i stedet for reell fighting, men innimellom, naar jeg faar sjansen til aa spille mot slike som Wallace, JINsama, NUkleuZ, oX, Darth Progious (?) ++ er noen av de beste gamingstundene som finnes :D, og ingen andre stunder er saa laererike!
Dette gjelder da merkelig nok meg og, bortsett fra at jeg har EagleJin som regelmessig motstander (...). Flash og fancy ubrukelige ting lokker meg stort sett i de fleste fightespillene (beste eksempel har jeg fra sf med bruk av lp, men lignende saker i Tekken hvor de kommer).


Mains:
Hwoarang
Feng
Asuka

Prøver å få de to sistnevnte til Mains i hvert fall. Er litt mer en subs selv om jeg kanskje spiller dem litt mindre...hehe..

Subs:

Jin
Devil Jin
Law
Baek
Bryan
King
 
#14
Bynte å spille Tekken samtidig som bruttern.
Likte alltid Kazuya, Heihatchi og Jin, men hoppet av Jin i Tekken Tag, og har holdt meg kjedelig og sta til Kazuya og Heihatchi siden..
Har alltid spillt bare for jøsh og aldri blitt noe spesiellt god.
Fikk T-sjorte på spiderman, da! (Jess! Trøstepremie!)
 
#16
I wish!
Vell, kanskje, hvis jeg ikke må øve med Kazuya hele dagen :p
Kan jo møte opp bare for god sports ånd.
Det viktigste er ikke å vinne...
Men å ikke få juling som en total candy-ass!
 
#17
Opprinnelig skrevet av NekOtaku@04.07.2005, 23.09
I wish!
Vell, kanskje, hvis jeg ikke må øve med Kazuya hele dagen :p
Kan jo møte opp bare for god sports ånd.
Det viktigste er ikke å vinne...
Men å ikke få juling som en total candy-ass!
239070​
Jeg er både enig og uenig med deg. For det første så har du rett når det gjelder "spirit", men om man blir knust til de grader er vel ikke så viktig? Bare det å være der er utrolig tøft i seg selv og jeg vet at jeg kommer til å bli knust i NM, som en candy-ass men man lærer av alt mulig. Samtidig så er det ikke en skam å bli knekt.
 
#19
Den dagen jeg kjøpte Tekken 5, hadde jeg vonde tomler :D.
Har begynt å spille med Raven nå, sykt stilig combos.
 
#20
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@04.07.2005, 23.46
Den dagen jeg kjøpte Tekken 5, hadde jeg vonde tomler :D.
Har begynt å spille med Raven nå, sykt stilig combos.
239137​
Går fra Yoshi til Raven din forbanna sviker...