Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.

EagleJin

Bear Necessity
Det shipper utenlands altså ? Flotte greier! :D

Men da snakkes vi etterpå idag hos eirik angående noe virtuel juling

Drauden

SGs kollektive lillebror
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@15.02.2005, 06.23
Heihachis historie:

The CEO of the Mishima Zaibatsu and the sponsor of The King of Iron Fist Tournament 4 was Heihachi Mishima.

Soon after suffering a defeat at the hands of Jin Kazama at Hon-Maru, Jack soldiers belonging to an unknown faction attacked without warning. Kazuya and Heihachi both teamed up and engaged the Jack soldiers, but because of Kazuya’s betrayal, Heihachi was caught in the Jacks’ suicide attack.

A normal man would have perished in the heart of an explosion as great as the one that erupted, but Heihachi was no normal man, his body was superior to that of a normal man’s.

One month later, Heihachi got wind of someone else running the Mishima Zaibatsu and news of the upcoming The King of Iron Fist Tournament 5. Although his body was badly broken, Heihachi healed at a rate much faster than any normal man. By the time of the tournaments opening he was completely healed.

“Who the hell thinks he/she can run the Mishima Zaibatsu as well as I have! I haven’t handed it over to anyone!”
Oversatt av Kurichan på TZ.

Ser ut til at spleisingen av Ogres DNA var vellykket...

177836​
Han gutten Kurichan.... hvor var det han fant den historien egentlig?

Hvorfor i helvete trener jeg meg med Yoshi når selveste Iron Fist er med? *løpe ned og slakte alle med Heihachi*

EagleJin

Bear Necessity
I tidligere Tekkenspill har det ofte blitt lagt vekt på å kjenne til motorikken i spillet, og systemet generelt. Alle karakterene hadde noen fellestrekk som plasserte dem i en enhet kalt f.eks. Tekken Tag Tournament (eller hvilket som helst annet spill i serien). Nå ser det ut til at alle karakterene er unike, og derfor blir det ikke bare viktig å kjenne systemet, men det legges også mer vekt på å faktisk vite om andre karakterers muligheter når det gjelder angrep og forsvar, noe i hvert fall jeg synes gjør det hele mer interessant enn før.
Så Drauden: Ikke slutt med Yoshi bare fordi Hei er tilbake (selv om jeg også er fristet til å gi en god lang f i mange av de andre karakterene :p), for når dagen kommer da et eventuelt NM arrangeres har deltagerne tre våpen med seg:
1. Kjennskap til egen karakter
2. Kjennskap til spillets system, motorikk
3. Kjennskap til moststanderenes karakterer.

En ting jeg er veldig spent på når det gjelder Hei, er om han har fått noen fler gode lows enn Hellsweeps, siden namco tydeligvis har lagt stort arbeid i å få crush-systemet til å skinne godt gjennom. I følge flere av medlemmene på tekkenzaibatsu er sidestepping, sidewalk grundig tona ned, og jeg tror grunnen er at folk skal bli presset til å tenke på crush, og kjøre setups med dette i tankene.

Og folkens:
Bare 9 dager igjen!!!! :D

Kilik

Lokal moderator
Fikk prøvd en Tekken 5-demo i dag. Man kunne riktignok bare spille Raven og Asuka på 2 baner, men synes jeg fikk et greit inntrykk av spillet. Nå er ikke jeg noe særlig til Tekken-spiller, men merket at sidestepping er som T4 og kast utføres som i de eldre Tekken-spillene. Grafikken virker å være omtrent på samme nivå som forrige gang.

EagleJin

Bear Necessity
Kilik: Da foreslår jeg at du starter opp TTT og T4 igjen, så får du se stor grafikkforskjell :)
I TTT ser vi den hardere stilen, som prøver å se så realistik ut som mulig. I T4 ser det ut som namco er halvveis over på cellshading... Tragiske greier..
MEN! I T5 er alt forandret. Den gamle grafikkmotoren er byttet ut med en helt ny, og den ser strålende ut i forhold til tidligere spill i serien!

Selv om side stepping ligner T4-stil er den anderledes. Den gamle et-steg-step er der enda, og side walk (som også er i T4) finner vi igjen i T5, men med noen små endringer.
Sidestepping er tregere enn før, og sidewalk er ikke så ekstremt bra som i T4. Før kunne man enkelt gå rundt en teknikk, men nå rekker man ikke gå langt før deathfist'en siter plantet i ribbeina. Det fantes unntak under beta-test-perioden på arkade, men jeg tror namco har tona ned steppingen til karakterer som christie og Lee.

Kastesystemet er også veldig likt tidligere spill (T1-TTT), men også her er det gjort forandringer. Man har nå det vanlige kastet (1+3_2+4) eller "steppekast" (f+1+3_f+2+4) som gjør at karakteren tar et godt steg fremover før selve kastet kommer. Ellers er det likt T1-TTT :D
De av dere som likte position change i T4 må spille Steve for å få bruke det, siden han er eneste karakter som fremdeles har teknikken.
Ellers gjør kast mye mer skade nå enn tidligere.

Neocon: Nei, dette er første spillet i serien han er med i, men han har vært med i historien siden begynnelsen, siden det var han som ledet Mishima Empire før Heihachi drepte han og tok styringen.. Nå er han ikke så død allikevel :p

8 dager igjen :D

EagleJin

Bear Necessity
En mann i alder av 75 overlever en massiv eksplosjon :p Men jaja, litt kjedelig hvis side steppinga er like dritt som i T4...

Oh my..DIGG T5 intro!

Heihachi er da ingen vanlig mann akkurat da, og det er vel en grunn til at han ikke er det..

Bare stepping systemet ikke er like ille som i T4 så er jeg fornøyd. Nytt kastesystem kan bli veldig interessant å se hvordan blir.

Men det som blir vanskelig nå, hva skal jeg/vi/dere kalle chars'a?

EagleJin

Bear Necessity
ss er visst ikke som T4. Mer som i TTT, men også med side walk. Kan ikke si jeg har noe mot det :svette:

Endelig er det offisielt bekreftet... Bare én uke igjen folkens! :D:D

100% garantert av en av de blir NukleuZ, kaz eller king, litt usikkert hehe bruker masse King i det siste.. Se hvor digg det blir med kaz nå hehe... Men vet noen hvor mange profiler det er plass til på ett memory card? Kan man loade 2player fra memory card slot 1?

EagleJin

Bear Necessity
Drauden: Lest storyen hans? Dårligste noen sinne, men det er verdt det :D

Ingen som vet om man kan loade fra 2p-mc enda, men det er absolutt et ønske fra mange.

Om navn:
01. Devil Jin - EagleJin
02. Jin - Hyulvinji
03. Kazuya - Devil in Disguise
04. Heihachi - Good Bye Hachi
05. Kuma - Bear with it/I'll Bit You
06. Hwoarang - Kikku kikku!
07. King - Tauknekk
08. Roger jr. - Roger that!
09. Jack - JackBlack/Jackass/Nerves of Steel/Steelig
10. Eddy - Cappa
11. Raven - Blade 9
12. Feng Wei - Wolgarther
13. Asuka - KittyBitty
14. Yoshimitsu - Ama Kakeryu No Hirameki
15. Ganryu - ÖgleJon
16. Julia - In the End
17. Wang - Ol' MacDonald
18. Bruce - Bluemarks/All You Kneed
19. Bryan - CyCastle
20. Anna - Stupid no. 2
21. Nina - Stupid no. 1
23. Marshall - Lawlig
24. Paul - The Ashlad
25. Steve - Soft
26. Craig - What to do?
27. Baek - Kicks 4 ever
28. Lee - Leeten mann
29. Ling - Bugger
30. Lei - Leiing down the lawn
31. Jinpachi - Heart on Fire

:p

Tenkte jeg skulle prøve meg med en liten liste... Hvis noen stjeler... FYSJ OG FY!!!

I merkelig rekkefølge;

Kazuya - NukleuZ
King - Revitalized A.King
Yoshimitsu - Predator
Wang - Ludvik (Gaaaaaaaaaaammelt nick jeg hadde :p)
Bruce - KneeFoYU?!?

Devil Jin - \
Veldig usikkert...
Bryan - /

EDIT:

Obs! veldig viktig... Holdte på å glemme [TL] ;)

Drauden

SGs kollektive lillebror
En veldig rask en her.
Heihachi - Drauden
Mokujin - NukleuZ. :p

Hyulvinji: Jojo, med den historien høres han kanskje ut som en slags supermann.... men hva faen har det å si? Heihahci er jo supermann. :))

EagleJin

Bear Necessity
Drauden: Den historien kan bare bety en ting: namco er tomme for idéer :p
Tiden går ekstremt sakte for tida...
5 døgn og én time igjen til 25...

-----------------------
I'm here now
I'm doing the best I can
Where are you now
It's your dreams come true
Here we go

GET UP! GET UP!
SPARKING!
[GET UP!] GET UP!
SPARKING!

What does the world need
Should only be a smile on your face
Answer, don't let me go
Sometimes, once again
We know that time is now
So you won't give up!

GET UP! GET UP!
GET DOWN! MAKE MY STOMACH CREEP!
GET DOWN! THING CALLED HISTORY!
MY HEART BEATS HEART BEATS FASTER!
SHOUT! SHOUT! SHOUT! SHOUT!

Destiny don't tell me
I can't once wish walk in this way
There's nothing togheter
What if I go back to zero?

SPARKING!
GET UP! GET UP!
[WHY IS EVERYTHING IN YOUR WAY?]
[YOU CAN DO IT!]
GET UP! GET UP! GET UP! GET UP!
[TAKE THE TOP OFF THE WORLD!]
SPARKING!
--------------------

Ser det kjent ut for noen? :D

EagleJin

Bear Necessity
Noen her inne som har MSN og download'a det klippet der Osu Akira spiller Christie i T5, som kunne tenke seg å sende meg det?? Me wants it, my precious!

EagleJin

Bear Necessity
Sorry, men jeg må nok skuffe deg, JINsama.. Han spiller Eddy :p, i hvert fall i klippet jeg har, hehe. Men de (vf-gamerne) spiller overraskende bra.. Stepping og kast i et kjør, men DAMN som det funker i Tekken også!

Om du ikke har viden enda: Kom deg på msn, så sender jeg deg klippet :tommelopp:

Status
Stengt for ytterligere svar.