Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
Jepp, det er sant gutta boyz. Tekken5 kommer, det kommer til å klikke. Jeg kan føle det :)

Thanks to tensaikun's connections in Japan we have confirm Namco plans to unveil Tekken 5 to the public at the 2004 Electronic Entertainment Exposition (E3) taking place at the Los Angeles Convention Center from May 11th to the 13th.

While a playable version is not expected, we were informed the roughly 4 minute long presentation will include CG from the game intro but more importantly also actual footage of the game in action. No details on the characters are confirmed at this time


Denne gangen skal jeg virkelig satse på T5, blir sikkert Nm i det, da skal jeg klikke.

Men hva mener dere om T5, hvordan kommer det til å bli. Hvis det blir Nm, er dere med da?

Jeg håper det blir mange personer i T5 og håper virkelig de kan få tilbake Baek, ble jo drept i historien da. Håper også de kan ta med Tag
 

EagleJin

Bear Necessity
#4
Cinos: Jeg la en link i "Tekken-serien"-emnet til tekkenzaibatsu der det nevnes at T5 skal vises på E3.

Tekken 5 på E3

Må si jeg gleder meg veldig til T5 etter skuffelsen T4 var. Veggene var en skuffelse, hit range var en skuffelse, Lee var en skuffelse (osv osv). Namco bør satse mye tid på dette spillet, hvis de i det hele tatt vil høre at spillet er av kvalitet, noe de ikke fikk høre om T4.

Hva jeg håper T5 vil by på:
- Story Mode, Arcade/Time Attack (funka fint i T4), VS, Tag mode, VS Tag mode.
- Nye, gode karakterer med noen kampstiler som ikke har vært representert i Tekken før (f.eks klassisk Kung Fu. Så langt har vi bare sett King Food :p).
- Trainingmodus (juggle training, free mode, combo practise, vs cpu training, chain training)
- Varierte arenaer. Noen med bakker, noen med vegger, slik at en ikke nødvendigvis må irritere seg over veggene og de ekstra mulighetene og bugs som følger med bakker (tenkte mest på T4 nå)


Hva jeg forventer av T5 i forhold til T4:
- Bedre betatesting
- ferre bugs (sier seg selv, gjør det ikke?)
- Forbedret gameplay, og bedre balanse mellom chars. Enkelte i T4 (bl.a Craig og Lee) er enten for svake eller for kraftige i forhold til 'potensiale'.

Men dette har vi god tid til å spekulere fram og tilbake om, siden spillet antageligvis ikke kommer ut i arkadene før mars 2005.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#5
Ja, jeg gleder meg noe veldig til Tekken 5 jeg også!
Men det bilde der, er det fra tekken 5??? For det minnet meg veldig om tekken 3!

Disse vil jeg at skal komme tilbake!:Heihachi, Kazuya, Jin, Jun, Baek, Kunimitsu, Law, Paul, Bryan og jeg vil ha Story Mode igjen!
 
#6
Namco gjorde det veldig vanskelig for seg med Tekken 4. De lagde ikke vanlige arenaer (dvs. en flat bane, eventuelt med rette vegger) som man finner i Virtua Fighter 4 eller Soul Calibur II. Neida, de lagde baner der du slåss på en flyplass, i byen, nede i en kjeller med 20 folk rundt deg (som da på en måte blir veggene) og på stranden. De gjør det vanskelig for seg selv ved å lage baner som dette. Ja, de blir veldig varierte. Men det er dømt til å bli full av bugs, med mindre de tester spillet til de har fjernet alle bugsene (som de finner).

Med Tekken 5 bør de enten droppe vegger, eller lage litt enklere baner. Dropp telefonkiosker og folk som skriker rundt deg i en kjeller mens du slåss. I tillegg kunne jeg tenkt meg et par nye kampsport-stiler. Men jeg vil at de skal fortsette med slåsse-systemet de har.

Og de må selvfølgelig beholde stilen til Jin fra Tekken 4. Den er rå. Det er kanskje det beste med hele Tekken 4.

Og skal de ha noen ekstra mode, så lag en bedre versjon av Tekken Bowl. Det var et artig "mini-game" å ha på Tekken Tag Tournament (det hadde liksom ikke noe med Tekken å gjøre, men det var greit, sånn til en forandring mens man spiller Tekken). Tekken Force Mode ble bare surrete på Tekken 4. Var morro en liten stund... Men nei, jeg kan ikke si jeg likte den moden.

Tekken 5 bør ha en slags Quest-Mode alá den i Virtua Fighter 4: Evolution. Og det skader heller ikke om Tekken 5 blir online. Men da må det ikke være noen slow-downs eller lignende. Og jeg håper spillet vil gå glatt i 60fps på PS2 (for det er vel på den konsollen det kommer?).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Så lenge jeg får spille med Paul, Law, Yoshimitsu og Hwoarang er jeg fornyød, jeg. ;)
 
#8
Tekken 5 bør egenltig ikke ha "quest mode". Blir nesten for innlysende at de hermer etter VF, selv om de ikke mener å gjøre det. Og det kan trekke en del ned igjen.

Hva jeg håper T5 kommer med: Stort sett de samme char's, med unntak av Yoshimitsu og kanskje Eddy/Christie, Lee og Steve.
Jin kan godt få tilbake litt av kazama-stilen (som feks 1+4).
Nye char's (forhåpentligvis Meemitsu..og en eller to til)
De modes'a som Hyulvinji nevnte
Hwoarang kan godt få noen just-frames ;)

Selvfølgelig bør T5 være MYE bedre enn det T4 var. T5 bør også ha en god story som avslutter Tekken-kapittelet. Den story'n er allereed dratt for langt ut.
 

EagleJin

Bear Necessity
#9
Ah! Veldig enig i mye av det som sies her, bortsett fra en ting: Mini games. Namco kan like godt kutte ut disse sidedelene av spillet, og satse alt for å få fighte-delen så god som mulig. Tekken Force kan de godt beholde for variasjonens skyd ( + få tak i en eller annen hemmelig char), men ellers synes jeg de skal kutte ut resten av sidedelene.

I T4 er det slik at enkelte juggles bare kan utføres mot Ling, Lee eller Steve fordi disse har større hit range enn andre menneskelige fightere i spillet. Denne hit inndelingen burde det gjøres noe med, slik at slikt som killercombos (kaz har noen uten bruk av vegger. Refererer til Kysgs combo vid) ikke lengre er mulige. Sier seg selv hvorfor.

Det er også blodig ubalansert når f.eks. Kaz har killermuligheter uten vegg, og Ling/Lee/Steve har juggles som maks tar halve livbaren uten veggbruk. Klart det er tøft å se på combos som er så kraftige som kaz', men det blir kjedelig, selv om disse comboene er VELDIG posisjonsavhengig og krever maks timing i flere teknikker og fulle av stilfulle kombinasjoner.

-

Red Hawk: Hvis Jin får tilbake teknikker fra kazama karate style self defenxe, går ikke T5 med storyen så langt, noe som ville vært tragisk, siden Jin la vekk Mishima/Kazama-stilen(e) og ønsker å stoppe Mishima-familien.
 
#10
Hvorfor i alle dager brukte Nilo et bilde av Tekken 3?

Hwoarang hadde da ihvertfall en rimelig enkel og god just frame i T4... Tenker på Sky Rocket JF.
 
#11
Opprinnelig skrevet av Kyuzo@28.03.2004, 10.51
Hvorfor i alle dager brukte Nilo et bilde av Tekken 3?

Nei jeg vet ikke jeg, bare likte det bilde :doh:

Det var jo Tekken som begynte før Vf4 når det gjelder Quest mode, hvis du kan sammenligne det med Tekken Force. Ok, skal forandre på bildet nå da :)

Jeg håper virkelig at Namco gjør det bra, klarer å lage et spill som ikke har noe utløps-dato. Jeg spiller bare TTT nå jeg, T4 er kult det også. Kunne trengt en Gp nå :moon:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Opprinnelig skrevet av Red Hawk@28.03.2004, 00.20
Tekken 5 bør egenltig ikke ha "quest mode". Blir nesten for innlysende at de hermer etter VF, selv om de ikke mener å gjøre det. Og det kan trekke en del ned igjen.
Det kan kanskje virke slik for de yngre spillerne, men hvis jeg ikke husker feil dukket quest mode opp for første gang i spillet Tobal No.1 fra 1996.

Siden jeg ikke har hatt PS2, var Tekken 3 det siste Tekken-spillet jeg spilte, men nå når jeg skal kjøpe meg en må jeg nok få prøvd ut T5 også. Jeg har faktisk savnet Hwoarang litt.
 
#14
Tekken 5 kan bli interessant. Håper Namco legger mye mer arbeid i spillet, så de slipper stygge bugs som speil som forsvinner fra veggen, personer som blinker bort et millisekund, eller folk som begynner å skli bakover.

Ja, bugs kan være morsomme, men alt med måte.

Om de skal ha små sidespill, synes jeg Tekken Ball burde returnere. Det synes jeg var ganske festlig, om man ville ha en avveksling fra vanlig fighting. Synes også Teken 5 bør bli et avsluttende spill. Som Hauken sa, så har historien blitt dratt så langt ut at det grenser til det latterlige.

Når det gjelder characters, bør de kvitte seg med Eddie og Christie. Det er sansynligvis de mest irriterende personene i serien, nest etter Ling, selvsagt.

Jeg har ikke store forhåpninger til spillet, men jeg skal følge med, og hvertfall ha et vagt håp om at Namco kan klare å redde alt de mistet med Tekken 4. Inklusive fans som stakk av, og gikk over til Virtua Fighter.
 
#15
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@28.03.2004, 01.57
Ah! Veldig enig i mye av det som sies her, bortsett fra en ting: Mini games. Namco kan like godt kutte ut disse sidedelene av spillet, og satse alt for å få fighte-delen så god som mulig. Tekken Force kan de godt beholde for variasjonens skyd ( + få tak i en eller annen hemmelig char), men ellers synes jeg de skal kutte ut resten av sidedelene.
Jeg synes det ville vært bedre om Namco la til Tekken Bowl (med et par forandringer/forbedringer). Dette er enkelt og greit, for det har ingenting med slåsse-spillet generelt å gjøre. Om de tok Tekken Force som en slags mini-game i Tekken 5, så måtte de sett mye mer over det for å finne bugs og rette på det. Tekken Bowl er liksom noe enkelt og greit som ikke går utover resten av spillet.

Men egentlig er ikke dette noe man må ha. Men det er jo artig med noe ekstra stuff også. Men Namco bør først satse på slåsse-delen av spillet. Og få den perfekt (så perfekt som mulig). Og så kan de eventuelt legge til mini-games eller noe. Men det må være noe enkelt. Noe som de slipper å bruke masse tid på å teste for bugs osv.
 
#16
hakke helt forstått poenget med tekken. det er jo det samma hver gang spark slå vinn. er det noe særlig underholdene......... :moon: :puke:
 

EagleJin

Bear Necessity
#18
Opprinnelig skrevet av jeg er lat@31.03.2004, 16.52
hakke helt forstått poenget med tekken. det er jo det samma hver gang spark slå vinn. er det noe særlig underholdene......... :moon:  :puke:
Seriøst... Hvorfor ble denne postet??? :angry:

Spark, slå og vinn? HAH! Greit at det er hovedkonseptet bak serien (og alle andre fightespill), men det er alltids noe mer ved et spill i en sjanger enn det man tror. Final Fantasy er ikke bare å trykke attack i kampene, PES3 er ikke bare å sparke ballen i mål. Det handler om strategi og skills i utførelsen av teknikkene.

Og, ja! Det er utrolig underholdende!
 
#20
Opprinnelig skrevet av jeg er lat@31.03.2004, 15.52
hakke helt forstått poenget med tekken. det er jo det samma hver gang spark slå vinn. er det noe særlig underholdene......... :moon:  :puke:
Så du kan for den del spille et hvilket som helst skytespill istedenfor fightespill. Begge deler er jo bare for å vinne...
Latterlig utsagn



Når det gjelder characters, bør de kvitte seg med Eddie og Christie. Det er sansynligvis de mest irriterende personene i serien, nest etter Ling, selvsagt.
What the..hvordan kan du mene at Ling er irriterende? :D Hu burde være der, men christie/eddy bør forsvinne. Yoshi og kanskje. Hvertfall få vekk kopieringsteknikken, selv om den kan være litt morsom..
 
Status
Stengt for ytterligere svar.