Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.
Opprinnelig skrevet av Klaymen@01.08.2005, 23.52
Er det mulig å hindre at spillet stiller seg selv tilbake til 50 hz hver gang jeg slår av PS2-en? Plagsomt å måtte inn på options hver gang jeg slår på.
247256​
tru ikke det går, men en ting til her. jeg lure på om dere merke forskjell på 50hz og 60hz i Tekken 5? jeg klarte heller ikke som Jin Kazama sier... ting gå like raskt i 50hz. ihverfal det jeg merket.
 
Jepp, og jeg mener at det heller ikke i Tekken 4 burde vært noen forskjell. I utgangspunket, altså. Hvor mange frames per sekund skal ikke ha noe å si, annet enn hvor glatte bevegelsene er. Så at man ikke kan stille inn dette på Tekken 5 gir jeg fullstendig bængen i, egentlig. :)
 

MadCow

Lokal moderator
Jeg merker heller ikke noe forskjell på 50 Hz og 60 Hz i Tekken 5.
Det var derimot stor forskjell i Tekken 4.
Grunnen er vel egentlig ganske enkel. Har man et move/triks som bruker 60 frames, vil dette gå på et sekund hvis man spiller på 60 Hz, mens på 50 Hz vil bare de 50 første framesene bli utført på et sekund, og så vil de siste 10 framesene bli utført på 10/50 -sekund, og vil dermed ta lengere tid. Dermed går det tregere.

Dette "problemet" har de fikset på en eller annen lur måte i T5 (vet ikke hvordan).
 
ja
vet ikke helt hva de har gjort
men noe rart skjer når jeg skifter fra 50herz til 60 herz
skjermen blir svart hvitt
hvordan fikser man dette
 
fett, det skal jeg prøve
men hvor mye vil en slik koste
litt kjipt å kjøpe en tv for noe sånt, hehe
 

EagleJin

Bear Necessity
Slike kabler koster alt fra 100-800.
Du får tak i dem i nesten hver tv-spillførende butikk med litt respekt for seg selv :p
 

MadCow

Lokal moderator
Regner med dette ikke trenger en egen tråd, men har ikke sett noen poste om dette tidligere.

Framdata for 18 av characterne i tekken 5:
http://tekkentreff.de/?tekken=Tekken5&content=frames

Vet noen hvor man finner for de 11 siste?

Digger forresten moves som er +12 og +14 på blokk. Heia Nina :)
 

EagleJin

Bear Necessity
Skal du ha de siste 11 må du kjøpe boka (en stor, stygg bok med all info om T5 :D). Eller bare vente på tekkenzaibatsu :p
 

EagleJin

Bear Necessity
NukleuZ: TZ ruler :D. bare synd at ikke en gang de har frame data for alle folka enda :sukk:

oma: Tror det, ja. Bare synd det ikke hjelper MadCow ^^
 
Status
Stengt for ytterligere svar.