Tekken6

SITAT(Cazandra @ 15.05.2006, 16.51) 3882
Men hvem sitt tryne var dte som kom opp på slutten der da? Så ut som Lili...
[/b]
Det var et still bilde fra før tårnet velta, men jeg mente det uansett som en spøk.
Tviler hardt på at hverken Lili eller Hwoarang dør i T6.

SKal fortelle deg hva som skjer jeg, THE GREAT JinSama..

Lili og Hwoarang blir forelsket, men det er etter at de finner ut at de er søsken... Lili blir gravid og Hwoarang tar selvmord, lili klarer heller ikke å leve lenger, og etter barenet er født dør hu også. Men barnet blir kalt LiloRang, og får et brev i posten om at hans plass er reservert i KoIFT 6. Så finner vi i ettertid ut at Hwoarang og Lili faktisk ikke var i famile, så der dreit de seg ut. Men deres sjel lever videre i Barnet, som ikke skjønner en dritt av livet.. THE END...

SITAT(NiloPilo @ 15.05.2006, 16.24) 3933
SKal fortelle deg hva som skjer jeg, THE GREAT JinSama..

Lili og Hwoarang blir forelsket, men det er etter at de finner ut at de er søsken... Lili blir gravid og Hwoarang tar selvmord, lili klarer heller ikke å leve lenger, og etter barenet er født dør hu også. Men barnet blir kalt LiloRang, og får et brev i posten om at hans plass er reservert i KoIFT 6. Så finner vi i ettertid ut at Hwoarang og Lili faktisk ikke var i famile, så der dreit de seg ut. Men deres sjel lever videre i Barnet, som ikke skjønner en dritt av livet.. THE END...
[/b]

haha gærn story..
men jeg bare lurer på hvorfor Lili og Jin har beef. kansje Jin spurte om nr til Lili men fikk det ikke.. hun ga det til hwoarang istede derfor klikka Jin og drepte begge.. :p

Det skal en del forbedringer til for at jeg skal gidde å kjøpe dette spillet. Tekken er... kjedelig. Tekken hadde sitt høydepunkt med Tekken 3, og etter det har det dabbet av. Det går rett og slett for tregt, og hvis du spiller noen andre fighting spill først og så tekken etterpå så ser du virkelig hvor tregt det går. Velger VF og Soul Calibur over tekken når som helst. Det som gjør at jeg i det heletatt gidder å spille tekken innimellom er at de har Lei. Han er barsk.

Generelt sett er jeg drit lei slike spill. Spilte de veldig mye før, men det er så mye det samme at jeg har gått helt lei.

Hva mener alle dere som sier at Tekken går treigt? Tegn og forklar er dere snill..
Jeg fatter ikke hva dere sikter til.. Tekken er jo kjappere enn feks SC og VF som ble nevnt her.

Jeg mener tekken ikke er for tregt eller for raskt.. noen av charactersa har noen moves som ikke går ann i virkligheten, men mener tekken er ganske real-life movment sloss-spill ..eller hva jeg skal kalle det.

Real life..njaa... Tror ikke vi burde starte den diskusjonen. Spill er et spill.

Men at tekken5 går tregt? kanskje "Griever" ikke vet om 50hz og 60hz innstillingene på options, men det skal ikke være et veldig stort problem i Tekken5.

Altså, når det er snakk om treghet i tekken, vf eller sc. Så tror jeg du har bomma veldig Griever. Hva er det du egentlig mener når du sier treigt? Alt bevegelsene er treige, det kan jo være mulig at du ikke har mestret bevegelighet som er en viktig og veldig undervurdert topic når det gjelder fighting games.

Jeg personlig tror nesten at SC er litt kjappere enn Tekken5, da mener jeg bevegelighet, altså muligheten til å backdashe, side step osv..

Men å si at Tekken 5 er treight...nei du, den kjøper jeg ikke. Alle de tre spillene det er snakk om nå, vil jeg si er noen av de kjappeste, world wide played games.

EagleJin

Bear Necessity
Nilo: Storyen din... :confused:.. Men du glemte noe:
Hwoarang dør, ok, men ingen i Tekken forblir døde etter dødsannonsering med en verdig forklaring og avslutning.
Selv om Taekwon-do-geniet, Hwoarang, tilsynelatende døde virket mørke krefter i hans indre. Etter Lilis beleilige selvmord kan Hwoarang endelig vise sitt sanne "jeg"; True Hwoarang - Hellsent Komodo Hwoarang. T6-seieren er i synsfeltet. Ingen kan stoppe hans nyfunnede krefter...

---
Men, til saken.

Jeg føler vi er innom et definisjonsspørsmål her, hvor hver enkelt har en oppfatning om hva som er rett...

Hastighet i fightingspill er veldig variabelt. Som det ble nevnt er Tekken 5 (generel flythastighet) raskere enn både VF og SC så lenge alle eksemplene er satt til 60Hz. Jeg vil også si T5 er raskere enn DoA etter det lille jeg så av DoA4. Var månevandringer hele kampen gjennom (PAL, men likevel...). Men dette er bare på et overfladisk stadie..

På tross av avsnittet over vil jeg påstå at flyten av frames gjevnt over i 3D-fighting ikke er alene om å bestemme actionnivået/hastigheten i kampen. Utenom de satte reglene er det helt opp til spillernes ferdigheter å føre kampen på et nivå der nerven i spillet kommer frem (til og med i 50Hz-versjoner :p).

Gjennom åra har jeg sett en del av litt her og der, og kamper der de virkelig gode folka spiller, selv om vi snakker VF, gir en følelse av å være raskere enn om noen mer middelmådige spillere tar en tørn. En tilfeldig utslengt albue etter en periode med ubevisst spacing gir meg ingenting, men et vellykket forsøk på å lese en motspillers intensjon og dermed kaste ut en albue til combo gir en følelse av at spillet vil at det er slik hendelsesforløpet skal være. Men så lenge slikt er fraværende vil alle fightingspill (etter min mening) bli preget av tregt gameplay.

Tekken story hidden secret: Hvor komme denne mørke indre krefte i Hwoarang fra? o yes, han fikk den fra Jin da de hadde en seksuelt omgang i Tekken 3.
story bli ganske frekk nå...

Back on Track:
Tekken er treig ja, men søren som de tekken nerder klare å få til raske bevegelse. veldig imponerende...

SITAT(NiloPilo @ 16.05.2006, 15.49) 4158
Real life..njaa... Tror ikke vi burde starte den diskusjonen. Spill er et spill.

Men at tekken5 går tregt? kanskje "Griever" ikke vet om 50hz og 60hz innstillingene på options, men det skal ikke være et veldig stort problem i Tekken5.

Altså, når det er snakk om treghet i tekken, vf eller sc. Så tror jeg du har bomma veldig Griever. Hva er det du egentlig mener når du sier treigt? Alt bevegelsene er treige, det kan jo være mulig at du ikke har mestret bevegelighet som er en viktig og veldig undervurdert topic når det gjelder fighting games.

Jeg personlig tror nesten at SC er litt kjappere enn Tekken5, da mener jeg bevegelighet, altså muligheten til å backdashe, side step osv..

Men å si at Tekken 5 er treight...nei du, den kjøper jeg ikke. Alle de tre spillene det er snakk om nå, vil jeg si er noen av de kjappeste, world wide played games.
[/b]
Åssen skal jeg kunne bomme på det? Man ser det helt klart. Spiller du noen andre spill enn tekken først, og så tekken så merker du det med en gang. Jeg kan du umulig være den eneste som mener dette? Karakterene utfører bevegelsene sine saktere enn både VF og SC. Skal innrømme at det er fint lite jeg har spilt tekken 5, men jeg mener det gjelder for samtlige at de tidligere. Bortsett fra det første tekken spillet. Har ikke spilt det heller. Du sier jo selv at tekken går saktere enn SC.

WTF er den "story-saken" som sier at Hwoarang "dør" eller gjør noe rart (..som tydeligvis er fastsatt norm av sg at man skal blande inn der det er mulig, noe som irriterer meg grenseløst uansett hva det gjelder). Hwoarang er Hwoarang, og grunnen til at han dukker opp i fight'en til Lili og Jin er så enkel som at han har fått vite hvor Jin er, og fått vite om Jins Devil, dermed sende sykkelen sin på han, slik at Jin blir forvandlet, så Hwoarang kan få en reell utfordring mot Jin. Enkel grunn, enkel sak, enkel win for Hwoarang :D

Over til det andre, med hastigheten..det eneste som egentlig gir DoA en slik hastighetsfølelse er alle de "power"-moves'a (som får motstander til å fly over stokk og stein), og raske jabs/serier uten mening. Ellers vil jeg si at det er et treigt spill, i og for seg.

SC er ikke noe særlig raskere spill enn hva Tekken er. Største forskjellen er at det så å si ikke er sidestep-element, men tvers gjennom sidewalk som fører alle veier. Vet ikke om jeg vil si det er flyt en gang, men bare glatt så det holder, og ikke hastighet egentlig.

Men hastigheten regnes med på forskjellige måter av forskjellige folk. Noen setter mest vekt på tanke-hastighet, andre flythastigheten, og andre igjen den "glatte hastigheten", og mer til. Men man bør bare ikke av den grunn si at Tekken 5 går tregt, (går litt tregt i forhold til T3 (synes jeg), men det blir igjen en annen sak)

Uansett ser det ut som jeg har tråkket på en del tær her. Det var ikke meningen. Jeg sa bare min personlige mening. Jeg vet ikke helt på hvilken måte jeg synes tekken er tregere enn de andre. Det bare funker ikke like bra synes jeg. Og jo, jeg kan kontrollene godt nok til å vite det.

SITAT(Griever @ 18.05.2006, 07.36) 4611
Uansett ser det ut som jeg har tråkket på en del tær her. Det var ikke meningen. Jeg sa bare min personlige mening. Jeg vet ikke helt på hvilken måte jeg synes tekken er tregere enn de andre. Det bare funker ikke like bra synes jeg. Og jo, jeg kan kontrollene godt nok til å vite det.
[/b]
Jeg er enig med deg i at Tekken føles tregere. Nå skal det nevnes at jeg er ganske nepe i Tekken, men satt opp imot f.eks. SC, føler jeg at kampene i Tekken, går tregere. I SC får jeg fortere langet ut slag, satt igang combos, og beveget meg rundt. Det kan hende jeg ikke har funnet teknikken for å komme meg fortere rundt og sånt på Tekken, men likevel føles det tregere, og er grunnen til at jeg heller spiller SC.

Så du er ikke alene Griever.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Psh. Jeg er også temmelig skrot i slåssespill, men jeg ser da at Tekken kan være lynraskt det også. Du skal være temmelig fjellstø på timinga for å bli ekspert, såpass har jeg erfart selv.