Test Drive Unlimited (X360)

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato
D

Deleted member 91

Gjest
#1
Test Drive Unlimited



Konsoll: 360
Sjanger: Bilspill
Releasedate: 8. september
Interesser: Lange gåturer langs stranda

De fleste som har 360 har vel hørt om TDU, men for de som ikke har det så er det i bunn og grunn et racing-MMO. Du starter spillet med å velge en tilfeldig sjarlatan som setter seg på et fly til en øy rundt Hawaii som heter Oahu. Når du lander leier du en bil, kjøper et hus, kjører litt rundt og lærer deg hvordan ting fungerer, så kjøper du din første bil og starter spillet ordentlig. Øya har, ifølge coveret, "over 1,000 miles of open road" å kjøre på. Det er jo strengt talt en hel del, og siden du ikke kan teleportere deg til steder uten å ha vært der én gang allerede, kommer du til å sette ut på kjøreturer som varer en god stund nå og da. Greia er jo selvfølgelig at du ikke er den eneste som er på øya: Siden du mest sannsynlig er koblet til Internett mens du spiller det, så møter du på andre spillere fra det vide verdensvevet som kjører rundt på øya med deg. Du kan utfordre andre spillere til løp, starte klubber sammen, eller bare kjøre rundt og leke. Du har også en rekke "quests" å gjøre, der de fleste går på å kappkjøre (enten mot maskinen, andre spillere eller klokka), eller levere en bil eller en eske. Du møter også på en haug damer som har vært ute å handla, som du da skal levere til et eller at punkt innen tidsfristen er omme (og uten å kjøre såpass dårlig at de hopper ut). Du tjener etterhvert opp penger (og kuponger) slik at du kan kjøpe flere biler (og klær). Veldig kort sagt så har Atari prøvd å fuse en singleplayerverden med en multiplayerverden, og gjøre det slik at alle de andre sportsbilene du forbipasserer når du kjører fra ett quest til et annet er andre spillere som også farter rundt for å tjene penger.

Jeg kjøpte spillet på torsdag og har spilt nok nå til å ha gått fra den skitne Audi TT-en jeg valgte å begynne med over til en Lamborghini Murciélago. Målet ditt er jo å til slutt ha bygd opp en bilsamling stor nok til å gjøre alle de andre gutta misunnelige, og for at det skal gå an, trenger du å kjøpe flere hus hvor du kan oppbevare dem. Sånn sett kommer det til å ta en god stund før du er helt tilfreds med situasjonen. I tillegg kan jeg med glede meddele at selve kjøringen i spillet er ypperlig. Bilene er morsomme å kjøre, og ligger akkurat godt nok mellom arcade- og realisme-handling. Spillet har også en unik følelse av at det faktisk er farlig å kjøre fort, ettersom de raskere bilene i spillet blir jævlig vanskelige å holde styr på, og det at du øker får purken på ræva om du kræsjer i nok sivile biler. Sistnevnte bør du faktisk unngå også, ettersom du kan få meget heftige bøter, og siden spillet autosaver ved hver eneste hendelse, bør du passe på. Opplevde selv at en kamerat av meg tok en kjøretur igår kveld og skaffet meg en bot på 50,000. I tillegg er det også motorsykler i spillet, men jeg har ennå ikke kjøpt en ennå så jeg kan ikke kommentere på dem, gitt.

Skal komme med flere inntrykk iløpet av dagen.
 

K999

Keystone State Of Mind
#2
Da har jeg og fått meg dette spillet, og skal spille litt nå.
Jeg blir sikkert me på noen runder imorgen!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#3
Flotters, flotters. Kan jo hende vi kan få igang en bitteliten Spillegal-bilklubb også. :)

Jeg presterte akkurat å få en bot på 70,000 mens jeg var på de siste fem kilometerene på en 60 kilometers kjøretur. Hurra.
 

K999

Keystone State Of Mind
#4
:)
Jeg kjøpte Audi TT som min første bil og bor i det store blokk-hus plassen midt i byen.
Har bare kjørt 1 løp, og synes spillet er veldig kjekt, fin grafikk og fin lyd.
Det er så mye du kan gjøre at du blir helt ør, betale for det, kjøre der, stoppe der.

Synes spillet er bra, og anbefales.
 
#5
Jeg elsker GTA-serien, men jeg liker ikke å være tvinget til å hele tiden sitte i en bil og kjøre løp. TSU virker som om det blander frihet og tvungen bilkjøring.. ville jeg likt det? Man kan tross alt levere pakker og sånt, kjøpe hus, kle opp fyren! Jeg er i tvil. :(
 

K999

Keystone State Of Mind
#6
Hvis du vil ha det litt mer frihet og vold, kjøp Saint Row's.
Dette er et bilspill og ikke noe annet, et litt variert fritt bilspill.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Enig. Det er et bilspill at heart uansett, bare på en måte vi ikke har sett så mye til før. Jeg syns alikevel du burde vurdere det, Revan, selv om du ikke er kjempefan av bilspill. Jeg hadde like mye lyst på Dead Rising som deg (og jeg syns fortsatt det er knall), men etter at jeg kjøpte dem begge er Død Reisning rett og slett blitt nedprioritert. Hvis du vil vite litt mer om spillet, så anbefaler jeg deg på det varmeste å lese Eurogamers anmeldelse.

Ah, har det så jævlig gøy med dette nå. Jeg elsker følelsen av å bare cruise rundt mens du blaster noe chill musikk som custom soundtrack, palmetrær på den ene siden av veien og åpent hav med solnedgang på den andre. Hvilke doninger har forresten folket skaffet seg? Jeg har i senere tid fokusert mest på å gjøre Delivery-oppdrag (de engangsgreiene som gir deg kolossale mengder spenn om du leverer bilen i mint condition), så jeg har fått handlet inn en del småtteri. Hittil har jeg følgende stående i garasjene mine:

Chevrolet Camaro, klasse G
Lotus Elise R, klasse D
Lamborghini Murciélago Coupe, klasse A
Audi TT quattro sport, klasse F
Noble M14, klasse C
Koenigsegg CC8S, klasse A
Nissan 350Z NISMO S-Tune, klasse E
Ferrari F430 Spider, klasse B

Begge garasjene er nå fulle, men jeg har én bil i hver klasse, så jeg skal først og fremst fokusere på oppgradere de jeg allerede har med tuning packs. Ennå ikke fått tak i motorsykler da, står at jeg må oppdage alle bilsjappene først. Noen som vet hva dette vil si? Må jeg bare besøke alle på kartet, eller må jeg åpne opp via singleplayeroppdragene? Har ikke gjort så fryktelig mange av dem, sånn sett. Har åpnet opp Tour of the Island-racet da, som er ... 189 kilometer langt og strekker seg langs kysten på hele jævla øya. Får sette meg ned med det en regnværsdag, tenker jeg.

Digger også onlinedelen ved det. Er litt småsurr nå rundt launch (slik det alltid er med MMO-er og store onlinespill), først og fremst at Car Club-invitasjoner for det meste ikke engang kommer fram, eller at det var en liten periode hvor alle besøk på Diner's gjorde at maskinen din frøs seg (later til å være fiksa nå, merkelig nok). Diner's er altså små restauranter hvor du kan delta i løp som andre spillere har mekka og lastet opp (eller mekke ditt eget), mot et lite inngangsfee. Du kjører så så godt du kan, og når tidsfristen på løpet er ute, så stikker karen med best tid av med hele potten. Er også helt avsindig fett å bare cruise rundt på øya og kødde med andre spillere. Tidligere ikveld hadde jeg akkurat tjent nok spenn til den Koenigseggen jeg hadde lyst på, så jeg satte en markør på GPS-en over European Indipendents-sjappa og la ann i galopp i Ferrarien. På veien støtte jeg på en annen kis i sportsbil som også var på vei dit, og sammen swerva vi mellom oncoming trafikk og fishtaila rundt i svinger. Ufattelig stilig.
 
#8
Faen, jeg begynner å lure på om jeg skal nedprioritere dead rising, dette spillet virker jo så usannsynlig fett! :S HJELP!
 
#9
Jeg har ikke spilt så veldig mye. Har kjøpt Dead Rising i tillegg.

Jeg har følgende biler:

Audi TT
Chevrolet: Corvette
Dodge Viper

Jeg er mer lysten på å kjøre fritt omkring. Fikk 200 miles achivementen etter kun et par timers spilling. Ellers sliter jeg litt med å finne folk som vil kjøre et løp dog det er sykt morsomt og terge andre som ikke har en sjanse mot meg i tettbebygd strøk.

En ting jeg har lusrt litt på. Hvordan kommer man seg inn på flyplassene?

Nicco, jeg utfordrer deg, så sant du ikke fyrer opp med de Italienske damene :elsk:
 
#11
Lastet ned demoen i går, og må si jeg blei temmelig slukt, satt oppe til langt ut på morrakvisten og spillte, var en fyr eg peilet meg innpå og jaget hele kvelden med mustangen:D Var spesielt artig å høre over chat at "THE MUSTANG IS COMMING! SHIT!" GO GO GO! NOOO!" Da jeg ramma han og motorsykkelkameraten hans:D Dette spillet lover godt ja!
 
#12
Covert hinter faktisk til hva som er reelt i spillet. To karer cruiser i hver sin bil, mens en innpåsliten MC kar vil være med på leken :p
 
#13
Men blir det ikke slik at dette spillet er poengløst for folk uten Live?
 
#14
Spillet har vel en SP "kampanje", men man mister vel litt av poenget om man ikke har Live vil jeg tro. Som IGN sier:

Opprinnelig skrevet av IGN
The solo mode certainly has a lot to offer, but you aren't receiving anything particularly special aside from a nice island to drive around. The way online is implemented is what sets this racer apart from everything else. Without it, you may be left wondering what the big deal is.
 
#15
Enspillermodusen til TDU er massiv, det er noe sånt som 120 løp og 40 oppdrag. Det er med andre ord nok å finne på hvis du skal spille alene.

Dessverre er det, som IGN og diverse andre sier, høyst usikkert om du gidder. AI'en er kjedelig, bilene er litt daffe og kjøre og diverse annet rask.

Jeg synes for øvrig ikke onlinebiten er så veldig bra heller, men det kan ha noe å gjøre med at serverne, ihvertfall for meg, har vært ekstremt ustabile. I tillegg er det foreløpig ikke mange nok spillere på øya, jeg plukker ofte opp folk som er 2km unna eller mer :(
 
#16
I dag kom det auto-update til spillet, som fikser en del småbugs. I tillegg er det enda en auto-update på vei, som skal fikse følgende:

SITAT
We would like to thank all the players for playing Test Drive Unlimited and reporting issues.

Atari, Eden and Microsoft are working on a Live product update for TDU which will fix various issues found after release. We are also working on increasing the server capacity, which will improve the performance, reduce the Clubs problems and connection issues (“TDU server unavailable”). This will be done no later than the end of the week.

The main issues reported are as follows:

Problem of progression being lost

The problem occurs when you sell a house which contains a car that you’re trying to sell on the E-trade : this creates an issue and the player’s progression is lost.
In order to resolve this, the E-trade system has been temporarily deactivated. You cannot currently trade vehicles with other players, although you can still sell your vehicles via the direct selling option.
The problem is being dealt with as a priority and we will let you know as soon as the E-trade system is operational again.

Issues with CLUBS

During recent peak hours the demand on the servers reached unforeseen levels, resulting in some invitations for clubs being lost and players being unable to resend them.
We are working on increasing the server limit, as well as fixing this issue with an update. The fix will check for lost invites and allow you to re-invite a player if the invitation was permanently lost.


Connections issues (message « TDU servers unavailable »)

Players may have noticed some "TDU server unavailable" messages during peak periods. This is partly due to the number of simultaneous players growing very quickly in a short time.

We are currently tweaking our server to improve the performances, so connection issues will be greatly reduced. The extension of the server’s capacity will also help to solve these issues.


Problem in Drive-in

The game freezes when the number of custom challenges in a drive-in is above 256. This is fixed. The maximum number of available custom challenges in a drive-in is now set to 255. This is a server based fix.

The Update will increase this limit so that anyone can post a challenge anytime


Difficulty to find Friends

This is partly due to the server becoming saturated during peak hours. It will be much easier to find your friends when the server capacity is increased.

Currently filters work only on the map - they are not properly implemented while driving. This will be fixed in the forthcoming patch and players will then be able to see only their friends in the game if they wish.

There follows some additional guidelines to make playing with friends easier:

How to play with your friends:

1- The first player goes into a less densely populated area as shown on the map, then zooms in to the island. Other people that want to join him then select him from the map. Players will join a session that’s not full in this area, so the chances are high that this will be the first player’s session.

2- As an alternative, the MS game invite is a very powerful tool, and can be used from a multiplayer lobby as follows:
- create a multiplayer private session
- send an invite to your friends
- race as you want in the created session
- if you get bored of the race you're in, you can change for another one and bring the whole party with you (option available once race is over, before restarting another one)

3- Another way to play with friends is to create a club, meet at the club and start play from there.
[/b]
Når denne kommer, ble det imidlertid ikke sagt noe om.

Kilde
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Ble prompta om å laste ned en autoupdate når jeg starta spillet nå akkurat, så det er vel sannhet i orda dine. I tilegg ser jeg at serverne er nede. Kanskje den nye patchen kommer samtidig som serverne kommer opp igjen, forhåpentligvis iløpet av uka?

Uansett, nå skal jeg skrape sammen spenn nok til å tune Ferrarien min, kjøpe nytt hus, og et par-tre motorsykler. :santa:
 
D

Deleted member 91

Gjest
#18
Sånn, der har jeg kjøpt alle tre tuning packs'ene til min Ferrari F430 Spider (100/100 på braking, yes please), og de tre motorsyklene jeg trengte for å unlocke motorsykkelsamler-achievementen (juvelen i samlingen er MV Agusta F4 Tamburini, med hittil én tuning pack). I tillegg fant jeg et hus jeg anbefaler alle å kjøpe. Det ligger relativt høyt oppe på østkysten, koster bare like over $300,000 og har garasjeplass til åtte kjøretøy. Laie House of Paradise er navnet.

Imorgen skal jeg prøve å få kjøpt alle tre tuning packs til Tamburinien, for å så oppgradere Koenigseggen til det maksimale. Mwahahah. Faen så gøy dette spillet er.
 
#19
Det kommer visst også en PC-versjon, og jeg lurer på om man må betale for å spille online, sånn som man må med "ordentlige" MMORPGS. Hvis noen vet.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#20
Jeg tviler igrunn. Spillet er ikke *helt* MMO (du velger f.eks ikke server, selv om det finnes mange forskjellige). Tror ikke det koster mer å vedlikeholde serverne enn det gjør å vedlikeholde vanlige servere, for å si det slik.

Ellers: Launch Pack 1 kan nå lastes ned fra Marketplace for 0 kroner og 0 øre. Den inneholder da Audi RS4 quattro Saloon og Nissan Skyline GTR R34. Begge disse kan da kjøpes hos forhandlere in-game. Tatt en kjapp titt på dem nå, og selv det sikkert finnes bilfriker der ute som blir overlykkelige av Skylinen (og Audien var røff nok, antar jeg) så holder jeg på entusiasmen til de slipper litt mer interessante pakker. Porscher, for eksempel? =D