Tetris DS

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Tetris DX er det forrige spillet til samme utgiver, så da kan Tetris DS lett sees på som en oppfølger.[/b]
Nintendo har nok gitt ut et par spill siden 1998, vennen. Og dersom du mener "det forrige Tetrisspillet til samme utgiver", så må nok den æren tilfalle The Next Tetris til N64 fra 1999.
Og Tetris DS står fint på egne ben uten sammenligning med DX, så jeg så ikke helt hva en sammenligning skulle være godt for.
Og, som du påpekte sist vi diskuterte Tetris, så finnes det tusen forskjellige gratisutgaver, til alskens konsoller, av Tetris. Skulle jeg sammenlignet alle disse, eller gi faen og konsentrere meg om spillet jeg faktisk skrev omtale av? :D
Tror du ikke jeg ville påpekt det om jeg følte at grunnmekanikken i Standard var dårligere enn tidligere? Den er veldig sammenlignbar, og dermed gadd jeg ikke nevne det. Om du er en erfaren Tetrisspiller, er jeg sikker på du vil finne ut dette rimelig fort selv.
 
#22
Vel, jeg brydde meg iallefall. Og alle som fremdeles klinger seg fast til Tetris DX, tror jeg vil gjøre det samme. Å finne det ut selv er jo ikke et alternativ, da forsvinner hele poenget med at omtalen din liksom skal opplyse oss om hva vi trenger å vite for å rettferdiggjøre et kjøp eller ei.

Forøvrig er det fint mulig å sammenligne den med alle andre Tetrisspill i verden (som du har prøvt) altså. Altså å generelt si at den er bedre eller verre enn de fleste andre. Trenger ikke å ramse opp titler av den grunn.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Så alt det nye holder ikke? Det er hvordan brikkene beveger seg som har alt å si, ikke selve konseptet? Da har du vel allerede funnet ut at du ikke trenger DS, at DX er alt som behøves, og da har du heller ingen interesse av å lese omtalen i utgangspunktet.
Ville jeg gitt spillet en åtter om jeg syntes det fantes drøssevis av bedre alternativer til spillet, nigger?

Jeg nyter forøvrig at du nå sier det stikk motsatte av det du sa i den andre o'hellige Tetris DS-tråden. :D
 
#24
For benharde Tetris fantaster har det der utrolig mye å si ja. Så om de skal ha en ny utgave med nye modier og slikt, vil de vite at grunnformulaen de har brukt hundrevis av timer på er uendret. Du husket vel alt oppstyret rundt CS: Source fordi rekylen til noen av våpenene var endret og ødela timingen for mange?

Ellers kan du gjerne vise meg hva jeg sier her, som motsier hva jeg sa i det andre Tetris-emnet, om det virkelig betyr mer for deg enn å diskutere anmeldelsen din.

Edit:
Drit i å endre postene dine hele tiden da, mann:
Folk må vite hva du baserer åtteren din på, om du fokuserer mest på de ekstra modiene, eller om du bryr deg mye om kjernegameplayet, som jeg altså ikke føler kommer frem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Visste ikke at du var Tetrisfantast og uttalte deg på vegne av alle, gitt. :D
Sånn lite newsflash, så er jeg Tetrisfantast selv. Jeg er veldig langt unna toppnivå, men Tetris er en interesse som aldri vil dø hos meg. Jeg brukte rundt regnet to timer på å venne meg til Tetris DS' mekanikk.
Du sier altså at Tetristilhengere flest ikke har evnen til å takle slike endringer?

Og ellers så minnes jeg en kar ved navn Alex som mente at Tetris DS ikke var noe å samle på siden det fantes så mange glimrende gratisutgaver. Da jeg påpekte at Tetris DX var godsakene, og at jeg trodde DS kom til å videreføre denne tradisjonen, avfeide du det tvert og sa det ikke ville være verdt pengene fordi det ikke hadde noe å si om det var Nintendo som laget spillet.
Nå krangler du altså fordi du mener at Tetris DX er godsakene og krever at DS er helt likt DX når det gjelder oppførselen til klossene. :D

Hvordan føles det å møte seg selv i døra på den måten? :D

Og at jeg fokuserer mest på kjernegameplayet står uttrykkelig i omtalen, din blinde jævel. Besøk optiker.
 
#26
Tull, jeg har aldri spilt verken Tetris DX eller Tetris DS, og aldri påstått det heller.

Se på Epp lenger oppe på siden. Han brydde seg iallefall om endringene fra Tetris DX, og derfor vil jeg tro at andre og gjorde det.
Om du brukte to timer på å vende deg til mekanikken i Tetris DS fra tidligere spill, synes jeg søren meg det bør nevnes. Dette er noe tilogmed jeg hadde funnet interessant og viktig i bedømmelsen av spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
Hvorfor?
 
#28
Hvorfor søren klype ikke? Læringskurven i ett spill er vanlig å nevne uansett. Men når en OPPFØLGER har en læringskurve synes jeg det er enda viktigigere å nevne. Det betyr jo tross alt at spillet oppfører seg annerledes fra de tidligere Tetris-spillene til Nintendo.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Ække noen læringskurve, jødefar. Jeg brukte to timer på bli vant med DS-måten å gjøre ting på, siden jeg var vant med DX-måten.

Men som du selv har sagt har ikke dette noe å si uansett, for det finnes jo tusenvis av jevngode gratisutgaver til alskens konsoller.
 
#30
Det er kun min oppfatning, og det gikk mer på prisen til spillet.

Men folk flest som spiller Tetris i dag, spiller Tetris DX, så jeg vil si at det er veldig, veldig aktuelt å notere ned forskjellene. IALLEFALL at du brukte to timer å vende deg til DS-versjonen fra DX-utgaven.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
To timer av et spill som varer i flere hundre er hva man kaller en "bagatell".
Hvor leser du dette at Tetrisfolk flest spiller DX?
 
#32
Fin omtale. Hva skal man med en konkret sammenlignelse? Jeg leser hva han skriver om tetris DS, og hvis jeg har spillt en annen versjon, så sammenligner jeg selv. Læringskurven er jo veldig relativ. Altså. Det tar toppen fem minutter å lære seg konseptet, og så går det jo på evnen til å forbedre...

tror jeg prøvde å legge deg til på msn :svette:

uansett: loppelittletom@hotmail.com :)

om det er ønsket kan jeg spille i senere i dag...
 
#33
To timer av et spill som varer i flere hundre er hva man kaller en "bagatell".
Hvor leser du dette at Tetrisfolk flest spiller DX?
[/b]
For deg er det kanskje en bagatell. Men for folk som har spilt DX i hundrevis av timer, er det kanskje veldig betydelig at Tetris DS er såpass annerledes. De vil kanskje ikke ha et spill med annen drophastighet osv. Jeg synes absolutt du burde fortalt mer om forskjellene i anmeldelsen din. Tror definitivt mange der ute hadde brydd seg. Men om du ikke velger å gjøre det, lar vi det ligge med det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Jeg har spilt Tetris DX i hundrevis av timer. Det er meg du uttaler deg om her.
Best å la dette ligge nå, ja. :D

Edit: loppelittletom: Beklager, så deg ikke der. :D
Skal sjekke om du er på MSN-en min så fort jeg kommer hjem, så avtaler vi litt spilling. Takk for tilbakemelding også. ;)
 
#35
Okei, det glemte jeg visst. Jeg løy, for å fremprovosere en reaksjon. Det funket.

Men du vil fremdeles ikke fortelle DX-fansa at spillet er såpass annerledes at de vil bruke et par timer på å vende seg til det? Du trenger kun å legge til en bitteliten setning alá: "For de av dere som har brukt lang tid i det forrige portable Tetrisspillet til Nintendo, nemlig Tetris DX, kan det være greit å vite at brikkene faller i en litt annen hastighet slik at det kan ta en time eller to å vende seg til dette spillet."
Ville det virkelig gjort anmeldelsen din betydelig verre?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#36
Neimen, er det Alex' patenterte Være-Jævla-Påståelig-Angående-Et-Emne-Jeg-Ikke-Har-Peiling-På™-teknikk vi ser her, eller?
Ja, så sannelig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Det er klart det er mye jeg kunne tatt med som ikke ville gjort omtalen betydelig verre, sånn som at esken er litt tøff, at spillet opplyser deg om hvem som har laget Tetris-logoen, og at jeg brukte to timer på å venne meg til DS.
Det finnes et sekkebegrep for sånne ting, og det kalles "bagateller".
At noe ikke gjør ting verre, betyr ikke automatisk at det blir bedre.
 
#39
Greit, jeg følte at det hadde vært svært viktig for enkelte individer. Men om du nektere å endre anmeldelsen for (hva du kaller) en liten bagatell, så er det fint lite jeg kan gjøre med det. Staheten lenge leve.