Tetris DS

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
14-7, gett. Tenker vi kaller det eid, loppelittletom. :D

Såh.

Greit, jeg følte at det hadde vært svært viktig for enkelte individer. Men om du nektere å endre anmeldelsen for (hva du kaller) en liten bagatell, så er det fint lite jeg kan gjøre med det. Staheten lenge leve.[/b]
"Stahet", ja. Jeg vet ikke helt hva det du driver med kalles; å forsøke å presse sin egen mening på andre, når den er basert kun på antagelser og faenskap.
Ord som "idioti" og "patetisk" melder seg, men jeg vet ikke helt om de er helt dekkende. :D

Jeg får pushe på litt hardere for at du skal gjennomføre de endringene jeg foreslo noen uker tilbake, ifølge din egen logikk er det nå rimelig å anta at du føyer deg.

Eller var det også bare en løgn for å fremprovosere en reaksjon, hmm?
 
#42
Å holde seg til tema er heller ikke noe du mestrer...
Men om å erklare seg selv en vinner i tid og utid er en vanlig manøver når du diskuterer, er poenget bak diskusjonen virkelig tapt for deg. Jeg ga deg i første omgang kritikk jeg følte var berettiget. Spesielt siden du ba om kritikk. Men neida, du nekter blankt for å innføre informasjon som hadde vært nyttig for folk som epp. Du kan fortsette å mase men jeg innser jo at det er nyttesløst om jeg og gjør det samme. Det handler jo tydeligvis om å vinne for deg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Okei, den der veit jeg seriøst ikke hva jeg skal si til. :D
Ironien det der er ladet med er så tjukk og så ugjennomtrengelig at ethvert forsøk blir nytteløst. Jeg klarer ikke annet enn bare å lene meg tilbake og undre. :D

For å svare på det du redigerte inn, så ber jeg deg tenke på ditt eget utgangspunkt: Du har ikke spilt Tetris DX, du vet ikke hvordan spillmekanikken var der, du vet ikke hvordan den er i Tetris DS, men du forventer at jeg skal ta ditt syn på saken seriøst. Det blir litt som om jeg skulle gi tippetips om Bundesliga, hvis du skjønner.

Verdien av argumenter basert på hypotetisk grunnlag er forsvinnende liten, og jeg ber deg nok en gang å tenke gjennom akkurat hvor rimelig ditt forslag må fremstå for andre.
 
#44
Hellige gauda! Alex, å kalle deg en gjøk er et så stort overtramp mot den vakre fuglen at naturvernere ville revet meg i fillebiter.

Når det er sagt, mitt forslag til hvordan en del av en Half Life 2 review av Alex ville sett ut:

"Bra grafikk, fet musikk og tight gameplay. Dette er alle ting vi finner i Half-Life 2. Men det er en ting jeg vil nevne for de som har spilt mye Half-Life: Følelsen når man slår man slår med brekkjernet har forandret seg noe siden forgjengeren. De har også benyttet en annen lyd. For de av oss som ikke har noe liv (som meg), og har spilt Half-Life i 5000 timer, så er dette et JÆVLIG viktig poeng. Derfor må vi trekke litt i poenggivningen, og spillet får da 4/10."

Sakligheten lenge leve! :p
 
#45
Du forstår ikke. For de av oss som spiller veldig mye Tetris, er det svært betydelig hvor fort brikkene faller osv. Tro det eller ei. Dette er spill som går på vaner, teknikk og strategi. Dermed må man venne seg til spillets rammer som f.eks. hvor fort brikkene faller for å kunne spille best mulig. Dette er tross alt et spill hvor det eneste målet er å få høyest mulig poengsum, dermed gjelder det å spille godt, noe man oppnår med øvelse.

For å svare på det du redigerte inn, så ber jeg deg tenke på ditt eget utgangspunkt: Du har ikke spilt Tetris DX, du vet ikke hvordan spillmekanikken var der, du vet ikke hvordan den er i Tetris DS, men du forventer at jeg skal ta ditt syn på saken seriøst. Det blir litt som om jeg skulle gi tippetips om Bundesliga, hvis du skjønner.

Verdien av argumenter basert på hypotetisk grunnlag er forsvinnende liten, og jeg ber deg nok en gang å tenke gjennom akkurat hvor rimelig ditt forslag må fremstå for andre.
[/b]
Jeg spiller da allikevel Tetris? Dermed er det viktig for meg hvordan spillet fungerer i kjernegameplayet. Og når jeg ser epp kommentere dropphastigheten og slikt, da ser jeg jo at det tydeligvis er viktig for de som har spilt DX. Jeg trenger ikke å ha spilt spilla for å skjønne det. Gjør jeg vel?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Hvis du myser på "Siste spill du kjøpte"-emnet, Alex, så ser du nøyaktig hvor store problemer godeste epp hadde med Tetris DS. Kom faen ikke her og belær meg om hva "de av oss som spiller mye Tetris" mener og gjør, far. Eller om hva Tetris går ut på, jeg skulle mene jeg har en viss peiling.

Som tidligere poengtert... hvis det er slik at det kun er implementasjon X av Tetris som gjelder, hvilken interesse har du da av å kjøpe deg Tetris DS? Jeg har allerede tangert DX-highscoren min flere ganger i DS, så den helt store justeringsprosessen har det ikke vært.
Men nei, Tetris DS er ikke det samme som Tetris Rævkjør Deluxe, Tetris DX, World Of Goddamn Cumguzzling Tetris 2@EX Hyper Fighting Edition, eller noe annet. Med mindre man har hjernekapasitet som en bolle lunken havregrøt, er dette noe som er selvsagt, din forbanna skapnigger. Slutt å late som om du har noe vettugt å fare med og pakk deg til hælvete vekk, vi gjennomskuer krampekveruleringen din så det holder.
 
#47
Du forstår ikke. For de av oss som spiller veldig mye Tetris, er det svært betydelig hvor fort brikkene faller osv. Tro det eller ei. Dette er spill som går på vaner, teknikk og strategi. Dermed må man venne seg til spillets rammer som f.eks. hvor fort brikkene faller for å kunne spille best mulig. Dette er tross alt et spill hvor det eneste målet er å få høyest mulig poengsum, dermed gjelder det å spille godt, noe man oppnår med øvelse.

<div class='quotemain'>
For å svare på det du redigerte inn, så ber jeg deg tenke på ditt eget utgangspunkt: Du har ikke spilt Tetris DX, du vet ikke hvordan spillmekanikken var der, du vet ikke hvordan den er i Tetris DS, men du forventer at jeg skal ta ditt syn på saken seriøst. Det blir litt som om jeg skulle gi tippetips om Bundesliga, hvis du skjønner.

Verdien av argumenter basert på hypotetisk grunnlag er forsvinnende liten, og jeg ber deg nok en gang å tenke gjennom akkurat hvor rimelig ditt forslag må fremstå for andre.
[/b]
Jeg spiller da allikevel Tetris? Dermed er det viktig for meg hvordan spillet fungerer i kjernegameplayet. Og når jeg ser epp kommentere dropphastigheten og slikt, da ser jeg jo at det tydeligvis er viktig for de som har spilt DX. Jeg trenger ikke å ha spilt spilla for å skjønne det. Gjør jeg vel?
[/b][/quote]

...men du spiller jo ikke mye Tetris? Du sa jo at det var noe du fant på for å provosere. Hvorfor mener du da at du kan uttale deg på vegne av så veldig mange?
 
#48
alex kom med et forslag.

Yetipants forkastet det.

Det burde vært slutten på historien spør du meg :) .

Jo... det hadde kanskje ikke skadet anmeldelsen at det ble nevnt noe om forskjellen mellom nykommeren og de tidligere titlene, men personlig liker jeg litt uavhengige anmeldelser. De jeg kan lese uten å måtte lure på hvordan brikkene falt i DX, eller i det aller første spillet. Han skrev at den var rettet mot erfarne spillere, men det betyr nødvendigvis ikke at den skal handle om andre spill, bare at den går litt dypere i systemet, noe anmeldelsen til Yeti faktisk gikk.

Og som Yetipants så surt poengterte... ikke hør på meg, jeg blir nemlig eid i tetris :(
 
#49
...men du spiller jo ikke mye Tetris?
[/b]
Joda. Sikkert en halvtime hver dag. Riktignok på Palmen, men Tetris er fremdeles Tetris.

Som tidligere poengtert... hvis det er slik at det kun er implementasjon X av Tetris som gjelder, hvilken interesse har du da av å kjøpe deg Tetris DS?
[/b]
Det er jo det man gjerne lurer på, og håper at anmeldelsen din vil forklare oss. Noe den ikke gjør.

Men hei, vi er uenige. Jeg synes anmeldelsen burde inkludert forskjellene mellom forgjengeren, du gjør ikke det. Du må gjerne fortsette å prøve å overbevise meg om at den ikke trenger den, men det har ingen hensikt. Det tror jeg du forstår, vi kommer ikke til å bli enige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#50
Det er nå helt greit, jeg er bare sjokkert over at du mener forslaget ditt er rimelig. >_<
Men som du selv sier, du kommer ikke til å innrømme at du ikke har noe grunnlag for å uttale deg på den måten du gjør. Det synes jeg er skremmende.
 
#51
Faen mann, jeg ville så gjerne avslutte dette pisset nå, men du skal selvfølgelig slenge en hoven spydighet.

GRUNNLAGET MITT:
Jeg vet selv at drophastigheten og slikt er viktig da jeg selv spiller mye tetris.
Jeg vet at forskjellene mellom DX og DS er viktige da folk som epp fant det naturlig å kommentere i det første han noen gang sa om spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Så hvorfor gir jeg, en mann som tidligere har så godt som avsverget alt annet enn Tetris DX, dette nye 8/10 da, hmmm?
Innrøm det, denne krangelen startet du kun på ren faen og fordi du liker å ha et ord med i laget uansett hva det snakkes om.
 
#53
Det må du gjerne tro, men nei, det var virkelig ikke ideen. Jeg føler ikke en gang at det ser slik ut, da jeg har oppført meg imøtekommende i store deler av diskusjonen. Tror du virkelig jeg liker å kverrulere i så lang tid som dette?

Ja, jeg ser at du gir det 8 av 10, men det forklarer da søren ikke hvordan drophastigheten er endret. Vi vet at du liker spillet, men jeg vil gjerne vite om drophastigheten har blitt bedret, eller forverret, eller om den i det hele tatt er endre. Du trenger ikke en gang å bli særlig teknisk. "Tetris-formulaen er endret bittelitt fra den forrige hånholdte utgaven til Nintendo, men det tok meg ikke mer enn en time å vende seg til. Ikke noe å bekymre seg over for de av dere som er svorne DX-fans altså."
Det er ikke drepende viktig for meg at du inkluderer det. Hva som provoserer meg er hvor blankt du nekter. Du klarer ikke å innrømme at mange hadde funnet den informasjonen svært nyttig.

Men igjen, om du vil fortsette å prøve å overbevise meg om det motsatte, føl deg fri til det. Jeg vil dog at du skal vite hvor nyttesløst det er. Bruk heller energien din på noe nyttigere, som å observere tørkende maling.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Nei, jeg orker ikke prøve å overbevise deg om noe som helst, jeg vet du er like fleksibel som betong. Dermed har jeg, som tidligere nevnt, gått over til å fornærme og gjøre narr av deg isteden. Mye morsommere. :D
Så:
Opprinnelig skrevet av Alex+-->QUOTE(Alex)
Tror du virkelig jeg liker å kverrulere i så lang tid som dette?[/b]
Nei, er du gal? Det er da et etablert faktum.<!--QuoteBegin-Alex

[...] jeg vil gjerne vite om drophastigheten har blitt bedret, eller forverret, eller om den i det hele tatt er endre.
Det vil du ikke, for du har ikke spilt Tetris DX og dermed er informasjonen nytteløs for deg. Ettersom de aller fleste som vil lese omtalen heller ikke ville hatt nytte av akkurat den infoen, skrev jeg ingenting om det.
Jeg kunne spurt om noe av poenget mitt etterhvert begynner å sive gjennom den morkne sementen som polstrer hodeskallen din, men det gidder jeg ikke. Jeg veit at du aldri engang ville vurdert å akseptere noe som gikk imot din egen forskrudde logikk, som du selv skriver, så det ville vært temmelig bortkastet. :tommelopp:
Stå på, bare du ignorerer fakta lenge nok får du til slutt rett.
 
#55
Det vil du ikke, for du har ikke spilt Tetris DX og dermed er informasjonen nytteløs for deg. Ettersom de aller fleste som vil lese omtalen heller ikke ville hatt nytte av akkurat den infoen, skrev jeg ingenting om det.
Jeg kunne spurt om noe av poenget mitt etterhvert begynner å sive gjennom den morkne sementen som polstrer hodeskallen din, men det gidder jeg ikke. Jeg veit at du aldri engang ville vurdert å akseptere noe som gikk imot din egen forskrudde logikk, som du selv skriver, så det ville vært temmelig bortkastet. :tommelopp:
[/b]
De mange tusen som har spilt, eller fremdeles spiller, DX ville hatt nytte av den informasjonen. Ellers finner folk flest det interessant å lese om et oppfølgerspill har forbedret seg siden det forrige, iom at de kanskje lurer på hvilket av de to de vil kjøpe. Jeg befinner meg selv i den posisjonen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#56
Nei, det gjør du faenmeg ikke. Dette er noe av den lettest gjennomskuelige halmstrågripingen jeg har sett. Gi opp mens du i det minste kan late som om du har noen verdighet igjen ovenfor deg selv. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
Over at du da faktisk har gjort noe mer enn å bruke kjeften? Ta det med ro, det skal jeg nok.
Håper du har litt å fare med også, nærmer meg 200 seire. ;)