Jo, nå er det på tide med et Morrowind-emne. Det har sikkert vært et før, men her lager jeg et til. Morrowind er sikkert lagt på hylla i mange hjem, etter timesvis med fantastisk spillopplevelse. Jeg oppdaget nettopp Morrowind, etter å ha vært med mor på en kjedelig handletur til Obs i Stavanger. Jeg så Morrowind til 99,- spenn på ei hylle nede i spillavdelingen. "Hvorfor ikke" tenker jeg, og setter avgårde på min ques.. ehm, min leting etter mor. "Ok, hiv det oppi" svarer hun. Hurra, jeg har Morrowind! En lusen utgave (Ubisoft Exclusive), men men. Det gjør ingenting. Skal kjøpe pakken som MattMan har en dag jeg har litt penger, der hvor Bloodmoon og Tribunal medfølger. Men, min lusne pakke til 99,- duger. Dette var historien om hvordan jeg fikk Morrowind. Etter det har det bare gått i Morrowind. Og uten tvil, det kommer bare til å gå i Morrowind i tiden fremover..
Vi som har spilt Morrowind kjenner vel alle oss igjen i det denne fyren skriver.
Men altså, her vil jeg at vi som fremdeles spiller Morrowind skal diskutere spillet, og jeg oppfordrer alle som har lagt det på hylla til å ta det frem igjen. Hvis du har skjermbilde av karakteren din, så post gjerne det også. Min skal jeg poste senere.
Holder på å drepe rikfyrer nå for tida, for så å selge alt rikfolk-søppelet deres til den lokale Outfitteren. Deretter flytter jeg selv inn i huset.. genialt. Bare ved å holde på slik i de forskjellige byene kan du få rundt 20 timer ekstra spilletid.
Omtale av Morrowind. (Gamer)
Opprinnelig skrevet av Gamer.no+-->QUOTE(Gamer.no)
Dette sier det meste om hva Morrowind er. Bare den følelsen når nattemørket lusker over deg er.. fantastisk.
<!--QuoteBegin-En eller annen Gamer-anmelder
PC-en min har aldri vært et alter der jeg tilber avguder av silisium, kretser og kabler. Etter å ha spillt Morrowind har den ganske enkelt blitt det. Frem med glorete tepper, ørtenhundre stearinlys og en skummel mumlemusikk, for dette er et spill av den guddommelige sorten, og fortjener å bli behandlet deretter.
Morrowind kan beskrives som en virtuell simulasjon av en fantasi-verden, heller enn et rollespill. Vel, det er jo et rollespill, men det detalj-nivået Morrowind greier å gi oss er helt uten sidestykke, og den friheten det tilbyr gjør det til en eneste lang eventyr-ferie. Som i alle andre rollespill, spiller du en karakter som du naturligvis skal lede gjennom et fiksjonelt liv, mens du hele tiden forbedrer dine hovedatributter og egenskaper.
Spillets grafikk er ingenting annet enn nydelig, med dets rullende fjell og daler, realistiske vann-effekter, og et dag-, natt- og vær-system uten sidestykke. Morrowind er trolig et av de peneste spillene til dags dato, spesielt til et rollespill å være.[/b]
Spillets grafikk er ingenting annet enn nydelig, med dets rullende fjell og daler, realistiske vann-effekter, og et dag-, natt- og vær-system uten sidestykke. Morrowind er trolig et av de peneste spillene til dags dato, spesielt til et rollespill å være.[/b]
<!--QuoteBegin-En eller annen Gamer-anmelder
PC-en min har aldri vært et alter der jeg tilber avguder av silisium, kretser og kabler. Etter å ha spillt Morrowind har den ganske enkelt blitt det. Frem med glorete tepper, ørtenhundre stearinlys og en skummel mumlemusikk, for dette er et spill av den guddommelige sorten, og fortjener å bli behandlet deretter.
Men altså, her vil jeg at vi som fremdeles spiller Morrowind skal diskutere spillet, og jeg oppfordrer alle som har lagt det på hylla til å ta det frem igjen. Hvis du har skjermbilde av karakteren din, så post gjerne det også. Min skal jeg poste senere.

Holder på å drepe rikfyrer nå for tida, for så å selge alt rikfolk-søppelet deres til den lokale Outfitteren. Deretter flytter jeg selv inn i huset.. genialt. Bare ved å holde på slik i de forskjellige byene kan du få rundt 20 timer ekstra spilletid.
Omtale av Morrowind. (Gamer)