The Elder Scrolls III: Morrowind

Lodin

Der Waaaah
#41
Hvor fikk jeg husmodden fra? Aner ikke. For omtrent et år sida lasta jeg ned en torrent med over 1 gig med modder og beholdt omtrent halvparten av disse.
De gjør alt fra å slenge inn haugevis av nye våpen og rustninger, lage nye quests, la deg kommandere folk man bestemmer over (Jeg er kaptein i Imperial Guard og kan beordre omtrent hvem som helst i armeen til å følge etter meg), fikser modellene i spillet så de ikke ser så jævlige ut og omtrent 500 andre ting.
For Guds skyld, Goku fra DBZ bor like nord for Balmora i min versjon!

Kan ikke si noe annet enn at de linkene Darkstorm posta kan hjelpe deg med å skaffe mesteparten av disse moddene. Det blir at helt annet spill og sinnsykt mye bedre av dem.
 
#42
:D

Jeg hadde nettopp tidenes spillopplevelse, rett etter noen spill som LBA2 og Halo-spillene. Jeg bestemte meg for å skippe by-livet en god stund, for å dra ut å utforske noe som heter Ghotsgate. Tror det er noe slik. Stien til dette stedet finner du rett ved et fort/borg nær Balmora.

Jeg gikk og gikk, og kom opp på en bru. Der kan jeg skjelne en menneskeskikkelse. Når jeg kommer nærmere, bestemmer han seg for å angripe meg. Fyren tar rund 1/3 av helse mi, og Cliff Racer'ene angriper visst i flokk.. fant jeg ut. Jeg løper fra dem, og.. nei, jeg klarer ikke å forklare. Men etter at jeg hadde utforsket Ghostgate, så hadde jeg rundt en kvart tredjedels liv igjen. Der ble det mange saver, gitt.

Desperat prøver jeg å komme bort fra området Ghostgate, og finner en sti. Den fører meg til Suran eller Balmora. Dette trodde hvertfall jeg.

Der jeg kom, det var til et flott bondeland. En by som het noe Dran Platation eller noe sånt. Den var fet. ^_^ Der er jeg nå for tida, og leter etter en som kan frakte meg tilbake til Balmora.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Det er ikke en by, det er en slaveplantasje. Det er et par snekne quests der. Og om jeg ikke tar helt feil, er du også ganske nær den derre byen med sånne ziggurat-utseende bygninger. Den er fet. Og sørvest for deg er Pelagiad. Det er en fem minutters spasertur derfra tilbake til Balmora, vestover. Bla frem kartet ditt.
Argh. Faen at jeg ikke er hjemme ved PC-en min og kan spille litt... :(
 
#45
Opprinnelig skrevet av Revan@08.04.2005, 15.40
Jeg elsker dere alle! Hadde det ikke vært for at jeg nettopp har begynt med BitTorrent, så hadde jeg lagt inn bilder her. Men det går så jævla treigt nå..

Lodin, hvor kjøpte du huset? I det vanlige Morrowind-spillet? Jeg har også "kjøpt" et Manor-hus, dvs. drepe eieren.
204146​
Hvis du stiger til nesten høysete rank i ett av de 3 store houses, kan du få ditt eget hus...
 

Lodin

Der Waaaah
#46
Med en masse lassaroner som driver å søpler ned huset du ærlig og redent har fortjent? Nei takk.

Last heller ned en av de mange stilige moddene som gir deg ditt helt eget hus!
 
#47
Personlig ser jeg litt begge sider med mods.. På den ene siden er det jo tøft med litt andre features, men jeg synes det var greiest å kjøre igjennom morrowind som det var, før jeg testet mods. Og de jeg prøvde ødela spillet ganske solid uansett. Men et hus må du bygge sjæl i Morrowind Construction Set, boys. :)
 
#48
For vanskelig.. ^_^

Men som du selv sa, MattMan, så skal jeg begynne heeelt på nytt når jeg skaffer meg GOTY-edition. Så derfor har jeg bestemt meg for å laste ned mods. Hvordan funker dette? Hvordan får jeg dem inn i spillet?
 
#49
Last dem ned, og legg de i Data Files - mappa. Så når du får opp start-screenen (fortsatt i windows), så trykker du på Data Files, og Aktiverer moddene.



Bomm.
 

Lodin

Der Waaaah
#50
Joda, helt klart at det er sinnsykt lett å ødelegge spillet med alle de moddene. Har mista tellinga på hvor mange ganger jeg har dumpa borti noen våpen som jeg lett kunne plukka opp og tjent noen ti-tusen på.
Men det er ikke poenget med spillet. Man må kunne rollespille litt for å få noe ut av det.
 
#52
Jeg liker å holde det i en balanse som ikke er for vanskelig, men ikke for lett heller. Så det betyr i praksis at det funker fett med en Redguard med adrenaline rush, full Salhrim (sp) armor, og longblade, så lenge difficulty slider'n er på 100 :)

Da går det lettere å kjøre en unarmoured mage, uten å måtte dø på to slag fra en scamp.
 
#53
Vurderer å spille igjennom Morrowind atter en gang etter å ha lest her.. Vurderer å lage en Morrowind "Dagbok" som folk kan lese for gøy eller bruke som juks :p Hva syntes dere om den tanken, bra eller bare "dask på pungen" tanke?
 
#55
Opprinnelig skrevet av Revan@09.04.2005, 21.12
God ide! :tommelopp:
204742​
Ok, da begynner jeg så snart jeg er ferdig med Icewind Dale ;) Men skal jeg putte inn "smakebiter" her? Så kan jeg bare laste opp den ferdige versjonen når den tid kommer ^_^ Stusser litt på om jeg skal skrive den på engelsk eller norsk <_< Norsk = kjedeligt men lett Engelsk = Mer spennende ord men lengre tid å skrive..
 
#56
Skriver du på norsk tror jeg flest vil komme til og lese (inkl. meg). Blir liksom mer personlig. Gjør ikkeno om du drar inn engelske ord her og der.

Syns det høres ut som en god idè jeg!
 
#57
Kan jo bare prøve meg fram. Vet jo ikke hvordan det går uten å prøve.. Lager en topic med "smakebiter" når jeg har skrevet en del.. Dere får nok bare vente å se, smøre dere med tolmodighet osv.. :p
 
#58
Du kan jo lage en hjemmeside? Med den slags dagboken. Trenger jo ikke være no smellfett design eller no.

Kan få en home.no konto jeg ikke bruker ;)
 
#59
Hvis det skal bli hjemmeside blir det for mye stress føler jeg.. Får se, kjenner nok av folk som kan mekke fete og ikke fete designs til det.. Eller jeg kan bare lage en blogg... eller ikke :p