The Elder Scrolls IV: Oblivion

Hmm.. er jeg alene om å ikke ha noen problemer med grafikken? kvalitetsgreiene på ca. 50% og 1280*1024 i oppløsning og det kjører helt finfint. kan poste spec's på pc'en senere.
 
Lange loadinger?

Vet ikke hvordan det er på xbox, men på pc er loadetidene nesten fraværende. For min del så <div class="spoilertop" onClick="openClose('806a087b4198df7d4259f076ae76559d')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="806a087b4198df7d4259f076ae76559d" style="display:none">har jeg nettopp lukket den første porten til Oblivion og skal ta tilbake den byen som jeg ikke husker navnet på.

Characteren min er en Nord\Knight og han sparker ræv.
 
Jeg har også kommet meg til første Oblivion greie. Er snart lvl 5, men har planlagt og komme meg til 7-8 før jeg virkelig starter på Oblivion greiene og noen farlige skatte jakter :p
 
Noen som har funnet noen gode måter og gjøre seg rik på? jeg hater og sone en lang, kjedelig dom pga stjælt en hest osv. Dessuten finner jeg meg ikke noe hus eller bra våpen/armour:p noen gode tips?
 
D

Deleted member 1518

Gjest
Fyfaenhelvettesatansjordkuk. My story: Jeg og noen kamerater sendte inn eposter til Elkjøp tidligere i denne uken og spurte hvor mange Xbox 360 versjoner de fikk av spillet på utgivelsesdagen, ja, 10 stykk var svaret jeg fikk. Så kommer den hellige dag, altså idag. Og jeg og my buddy1 får vite at buddy3 har forhåndsbestilt. Men, så rusler vi ned til Elkjøp i studietimen, butikken åpner, kassafittehomoen sier "Nei det kommer med posten senere idag, ca klokka 14.00". Vi blir temmelig forbanna og går tilbake til skolen, da finner jeg ut at jeg også bil forhåndsbestille (collectors edition), og jeg sa klart å tydelig at jeg skulle ha det til Xbox 360. Det var greit, så ringte buddy1 og forhåndsbestilte collectors edition til 360 han også. Og for å være helt sikker på at Elkjøpnegeren har skrevet meg opp gir buddy1 meg telefonen og jeg spør, da har han plutselig ikke fått noen bestilling av meg, og at det ikke finnes noe mer collectors edition og at jeg må vente. Da sier eg selvfølgelig at jeg bestilte før buddy1, og jeg får beskjed om at buddy1 må vente. Også buddy4 er med i bildet, han forhåndsbestiller vanlig edition fordi det ikke er noe mer collectors edition igjen... For å bare komme til en avslutning ender dette med at faren til buddy1 kjører ned for å hente spillene, men da får han sånn ca dette svaret: "Vi har ikke noe 360 versjon, bare PC". FYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANNFYFANN
 
Jeg er nå level 4 og har ikke gjort en drit i hoved-questen.
Jeg oppdager ruiner hvor skumle folk eksperimenterer på zombier, jeg fant en halveis oversvømt ruin med skjelletter, som var dem jeg hadde lengtet å sparke rassen til lengst.
Ragdoll effekt er en ting, men når fienden deles opp i deler og faller pent og realistiskt sammen, så vet du at det var verdt all vandringen.
Har forresten ikke rørt 'quick-travel'.
Er sikkert derfor jeg finner alle gruvene.

Kos er det ihvertfall!
 
<div class='quotemain'>
Lurer på en ting, når man finner/kjøper hest, hvordan beholder man den, jeg gikk av min, så sprang den tilbake til der jeg fant den. [/b]
Trur ikke hester holder seg hos deg hvis du "finner" dem. :p
Jeg betalte for min og den holder seg ihvertfall pent der jeg satte den fra meg.
[/b][/quote]

Jeg har kjøpt en hest og fått en hest

Okey- :p

javel, men som du sa en hest koster rundt 1k gull, men jeg har aldri mer en 40-50 gull, hvordan tjener man så raskt og godt?

BTW: Jeg har ikke gjort så mange side quest enda så jeg er litt nubb enda :p
[/b]
den hesten jeg kjøpte, den kosta 4k gull :p
og disse pengene tjente jeg på å runne hele arena greiene, hils på The Divine Avanger Grand Champion!!
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Helvete, Penny Arcade hadde virkelig rett. Tutorialen er grusom :( Har ikke orket å gjøre den ferdig enda engang... Nå innstallerer jeg Diablo II (m. expansion) igjen som jeg kjøpte nytt da jeg kjøpte Oblivion. Skal spille mer i morra dog!
 
Noen som har funnet noen gode måter og gjøre seg rik på? jeg hater og sone en lang, kjedelig dom pga stjælt en hest osv. Dessuten finner jeg meg ikke noe hus eller bra våpen/armour:p noen gode tips?
[/b]
hvis du skal kjøpe deg hus, bør du skrape sammen 25k gold... Jeg har ikke hatt mer enn 5k gold enda.. så det vil ta en stund :(((

<div class="spoilertop" onClick="openClose('309dd05b9e301cf0225b8bb087c1a060')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="309dd05b9e301cf0225b8bb087c1a060" style="display:none">Jeg har nå nettopp fått tak i de 4 bøkene jeg trenger for å finne Dawn folka, og hun der dama i mage guild holder på å stundere bøkene og jeg skulle komme tilbake imorgen :)'

Jeg er forresten Nord/Theif født under stjernetegnet Theif.
Jeg er medlem av The Blades (har deres fete armor)
-------//----------- The fighters guild (er rank: Swordsmen)
-------//----------- Mage Guild (holder på med recommondation dritte)
Jeg er kjent som The Divine Avanger, Gran Champion of the Arena :)
 
Utrolig fornøyd hittil. Har rukket å bli level 5, og jeg har også gjort meg ferdig med Arena. Jeg ble såpass hekta på arenaen at jeg like så godt gjorde ferdig hele greia med en gang, så jeg fikk bra armor og en småfeit fan med rart hår som følger etter meg. Jeg liker å kalle han slaven min, selv om han alltid kaller seg selv for fan.

Jeg er kjent som The Divine Avanger, Gran Champion of the Arena[/b]
Jeg valgte Sir Slaughter. Småstilig navn, synes jeg. :flau:


Jeg tok en liten pause fra spillinga nå, men jeg tror jeg kommer til å sitte utover natten med spillet, og helga har jeg reservert til spilling.
 
Helvete, Penny Arcade hadde virkelig rett. Tutorialen er grusom :( Har ikke orket å gjøre den ferdig enda engang... Nå innstallerer jeg Diablo II (m. expansion) igjen som jeg kjøpte nytt da jeg kjøpte Oblivion. Skal spille mer i morra dog!
[/b]

hehe, ja.. kjedelig i begynnelse.. evig lange huler.. Men da jeg først kom ut av det dritte, så fikk jeg frysninger langt ned over ryggen da jeg så de mektige veggene av Imperial City
 

Lodin

Der Waaaah
Denne arenaen høres vitterlig ut som noe for meg. :D
Hvis jeg bare greier å pelle ræva mi bort til Anvil og ta noen fighters guild oppdrag nå så kommer jeg til å føle meg klar for den.

Og ja, tutorialen er faen meg verre enn Daggerfall.
 
Når jeg leser innleggene deres så føles det ut som dere har gjort så jævla mye mer enn meg xD
Men jeg syntes det var greit med en tutorial.. manglet liksom en i Morrowind.
 
Denne arenaen høres vitterlig ut som noe for meg. :D
Hvis jeg bare greier å pelle ræva mi bort til Anvil og ta noen fighters guild oppdrag nå så kommer jeg til å føle meg klar for den.

Og ja, tutorialen er faen meg verre enn Daggerfall.
[/b]
før du runner hele arenaen, så anbefaler jeg deg til å <div class="spoilertop" onClick="openClose('18891bee12f1fd31db383f4a50e52b47')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="18891bee12f1fd31db383f4a50e52b47" style="display:none">gjøre ferdig det questet du får av orcen nede i arena bloodroom, for du møter han senere ute i arena..
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Raring. Tutorialen var ekstremt bæsj.
Uansett, den tapre nord Bruk Belte har nå kommet seg ut av den jævla kloakken (Oblivion bør være klar over at nå er kloakk/grotte-kvoten oppbrukt for resten av spillet), og er klar for eventyr. Det første han (dvs. jeg) gjør er såklart å stikke innom byen for å selge alt stæsjet han klepta nede i dritkanalen (hvorfor var det egentlig så mye verdisaker der nede?), og starte på en quest som går ut på å stoppe en snikete handelsmann. Så avslutter han spillet fordi det er SEINT.

Ellers: Det så veldig pent ut. Heldigvis har Bethesda vært flinke og mekka drawdistance på mer enn ti meter. Det liker jeg veldig godt. :)
Så var det bare å spare opp til nytt grafikkort, så jeg får smelt alt på High.
 
Må innrømme at eventyret ble litt morsommere med en slave på slep, selv om det fører til dumme situasjoner i blant.

Slaven min har fått det nusselige navnet Chazzie, og akkurat nå tusler vi rundt sør for Leyawiin. Vel, hva kan jeg si om Chazzie? Jeg tror jeg har litt følelser for den feite taperen. Jeg hørte kampmusikk for en liten stund siden, og Chazzie var ikke å se noe sted, men en liten krabbe kunne jeg se! Jeg drepte krabben og mintes mine gode tider sammen med Chazzie, men da løper han selvsagt frem fra skogen igjen. Feige slave.

Han viste seg heller ikke å være den krigskameraten jeg ventet å ha. Atter en gang hørte jeg kampmusikk. Jeg snudde meg for å se etter faren, og jeg merker at Chazzie løper tilbake veien vi kom fra. "Aha! Han har sett fienden og angriper de!" Så jeg følger etter han litt, før jeg synes han bruker litt vel lang tid på å finne fienden. Så jeg står stille, og et troll løper forbi meg, og etter Chazzie ... Den stygge slaven min er så feig at han har løpt fra trollet hele tiden. Jeg tok det iallfall igjen og drepte det.

Men det slutter ikke der. Jeg skulle også ta meg en svømmetur, og når jeg er på vei tilbake til land, ser jeg noe oransje greier i vannflaten. Jeg gjør meg klar til å drepe det stygge vesenet ... men det viser seg å være HÅRET til min slave.

Så han er litt håpløs, men jeg kan ikke bare etterlate han der heller. Jeg liker han innerst inne. :flau:

Oppdatering: Og der døde han. Drept av et troll i en hule, mens han atter en gang prøvde å rømme. Jaja, det skal visst gå an å plukke opp en ny slave utenfor arenaen etter noen dager, så jeg klarer meg nok. Håper bare han ser lik ut, eller like taperaktig i det minste.
 

Lodin

Der Waaaah
Her er enda et protip: Hvis du skal snike så ikke ha på deg en full rustning. Eller, ta i det minste av deg de jævla svære støvlene som klinker og klanker veggimellom. Ta på deg et par søte små ullete mokasiner og du kan liste deg inpå den verste ork. ^_^
 
hahahahahahahaha Chaz :D Søt historie :p Jeg tok han enkelt og greit med i en bakgård hvor jeg banka han helselaus.. men han daua aldri, besvimte ett par ganger så gav jeg opp for jeg fikk 2-3 vakter på nakken... Men jeg måtte bare betale 40g for å banke en guttunge helselaus.

Men fy så bra fortalt :p *leeer*