The Elder Scrolls IV: Oblivion

K999

Keystone State Of Mind
Jeg føler at jeg har kommet langt inn i dark brotherhood guilden, føler at jeg snart får shadowmere, men vet ikke jeg?
Er lvl 15 men har ikke så veldig god armor, føler ikke at det er så viktig, jeg vil heller ha et bra sverd eller en god bue.
 

Lodin

Der Waaaah
En ting jeg lurer på, i mitt neste run skal jeg ha en stealth-mage karakter, men jeg vil bruke blunt weapons (siden jeg bruker blade nå). Får man fortsatt stealth bonusen hvis man bruker klubber og økser så lenge det er en-hånds variantene?
 

Lodin

Der Waaaah
hehe, ok da har jeg mer eller mindre builden for min neste karakter klar. Må bare velge noe magi og fullføre main questen samt mages og fighter guild med norden min. :blunk:
 
Jeg føler meg så dum når jeg ser igjennom spellista mi hvor 60% er spell som jeg ikke kan bruke pga. skill-levelen min i de forskjellige kategoriene :ler:
 
Husker jeg gjorde samme feilen i Morrowind. Kjøpte de spellsene som hørtes kule ut (Fireball og Summon Dremora), men så viste det seg at jeg ikke hadde nok magi til å bruke dem..
 
"Repent your crimes, wicked one!"

Står når jeg skal rense meg litt i tempelet. Jeg er visst ikke snill nok for de, hva må jeg gjøre?

Jeg har Infamy på 11 og Fame på 9, så det er kanskje best at jeg forandrer litt på overlevelsesmetodene mine.

Jeg har ingen bounty forresten.
 

Lodin

Der Waaaah
I tilegg til hovedportene i steder som Kvatch spawner et visst antall porter på tilfeldige steder så selv om du stenger en kommer det alltid en ny. Det er med andre ord rimelig håpløst å prøve å stenge dem en for en. :p
Bare fortsett på hoved-questen så kanskje det skjer noe.
 
D

Doctor Downs

Gjest
"Repent your crimes, wicked one!"

Står når jeg skal rense meg litt i tempelet. Jeg er visst ikke snill nok for de, hva må jeg gjøre?

Jeg har Infamy på 11 og Fame på 9, så det er kanskje best at jeg forandrer litt på overlevelsesmetodene mine.

Jeg har ingen bounty forresten.
[/b]
J3zUz cr dg! Selv om du ikke har bounty har du fortsatt gjort noe kriminellt. Gå til en vakt, snakk med ham og ta imot fengselsstraff eller betal boten din. Da er du "repenta" ugjerningene dine og kan få velsignelse igjen.
 
Jeg er nå level 24 blitt, og i går startet jeg smått på main questet. Nå leter jeg etter hjelp til Bruma, og har stengt 6 Oblivion porter.

Jeg er ferdig med Arena og Dark Brotherhood, men er ikke enda ferdig med Thieves Guild, selv om jeg mest sansynlig blir det også snart. Det står at jeg er medlem av The Blades, kan jeg få quest av de også etterhvert?
 
hehe, ok da har jeg mer eller mindre builden for min neste karakter klar. Må bare velge noe magi og fullføre main questen samt mages og fighter guild med norden min. :blunk:
[/b]
Er det moro å starte på nytt om du allerede har tatt alle quests'a da? Finnes det forresten mange quests bortsett fra dem man møter på når man joiner en guild?
 
Alex: Det finnes utrolige mange side-quests som ikke har noe som helst med guilds å gjøre. Som feks. å banke opp horer og hjelpe paranoide alver.. helt sant forresten.
 

Lodin

Der Waaaah
Er det moro å starte på nytt om du allerede har tatt alle quests'a da?[/b]
For min del tar jeg bare ca. halvparten av questene på første tur gjennom. Prøver å være så goodie goodie som mulig så yrker som tyv og leiemorder strider litt mot min moral. :blomster:
 
Til dere som har kommet langt i Dark Brotherhood.

<div class="spoilertop" onClick="openClose('cf03a5ba9d8e5406f57b147d941c91bf')" style="font-weight: bold">» Click to show Spoiler - click again to hide... «<div class="spoilermain" id="cf03a5ba9d8e5406f57b147d941c91bf" style="display:none">Jeg sliter litt med et oppdrag hvor jeg skal drepe Adamus Phillida med Rose of Sithis, en pil. Jeg kan ikke bruke pilen mot Adamus når han har på seg armoret sitt, derfor må jeg vente til han tar det av. Men når skal jeg slå til? Sover Adamus noe sted?
 
Nei, midt på dagen bader han i et lite vann midt inne i byen og da tar han jo selvsagt av seg armoren. Da er det bare å quiksave, gjemme seg bak noen steiner og treffe han og han er død.

Håper at det hjalp.
 
Argh! PC-en reboota helt uten forvarsel mens jeg spilte spillet, og nå kommer det en feilmelding hver gang jeg prøver å laste inn en save.

Feilmelding er like ubrukelig som den er irriterende: «Oblivion har et problem og må lukkes. Vi beklager det inntrufne.»