The Elder Scrolls IV: OBLIVION

Vet du, jeg er helt enig med deg i mye av det du sier. Oblivion har kanskje fet grafikk, fysikk og deilig slossesystem, men Morrowind var bedre på alt annet. Men jeg synes likevel at Oblivions fysikk når du kaster fireballs, og slossesystemet gjør det kjekkere å spille.
 
SITAT(Nicholas @ 03.12.06, 19.32) 38959
Du har rett. 9/10.
[/b]
Jeg klarer ikke å gå tilbake til Morrowinds fightingsystem etter Oblivion, og Oblivion er som Halo - Man trykker bare på en knapp for å kaste magi, du trenger ikke skifte til magi, ta opp hendene liksom. Tenk deg et fantastisk spill, og tenk deg et tilsvarende elendig kontrollsystem. ^_^
 
Nå har jeg spilt Oblivion en stund. Nettop levert denne Amulettet til Jauffre. Hittil er jeg smått skuffet. SHDR sa egentlig hvorfor på det meste. Uinspirert design, ræva voicing, kjedelig og så homoliert at det får den barske faren din til å hyle. Skal prøve mer, men fortsetter det slik, kommer jeg sannsynligvis til å gi opp.

Morrowind er for meg mye bedre enn Oblivion, hittil. Alle områdene der Oblivion feiler, seirer Morrowind. Som sagt skal jeg prøve Oblivion mer, før jeg gir min endelige mening.
 

Lodin

Der Waaaah
Nå som noen av oss er ferdige med KotN passer det kanskje å melde om at det går rykter om enda mer Oblivion, denne gang en fullverdig expansion med nye landeområder. Eller øyer rettere sagt. Navnet er Shivering Isles, men mer vites ikke. LINKH
 

Novastrum

Feminist-elitist
Greit nok, oblivion er tomt og meningsløst, som de fleste spill som liker å kalle seg RPG, men:
SITAT
Når spillet i tillegg er betraktelig styggere for sin tid enn Morrowind var i gamle dager, er det vanskelig å bli særlig imponert.[/b]
Dette er rimelig bullsjit, jeg fikk morrowind rundt lanseringstider, og det var faktisk ikke særlig pent. Også i forhold til andre spill på den tiden. Oblivion på den annen side, har blitt brukt som benchmark og en pekepinn på et spill som faktisk utnytter grafiske og tekniske muligheter til det fulle. Og det er det fortsatt et halvt år etter det slo butikkene.

Det sagt testa jeg PC-versjonen på 32" LCD-TV igår, og kan ikke akkurat si teksturene og shizet skuffet meg noe særlig. Det er faktisk noe av det mer imponerende jeg har sett (og dette var ikke 720p oppløsning en gang, men et skalert 1024x768-bilde).
 
Noen vits å ønske seg dette spillet til jul? Ser det har fått en del bra kritikk enkelte steder, men kan virke som det suger balle etter det jeg leser her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Øh, det kommer helt an på hva du liker. Hvis det høres fristende ut med en stor verden hvor du kan rusle rundt, ri på hest og daske orker i skallen, eller bli magiker eller alkymist eller noe annet rusk, skaffe deg makt ved å klatre oppover i forskjellige laug og sånt, så er ikke Oblivion noe dumt valg. Hvis du synes det er greit med en hovedperson som ikke er stum og som kanskje har sin egen personlighet, eller en veldig stramt regissert historie, da ville jeg nok sett meg om etter noe annet. Hva du får ut av Oblivion er veldig avhengig av din egen innsats.
 

Lodin

Der Waaaah
Alternativet på vestlig-RPG fronten blir vel Neverwinter Nights 2 eller Gothic 3 så jeg er ihvertfall ikke i tvil om at jeg hadde gått for ES4. Spillet krever at man legger litt av seg selv i karakteren og faktisk rollespiller. Klarer man det er det supre saker. Forøvrig er det som Nova sier fortsatt et av om ikke det peneste spillet noensinne rent teknisk sett. Litt generisk stil, men men.
 
Anbefaler varmt Oblivion jeg. Ikke bry deg om alt du leser i tråden her, for grafikken i Oblivion er deilig. Greit nok, FPSen faller en del ganger, shit dukker opp her og der, og du kan ikke se detaljert på avstand - me det er ikke noe man tenker på mens man spiller. Sååå.. det første Yetipants skrev summerer godt opp hva Oblivion er. Det er fritt og naturlig, jeg føler meg hvertfall som en.. ekte ridder der jeg rir rundt i vakre skoger, hopper av og stikker inn i en hule en gang i blant, eller kjemper mot helvetes vesener i Oblivion Gates. Dritbra spill, det innfridde kanskje ikke til alles forventninger, men det er vel få spill som gjør det.
 

Lodin

Der Waaaah
Kommet litt nytt om de ristende øyene, men siden jeg er en lat faen stæler jeg bare posten til Bland Street Bloom på SA:
I picked up the February issue of PCZONE UK today, and was pretty surprised to see a 2-page article on a new Oblivion expansion pack called the Shivering Isles. Unfortunately I don't have a scanner, but I took a photo of the map:

Here is the article transcribed:SITAT
So what's the setup for this first Oblivion expansion pack? Someone's left the door open in Niben Bay, and there's a cold draught rolling straight through it and freezing locals to the bone. Honestly, whoever it was must have been born in a bloody barn. Someone had better head on into that mysterious door (comprised of linked faces, one looking sullen, the others a bit mad), walk through its open, gaping mouth and do some questing or we'll all catch our death.

Beyond it, you see, is the realm of Sheogorath - the god of madness and dementia who you could watch raining burning dog corpses onto a village of terrified cat people in the vanilla game. It's all a bit wrong in this torn realm you see - and while you'll get to meet the bearded mad-deity in person and plough through his trials - rather excitingly your adventure may end in his usurpation.

What with this (actually rather sane) god in charge of these islands devoting much of his time to sending people plainly bonkers, you can expect some odd goings-on in the Shivering Isles, alongside the expected new dungeons, quests, creatures and freeform niceness.

Seen left, for example, is a Gatekeeper golem of sorts - comprised of bloodied spare legs, arms and heads that you can find lying on tables and hanging on walls in a nearby store-room, Red Dwarf Kryten-style. Elsewhere, there'll be Knights of the Order to battle, creatures comprised of tree roots and some green chaps called Grummites who are a little grumpy, but also quite grudgingly sweet at the same time.

With more than 30 hours of material promised, quest-lines that branch more than before and a land that you can watch change according to your vital life-or-death decisions, we're all a-quiver. To say that the Shivering Isles creates a 'shiver' of excitement would not only be lazy journalism, but also a marked understatement. Expect a goliath feature next issue...[/b]
Personally I'm really looking forward to this, and I'm glad Bethesda have decided to do a proper expansion pack. Stated release date in the article is Q2 2007, so hopefully we'll have it soon!

From the other thread: SITAT
OniKun posted:
On the topic of an expansion pack, I found this on the Penny-Arcade forums:

http://images.flannigus.net/ShiveringIsles1.jpg

http://images.flannigus.net/ShiveringIsles2.jpg

I looked around this board and saw nothing about it, is this really new or really old?[/b]
Kan aldri få nok Oblivion! :sikle:
 
Bare jeg som fikk nok etter noen timer?

Hadde spillet ihvertfall hatt en akseptabel framerate på 360 hadde jeg kanskje vurdert å gi det en sjanse til...
 
Har selv tvunget meg til å spille det... Men jeg klarer ikke, jeg går lei med en gang og spesielt hvis jeg begynner å plages med et oppdrag.

Morrowind var ca. 10 ganger bedre.
 
Jeg brukte vel cirka 70-100 timer sammenlagt på spillet, så noe må det ha gjort riktig. Spill varer ikke evig, man blir lei før eller siden av de fleste spille - selv de gode. Men jeg synes da jeg fikk nok for pengene - de fleste spill varer ikke mer enn 15-20 timer, og da er jeg raus.
 
Skal vi se... 7 dager, 6 timer og 1 min har jeg brukt på WoW. Men kan vel strengt ikke sammenligne MMORPG spill med andre offline-spill.

Er enig med at spillene blir bare kortere og kortere.