The Elder Scrolls IV: OBLIVION

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lær deg litt trolldom, eller alkymi. Det går an å koke sammen noe faenskap du kan kline på kniven din for å treffe fiendenes svake punkt for massiv skade, for eksempel ingredienser med Fire eller Frost damage.

Selv om jeg ikke er noen stor fan av magien i Elder Scrolls-serien, pleier jeg alltid å luske med meg noen (okay, ganske mange da) poeng i alkymi nettopp fordi det finnes så mye digg å brygge.

Har aldri vært noen magi bruker jeg heller. Og alkymi er det eneste jeg ikke har utforska i hverken Oblivion eller Morrowind.
Ingen som vet om et digg sverd med enchants på? I nærheten av Anvil?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jo, hvis du rusler innom skauen tenker jeg du finner et par-tre slengt rundt på bakken. :p

SITAT(AzMan @ 28.10.06, 15.58) 30915
Men, jeg kan fortelle så mye som at jeg har en Fine Silver Longsword og når jeg hakker løs på spøkelsene så får jeg en beskjed om at våpenet ikke har nytte på dem.

Og det er forresten det opdraget i Anvil ved havna, hvor du skal hjelpe en frue med å få tilbake en "Crystal Ball".
Noen som har noen triks i forbindelse med å kverke ghosts?
[/b]
Fine Silver finnes ikke, jeg har spilt i 90 timer og aldri funnet et. Fine Steel derimot, det finnes.

Bruk fireballs.

Hehe, :p
Fant ut det samme, jeg forveksla Silver med Steel.

Satt på et hustak i Anvil i går å skøyt piler på soldater. Klarte å drepe 7 stk, pluss noen sivile. XD

Er så forbanna på det fitte oppdraget med hu der som skal legge ut kjøttbitene. Hun gjør jo det aldri. <_<

Det er bare til å vente, bruk kompasset til å se hvor hun er etter du har aktivert questen. Grønn prikk på kompasset betyr at hun er i samme område som deg, rød betyr at hun er inne i et hus eller utfor byen.

Såpass har jeg forstått. Oblivion er mye lettere når det gjelder quests enn Morrowind.
Orker ikke å sitte å vente i 40 minutter på at hun skal legge ut de forbanna kjøttbitene.
Tror jeg stikker til en ny by. :p
Noen byer dere kan anbefale å besøke?
Har vært i 3-4, men kommer ikke på hva alle het.

Reis til alle. Bruma er en snøby, veldig koselig. Anvil vet du sikkert om, Cheydinhal har vakre hus og en elv, noen trær.. besøk alle! :)

Hehe. Har utforska Cheydinhal ganske bra. Er for tiden i Anvil og har endelig klart det kjøttbit oppdraget. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre meg ferdig med Fighters Guild oppdraga i Anvil før jeg reiser videre. Men bruma er notert. ;)

Og ikke bruk fast travel er mitt tips, det er så vakker natur at du bare må nyte den til fots fra by til by, og innimellom besøke grotter og slikt.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
SITAT(AzMan @ 30.10.06, 15.05) 31278
Såpass har jeg forstått. Oblivion er mye lettere når det gjelder quests enn Morrowind.
[/b]
Nå ligger jeg i fosterstilling, mtp at Morrowind var verre endet Oblivion er på quests.

Godspeed, must it be with you all.

Med det du mener verre er at det er vanskeligere?

Og du må nesten se på game FAQ's minst en gang i løpet av spillet. Men overgangen ble så stor, så for min del syns jeg Oblivion er en god del lettere.

Eh.. hva snakker dere om? Quester er sånn ca. tusen millioner ganger lettere i Oblivion, pga. kompasset og Quest-loggen. :)

Lodin

Der Waaaah
Til 360 kostrer Knights of the nine 10 dollars. Vi andre sjuskene må ut med 20 dollars... Da passer det vel bare med et:
GNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNØØHHH!!!

Lodin

Der Waaaah
Og da var ridderne av de ni i hus og det tidligere enn ventet. Må bare få lagt inn Oblivion og patche det så skal det settes igang. Litt trist er det at det virker som hovedmodden kun passer for gode karakterer siden man tross alt skal være korsfarer og fighte demoner.
På den annen side gir det meg muligheten til å teste enda en karakter build så jeg klager ikke for mye.

Lodin

Der Waaaah
Markedsplassutgaven skal dukke opp en gang i dag. Veit ikke om det kanskje ikke blir litt seinere her da siden DVD versjonen ikke kommer hit før på fredag. :ermm:
Uansett må de av dere som har planer om å laste ned PC versjonen vente helt til 4 desember mens den kan fysisk kjøpes på fredag som DVD. Begge DVD utgaver har forøvrig med alle de eldre ad-onsene på kjøpet.

Selv har jeg ikke fått starta på questen ennå, men jeg vet at den involverer å reise til Anvil og titte innom den lokale kirka som er blitt besudlet. Vil prøve å levele litt før jeg starter på den.
Ny karakter BTW. Ikke særlig vanskelig å se hvem det er moddelert etter vil jeg tru. :p Ren magiker foreløpig.

EDIT: Og denne gangen får man ikke vite om questen fra en magisk lapp som plutselig ligger i inventoryet sitt, men fra å spørre folk om rykter. Var faen tute på tide.