The Elder Scrolls IV: OBLIVION

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har vel blitt cirka førti timer i Cyrodiil på denne karen. Sånn ellers gleder det meg at Bethesda fortsatt pusher nye saker til Oblivion; ettersom jeg snart får meg ny PC blir jeg nok å spille det en del fremover. :D
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg sier 150 timer og da er jeg raus siden jeg vet jeg brukte over 100 på den første karakteren min og regner med det var rundt 50 på begge de to etter det.
Hadde vært mer artig å regne ut hvor mange timer jeg har spandert i Vvardenfell totalt. =D
 
Meeen.. gutta. Oblivion på Xbox 360en min går jævlig treigt, det er uspillbart. Et minutt hver gang jeg laster save eller går ut og inn av hus, eller skog - by sier vel sitt. Hvordan kan jeg gjøre noe med dette? Jeg holder inne A-knappen når spillet begynner, men det funker ikke. :/
 
Er dette vanlig på 360-utgaven eller er det bare din?

Tenkte jeg skulle investere i Oblivion til 360 selv, men hvis det er buggy og sånt så styrer jeg heller unna.
 
Nei, for all del, men Xboxen min begynner å dra litt på.. ukene, jeg har spilt Oblivion så ufattelig mye. Vet ikke om det er savefila eller hva, men loadingen min tar helvetes så lang tid. Men for all del, de første 150 timene går som smurt. :)
 

Lodin

Der Waaaah
Er ikke det et vanlig problem på 360 fordi harddisken fylles opp? Husker ikke hva det var, men det fantes et triks for å tømme den.
 
Ja, det jeg vil ha. Bør jeg.. slette demoer og spill jeg har runnet og ikke spiller mer..? Må vel slette SCCT og Splinter Cell da, og Halo og litt. Videoer, musikk.. jaja.
 

Lodin

Der Waaaah
Nei, tenkte på filene Oblivion legger midlertidig på maskina. Aner ikke åssen man får tak i de da.
EDIT: SITAT
Clearing Cache

Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

To solve this problem, reset your Xbox, and hold down the A button as the game is booting up. If any button is held while Oblivion is loading, it will clear its hard drive cache, and create a new one. Once you see the “Bethesda Softworks” logo video, the game is already loaded, and the cache should have been cleared.

Note, this does not effect your game in any way other than loading. You will not lose any saved data. [/b]
 
SITAT(Revan @ 07.01.07, 21.22) 45801
Meeen.. gutta. Oblivion på Xbox 360en min går jævlig treigt, det er uspillbart. Et minutt hver gang jeg laster save eller går ut og inn av hus, eller skog - by sier vel sitt. Hvordan kan jeg gjøre noe med dette? Jeg holder inne A-knappen når spillet begynner, men det funker ikke. :/
[/b]
Det er et annet triks, noe mer avansert. Noen som vet?
 
SITAT(Revan @ 07.01.07, 22.33) 45823
Det er et annet triks, noe mer avansert. Noen som vet?
[/b]
Er noe mer effektivt ja, men det fjerner alle software updates og.
Skaffet meg dette spillet på en impuls forleden og har spilt i rundt 6 timer. Foreløbig virker det ganske underholdene, har så og si ikke begynt på noen oppdrag en gang, bare laffet rundt. Altfor mye drit å gjøre...
 

Lodin

Der Waaaah
Beth har sluppet litt konkret info om de ristende øyene: SITAT
DESCRIPTION: The Elder Scrolls IV: Shivering Isles is the official expansion for Oblivion - the 2006 RPG and Game of the Year. It features more than 30 hours of new gameplay as you are sent to explore an entirely new plane of Oblivion - the realm of Sheogorath, the Daedric Prince of Madness. Shivering Isles adds to the existing world of Oblivion, so you can continue playing with your existing save game/character, or create an all new character just to explore the new content in Shivering Isles. New creatures, weapons, armor, ingredients, branching questlines, and more await in the land of Mania and Dementia.

STORYLINE: Enter the world of the Madgod - the Realm of Sheogorath. Inside this torn plane reside the sublimely creative and the completely psychotic. Something is happening to the Shivering Isles and Sheogorath himself looks to you to be his champion and defend his realm and its inhabitants from destruction. Do you have the strength to survive his trials, to tame a realm fraught with paranoia and despair, and wear the mantle of a God?

KEY FEATURES:
· See a world created in Sheogorath's own image, one divided between Mania and Dementia and unlike anything you've experienced in Oblivion.
· Battle the denizens of Shivering Isles, a land filled with hideous insects, Flesh Atronachs, skeletal Shambles, amphibeous Grummites, and many more.
· Find and wield new weapons and armor, or have new ones forged for you by the talented craftsmen of Crucible and Bliss.
· Explore a bizarre landscape filled with twisting, vast dungeons buried within the roots of the trees themselves.
· Unravel the mystery surrounding the endless cycle of madness and destruction that threatens to destroy the Shivering Isles.[/b]
Håh! B)





 
Hjælpes. De omgivelsene så hakket hvassere ut enn de i Oblivion.

Kanskje jeg sjekker det ut. Jeg trenger uansett noe å fiste PC-en min på ... jeg har fortsatt ikke fått testa et spill som yter maskinvaren min rettferdighet.

/SHDR
 
D

Doctor Downs

Gjest
Bare for å forsikre meg... Ingen av disse add-on-ene er avhengig av andre, right? For det er et par ting jeg fint kan styre unna, mens andre, som den nevnt over faktisk så ganske interessant ut.
 

Lodin

Der Waaaah
Det er en av de geniale tingene med Morrowind og Oblivion. De er helt modulære så om du mangler noe fra en mod så har ikke det noe å si for en annen. Kan ikke tenke meg at Beth er så dicks at de krever at man har Knights of the Nine inne for å spille dette fek.s.
 
Kanskje en grunn til å sjekke ut Oblivion igjen. Da kan jeg også legge på Knights of Nine i samme sleng, som jeg ikke har fått prøvd.

Shivering Isles ser ihvertfall ut til å ha den lille twisten i områdene og karakterene som Oblivion generelt manglet.
 
I kveld er kvelden. Jeg tror jeg vet hvorfor Oblivion er så treigt hos meg - det får aldri sjangsen til å virkelig feste seg på 360en min. Jeg spiller det en gang i måneden, og det går drittreigt, men jeg har da denne teorien. Det må få feste seg, dvs. lagre seg skikkelig på 360en. Nytter ikke en gang, etter timesvis med GoW eller RSV. Kan hende jeg tar feil, men håper det funker. ^_^

Jeg skal starte en ny character, en albino crusader som har kommet fra Morrowind og Vivec, byen, og tjener under Guden med samme navn. Albinoen skal reise rundt og avdekke falskhetene som finnes i hovedstaden, finne ut og utrydde denne djevelske hæren som har masjert rett fra Helvete, eller Oblivion. Han skal avdekke Mehrune's Razor, hjelpe Knights of the Nine med å komme tilbake og til slutt dra til de Skjelvende Øyene. Jeg snakker selvsagt bare bullshit nå, men jeg håper på å få en.. Morrowind-feeling, rett og slett, med å bare utforske veldig mye, reise rundt. Komme med tilbakemeldinger om teorien min stemte etter noen timer, og hva som har skjedd med characteren. Må lade opp til ekspansjonspakken. :D
 
Første delen av posten der er grunnen til at jeg savner deg på nominasjonslista til årets medlem :elsk:

Hva mener du med lagre/feste seg skikkelig? Det gir ikke mening på noen måte.

Men ytelsen i spillet på 360 er jo uansett utrolig dårlig, ikke så mye å få gjort med. Hadde spillet hatt noen kvaliteter i det hele tatt hadde jeg kanskje syntes det var trist at ingen av patchene har gjort noe med dette.
 
Det er isåfall fordi du har startet en ny character og derfor en ny cache på harddisken. Da du startet karakteren hadde du ikke noe cachet, og loading tar litt tid, og nå som du har spillt litt har noen områder blitt cachet. Etterhvert blir cachen bare rot, og det går tregt igjen og den må tømmes :)