The Elder Scrolls IV: OBLIVION

Tenk hvis Betheseda hadde gjort dette fra starten av. Det hadde økt spillets verdi(nei ikke det den økonomiske delen) med minst 30%
 
Det er det delte meninger om. Jeg likte Morrowind, og klarte meg med kampsystemet der, fordi alt annet var så utrolig, fantastisk og digg. I Oblivion har jeg ikke samme feelingen, men kampsystemet utgjør ganske stor forskjell. Morrowind-kampsystem i Oblivion = vet ikke om jeg hadde spilt det. Men dette er da min mening. :D
 
D

Doctor Downs

Gjest
SITAT(Revan @ 21.01.07, 01.17) 48248
Ingenting nytt? Ikke engang det at hvert slag faktisk treffer målet en centimeter fra deg? Eller det at man ikke behøver å legge ned våpenet og skifte til to tomme hender før man kan slynge ut en ildball? Har forandret seg en del.
[/b]
Synes du virkelig det er over hodet forsvarlig å lage et rollespill uten de mulighetene?
 
To timers spill rett i dassen for helvete, fordi 360en klikka rett etter jeg hadde rest'a. Saven er der på listen over saves, men jeg klarer ikke å loade den. Faen i helvete for noe tull!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eyh ok, har nettopp begynt å spille, og har verken lyst eller fysiske/psykiske ferdigheter til å lese igjennom hele tråden, men skriver da likevel :)

Lagde meg det jeg kaller en neger, tror det hter Redguard, fikk han til å ligne litt på meg selv (med corn-rows å hele pakka!), og har etter å ha spilt litt valgt å være en warrior.
Har kommet meg ut av kloakken, og skal levere brevet til han karen, og tenkte: Gi meg hints og tips! Hva bør jeg se etter, hva bør jeg gjøre, hva bør jeg ikke gjøre, er det noen spesifikke skills eller noe som egentlig er mer nyttige enn de andre, og er det noen triks man kan bruke for å booste seg selv litt? :)
En kamerat av meg sa f.eks. at hvis han snek seg etter vakter om natta, i et par timer, og hadde etter det sånn sneaking skill nok resten av spillet^^

Ellers har jeg jo spilt -en smule- World of Warcraft, og det ligner kanskje på en måte muligens litt, bortsett fra det opplagte (single player), og at dette generelt føles mye bedre. Jeg liker å bevege meg rundt i denne verden tingen!

Men ja, tar gjerne imot kommentarer fra dere som har spilt i mer enn en halvtime! B)


Edit: Spiller på 360 btw!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg ville vel anbefale å ta noen av de første questene i historien først, sånn at du får litt å rutte med utstyrsmessig (du får også en hest du kan bruke helt gratis). Så ville jeg blitt med i et laug og jobba litt for dem, det gir gode penger og bra erfaring. Fighters' Guild ville være naturlig siden du spiller som kriger.

Ellers er mesteparten av moroa med spillet å bare utforske selv og se hva du finner, du lager mye av din egen moro i Oblivion. :)
 

Lodin

Der Waaaah
Og hvis du føler at det blir for lett eller vanskelig kan du alltids justere vansklighetsgraden i options.
Forøvrig blir spillet bedre hvis man rollespiller litt. Hvem er fyren din, hva slags moral og etikk har han, hva vil han oppnå i verden? Oblivion krever at man gir litt av seg selv.
 

Lodin

Der Waaaah
Den er sluppet på 360-internettsene. SITAT
Name: The Elder Scrolls IV: Oblivion Shivering Isles
Price: 2400 Points
Availability: Not Available in Japan
Dash Details: Play the official expansion for Oblivion – the 2006 RPG and Game of the Year. Shivering Isles features more than 30 hours of new gameplay as you are sent to explore the realm of Sheogorath, the Daedric Prince of Madness. Shivering Isles adds to the existing world of Oblivion, so you can continue playing with your existing save game/character, or create an all-new character just to explore the new content in Shivering Isles. New quests, creatures, weapons, armor, ingredients, and more await in the land of Mania and Dementia.
Size: 993.75 MB (approx.)[/b]
Gief to PC! :argh:
 

Lodin

Der Waaaah
Har prøvd litt nå og det er ganske stilig. Om ikke annet kan dere folka som stadig klaga over at alt så ut som Ringenes Herre holde snut. Estetisk er dette Morrowind all over again.
Å sloss mot de nye fiendene var forfriskende siden de er uberegnelige. Særlig Gatekeeperen er tøff siden man må gjøre noe mer enn å bare løpe bort å denge på ham.
Siden jeg er sjef i både tyve og assassin-guildene måtte jeg selvfølgelig gå til Dementia. Det var kanskje ikke så lurt siden det er klin mørkt der og man ikke kan se en dritt. Vi snakker Doom 3 uten lommelykt-mørkt. Må se om jeg kan finne en ring med night eye et eller annet sted.
Nå skal jeg uansett i audiens med Sheogorath og det kan jo bli artig.

Forøvrig må man la det gå 24 timer før man får beskjed om hvordan man starter Shivering Isles. Bare å lade opp saven og meditere uti skauen et døgn så kommer det en lapp.
 
Skal lastes ned til helga. Gleder meg utrolig, det du sier der at det er litt Morrowind-feel.. ååh, har savna Morrowind. Plantene og områdene ser ut til å minne litt om Morrowind.
 

Lodin

Der Waaaah
Awww hell no! SITAT
A very serious bug has been found with Shivering Isles that will render the game unplayable in many ways about 50 to 120 hours of play (better FPS means bug hits earlier) after installing the expansion. The bug will occur if you have SI installed -- regardless of whether you access SI content or not.

The bug is thoroughly confirmed on the PC. It is not known whether the bug affects Xbox users as well -- it is reasonable to assume that it would, but might not hit until around 150 hours of play assuming 30 FPS on Xbox.

While the situation appeared quite bad initially, a patch mod is now available for the PC and a tool is available to repair savegames that are affected by the bug or that are likely hit by it in the near future. Moreover, there is an official response from Bethesda:

Regarding the issue in which Form ID's are being used at a high rate in the Shivering Isles content; we are aware of the issue and we are currently looking into a solution. We appreciate your patience, especially from those of you affected by this issue, as we carefully work out a fix that will correct this problem without adding any new issues. --NothingCatchy, Developer [/b]
LINKH
Ser ut til at det er måter å fikse det på begge versjonene, men det er litt mer arbeid på 360. Uansett er det bare å klikke seg videre å sette igang. <_<
 

Lodin

Der Waaaah
Beth har sluppi patch til hovedsaklig scriptbuggen fra forrige post. Det blir vel b1.22 eller noe sånt. Uansett har de ikke noe konkret svar på hva de skal gjøre med 360 utgaven siden de påstår de ikke greier å gjenskape problemet der. <_<
LINKH
 

Lodin

Der Waaaah
Her er noe man ikke hører hver dag. Game i England nekter vistnok å selge Oblivion til PS3. :blunk: Hvorfor det og om det også gjelder i de norske butikkene vites ikke. Høres i grunn ut som det bare er piss, men jeg skriver mer når det skjer noe. SITAT
Leading High Street retailer GAME is refusing to stock copies of The Elder Scrolls IV: Oblivion for the PlayStation 3.
The title, developed by Bethesda and published on the Sony console by Ubisoft, is not available in any of the company's 400 UK and Ireland stores.
The title has seen considerable success on the Xbox 360 and PC, selling over three million units and winning numerous awards including gongs from the American Academy of Interactive Arts and Sciences and the UK's BAFTAs.
The PS3 version of the game goes on sale today in Europe, but chart success is likely to be hampered by not being stocked in the UK's leading specialist store.
GAME were unavailable to comment at the time of writing. [/b]
LINKH

Forøvrig skal Beth prøve å få ut en patch til 360 for scriptbuggen en gang i neste uke. Spørs hvor lang tid det tar for MS å sertifisere den.
 
Hvorfor i helvete skal dem ikke selge TESIV? Forbanna, ignorante, dumme idioter. Jaja, hva gjør det meg? :D

Vil bare si at buggen med SI ikke har truffet min like rundt 200 timers spilte main character på Xbox 360.