The Elder Scrolls IV: OBLIVION

Lodin

Der Waaaah
Mercantile er nærmest gimpa sånn jeg forstår det. Virker stort sett som man bare går opp så lenge man pruter seg til en bra pris. Men du kan i det minste ikke miste skills av å bli avblåst, personen liker deg bare mindre.

D

Doctor Downs

Gjest
Vil tippe at hvis man vil gå fort opp Mercatile så er det bare å ta trening i det. Gjerne fem per level, og sette seg i en peis eller annet lite rom og tappe hoppeknappen til Acrobatics går opp, eller høyne andre skills på raske måter (kan en del hvis du trenger) og du kan gå opp enda en level, bare for å ta fem treninger til.

Lodin

Der Waaaah
Og da står man der og er level 13 med tilhørende monstre mens man bare har level 2 i blade. =D
Å power-levle er veldig lett, men sjeldent lønnsomt i Oblivion.

Du må trene opp major skills for å gå opp i level. Hvis du har slikt på minor skills er det aldri noen problemer.

Noen som vet hvem som trener folk opp i Mercantile? Og hvor han/hun eventuelt befinner seg?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det logiske ville vel være å lete i Trade District av Imperial City. Men akkurat den skillen skal jeg innrømme at jeg har gitt en lang faen i, tjener nok uansett (hanka inn over 10K på halvannen times spilling før i dag).
Uansett, Expert i Blade = meg. Woo. :D

Lodin

Der Waaaah
Jada, det er helt vanlig at noen unge gutter bruker litt lang tid på slikt. Å være lav level er heller ikke noe å skamme seg over. Bedre å vente og la skillsene komme til deg når du føler at du er klar for dem. =D

Opprinnelig skrevet av Valan
Hyl, spillet er føkkings umulig som Warrior class med Warrior birthsign (Nord).

Føler meg svak, lite HP (166, level 4.), umulig å få HP tilbake, lite potions, null magicka. Spiller i Arena og jeg er helt avhengig at potions og magicka for å overleve. Armoren min suger, jeg blir stunnet konstant av andre playere, selv om jeg dog aldri stunner dem. Hvofor suger jeg så mye? Vet at jeg må bli sånn.. bedre i ditt og datt for å lære paralyzing moves og f.eks questen til The Grey Prince og sånt.. men.. still. Jeg suger.

Rerolle High Elf mage?
Fra innlegg på Nintendo-forumet som jeg postet. Hjelp, noen?

Lodin

Der Waaaah
Har du skills i blokking? Når man får opp den er det bare å holde guarden oppe og sette inn en smeller etter hver gang fienden bruker et vanlig angrep. Så sant du ikke bruker to-hånds våpen, da er det bedre å dodge angrepa. Men i lengre fysiske kamper er det greit å kunne blokke.
Poison kan og hjelpe i kamper tidlig i spillet. Jeg fant fort ut at å slenge paralyze på sverdet ga en del gratis treffer mot hardere fiender. Kan og være greit å innse at du trenger mye andre potions tidlig i spillet. Hvis du er blakk er det bare å ta noen turer i dungeons i nærheten og selge skrotet du finner.
I nødstilfelle kan du og sette ned vansklighetsgraden. Jeg hadde den litt under normal før jeg nådde level 10, men etter det satte jeg den litt over.
Uansett tror jeg ikke en ren magiker er noe lurt valg siden disse er enda vanskligere å spille enn krigere.

Vel, stilte ned vanskelighetsgraden et par hakk og nå går alt som en drøm. Fiendene skader meg like mye som før, men jeg dem mye mer enn før -- virker litt mer balansert. Før gikk fatiguen min ned til null før jeg hadde tatt 50% av healthen deres, og dermed gjorde hvert slag, tja, rundt 2% damage kanskje?

Mye bedre nå dog, fått bedre sverd, Grand Champion i Arena, bedre armor, og ja, det er gøy! Forresten, når jeg slakta Grey Prince kom det en Dark Brotherhood-fyr til meg. Verd å bli medlem i guilden deres?

Hva slags type character er du? En snill Nord Warrior, som meg, har ingenting i den guilden å gjøre. For det første, så får man infamy-points av å gjøre quests for dem, og til nå har jeg 67 i fame og 0 i infamy, så jeg vil helst holde det slik. For det andre så passer DB best for snike-characters, og ikke warriors slik som min.

Oppdragene er veldig kule, de er bra laget. Du får ofte en fin bonus hvis du klarer å la være å drepe andre enn målet ditt. Fordel å være god med sneak og bue.

SITAT(Revan @ 20.06.2006, 15.16) 10780
Åh.. Nei, jeg har ikke sett et så fritt og kult spill som dette siden Morrowind..
[/b]
Jeg tenkte nå på design da. Og noe sier meg at Darkstorm gjorde det samme.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Revan @ 21.06.2006, 15.03) 10987
For det andre så passer DB best for snike-characters, og ikke warriors slik som min.[/b]
På den annen side spiller jeg som en Nord-barbar, og jeg er Silencer i Dark Brotherhood (de som har spilt langt nok, vet hva det innebærer). Funker fett, selv om det blir lite snikmord og mye kvesting av alt og alle, inklusive vitner. :D
Men jeg har fått alle bonusene så langt, så noe må jeg da gjøre riktig. :)

Gikk raskt gjennom Dark Brotherhood som Warrior selv, så at man ikke har en stealth-basert karakter skal ikke være noe hinder. Til og med skattejakt-questen gikk glatt med hjelp av noen epler og litt konspirasjonsavtaler.

SITAT(Yetipants @ 21.06.2006, 20.15) 11030
På den annen side spiller jeg som en Nord-barbar, og jeg er Silencer i Dark Brotherhood (de som har spilt langt nok, vet hva det innebærer). Funker fett, selv om det blir lite snikmord og mye kvesting av alt og alle, inklusive vitner. :D
Men jeg har fått alle bonusene så langt, så noe må jeg da gjøre riktig. :)
[/b]
Eh.. hvis du har slaktet alle som var i området til målet ditt, da kan du vel ikke ha fått alle bonusene? ;)

Mehrune's Razor.. so far so good. Jeg er i level 27, og finner masse good shit til over 3000 spenn. Men jeg har 230 000 eller noe sånt fra før av, så det er ikke alt jeg gidder å kjøpe. Etter questen skal jeg selge masse, masse shit, slik at jeg bare har så mye at jeg kan bære alt med meg. Deretter skal jeg flytte fra det vakre hjemmet mitt i Skingrad, huset med display-cases, til huset i Bruma. Jeg vil bort fra trangen til å stille ut alle de 11 våpenene mine!

Fy faen som tida flyr når man spiller oblivion. Det føltes ut som om jeg hadde spilt i en time nå, men så hadde jeg spilt i litt over 3.

Jeg har spilt i ca 10 timer nå og er lvl 4. Kommer nok til å spille dette en god stund ja. XD

Å NEI!

Adoring Fan ble drept av en banditt under et oppdrag for Mage's Guild! han ligger bare der nå.. vil han våkne opp igjen? :p