The Last of Us (PS3 og PS4) - postapokalyptisk zombiesopp

Novastrum

Feminist-elitist
Spillet er en personlighetstest. All time stealthere er pingler. -hardkokt dude
 
Ting ble litt kulere når jeg fikk hagla, ja. Gidder ikke stealthe mer nå!

Sånn ellers er jeg skuffet over at første gang jeg gidder å forhåndsbestille noe, også funker ikke preorder-bonusene mine.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Begynte like gjerne på Survivor og det er en smule vanskeligere, gitt. Du tåler mindre og det er MYE mindre stæsj rundt omkring, så her er det ikke bare å skyte ivei og pælme bomber. Gikk i nesten en halvtime uten å få ammo til pistolen. Hadde aldri ammokrise på Normal.
Har ikke spilt noe mer selv.
Etter sju år har jeg endelig fullført denne Survivor-gjennomgangen. Jeg fortsatte på samme fila i stedet for å starte på nytt. Det er som nevnt mye mindre stæsj og det gjør det nødvendigvis ikke så mye vanskeligere, men bare kjedeligere å spille. Enkelte områder kan være vrient å komme gjennom, men du har jo uendelig med restarts og det blir ikke noe gøy når du hver gang må vente i to minutter på at han ene duden skal rusle til det stedet det er trygt å knerte han lydløst, siden du må være veldig forsiktig med ammoen. Sykt å tenke på at det er enda en vanskelighetsgrad med enda mindre stæsj. Spørs vel om jeg noensinne kommer til å gidde. Vil nok si Hard er optimalt når man bare vil kose seg med spillet, siden Normal blir for enkelt og har for få fiender.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
På Summer Games Done Quick 2020 ble det spillet runnet på vanskeligste setting og uten å skippe en eneste encounter. En av få lengre runs jeg så på i sommer, god forklaring på alt han gjør. Han må hele tiden ha stålkontroll på hvor mange kuler han bruker og har, imponerende run.

 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ikke verst. Må vel nesten gi det en sjanse en gang, men neste gang blir det new game plus. Rundt 1:15:30 var der jeg starta å spille fra igjen denne gangen.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Nå har jeg gitt det en sjanse en gang. Ble akkurat ferdig, på dagen 10 år etter at jeg fullførte spillet for første gang. I starten var det ikke noe problem. Det er lite stæsj, men det er massevis av flasker og murstein som du kan kaste på fiender. Avfyrte ikke et eneste skudd før den første bloateren, men så kom jeg på at det er ikke noe vits i å være så gnien med ammoen for du vil automatisk få mer av fiender når du har lite. Det var først da jeg kom til Pittsburgh at jeg oppdaga hva som gjorde denne vanskelighetsgraden så mye verre og det er mangelen på checkpoints. Kom til den basen til de folka som ambusher deg og der må du ta sånn 20 folk. Tror jeg holdt på i et par timer før jeg klarte å komme meg forbi. Deretter må du komme deg gjennom hele hotellet og slik fortsetter det. Det verste er helt på slutten når du må klare hele sykehuset. Det er ganske nervepirrende når du trykker på pause og det står "33 minutes ago" på "last checkpoint". Og rett etter at jeg hadde gjort det kom det en fyr ut av døra og knerta meg. Ble til at jeg snek meg gjennom hele den første etasjen i stedet.

Det er også flere fiender generelt, men på en litt rar måte. Jeg kom til business-kvartalet hvor Ellie sitter oppe på en balkong med rifle mens du clearer området, men da jeg trodde jeg hadde tatt alle skjedde det ingenting, så jeg bare løp rundt og leita etter folk helt til jeg plutselig hørte den rumlelyden som betyr at noen er i ferd med å oppdage deg. Da sto det plutselig to nye dudes i hvert hjørne som jeg måtte ta. Også har du ingen helse-bar og du ser ikke hvor mange kuler det er igjen i våpnene før du må reloade, men dette påvirker egentlig ikke vanskelighetsgraden noe særlig. Jevnt over ble det egentlig mer kjedelig enn gøy, siden man blir lei når man må spille lengre strekker om og om igjen. Blir nok bare en gjennomgang til på denne vanskelighetsgraden på NG+ for å få trofeet, men deretter holder jeg meg nok på hard. Nå som jeg er ferdig med tiårsjubileum-gjennomgangen min blir det nok å spille det igjen annenhvert år, for det er jo et jævlig bra spill.

Brukte forresten 26 og en halv time denne gangen, som er sju mer enn første gangen på normal.