The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

I en lang stund har jeg ikke fulgt særlig med på utviklingen med TP, men etter å ha sett litt nærmere på spillet, og funnet ut hvor mange gode tilbakemeldinger det har fått, blir dette grunnen til at jeg skal ønske meg Wii i julegave.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Herlig, jeg har faatt altfor mye studielaan i hoest. Kommer til aa sitte igjen med ti laante tusner og tjue egne (hvis jeg staar paa eksamen, hvilket jeg er sikekr paa) etter reisen min, saa da er det liten tvil om hva to-tre av dem gaar til. Har det vaert oppdaga noen maskinvarefeil enda, forresten? med Wii altsaa.
 
får Wii ved lansering :) andre her, som har fått vite, om de får no maskin mhm.
Er det stor forskjell fra Zelda Tp. Wii og Gc ?
vurderer og kjøpe gamecube versjonen
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ett-og-et-halvt-ord: don't! Wii-versjonen kjører både progressive scan og 16:9, mens GC-versjonen bare kjører prog-scan. I tillegg har du kontrollen som alle som har testa hyller, mens de nevner at de aldri vil klare å gå tilbake til den gamle styringsmetoden. Til slutt har du en aldri så liten piff på grafikken her og der. Jeg anbefaler deg å sjekke ut IGNs video review av spillet, den har ingen spoilers annet enn hva man visste under E3 i år.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Grafikken er kanskje et tungtveiende argument for de som er opptatt av slikt, men i følge VG er kontrollen en bagatell.

SITAT
Nintendos nye spillkonsoll kunne i det hele tatt ikke ha bedt om noe bedre lanseringsspill, selv om Gamecube-eiere muligens ikke vil gå glipp av mye dersom de går for Gamecube-versjonen 15. desember.

For det er nok spillet i seg selv - og ikke Wii-håndkontrolleren - som gjør «The Legend of Zelda: Twilight Princess» til et av tidenes beste konsollspill.[/b]
Jeg er ikke så opptatt av grafikk og har uansett ikke god nok TV til å få ordentlig utnyttelse av grafikkforskjellen, så jeg kommer til å gå for GC-versjonen. Liten vits i å kjøpe en ny konsoll for et spill man like gjerne kan spille på noe man allerede har, mener jeg.

EDIT: Noen som har noen kvalifiserte tanker om hvor lett/vanskelig det vil bli å få tak i GC-versjonen, forresten? Jeg regner med at det vil trykkes opp få kopier og butikkene er kanskje lite villige til å ta inn GC-spill etter at Wii har kommet.
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg venter til anmeldelsene av GC-versjonen før jeg bestemmer meg. Og jeg har ikke sånn moderne bredskjerm...

EDIT: Tror det var snakk om at GC-versjonen hovedsaklig ble tilgjengelig online. Ikke overraskende da de fleste butikkjeder nå har fjernet GC fra sortimentet.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
I så fall er det veldig fristende å legge inn en forhåndsbestilling hos PlayX og få spillet til 414,- inkl. porto, men hvor mange forhåndsbestillinger de har inne og hvor mange kopier de vil få i første runde er jo vanskelig å vite.
 
SITAT(Houseman @ 30.11.06, 21.55) 38338
I så fall er det veldig fristende å legge inn en forhåndsbestilling hos PlayX og få spillet til 414,- inkl. porto, men hvor mange forhåndsbestillinger de har inne og hvor mange kopier de vil få i første runde er jo vanskelig å vite.
[/b]
Pleier ikke nettsider å ta vekk forhåndsbestillinger så fort de har dekket antallet de får? De burde uansett ha fått vite hvor mange kopier de får til nå.
 
Forresten, noen som vet om det kommer noen "gull-versjon" av dette spillet, som zelda hør og bør? Forrige fikk jo med Ocraina of Time på kjøpet...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ukraina of Time.

Men ja, du sier noe der. Soundtrack-CD hadde vært sjef.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Såvidt jeg vet selges soundtracket separat, da i en skikkelig feit innpakning med masse bonus-swag, inkludert et mini-sett med skjold og sverd. :eek:
 
Utdrag fra en av Ebay-auksjonene:
SITAT
Ages 8+
Soundtrack includes:

1. The Legend of Zelda: Orchestra Piece #2

2. Hyrule Field Main Theme

3. Kakariko Village

4. Death Mountain

5. Midna's Theme

6. Ilia's Theme

Exclusive Target Edition! Only 7000 made
Collector's Box includes:
Master Sword 1/16th Scale Replica
Hylian Shield 1/16th Scale Replica
Official CD Soundtrack--The Legend of Zelda: Twilight Princess
Certificate of Authenticity
[/b]
Hadde det vært ett komplett soundtrack med alle sangene fra spillet så hadde jeg kjøpt det.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(Agahnim @ 30.11.06, 22.26) 38355
Pleier ikke nettsider å ta vekk forhåndsbestillinger så fort de har dekket antallet de får? De burde uansett ha fått vite hvor mange kopier de får til nå.
[/b]
Sendte en mail og spurte, og de vet ennå ikke antallet. Da kan de jo ha tatt imot mange flere forhåndsbestillinger enn de klarer å levere.
 

Kilik

Lokal moderator
1up har testet endelig GC-versjon
SITAT
The game showcases the exact same sounds and visuals as its Wii counterpart, save for one major omission, which is no 16:9 widescreen support.[/b]
SITAT
Surprisingly, I had no problem slipping back into the "old" controls, and in some instances, actually preferred them. Granted, shooting down targets with the Slingshot feels nice on Wii (all you do is aim at the screen), but on GameCube, it somehow feels more weighty and realistic. Furthermore, the C-Stick allows you to have full control over the camera on the Cube, which is impossible on Wii. [...]On the flip side, fishing is much more fun on Wii -- the C-Stick pales in comparison to casting with the Wii Remote and reeling with the Nunchuk.[/b]
Spillet er ute på onsdag i USA og neste fredag i Norge.
 

Kilik

Lokal moderator
oerhört er streng. Ellers har de vært vel gavmilde med 10-ern (Oblivion, Gears of War, GTA: SA).