The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

K999

Keystone State Of Mind
Er vel rundt 4-5 timer inn i spillet, og elsker det.
Historien så langt er fantastisk, og styringen er bare helt genial.
Enig i hva Lodin sier med personligheten, å være ulv er også elsk.
 
Hmmm.. en side gir Oblivion den tittelen, og her er faen ikke spillet med engang. Hva skjer? :D Jaja, årets rollespill er jeg helt enig i.
 

Lodin

Der Waaaah
Via diverse gnurresider: SITAT
The latest Game Informer is saturated with Zelda news. Firstly, that of the bad variety: Phantom Hourglass has been delayed some more. Originally slipping from now-ish to "early 2007", it's now slated for an October 2007 release. That's a tough blow to recover from. I'm hurtin'. I need my Celda fix.

Luckily it's softened by the rumour that Wii Zelda is already well underway, Nintendo's devs about a year into production. Hardly surprising, since a lot of TP's work must have been done ages ago, but refreshing news nonetheless.[/b]
Håh er vel alt man kan si da. ^_^
 
Når jeg kjøpte Wii trodde jeg ikke at jeg kom til å bruke såpass mye tid på Twilight Princess som jeg faktisk gjør. Jeg er totalt hekta, og jeg har problemer med å legge det fra meg om kvelden. Det har vært uhyre engasjerende hittil, og at det er mye igjen av spillet er jeg utrolig glad for.

Var litt skeptisk på om Wiimoten ville fungere bra til spillet før det ble lansert, men det fungerer veldig godt for meg, og jeg velger å vifte rundt med Wiimoten fremfor å ta lette bevegelser med håndleddet. Spesielt sverdkamper er morsommere nå.

Men jeg hadde allikevel mine tvil først, spesielt når jeg opplevde den første fiskinga i spillet. Det var bare å kaste, så dra inn. Det virket så utrolig simpelt, og jeg var skikkelig skuffet. Heldigvis tok jeg meg nylig tid til å besøke fiskestedet ved Zora's Domain, og da ble jeg helt solgt. Nydelig sted, kanopadling og en utrolig realistisk fiske-kontroll. Hvordan de har fått til fiskingen med Wiimoten gjør at jeg synes synd på de som går for GC-versjonen, for da går de virkelig glipp av noe. ¨

Jeg er utrolig imponert hittil iallfall, og om Nintendo allerede har holdt på med et Zelda til Wii i rundt et år, gleder jeg meg utrolig allerede. Jeg synes de har fått kontrollen til å fungere veldig godt med Twilight Princess, så et eget Zelda-spill basert på Wiimoten kan bli veldig spennende.

Synes fortsatt Ocarina of Time er smålig bedre enn Twilight Princess dog, men det kan ha noe med nostalgien å gjøre. Ellers kan det godt hende inntrykket endrer seg når jeg har gjennomført Twilight Princess - et av tidenes spill er det sikkert og visst.
 

K999

Keystone State Of Mind
Har nå nesten spilt i 8 timer. (Ja, jeg vett at jeg har spilt lite forholdt til dere. Men det har med at jeg ikke kan spille på hdtv en hele tiden.)
Og synes spillet er utrolig bra, grafikken er fin, og kontrollen er super.
Men noe som gjorde hele første tempel drit, var at når du bruker bomerangen så er kamera vinkelen, og det og snu seg STRESS.
Men ellers når jeg nå skal snart opp i Death Mountain, så er jeg fornøyd, og liker godt og være ulv.
Men noe annet også som gjør at hele minnet om OoT blir mindre, er at byene (les:Kakariko Village, Hyrule Castle) er helt annerledes, historien kunne fint passet enda me byene i behold.

Ellers så er spillet super, frem til nå, som egentligt er for tidlig å si, så gir jeg spillet en 8.
OoT er fremdeles bedre i min hjerne.
 
Samme her, var vel på 21 timer da jeg kom dit.

Akkurat nå storkoser jeg meg bare med å ta sidequests, selvom jeg sliter med å frakte hot springwater til byen. Får prøve mer nå ^^

Edit: Yay, jeg klarte det!
Det at klokka rundet 21 timer har nok med at jeg har hatt spillet stående på en del mens jeg har gjort andre ting.
 
kan jeg kjøpe det til gc tror dere eller er det sinnsykt mye diggere på wii?
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg tror strengt talt det er ett fett om du klarer deg uten widescreen og sånt. Ifølge 1UP er GC-versjonen bedre på noe, mens Wii-versjonen er bedre på noe annet. Er visstnok et flott spill uansett.
 

Lodin

Der Waaaah
Sierem alle som ikke har Wii selv. Jeg hadde feks. ikke ville gått tilbake til å sikte med stikke under bueskyting eller slåssing. Særlig nå som jeg har lært å denge folk med skjoldet. Man døtter nunchucken mot skjermen. B)
Forøvrig ser det ut til at det blir printa opp så få utgaver til GC at selv en Wii er lettere å skaffe.

Uansett fikk jeg den blå drakta nå og Link er blitt ninja! NINJALINK!!! :gal: :baby: :yoshi:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Sierem alle som ikke har Wii selv. Jeg hadde feks. ikke ville gått tilbake til å sikte med stikke under bueskyting eller slåssing. Særlig nå som jeg har lært å denge folk med skjoldet. Man døtter nunchucken mot skjermen. B)
Forøvrig ser det ut til at det blir printa opp så få utgaver til GC at selv en Wii er lettere å skaffe.

Uansett fikk jeg den blå drakta nå og Link er blitt ninja! NINJALINK!!! :gal: :baby: :yoshi:
[/b]
Enig!

Men er det bare jeg som har litt problemer med nunchuk-dyttinga! Er det slika at du bare kan gjøre det når det blinker nede eller? Fordi mange ganger så dytter og dytter jeg, men ingenting skjer... :(
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(Lodin @ 13.12.06, 00.11) 41684
Forøvrig ser det ut til at det blir printa opp så få utgaver til GC at selv en Wii er lettere å skaffe.
[/b]
Ser ut til at GC-versjonen er mer tilgjengelig. Jeg har forhåndsbestilt fra Platekompaniet, og de svarte på en mail i dag at det fortsatt er mulig å bestille og få tilsendt før jul.

SITAT
Bestiller du spillet i dag vil det bli sendt senest i morgen.[/b]
Bare litt rart at jeg la inn bestilling 10. desember og ikke har fått beskjed om at spillet er sendt ennå. :tenke:
 

Lodin

Der Waaaah
GC Zelda har ikke slippdato før på fredag da. Sier ikke at det er umulig å få tak i, men jeg tror folk bør holde seg på føttene hvis de vil ha.
SITAT(Tutankoopa @ 13.12.06, 11.24) 41749
Men er det bare jeg som har litt problemer med nunchuk-dyttinga! Er det slika at du bare kan gjøre det når det blinker nede eller? Fordi mange ganger så dytter og dytter jeg, men ingenting skjer... :(
[/b]
Var litt feil det jeg skreiv. Ikke dytt, prøv heller å bruke bare håndleddet og flikk nunchucken nedover\forover. Mange som har klaga over at det er vanskelig, men når man først skjønner hva man skal gjøre går det hver gang.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Ok ;)

Er det bare meg som digger at de endelig får med bossens navn og tittel før kampen Sånn som "Twilight Igniter -Fyrus". :D Er alltid gøy å lese hva din motstander heter.
 

K999

Keystone State Of Mind
Da er jeg i Goron Mines. Nesten 9 timer inn i spillet.
Skal prøve og bli ferdig med den idag.

Kampen med Epona var digg, sleit litt med og greie den siste biten på den brua, men det eide. :)