The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

D

Doctor Downs

Gjest
#21
Ikke annet enn at man fikk mulighet til å fly ugla flere ganger. Minst to... Bare så du vet det.

Har noen trofaste spillsider eller -blader prøvd Twilight Princess med Wiimoten, forresten? Nå som Red Steel tydeligvis ikke akkurat gjorde bevegelse enkelt, så jeg må nesten vite om jeg skal ha spillet til GameCube eller Wii.
 
#22
Synes noen av dere er litt for kritiske ovenfor OoT's templer. Jeg er enig i at Water Temple er pain, men resten synes jeg er veldig ok. Forest Temple og Spirit Temple står fortsatt som to milepæler i spillhistorien, spør du meg. Men så er heldigvis ikke templene hva, synes jeg, som gjør OoT så minnerikt. Andre har vært innom det, og det er den unike stemningen spillet gir. Å ri på hest i ett åpent landskap med den fantastiske musikken, og vite at "når er det natt snart" gir deg en unik følelse. Jeg synes alt er perfekt ved Ocarina, historien er minnerik, landskapet er noe av det beste jeg har opplevd og karakterene er strålende. I tilegg har det fantastisk musikk og en stemning som få spill kan friste med. Synes jeg. Ocarina of Time er ett helhetlig spill, derfor er det så populært. Dessuten, når det gjelder meg, og mange andre med, fikk vi aldri sjansen til å oppleve de tidligere Zelda spillene på samme måte som vi opplevde Ocarina. Ocarina satt bedre. Akuratt som Final Fantasy. Det første du spiller, i mitt tilfelle ni'ern, blir spesielt for deg, og en liten favoritt.
 
#23
Jeg må bare si at jeg fortsatt elsker alle minnene fra Zelda : A link to the past, jeg. :elsk:

Dessuten gleder jeg meg også som et barn til Twilight princess...Er det noen som kan bekrefte et visst rykte om at ved kjøp av Wii, kan man levere inn sin "gamle" GC og få avslag i pris. Foreløpig bare et rykte altså...
 
#24
SITAT(Lv2RedSlime @ 14.05.2006, 19.05) 3611
Jeg må bare si at jeg fortsatt elsker alle minnene fra Zelda : A link to the past, jeg. :elsk:

Dessuten gleder jeg meg også som et barn til Twilight princess...Er det noen som kan bekrefte et visst rykte om at ved kjøp av Wii, kan man levere inn sin "gamle" GC og få avslag i pris. Foreløpig bare et rykte altså...
[/b]
Kunne nesten vært dødsen sikker på at det var offisielt. Tror jeg kan hukse jeg diskuterte det med noen lads på Nintendo forumet =/
Er ikke helt sikker da...:(
 
#25
Uansett er det vel tvilsomt om dette går veien her i Norge, er det ikke? Jeg vil anta at dette er da en eksklusiv kampanje for HMV eller whatever.
 
#26
SITAT(Ghaz @ 14.05.2006, 19.21) 3618
Uansett er det vel tvilsomt om dette går veien her i Norge, er det ikke? Jeg vil anta at dette er da en eksklusiv kampanje for HMV eller whatever.
[/b]
Tror nok at Elkjøp gjør det, eller :S
Tror dessuten det er ikke mange kroner billigere det blir. Tenker meg sånn 200 kroner mindre eller noe sånt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#27
Det hørtes litt søkt ut, jeg har mine tvil om det. Det dukker ofte opp slike rykter som spres via jungeltelegrafen.

EDIT:

Yetipants: word.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Og uansett... bytte bort Gamecube-en? Neppe.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Med tanke på at konsollene ser VELDIG forskjellig ut, ville jeg tippe det er no-go, ja.
 
#31
Det hadde vært fint om det kunne kobles til Wii. Å kunne spille Link's Awakening etter å ha spilt Twilight Princess uten å skifte spillkonsoll hadde vært skikkelig luksus. Nå må jeg reise meg for å slå av Gamecube etter å ha spilt med Gameboy Playeren.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#33
Hvis det er en HMV- eller Virgin-kampanje tar jeg med Gamecuben til London neste gang jeg skal dit. Heller spare den til vinteren og ta den med hvis jeg stikker til England på fotball- og pubtur utover neste sesong. Ihvertfall hvis det er litt å spare på det. Når jeg tenker meg om er det nesten garantert mindre å spare på det enn å selge i god tid før Wii-releasen, så jeg holder meg vel til den gamle planen.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#35
Ingen nyheter om denne byttehandelen? For hvis det ikke blir noe av må jeg få solgt Gamecuben innen 23. august...
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Huzzah, de har endra litt på Wii utgaven så man kan nå vifte med kontrollen for å bruke sverdet istedet for å trøkke på en knapp.

SITAT
Nintendo has made some major changes to the control scheme for the Wii version of Zelda: Twilight Princess. Speaking to Japan's monthly Nintendo Dream publication, producer Shigeru Miyamoto revealed that the game will now allow players to swing the controller for sword slashes.

At E3, players used the B button to swing Link's sword, with Nintendo explaining at the time that players would likely get tired having to actually swing the controller. "Upon actually playing it, it's more interesting this way," said Miyamoto to Nintendo Dream about the new control scheme.[/b]
LINKH
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#37
Jeg lurer på om du utfører whirlwind attack ved å holde inne B-knappen i noen sekunder og så snurre rundt!

Prøv dét med en kontroller med ledning! :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Så fint da, påsan.
 
#40
Har lyst til å skaffe meg Wii på releasedatoen sammen med Twilight Princess, men har på følelsen av at jeg har skole da. Hadde skole dagen da 360 ble sluppet. Stoppa forsåvidt ikke en fyr i klassen min fra å kjøpe, men men.

Uansett tror jeg Twilight Princess kommer til å rocke ganske så hardt. Av det jeg har sett synes jeg grafikken er nydelig, med et eventyraktig preg, akkurat som i Fable. Gleder meg også veldig til musikken. Mye av det kommer nok til å ligne på tidligere verk, ettersom Koji Kondo ikke har allverdens variasjon innenfor Zelda komposisjonene.
Hva gameplay angår håper jeg at Wii kontrollen har blitt integrert på en bra måte, men utifra anmeldelser å dømme funker det nok bra. Jeg håper også på en stor verden med mye forskjellig å ta seg til. Gameplay videoen på Google ga meg et inntrykk av at Hyrule har blitt mye større.

Tror nok jeg har litt høye forventninger, men jeg har en følelse av at TP oppfyller kravene mine.