The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

Problemet er da ikke "masse forandringer" i musikken. Problemet er å la det ene stykket gli over i det andre på en pen og musikalsk korrekt måte.

Enhver idiot kan da skru gradvis ned volumet på den ene kanalen og opp på den andre.

Et annet spørsmål er jo hvorvidt det gjør noe at det ikke er orkester på musikken. Jeg tenkte ikke over det én eneste gang da jeg spilte Twilight Princess - på en måte er nok synthen en del av den tradisjonelle Zelda-sjarmen. (Selv om jeg ikke sier den trenger å være der i framtida, eller i Twilight Princess.)

Hvis man begynner å tenke omvendt - at et orkestralt lydspor gjør vann til vin og så videre - så ender man fort opp med Final Fantasy XII eller The Elder Scrolls IV: Oblivion. Begge har mye fin musikk, men du merker virkelig hvor lite musikken har å gjøre med det som skjer på skjermen. Dermed er det vanskelig å nå opp til Zelda sine svært spesifikke musikalske partier, som i en del tilfeller er spesialskrevet for en spesiell situasjon i historien.

Et bedre eksempel er Hitman-serien (i hvert fall nummer to og tre) - hvor musikken er orkesterbasert, fantastisk og varierer ut fra hvor langt du er kommet i oppdraget. Men også der høres det godt at man klipper ut en bit og limer inn en annen - i stedet for (den noe utopiske?) syntesen som jeg antar er målet for de fleste spillmusikere verdt sin bart.
 
D

Doctor Downs

Gjest
... men det er ikke umulig. Hvis man legger tid og arbeid i det (og kom ikke og si at Nintendo ikke tar seg nok av førstnevnte) så skal ikke gode overganger være en umulighet.

Høyere audio bitrate kunne dessuten også vært en Wii-eksklusiv hvis det ikke er plass til det på en GC-disc. Det er ikke som om det var altfor mange av dem.
 
Hvordan er det jeg kommer meg ut av cella når jeg har blitt til ulven? Jeg vet at jeg skal grave meg et hul på et spesielt merke, men det går jo faen ikke! :argh:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Helt der i begynnelsen? :rulleøyne:

Hvis du har funnet merket, så burde det jo ikke være noe problem å trykke på D-pad'en i nærheten. Hvis ikke så tror jeg du finner den under en haug med ... ettellerannet. Bare slå/bit den vekk, så ligger gravemerket under. Jeg tror den ligger langs sprinklene på høyre side.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ah, jeg var faktisk stuck på samme stedet som Ally en stund. Falt meg ikke inn at jeg måtte svinge på wiimoten for å angripe når jeg ikke hadde et sverd i hånda, men det er altså det du må gjøre. Hullet er under en kasse i hjørnet.
 
jaja da har jeg klart å sitte meg fast igjen *sukk*
Denne gang er det i det temple hvor det følger 3stk aper etter meg hele tiden, jeg ska ha den bommerangen men klare ikke å komme meg over den langre brua som er blitt kutta opp, hva gjør jeg ?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det har noe med apene å gjøre, iallfall. Pass på at du finner alle.
 
Hvor mangen skal det være? jeg har 3stk nå..
 
Det var det jeg tenkte meg, men har letet over alt i tempele men finner ikke den siste! hvor er den ? :grr:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er merka på kartet, med mindre jeg husker helt feil. Er et rom hvor du må dra noen frekke triks med de der bombedyra, iallfall.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er fortsatt ikke helt sikker å hvordan Nintendo har tenkt seg det området, jeg åpna en ny utgang ved å sprenge noen steiner med et bombedyr, men det er bare såvidt bomba rekker frem og sprenger i lufta før den treffer disse steinene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Regner med det er slik det skal gjøres; tok meg litt tid å finne det ut, men da jeg skjønte greia gikk det glatt.
 

Lodin

Der Waaaah


Uff da. Ser ut til at noen har greid å rippe modellene fra spillet og døtta dem inn i alt fra 3DMax til GMod. Bare et tidsspørsmål før verre ting enn dette dukker opp. :grine:
 
din spoiler!! :argh:
 
åja he he :$
 
Blæ, nå har jeg lånt Zelda av en kompis i noen uker, og jeg må si jeg elsker det. Har nettopp kommet meg til Snowpeak, så jeg har tatt en liten pause fra hovedhistorien for å finne diverse hemmeligheter og gjøre alt mulig annet som ikke er relatert til historien. Dette er i og for seg greit, men til tider får jeg følelsen av at det er altfor stort for sitt eget beste. Store deler av Hyrule Field er tomme, og det er rett og slett ikke morsomt å løpe rundt der. Allikevel må jeg si at resten av spillet er helt fantastisk, og det er lenge siden jeg har hatt det så morsomt med et spill.

Det er bare en liten ting jeg lurer på: Hvordan i all verden skal jeg klare brett 1-7 på Rollgoal, spillet som befinner seg i fiskehuset? Både jeg og kjæresten har prøvd, og vi får det virkelig ikke til. Jeg vet det ikke er veldig viktig for resten av spillet, men siden jeg er fanatisk når det kommer til å gjøre alt i spill, har jeg sverget en ed på at jeg ikke skal gjøre noe mer før jeg har klart det spillet.

Noen tips?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ved 1-7, der jeg også står, slutta Rollgoal å være gøy. 1-8 er hundre ganger verre, så jeg fortsatte like greit på historien i stedet.
 
Ja, det frister jammen her og. Hittil har jeg vært innom Cave of Ordeals tre ganger, kun for å få nok rupees til å holde på en stund, men jeg ser virkelig ingen tegn til at jeg blir bedre. Jeg har forstått det slik at man får en froskesluk dersom man vinner alle brettene. Har denne noen spesiell funksjon i spillet?