The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

#1


Twilight Princess nærmer seg med storskritt! Det er ikke mer enn rundt 5-6 månder til realease ^_^. Spillet er et tredjepersons adventure spill og kommer ut i to versjoner. Nintendo Wii og GameCube. Til nå skal ikke forskjellen mellom de to spillene være noe særlig større enn at kontrollen er anerledes, men det kan jo alltids være de fikser på noe av grafikken eller kanskje legger til noe ekstra snacks.

Storien i spillet er som følger:
The game begins with Link residing in Toaru Village (this name has not been finalized; “Toaru” is Japanese which roughly translates as “unnamed”), working as a goat wrangler. This changes, however, when he is asked by the village’s mayor to visit the Hyrule Summit. In doing so, Link leaves behind Ilia, the mayor’s daughter (who some believe to be Link’s girlfriend, or at least an admirer). It is his journey beyond the village which leads him to first encounter the Twilight Realm.
Early on in the game, Ilia and a young boy who has been referred to as “Colin” are kidnapped by a group of monsters. Link is knocked unconcious but later pursues and battles their leader on horseback.
After Link enters the Twilight Realm, he is transformed into a wolf, captured and imprisoned in a castle. With the help of a strange, imp-like creature named Midna, he escapes and they join forces.


På norsk:
Spillet begynner med at beboern Link fra Toaru Village (stygt oversatt fra japansk, kan være det originale navnet blir anerledes), som har jobb i å passe på geiter. Dette forandrer seg når han blir spurt av småbyens borgermester om å besøke "The Hyrule Summit". Ved å gjøre det, legger Link igjen Illia, datteren til borgermesteren (som mange tror enten er kjæresten til Link, hun har krøsj på Link eller motsatt). Denne reisen fører ham til sitt første møte med Twilight "Realmen". Også blir plutselig Illia og en gutt som blir refferert til som Colin kidnappet av en gruppe monstre. Link blir så slått ned, men følger etter monstrene på hesten sin og prøver å stoppe dem. Han følger etter dem inn i Twilight Realmen hvor han blir transformert til en ulv.

(Source: Wikipedia)

Spillets historie kommer visstnok til å konsentrere seg mye om denne Twilight Realmen, som direkte oversatt fra engelsk er "Skumringens Rike". Legenden om Zelda: Skumringens Rike, får krysse fingrene om at ingen får ideèn om å oversette Zelda til norsk XD!

Illia er mest sannsynligvis en reinkarnasjon av Zelda, det er åpenbart. Link er Link, og urm..Ganondorf? Kanskje han har åpnet skillene mellom Skumringens Rike og Hyrule? Vanskelig å si.

Link vil nå forvandle seg til en ulv i flere tilfeller og i denne formen kan han til og med snakke med dyr!

Gleder vi oss?

Updates:

- Lastet opp bildet øverst til Imageshack
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
...Spillet ville vel hett Skumringsprinsessen på norsk, men. :p
Uansett, ja. Gleder meg vilt, derfor skal jeg verken se bilder eller film fra spillet før jeg har det i mine klamme hender.
 
#5
SITAT(Aleks @ 13.05.2006, 09.11) 3199
Til nå skal ikke forskjellen mellom de to spillene være noe særlig større enn at kontrollen er anerledes, men det kan jo alltids være de fikser på noe av grafikken eller kanskje legger til noe ekstra snacks.
[/b]
Njaaaa. Wii-versjonen skal også ha skikkelig widescreen, noe GC-versjonen ikke kommer til å ha. Og det der bildet, last det opp på ImageShack, jeg tror ikke Wikipedia er så begeistret for at du stjeler båndbredden deres.

Men ja, jeg gleder meg noe sinnsykt mye. Dette spillet skal jeg ha på lanseringsdagen, Wii-versjonen selvsagt. Alt av det jeg har sett til spillet til nå, har sett fantastisk ut, så forventningene strekker seg ganske høyt opp. Håper bare jeg ikke blir skuffet ...
 
#6
Akkurat. Etter å ha sett trailere til SSBB og dette stiger forventningene så sinnsykt mye, men jeg tviler på om vi kommer til å bli skuffet. Dette spillet skal uansett skaffes, jeg vedder på at den vil få 9.7 av gamespot når den kommer ut. :D
 
#7
Dette spillet har jeg gledet meg til i over et år og nå nærmer det seg... skal selvfølgelig ha det til Wii.
Hvis dette spillet blir bedre enn OOT, noe som de mener selv, så MÅ det jo bli tidenes spill.
 
#8
Næhæ?
Må også nevne at kontrollen til spillet på wii ser fabelaktig. Så noen når en kar spilte og skulle skyte piler, da holdt han kontrollen som en bue. Håper vi får se noe til hvordan ulven skal styres.
 
#9
SITAT(Notex @ 13.05.2006, 14.20) 3256
Hvis dette spillet blir bedre enn OOT, noe som de mener selv, så MÅ det jo bli tidenes spill.
[/b]
Hva er greia med Ocarina of Time, egentlig? Hvorfor er det så forbanna populært? Det lider jo av en del helt banale spilldesignavgjørelser, de fleste templene er middelmådige, noen er helt rævva. Selvsagt, det er noen veldig gode templer i OoT også, men når man må kave seg gjennom dritt slik som Jabu Jabu's Belly for å komme til dem, da syns jeg det blir litt for dumt. Spillet har også det dårligste samletjohoiet av alle Zelda-spillene.

Men igjen, det satte en ny standard for adventure-spill da det kom, og deler av spillet er veldig, veldig, veldig bra. Jeg forstår bare ikke hvorfor så mange syns at et Zelda-spill, hvor man må kave seg igjennom dritt for å komme til den kule delen, kan være bedre enn et hvor man ikke trenger det.

Jeg er vel ikke den eneste som syns at bl.a. Jabu Jabu's Belly og Shadow Temple var pùr smerte? Ikke sant? :usikker:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#10
Jeg får fortsatt noia av tanken på Jabu Jabu's Belly og ikke minst Water Temple, der man måtte samle et utall nøkler for å komme seg gjennom (værre en switch-puzzlene i Tomb Raider 3 m.a.o). Det er vel så populært fordi det satte helt nye standarder da det kom og alle sammen har gode minner til det. Det betyr ikke at det er mange spill som ikke er bedre. Personlig foretrekker jeg Wind Waker lang vei. Foruten seilinga (som ikke var ille), virka det mye mer polert, og var behageligere å spille.
 
#12
SITAT(Agahnim @ 13.05.2006, 14.40) 3264
Hva er greia med Ocarina of Time, egentlig? Hvorfor er det så forbanna populært? Det lider jo av en del helt banale spilldesignavgjørelser, de fleste templene er middelmådige, noen er helt rævva. Selvsagt, det er noen veldig gode templer i OoT også, men når man må kave seg gjennom dritt slik som Jabu Jabu's Belly for å komme til dem, da syns jeg det blir litt for dumt. Spillet har også det dårligste samletjohoiet av alle Zelda-spillene.

Men igjen, det satte en ny standard for adventure-spill da det kom, og deler av spillet er veldig, veldig, veldig bra. Jeg forstår bare ikke hvorfor så mange syns at et Zelda-spill, hvor man må kave seg igjennom dritt for å komme til den kule delen, kan være bedre enn et hvor man ikke trenger det.

Jeg er vel ikke den eneste som syns at bl.a. Jabu Jabu's Belly og Shadow Temple var pùr smerte? Ikke sant? :usikker:
[/b]
Shadow Temple var for meg et rent hellvette. Jeg syntes det var så kjedelig og vanskelig. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som ikke liker Water Temple, jeg liker det ganske godt og synes ikke det er noe særlig vanskelig.

Jeg liker Majoras Mask mye bedre enn OoT, er vel pågrunn av at det er så mye å gjøre og det er mye vanskeligere enn OoT, da man må være på rette stedene til de rette tidene.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#13
SITAT(Yetipants @ 13.05.2006, 11.36) 3223
...Spillet ville vel hett Skumringsprinsessen på norsk, men. :p
[/b]
Eller enda bedre, Tusmørkeprinsessen.

Regner med at jeg selger Gamecuben min med alle spilla jeg ikke tviholder hardt inntil hjertet mitt i slutten av sommeren. Får uansett mer for den da enn etter Wii har kommet ut. Kanskje jeg til og med får solgt den til en eller annen PLAYSTATION OG FIFA FTW!!1-kødd som ikke vet at Wii kommer en gang. Kommer uansett ikke til å trenge Gamecube hvis jeg drar til Vietnam for høsten, hvilket er 99% sikkert. Så kommer jeg sannsyneligvis hjem en måned eller to etter Wii har deisa inn i norske butikkhyller. Perfekt :)

Skal forresten si meg enig i at Shadow Temple i OoT ikke var allverdens, men det tar da ikke mer enn en times tid å komme gjennom heller. Og at man må kave seg gjennom mye før den kule delen kommer er jeg ikke enig i for fem flate øre. Jeg var forelsket i spillet i god tid før første boss, og avskjeden med Kokiri Forest fikk meg nesten til å sippe. Jeg har aldri igjen levd meg så godt inn i en spillkarakter som i OoT. Lagde mine egne dramaer rundt dramaet med Princess Zora... Det spillet er gjennomført vakkert. Den eneste jeg kan tenke meg som kunne gjort det bedre var belønninger. For å finne alle hjertebitene, for eksempel. Eller ikke minst for å runne spillet. Var en kraftig nedtur da jeg hadde drevet ut den største ondskapen, men at det ikke var mulig å save det. Starta man å spille igjen var alt fortsatt mørkt og kjipt og Ganondorf satt fortsatt og venta på deg i tårnet sitt. Alt burde heller blitt bra, så kunne mna heller få en portal eller noe til den dystre verden i tilfelle det var noen sidequests eller noe man ikke kunne få unnagjort i den lyse verden. Uansett. Dere kan banke meg om dere vil, men jeg synes Ocarina of Time er mange ganger bedre enn A Link To The Past, Majoras Mask og Wind Waker tilsammen. Jeg var virkelig foresket i det spillet.

Og forresten, hele den måne- og tidsgreia i Majora's Mask syntes jeg bare var i veien. Stressa meg, noe jeg ikke liker ved eventyrspill.
 
#14
Tidspress som i MM vil vi under ingen omstendigheter ha igjen. Det ødela et ellers ganske underholdende spill. 72 minutter er litt drøyt.

Må innrømme at første gang jeg så traileren fra E3 2004, så fikk jeg gåsehud ^_^

Skal kjøpe Wii på realesen sammen med Wii versjonen av TP ^_^

Ah gleder meg :)
 
#15
Hva som er så bra med OoT?
For meg var hele spille en magisk opplevels. Alt fra å løpe unna steiner for å få ditt første sverdt til å kjempe mot Ganon. Spille har en stemning som jeg ikke har sett maken til i noe annet spill. Husker jeg satt der forran TVen og tittet inn på Ganondorf sammen med Zelda. Husker spenningen, husker gleden over å klare gåter eller bosser og mest av alt husker jeg gleden over å oppleve den magiske verden som Zelda spillen er for første gang. Oot var et av de første spillen jeg splite, jeg startet jo ikke å spille noe særlig før Nintendo 64, så Oot har et spesiel verdie for meg.

Det med templer og gråtter som ikke er så fine så er jeg ikke ening. Jabujabu magen har mange fine sider ved seg, selv om denne ikke er den beste grotten i spillet. Vann temple har jeg ingen problemer med å skjønne hvorfor ingen liker. Det er sabla mye arbeid i det templet, vann opp og ned, dytting av stener og de teote hookshot tinga. Shadow tempel er skummelt og vannsklig, noe jeg ikke likte var at du kan dette ned i avgrunne så mange steder.

Likte vel ...(omg har glemt navne på ørken templet) best.
Likkte ikke brønnen, den var bare stygg.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#16
Apropos skummelt, kom nettop på hvor livredd jeg var for zombier i Ocarina of Time. De bare stod der muse stille, så plutselig, hvis man kom for nærme... ØØØØØAHH! ...begynte de å spise på deg. Kan ser for meg at den berømte sykepleierscenen i Silent Hill-filmen må bli noe á la det jeg følte rundt de zombiene.
 
#17
SITAT(Aleks @ 13.05.2006, 16.46) 3289
Tidspress som i MM vil vi under ingen omstendigheter ha igjen. Det ødela et ellers ganske underholdende spill. 72 minutter er litt drøyt.
[/b]
Protip: Spill Song of Time baklengs, så vil tiden gå ganske mye saktere. Jeg har aldri likt tidspress noe særlig, men i Majora's Mask var det aldri noe problem for meg. Dessuten åpnet hele det tidsgreiene opp for de beste side questene som er å finne i et Zelda-spill.

Majoras Mask. :elsk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
SITAT(Agahnim @ 13.05.2006, 14.40) 3264
Hva er greia med Ocarina of Time, egentlig? [...] Jeg er vel ikke den eneste som syns at bl.a. Jabu Jabu's Belly og Shadow Temple var pùr smerte? Ikke sant? :usikker:[/b]
Nei, takk og lov at det endelig er noen som synes det samme som meg. Shadow Temple, Water Temple og Jabu-Jabu's Belly kunne verden veldig godt vært foruten.
Men likevel gjorde OoT mye som aldri var blitt gjort før, for eksempel døgnsyklusen. Og effektbruken i det spillet er jævlig god med tanke på teknikken som lå bak. Så... stemningen i OoT er fortsatt ganske unik, men det er ikke takket være møkkatemplene. :p
 
#19
For all del, Ocarina of Time er et bra spill, med flott stemning og alt det som hører til i et Zelda-spill. Men jeg forstår bare ikke hvorfor så mange annser det som det beste i serien, evt. tidenes spill.
 
#20
Men likevel gjorde OoT mye som aldri var blitt gjort før, for eksempel døgnsyklusen.[/b]
Tillatt meg å rette på deg akkurat der. Breath of Fire 1 hadde døgnsyklus. Hvis ikke GBA-porten har fått det som tilleggs-sak. Men, ja. Syns bruken av forskjellige transporter var geniale. Ugla (en gang), Epona, Ocarina of Time (warping) og alle de finurlige snarveiene som var på en måte koblet med hverandre.

Det var ihvertfall lett å gå fra snarvei til snarvei. En snarveis-rute kunne være å drive nedover Gerudo River som går til Lake Hylia hvor man dukker for å komme opp i overflaten i Zora's Domain og derfra springe lett på tå til undervannskanalen like i nærheten til inngangen/utgangen til Zora's Domain som fører deg til Lost Woods. Fantastisk. Lurer på om ikke jeg tok med alle snarveiene, gidd?