The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Da var Zelda runnet. Og til tross for veldig mange storslagne og kule bosser var det akkurat siste boss som var den dårligste :( Skuffende.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Æsj! Jeg som fortsatt har gåsehud etter avslutninga på Wind Waker.. :(

R

roy_nor

Gjest
Jeg syntes at det er ganske #%"¤%&¤%"¤#& logisk at du skal fiske så fort du får den jævla stanga. Og ved den ene av de 2 bryggene du kan fiske ved står TILFELDIGVIS katta til dama som styrer shappa som vil ha tilbake katta si. KATT + FISK er like logisk som 1 + 1. :ninja:
Og det er ikke vanskelig så lenge du klarer å være litt kreativ og prøve deg frem.
Kanskje du har godt av litt adventure/RPG som lar hjernen tenke litt istedenfor å skyte/banke opp ting ved å trykke på knapper som en gal.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Noe sier meg at et visst innlegg er borte. Hva dreide det seg om? Hvordan gi katta ved brygga fisk når man får fiskestang? Dæven..

EDIT: Ja, hjernen får nok virkelig brynt seg på det puzzlet der. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Som vi ser. :p

Uansett, jeg har nå spilt Twilight Princess i fem timer, og er enda ikke ferdig med første tempel. Det har litt med å gjøre at jeg hater å forte meg, men også litt med å gjøre at spillet ikke har noe hastverk det heller. Så langt er det helt konge, og det faktum at spillet ligger i toppsjiktet når det gjelder grafikk skader heller ikke. ^_^

Sånn ellers lurer jeg på hvem som fant på at ei naken, lubben, pelskledt jente skulle være en av hovedpersonene. Antageligvis den samme som kom på at ei skalla høne med ramsalte hengepupper skulle fungere som fangekjeller-snarvei. :sprø:

Uansett så elsker jeg det. Twilight Princess har mer inspirasjon, kvalitetshåndverk og sjel i lillefingeren enn det mange andre spill har totalt. Beste Zelda-spill noensinne? Vi får se. :)

epp

firm and correct
Jeg har har bare rukket å fått spilt Zelda i ca. 4 1/2 time og er på samme stedet (Tempel 1). Jeg har det heller ikke travelt med å komme meg igjennom spillet, for å si det så storkoser jeg meg.

Lodin

Der Waaaah
Og der var det runna. Kan i grunn ikke si annet enn at det er blant de tre beste Zeldaene sammen med OoT og WW. Siste save var på nøyaktig 40 timer og det var rett før siste boss så det gikk litt mer enn det. Nå har jeg riktignok gjort minimalt med sidequests så det tallet kunne fort blitt høyere.
Men hva skal jeg gjøre nå? :blunk:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ta deg en runk for å feire. Selv har jeg spilt i litt over åtte timer, og har akkurat fått tak i tårer nok til å bringe Kakariko Village tilbake til lysets rike. Er jeg treig, eller? Ryktene sier ja.

Sånn ellers har jeg bare dødd en gang, så noe må jeg gjøre riktig også. :p

SITAT(Zer0s @ 27.12.06, 17.31) 44115
Jeg syntes at det er ganske #%"¤%&¤%"¤#& logisk at du skal fiske så fort du får den jævla stanga. Og ved den ene av de 2 bryggene du kan fiske ved står TILFELDIGVIS katta til dama som styrer shappa som vil ha tilbake katta si. KATT + FISK er like logisk som 1 + 1. :ninja:
Og det er ikke vanskelig så lenge du klarer å være litt kreativ og prøve deg frem.
Kanskje du har godt av litt adventure/RPG som lar hjernen tenke litt istedenfor å skyte/banke opp ting ved å trykke på knapper som en gal.
[/b]
Kan bare si at den puzzlen rett før du får master sword var vel det vanskeligste jeg har gjort så langt i Zelda

Men så er ikke jeg av de smarteste heller, da.

Er forran det siste tempelet nå og tiden viser 38 timer og 30 minutter. Har absolutt ikke rasket meg, men nå har jeg aldri stått ordentlig fast heller. Spiller GC-versjonen, men skal definitivt ha det på Wii også. Spillet er faktisk så bra at det fortjene å bli kjøpt to ganger. I tilleg er jeg en såpass sympatisk og snill person at jeg fortjener den ultimate utgaven av dette spillet. GC-versjonen plages nemlig av slowdowns her og der, men sett i forhold til lastetider og det som faktisk skjer på skjermen skulle jeg nesten forventet mer enn det som er på den lille kubben.

Som sagt så har jeg spilt det i nesten 40 timer nå, og jeg har ikke kjedet meg ett sekund. Det er mer enn hva jeg kan si om alt annet jeg har spilt som har vært i nærheten av den lengden.

R

roy_nor

Gjest
SITAT(Karl @ 29.12.06, 01.30) 44258
Kan bare si at den puzzlen rett før du får master sword var vel det vanskeligste jeg har gjort så langt i Zelda

Men så er ikke jeg av de smarteste heller, da.
[/b]
Prøv å spille Lufia 2 til SNES :p En del koselige dungeons med puzzlez der ja.
Brukte ca 5 minutter på å klare den puzzle'n du nevnte, ble stompa 2 ganger though :D

SITAT(Yetipants @ 27.12.06, 19.25) 44122
Sånn ellers lurer jeg på hvem som fant på at ei naken, lubben, pelskledt jente skulle være en av hovedpersonene. [/b]
Hun tar seg svært opp på slutten, må det være lov å si.

Så ja, der var jeg også ferdig med spillet. Sisteboss var über, bare hakket bak Ganon(dorf) i Ocarina of Time, og et lite stykke foran Ganondorf i Wind Waker. Faktisk. Må være andre enn meg som fikk gåsehud når man får se Ganondorf på hesteryggen ute på Hyrule Field med kappen blafrende i vinden, rett etter at Midna har gått på han med alt hun hadde? Sjef! Og ellers - fyren "døde" stående. Bare det er nok til å gå inn i historiebøkene som tøffeste slutt.

Mangler to hjertebiter, uten å ha tydd til internett eller spådama i Hyrule Castle, og det er jeg litt imponert over. Nå skal jeg luske rundt i Hyrule og lete etter de to siste, og kanskje stikke innom flørtedama og fiske litt. Life is good.

Forresten, er det andre her som har slått Cave of Ordeals? Ute i ørkenen? Fordømt vanskelig, tror det er det verste jeg har gjort i et Zeldaspill! Spesielt siste kamp holdt på å ta knekken på meg. Prøv å rulle rundt en Knight mens det står to andre og hakker løs på deg. Ikke lett.

Nå må jeg bare få tak i en komponentkabel, så jeg kan runde det om igjen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn for å oppklare litt, så synes jeg Midna er ganske søt. :$ Synes også dette er Zelda-spillet med spenstigst design så langt.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Forresten, er det andre her som har slått Cave of Ordeals? Ute i ørkenen? Fordømt vanskelig, tror det er det verste jeg har gjort i et Zeldaspill! Spesielt siste kamp holdt på å ta knekken på meg. Prøv å rulle rundt en Knight mens det står to andre og hakker løs på deg. Ikke lett.

[/b]
Jeg er på vei :D Hadde glemt hvor Jovani sa han fikk Fairy Tears fra :sprø: , men nå som du sa det kom jeg på det. Nå blir bare problemet å finne stedet, men jeg har en anelse :p

R

roy_nor

Gjest
Har ikke møtt på en slik "cave of ordeals" siden lufia 2, syntes det er konge at de har tatt det med. Men akkurat nå så sitter jeg med ødelagt kompositt kabel, komponent kabel er på vei fra play-asia heldigvis.

Og yeti: Midna er søt. :elsk:

Gleder meg til å begynne på nytt og 100% dette spillet også :)

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det noe lignende "cave of ordeals" i Wind Waker...

Jeg mener at jeg fant et sted sørvest på kartet hvor det var rom på rom med fiender...

Men kan jeg ta feil???

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var ei sånn hule på Outset Island hvor du kunne denge etasje på etasje på etasje med folk, ja. Var dog ikke så enormt vanskelig bare man hadde kommet et godt stykke ut i spillet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dobbelpost er sånt morra di liker.

Er på vei mot andre tempel nå, og jeg kom brått på (okay, så er det mer en gnagende følelse jeg har hatt en stund) at det var to kister i første tempel som jeg ikke fikk åpna. Trenger ikke noen detaljert gjennomgang her, men er det meninga man skal dirke dem under første besøk, eller må man vente til man får noe greier seinere som gjør det mulig å åpne dem?